کد خبر: ۴۴۲۸۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
رییس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی پور» در برنامه زنده «شبکه سلامت» سیما گفت: بیش از ۱۵۰۰ اکیپ ثابت و سیار برای بازرسي و نظارت بهداشتي دام‌هاي قرباني در ايام محرم پیش‌بینی شده است ...



رییس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در استودیوی برنامه زنده «شبکه سلامت» سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان دامپزشکی کشور در مراسم محرم حسینی، توصیه‌های کارشناسی و بهداشتی خود جهت حفظ سلامت عزاداران و مصرف کنندگان نذورات این ایام را مطرح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی کشور در این برنامه زنده تلویزیونی شبکه "سلامت" با بیان اینکه در ایام عزاداری امام حسین می‌بايست رعايت بهداشت در حوزه فراورده‌هاي خام دامي رعايت شود، گفت: در آیین‌های محرم سال 96 حدود 80 هزار راس دام قربانی و نذر شده است که از این تعداد حدود 150 راس از دام ها توسط همکاران سازمان دامپزشکی کشور ضبط و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و اندام‌های بیش از 3 هزار راس دام نیز اصلاح گرديد.

وی با بیان این که پس از بازرسي و نظارت بهداشتي دام‌هاي قرباني در ايام محرم (تاسوعا وعاشورا) کشور در سال گذشته بیش از 20 هزار عضو مختلف شامل کبد، کليه و کله پاچه حذف و اصلاح شده است، افزود: این در حالی است که غیر از 150 راس دام غیر قابل مصرف تشخیص داده شده، بیش از 8 هزار کیلوگرم لاشه نیز ضبط شد که در صورت نبود نظارت دامپزشکان، چه بسا این محصولات به مصرف هموطنان عزادارمان رسیده بود.

دکتر رفیعی پور با ابراز خشنودی از افزایش همکاری‌های مردم و هیات داران هر سال بیش از سال‌های گذشته در مورد تعداد اكيپ‌هاي عملياتي نظارتي و بازرسي ويژه ايام محرم (تاسوعا و عاشورا) اضافه کرد با هدف ذبح دام‌ها بر اساس معیارهای شرعی­ بهداشتي بیش از 400 ناظر شرعی و حدود 2 هزار دامپزشک و بازرس بهداشتی گوشت، بر رعایت درست فرآیند کشتار دام در این ایام نظارت می‌کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در مورد اکیپ‌های ثابت و سیار پیش‌بینی شده برای اعزام همکاران سازمان دامپزشکی کشور به مکان‌های ذبح قربانی اظهار کرد: بیش از 1500 اکیپ ثابت و سیار پیش‌بینی شده است که از این تعداد حدود 800 اکیپ سیار در صورت فراخوان تلفنی هموطنان نذرکننده، به محل قربانی اعزام می‌شوند و 700 اکیپ ثابت کشتارگاه‌ها و قربانگاه هم در محل‌های ثابت که در اختیار کمیته امداد و مراکز بهزیستی مستقر هستند که هموطنان به این مراکز هم می‌توانند مراجعه کنند.

وی با اشاره به تفاوت ذبح انواع دام به ویژه ذبح شتر که اصول بهداشتي ذبح و محل خاص خود را می‌طلبد، تصریح کرد: در مورد دام هایی مانند شتر یا گاو تنها درصورت ملاحظه روش‌های خاص ذبح آن‌ها است که هم اقدامات ذبح شرعی و هم بهداشتی توامان رعایت خواهد شد.

دكتر رفیعی پور در مورد رعايت نکات لازم نگهداری گوشت‌های قربانی پس از ذبح دام‌ها نیز به مردم توصیه کرد: عموم هموطنان قبل از به مصرف رساندن گوشت دام‌هاي قربانی، با حفظ حداقل تماس اين فراورده دامي را در یخچال‌ منازل و تحت دمای صفر تا 4 درجه حداقل بمدت 24 ساعت قرار دهند تا از اين طريق هم ضريب ايمني اين ماده غذايي را افزايش دهند و هم به كاهش مخاطرات احتمالي سرايت بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام كمك كرده باشند.



انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Croatia
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
کدوم نظارت ؟
تو کدوم روستا تو محرم دیدین دامپزشک به کشتن گوسفند و گاو نظارت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
با سلام
ما کارمندان دامپزشکی هیچ روز تعطبلی نداریم ،در همه تعطیلات باید ارائه خدمت کنیم و حقوق و مزایامون هم
هم خوانی با شرح وظایف ندارن خانواده ما چه گناهی دارن که باید با این شرایط بسازن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
آقا همه اش .....‌‌ه تا سر گوسفند جلو دسته جات بریده می شود برمی دارند ومی برند اجازه نگاه کردن هم نمی دهند ما کارمندان بدبخت هم تو همه مراسمات واعیاد بازور اقایان کشیک هستیم دریغ از یک ریال نه مزایا می دهند و نه تسری حقوق هم حداقل است ریس سازمان هم که می آید ......... می اید ومی رود کسی نمی بیند که اعتراض کند هم تراز من در سایر ادارات حقوق بالای ۷میلیون می گیرد من ۳میلیون گوش شنوایی نیست دکتر دامپزشک به برزیل می رود سه ماه کارش گردن من کارشناس می افتد واکسیناتور کم می آورند بجاش من کارشناس را می فرستند انشاا که این دامپزشکی با سازمان ارامستانها ادغام بشه تا حداقل یک قبر خوب نسیب ما بشه
ناشناس
|
Singapore
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
واقعا داره به این قشر زحمت کش ظلم میشه
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
آقای دکتر رفیعی پور بازم از نیروی کاردان وکارشناس دامپزشکی برای نظارت بهداشتی استفاده میکنید چطور در اینجور مواقع این نیروها ضامن سلامتی فراورده های خام دامی هستند ولی وقت اعزام کارشناس به خارج که میشه اینها نمیتونند بروند خارج !!!!!! کمی توجه به اعزام کارشناسان داشته باشید.یاحق
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر رفیعی پور
خواهشمند است نسبت به پیگیری تسری همکاران در احکام حقوقیشان مساعدت عنایت بفرمایید. باشد که مورد قبول حضرت حق واقع شود. التماس دعا برادر
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
جناب دکتر رفعی پور گرامی مومن و بدور از حاشیه
تسری=تقویت وضعیت معیشتی همکاران= دعاهای فراوان و توفیقات الهی بی نهایت برای جنا بعالی و همراهانتان .در هر صورت آرزوی خدمت جنابعالی در در پستهای مدیریتی بالاتر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
چقدر مورد پذیرش ملت هستند ؟هیچی حتی یک نظارت در شهرستانها وجود ندارد مردم قبولشون ندارند
نظر شما
ادامه