کد خبر: ۵۸۹۱۰
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
نگاه شما:
اول اسفند سال ۱۳۹۰در حکیم مهر مطلبی نوشتم و در آن از حذف عبارت «دامپزشکی» در زندگی‌نامه تنها دامپزشک نماینده مجلس شورای اسلامی در آن زمان انتقاد کردم ...
 

چرا برخی نمی‌گویند دامپزشک هستم؟

دکتر محمد لطفی‌زاده

دامپزشک و متخصص بهداشت عمومی

به نام خدای سبحان و با اهداء سلام به همه همکاران و بینندگان محترم،

اول اسفند سال 1390 در حکیم مهر، مطلبی نوشتم و در آن از حذف عبارت «دامپزشکی» در زندگی‌نامه تنها دامپزشک نماینده مجلس شورای اسلامی در آن زمان انتقاد کردم (اینجا). در سایت دکتر علیرضا منادی سفیدان در آن زمان آمده بود: «اینجانب علیرضا منادی ... در سن 26 سالگی دکترای عمومی خود را تمام کرده و در سطح دکترای تخصصی میکروبیولوژی موفق به اخذ مدرک شدم ... توانستم برای اولین بار در کشور به روش مولکولی ژن jp51  ویروس BLV را که ویروس لوسمی است در ایران جدا کرده و تشخیص دهم».

در این معرفی عبارت «دامپزشکی» به وضوح حذف شده و حتی نام ویروس لوسمی گاو هم با حذف نام گونه حیوانی طوری به خواننده القاء می‌کند که ذهن به سوی رشته پزشکی متمایل می‌شود.

جناب آقای دکتر منادی سفیدان بعدتر در اردیبهشت 1391 با نشریه آیینه دامپزشکی مصاحبه کرد و تلویحاً اینجانب را که این انتقاد را مطرح کرده بودم، «کوته نظر» نامید (اینجا). در بخشی از این مصاحبه آمده است : «اگر به قسمت زندگی‌نامه در وبسایتم مراجعه کنید خواهید دید که اخذ مدرک دامپزشکی نیز عنوان شده است. طرح چنین مباحثی از کملطفی و کوتهنظری افراد ناشی می‌شود و من انتظار دارم با چنین افرادی برخورد شود. شما بگویید در تاریخ دامپزشکی چه کسی به اندازه من برای این بخش مفید بوده است؟ چرا به جای تشویق یک خدمتگزار تخریب می‌کنند؟ طبیعی است که هر فرد روی آخرین تخصصش تأکید بیشتری دارد اما این دلیل بر کتمان دیگر تخصص‌هایش نمی‌شود».

حالا پس از چند سال و در مرداد 1399 و در حالی که ایشان دوباره به مجلس راه یافته و البته مثل قبل در کمیسیون کشاورزی عضو نیستند و در کمیسیون آموزش عضویت دارند، خوب است نگاهی به وبسایت ایشان بیندازیم (اینجا).

در بخش سوابق اجرایی و عملکردها نوشته‌اند : «دکتری مدیریت تولید و عملیات و دکتری تخصصی میکروبیولوژی و صنایع» و ذیل آن مرقوم شده: «دارای سه مدرک دکترا»

در بخش زندگی‌نامه هم نوشته شده : «منادی در سال 1374 و در بیست و شش سالگی موفق به اخذ درجه دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شده ... وی پس از اخذ درجه دکترا، دومین دکترای خود را در رشته میکروبیولوژی آغاز و با موفقیت دریافت می‌کند ... شوق علم‌آموزی و علاقه به تولید ملی و صنعت، بعدها باعث شد سومین رشته تحصیلی را در رشته مدیریت صنعتی شاخه مدیریت تولید در مقطع دکترا در دانشگاه شهید بهشتی آغاز نماید».

یک نکته در حاشیه قابل توجه است و آن اینکه دامپزشکانی هستند که در مصادر مختلف با افتخار از رشته خود سخن می‌گویند و زوایای مختلف و متنوع این رشته را برای همگان روشن می‌سازند. با این توضیح حالا برگردیم به اصل بحث.

