کد خبر: ۴۶۶۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر


مدیر تحقیقات دارویی شرکت رویان دارو درباره اینکه چرا تولیدکنندگان به عرصه تولید برخی داروها و واکسن ها ورود پیدا نمی کنند، گفت: نرخ تمام شده تولید در ایران بسیار بالاست، از این ورود به بسیاری از بخش های تولید واکسن و دارو برای تولیدکنندگان، توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر مجید سعیدفر» با اشاره به اینکه تبدیل علم به اقتصاد باید توجیه داشته باشد، تصریح کرد: دانش تولید دارو و واکسن در همه جای دنیا وجود دارد، اما مهم این است که چگونه آن دانش بومی و با چه امکاناتی اسمبل و کاربردی شود.

سعیدفر با تاکید بر اینکه باید نرخ تمام شده دانش را در کشور کاهش دهیم، گفت: چین با پیدا کردن راه های ارزان تولید توانسته بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد، در حالی که دانش برای ما بسیار گران تمام می شود.

ارتباط میان صنعت و دانشگاه موثر نیست

مدیر تحقیقات دارویی شرکت رویان دارو با طرح این پرسش که مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ما چه چیزی به صنعت داروهای دامپزشکی داده اند، اظهار کرد: طی سال های فعالیتم در این بخش، دانشگاه حتی یک دوز دارو به صنعت پیشنهاد نداده است.

وی افزود: نه تنها ارتباط میان صنعت و دانشگاه موثر نیست، بلکه دانش آن نیز در دانشگاه ها وجود ندارد.

این متخصص فارماکولوژی با انتقاد از اینکه شرکت های داخلی به بخش تحقیق و توسعه توجه ویژه ای ندارند، تصریح کرد: این در حالی است که ۱۵ تا ۱۶ درصد درآمد شرکت های داروسازی در دنیا به بخش تحقیق و توسعه  (R&D)اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: شرکت های دارویی یک فهرست بلندبالا از محصولاتشان دارند، اما پروژه های تحقیقاتی آنها طی سال ها فعالیت شان چند عدد است؟!

لزوم تشکیل کمیته ای به عنوان مرجع تحقیق و توسعه صنعت

مدیر تحقیقات دارویی شرکت رویان دارو پیشنهاد داد: کمیته ای به عنوان مرجع تحقیق و توسعه صنعت با حضور دانشگاهی ها، دولتی ها، شرکت ها و مدیران تحقیق و توسعه ایجاد شود تا با همفکری یکدیگر، کارهای مشترک انجام دهند.

سعیدفر درباره برگزاری نخستین نمایشگاه داروهای دامپزشکی (فارماکوپه) نیز اظهار کرد: این نمایشگاه باید یک کمیته علمی و اقتصادی را استخدام کند تا تمام تجربیاتشان را درباره نمایشگاه های گذشته در اختیار آن بگذارند.

این متخصص فارماکولوژی با بیان اینکه تمام مراجع بزرگ علمی دنیا در کنار کنگره، نمایشگاه را برگزار می کنند، پیشنهاد داد: در حال حاضر برای صنعت تولید و واردات داروهای دامپزشکی هیچ کنگره و همایشی برگزار نمی شود و این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای برپایی آن است.

وی افزود: یکی از عوامل موفقیت نمایشگاه جذب مخاطبان به ویژه دانشگاهی هاست که برگزاری یک کنگره آموزشی، ورک شاپ و صدور گواهی می تواند دستیابی به این هدف را میسر کند.


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
واکسنا باید با سویه های متغیر کشور تولید شن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
1
1
این بزرگوار خیلی دوست دارند سرزبانها باشند
نظر شما
ادامه