موضوع این نوشته البته فقط جناب آقای دکتر منادی سفیدان نیست، چه آنکه در مورد ایشان واضح است که عبارت دامپزشکی چگونه در هر دو بخش معرفی سایت ایشان حذف شده، بلکه موضوع، کسانی از جامعه دامپزشکی و از میان خودمان هستند که در مصادر مختلف مسئولیت دارند اما به هر دلیل از ذکر «دامپزشک بودن» پرهیز می‌کنند. خوب است به این فکر کنیم که چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ پاسخ به این سؤال راه پیشرفت را در جامعه دامپزشکی کشور نشان می‌دهد.

 با این وضع که نمونه آن ترسیم شد مطمئن باشید جامعه دامپزشکی به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید.

منابع:

http://hakimemehr.ir/fa/news/8312

http://hakimemehr.ir/fa/news/8832

 
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
8
21
دامپزشکی که دامپزشک بودن‌ خودش رو‌ کتمان ‌و پنهان‌کنه ازنظر من ..........ه . دامپزشک واقعی بودن یک افتخاره .
پاسخ ها
محمد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
خیلی، ۵۰ درصد دامپزشکا تو اسنپن
۳۰ درصد با حقوق کارگری کار میکنن
شان دکتر دامپزشک کمتر از رشته بهیاری
وقتی میری تو سازمان ۱۰۰۰ نفر درخواست کار دادن که آدم از زندگی نامید میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
خوب معلومه دامپزشک رتبه قبولی بدتری در کنکور میخواد!
این شخص هم میخواد خودش رو زوری به پزشک بچسبونه.
علی
|
Germany
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
24
17
طرف نماینده مجلسه. خب معلومه خوشش نمیاد کسی بدونه دکترای دامپزشکی داره. دلیلش هم مشخصه چون مجلس از نظر عموم برای حل مشکلات مردم هست و از نظر عموم دامپزشک که مسئول حفظ سلامت و بهداشت و درمان حیوانات هست برای نمایندگی مجلس مناسب نیست. خودتونو به اون راه نزنید. از دیدگاه عموم نگاه کنیم این نماینده مجلس کار عجیبی انجام نداده.
پاسخ ها
ناشناس
| Mauritius |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اره حق با شماست
اي جامعه هنوز به دويست سال گذر زمان نياز داره تا شغلها و حايگاههاشون رو بر معيار ذهن بيمار تفسير نكنه

خوب تفاوت كشور هاي پيشرفته و عقب مانده اول از همه از هايتك شروع نميشه از همينجا شروع ميشه
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
دوست عزیز واقعا نمیدونید که هر سفره ای که باز میشه نتیجه کار ما دامپزشکا در اون هست آیا سفره ای در ایران باز میشه که در اون گوشت قرمز یا گوشت مرغ یا گوشت ماهی یا تخم مرغ یا شیر یا ماست یا عسل یک از اینا درش نباشه؟!!!
آیا حدود 800 بیماری مشترک از جمله تب مالت،هاری،سل،انواع انگل ها و .... تاثیری در بهداشت و سلامت مردم نداره کاری از این مهمتر باید در مجلس بحث بشه یا کاری مهمتر از این اصلا وجود داره؟!!!
بزرگترین صنعت کشور (دام و طیور) وجودش و حفظش با دامپزشکه وقتی انفلوانزا اومد و صنعت طیور رو داشت نابود میکرد همین دامپزشکا بودن که نجاتش دادن آیا کاری مهمتر از این باید در مجلس مطرح بشه؟!!
در بخش تحقیقاتی پزشکی در سطح بین المللی و کشورهای پیشرفته و حتی در کشور خودمون آیا بدون حضور دامپزشک یه پزشک میتونه تست فلان واکسن رو روی حیوانات انجام بده مثال بارزش همین بیماری کرونا آیا بدون حضور دامپزشک میتونن اونو رو حیوانات آزمایش کنن و نتیجه علمی بگیرن؟!!!
این همه بیماری نو پدید و باز پدید مشترک حاصل از دام مگه کسی غیر دامپزشک باید پیشگیری کنه؟!!1
و.... هزاران بحث و مورد کوچیک و بزرگ دیگه.
پس علی جان گفتن اینکه من دامپزشکم افتخاره این حرف من شعار نیست واقعیته
دکترم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
علی شما کاملا درست میفرمائید .همکاران که تعریف از دامپزشکی می کنند اینها را که ما برای مردم میگیم ولی برای خودمان هیچ چیزی نه از نظر لقتصادی و نه از نظر معنوی دربر نداشته است.
خوشتر ان باشد که سر دلبران گفته اید در حدیث دیگراااان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
2
5
قبلا هم گفته بود دکترای پیراپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
اون یکی دیگه بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
22
5
با سلام و احترام خدمت دوست عزیزی که از این موضوع گلایه کردن،بنظر بنده هر شخصی هر طور که راحت هست می‌تونه خودش را معرفی کنه و اگر هم استاد ارجمند جناب دکتر منادی فرموده باشند که دکترای عمومی خوب اشتباهی رخ نداده است چون واقعا مقطع دکترای عمومی بوده هست فقط ایشان گرایش تحصیلی را عنوان نکردند و هیچ ایرادی به رزومه ایشان وارد نیست،بهتر اینست که فرد انتقاد کننده افکار خودش را درست کند و بدنبال تخریب کردن دیگران نباشد و در پایان جناب دکتر منادی استاد بنده بودن و همیشه به دامپزشک بودنشان افتخار کردند و خدمات شایسته ای را به جامعه ارائه فرمودند امیدوارم همیشه سلامت و پاینده باشند،با تشکر غفاریان
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اشتباهی نگفته به وضوح در صفحه رسمی نوشته ویروس شناسی پزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
باعث افتخار شماست تلمذ در مکتب استاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
4
3
................. ایشون هم علاقه شدیدی داره که خودشو پزشک جا بزنه
هرجی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
2
7
خوب این نشون میده که دامپزشکی جایگاه و احترام واقعی خودش رو پیدا نکرده. البته نمیشه کتمان کرد که رشته خاصی هم هست شاید خاصترین رشته دانشگاهی
پاسخ ها
دیده بان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
از کجا دامپزشکی میتونه جایگاه واقعیشو پیدا کنه وقتی یه عده ای از دامپزشکان دلال نما مشغول خرید فروش نهاده های دامی و غیره هستند بشه. متاسفم به این سیستم که هیچ اهمیتی و بهایی به قانون نمیده . بعضی از دامپزشکان شاغل در دامپزشکی بجای پرداختن به وظیفه ذاتی خودشون که همان اهداف سازمان هست دارن خرید و فروش دون و نهاده های دامی میکنند و ظلم نابخشودنی در حق دامپزشکان زحمت کش و شریف که با تمام قوا در خدمت اهداف سازمانی هستند میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
چه ربطی داره دیده بان؟ خیلی از پزشکان هم تو دلالی تجهیزات پزشکی و یا ساخت و ساز هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
3
5
متاسفم براش . پیشرفت خوبی داشته ولی باید بدونه از دامپزشکی شروع کرده ................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
شما خواستی رزومه بدی حتتتتما به دبستانت اشاره کن یه وقت مدیر اموزش پرورش ناراحت نشه بگه از دبستان شروع کردی ولی اسمی از ما نبردی
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
6
به همت مسئولین نظام و سازمان دامپزشکی که هرروز بیشتر در جهت اعتلای نابودی این رشته قدم برمیدارند و دانشگاه ازاد که با پذیرش کیلویی و فله ای در همه شهرها دکان باز کرده،دامپزشکی هم که با عرضه و لیاقت وارد این رشته شده نه با پول ،از معرفی خود بعنوان دامپزشک خجالت میکشه! تا موقعی که مثلث بی لیاقتی سازمان ،نظام و دانشگاه ازاد اصلاح نشه وضعیت همینه!!
پاسخ ها
دکترم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
من دانشگاه دولتی بودم ولی امروز افتخخار میکنم به بسیاری از دوستان و همکاران دانشگاه آزاد که بسیار خوب کار اقتصادی بلدند که از پدرانشان آموختند و یا از دوستان . ما که در دانشگاه دولتی یه مشت بدبخت بی پول بودیم که الان هم همون رویه را داریم
دانشجوی Phd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
2
8
جناب دکتر لطفی زاده
سلام
عرض کنم دکتر منادی در عرصه ای مشغولند و مثل همه مسئولین مثل جنابعالی برایشان آرزوی توفیق داریم
اما اگز از دکتر منادی انتظار داشته باشید 90% نطق های پیش از دستورش!!!!!!!!!!!! را هم برای دامپزشکی فریاد بزند آیا مشکل ما حل میشود؟
مظلومیت و مجهولیت و گمنامی(اصلا ما چرا هر وقت یه همکاری مصدوم میشه باید بگیم سرباز گمنام سلامت؟!) دامپزشکی را باید مسئولین مدیریتی دامپزشکی برطرف کنند
این مهم هم مرتب با جلوی دوربین قرار گرفتن و حرفهای بعضا بی اثر و بی ربط زدن حل نمیشه. به نظر حقیر با 15 سال سابقه در بخشهای خصوصی و دلتی دامپزشکی کشور ما مسئولی میخواهیم که به تمام معنا "پاسخگو" باشد مدیری می خواهیم که برای مجموعه هدف گذاری کرده باشد و داشته های خود را بداند موانع را بشناسد مدیریت بحران بلد باشد اگر هر کدام از اینها نبود صریح و علنی بگوید نمی شود چون نمی گذارند کارم را انجام بدهم.(چسبیدن به صندلی و حفظ شرایط موجود کار آدمهای ضعیف است)
ببینید عزیزان!
دوره ای بر سازمان دامپزشکی گذشت که بی شباهت به دوران مدیریت کفاشیان بر فدراسیون فوتبال نیست با مصاحبه های بی اثر و بعضا مضر! البته تریبونی مثل حکیم مهر هم در اختیار بود که کار برنامه نود را میکرد(شما که روحانی هستید معنای وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ آیه 9 سوره مبارکه قلم را بهتر از من میدانید
نتیجه شد پاک شدن کمترین اثر از قانون تسری و حذف صد در صدی آن. یعنی یکی از اولویتها که اگر محقق میشد انگیزه بالایی برای کار ایجاد میکرد و خیلی مشکلات حل میشد و هیچ کس از گفت من دامپزشک هست (متاسفم که باید اینجور بگم) خجالت نمی کشید
ما در برخورد با تخلفات بعضا منفعل و سست عنصر هستیم و قدرت برخورد نداریم خیلی عظیم از مدیران ما بیش ازحد و زیادی محافظه کار و ترسو هستند و انگیزه ها را سرکوب میکنند و عاملی برای جنگ اعصاب فرسودگی نیروهای خلاق و متعهد اند ما چوب این بی عرضگی ها را میخوریم. ما به خاطر این بی تدبیری ها سرافکنده ایم. قدرت حذف یک گاو مریض قدرت انجام وظیفه قدرت تحمل مسئولیت را نداریم. برخی از ما تعهد انجام کار نداریم نمیدانیم رسالت ما در این مجموعه چیست .خیلی چیزها را با هم قاطی می کنیم. عدم حذف گاو رآکتور را به اسم رضایت خدا!!!! و رضایت صاحب گاو ماست مالی می کنیم. عرضه حذف گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز را نداریم. اون هم برای رسیدن به رضای خدا! البته بعضی اوقات به امید کسب رضایت مافوق از فرماندار گرفته تا.... به امید کسب پست مدیریتی در آینده!(به خدا من همه اینها را در این سالها دیده دام)
خلاصه ما چوب بی عرضگی مدیران مان را در سطح خرد و کلان میخوریم و از این جهت نمیتوانیم بگوییم دامپزشک هستیم.
خواهش میکنم به احترام آیه قرآنی که در این متن هست از سانسور این نظر صرفنظر کنید
دکتر سلطانی منش
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
7
فکر میکنم صرف این که ایشان یا هر شخص دیگری دامپزشک بودن خود را مخفی یا کمرنگ می کنند گناه ایشان نیست اگر استراتژی حرفه ای آنها باشد.
مثلا برای قدرت نفوذ یشتر در یک کمیسیون یا هیئت رییسه اسمی از دامپزشک بودنش نبرد ولی با بدست آوردن آن جایگاه، در مقام عمل به نفع دامپزشکی کشور عمل نماید. که آن وقت این نگفتن به نفع همه ی ما بوده.
البته من اطلاعی در مورد عملکرد ایشان برای دامپزشکی ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
سلام
محض مطالعه مقاله این دامپزشک عزیز که با لباس روحانیت هم فعالیت دارند، باید بگم ایشان جزء کسانی هستند که تلاش بسیار فراوانی برای ایجاد محیط کاری و رشد و ارتقای دامپزشکی داشته است. تلاش ایشان برای ایجاد جایگاه شغلی برای دامپزشکان عزیز در سمت شغلی که دارند ستودنی است. قطعا فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی با کمی مطالعه می توانند در جایگاه خدمتی رشته بهداشت محیط و حرفه ای و همینطور صنایع غذایی که ایشان تغییر دادند، انجام وظیفه کنند.
با تشکر از زحمات فراوان آقای لطفی زاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
3
باید برای معرفی دامپزشکی از دبستان ها شروع کرد.
یک خاطره:
بنده مدت چندسال دریک شهرستان در یک منزل سازمانی زندگی کردم. براساس اتفاق چراغ روشنایی معبر عمومی محله ما و محله رییس مرکز بهداشت شهرستان در یک زمان سوخته بود در یک جلسه هم من و هم ایشان مشکلمان را به مسئول توزیع برق شهرستان گفتیم اما چراغ محله ایشان از فردا درست شد و چراغ محله ما علی رغم پی گیری فراوان بنده بعد از یکماه تعویض شد. وقتی حضورا و به شوخی اعتراض کردم ایشان صادقانه گفت؛ آخه دامپزشک کجا و پزشک کجا! و ادامه داد آدم سر و کارش به اونها میافتده ، ما که مرغ و خروس هم نداریم که بگیم حالا شاید یک مرتبه به شما نیازمون بشه. بعد گفت؛ تو بودی چکار میکردی؟!
ایشان مطالب را به شوخی اما درست میگفت. ضعف از من نبود از ناشناخته بودن حرفه بود. اصلا خدمات ما برای مردم به خوبی تعریف و بازگو نشده و متاسفانه ....
حالا شما جای دکتر بودید چکار می کردید؟ وقتی متخصصین ما مثلا در یک حوزه تحقیقاتی که نمیخواهم مستقیما نام ببرم دارند از توفیقات تخصصی خودشان برای کشف یک موضوع علمی در صدا و سیما گزارش میدهند و دامپزشک بودن خودشان را کتمان می کنند از یک نماینده مجلس که کارش هم تقریبا غیر تخصصی است چه انتظاری دارید! دامپزشکی ابتدا باید برود زیر نظر وزارت بهداشت و درمان تا اهمیت حرفه اش مشخص شود. جایگاهی که اکنون در وزارت جهاد کشاورزی دارد جایگاه مناسبی برای حیثیت این حرفه نیست . به این علت که وزارت جهاد وزارت خانه خوبی نیست، چرا که علی رغم بیگانه بودن با این حرفه بازهم نقاط مثبت بسیاری دارند، منظور دقیقا این است که ما در وزارت خانه غیر تخصصی خودمان فرار گرفته ایم و بیشتر از این هم از جامعه نمی شود توقع داشت. امیدوارم وزیر محترم جهاد که فردی تحصیل کرده اند و مطمئنا به این موضوع مهم واقف اند، این حرفه را از این مشکل نجات دهند.
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
2
2
سلام آقاي دكتر يوسف داودي نماينده مردم سراب هم دامپزشكند ومايه افتخار همه ما تخصص دارند وهمواره از رشته دفاع ميكنند دردو بر همه مسولان دلسوز ودغدغه مند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
8
7
جناب لطفی زاده چطور تغییر لباس و ظاهر دادند؟ دکتر منادی و دیگران هم حق دارند تغییر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
سلام. مهم این است که اصل فراموش نشود. تغییر کنیم و بعد کتمان کنیم مبداء را کار درستی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
1
در ایران سطح عمومی درآمد هر شغل احترام اون حرفه رو تعیین می‌کنه. با این حجم از بیکاران دامپزشکی و با این حجم از دامپزشکان کم سواد که خروجی دانشگاه ...... می‌باشند (هرچند دانشگاه .... دانشجویان باسواد هم دارد) این حرف ها فقط حکم غرغر کردن را دارد. والسلام. خداروشکر همه دامپزشکان میفهمن من چی میگم
شگرقاضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
در خصوص رشته دامپزشکی افزایش دانشگاه نسبت به گذشته سبب افزایش فارغ التحصیلان گردیده است که از منظر حقوقی باید پتانسیل کافی در مناطق جهت جذب این نیرو ها ایجاد گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
6
سلام. ................... بله شما هم اگر فکر میکردید دکتر دامپزشک هستید با لباس روحانیت مطلب منتشر نمیکردید که بازدید بخوره.
من نمیگم دکتر دامپزشک هستم چون همین الان برای مسول فنی شدن تو کرمانشاه بهم حقوق دو میلیون تومن رو پیشنهاد دادن. یعنی زیر حقوق پایه وزارت کار برای کارگر.

من نمیگم دکتر دامپزشک هستم چون وقتی میگم دکتر انتظار دارند کف ماجرا ماهی 14 تومن درامد داشته باشم نه اینکه ماهی دوتومن بهم بدن و هزارتا کار دیگه هم ازم بکشند.

شما دوتا دلیل .............. بیار و بگو تا من قبول کنم همه جا بگم دکتر دامپزشک هستم.

یاد یکی از همکلاسی هام افتادم وقتی فارغ التحصیل شدیم و باباش رو روی ویلچر دیدیم فهمیدیم بچه جانبازه. بدبخت بخاطر اینکه انگ بچه جانبازی نخوره نه هیچ وقت از سهمیه استفاده کرده بود و نه گفته بود فرزند جانبازه.

حالا منم و قصه این رفیقم. دکتر دامپزشک بودن چه مزیتی برای من داره؟؟ که همه جا اعلامش کنم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
با سلام به شما جانبازی افتخار هر کشوری است و اگر عده ای نمی فهمند چیزی از ارزش جانبازان و خانواده های آنها کم نمیکند
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
0
........... دامپزشکی چیزی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
2
سلام خدمت دوستان
مشکل اصلی دامپزشکی در کشور ما این است که هنوز جایگاه و اهمیت دامپزشکی در بهداشت و سلامت و اقتصاد کشور و همچنین امنیت غذایی جا نیافتاده . تا اسم دامپزشکی میاد پیشوند دام و اصطبل و طویله به ذهن مسئولین رده بالای مملکتی میرسه غافل از اینکه در کشورهای پیشرفته و صنعتی جایگاه دامپزشکی بسیار خاص است و مورد احترام ویژه هست و در مجامع جهانی بهداشت اعضا اصلی oieوwhoدامپزشک هستند.در کشورهای پیشرفته قدرت دامپزشکی و حرف دامپزشکی برای دولتها آنقدر مهم است که در همه گیریهای مهم میتوانند ارتش آن کشور را به خدمت بگیرند.لازم به ذکر است در اکثر کشورهای پیشرفته دستمزد دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی شاید از خیلی از متخصصان انسانی بیشتر باشد.تا قبل از اینکه دانشگاه آزاد بصورت (با عرض پوزش) فله ای و صرفا برای منافع مادی خود با کمترین امکانات اقدام به تولید دامپزشک بکند در کشور خودمان هم دامپزشکی جایگاه بهتری داشت و در بین فارغ التحصیلان بعد از پزشکی قرار می گرفت.مگر چه لذتی میتونه بالاتر از این باشه که دردی را از یک حیوان زبان بسته تسکین بدهی.مگر چه کسی میتونه ادعا کنه اگر نظارت دامپزشکی نباشه بتواند با خیال راحت سر سفره صبحانه،نهار و یا شام بنشیند.مگر غیر از این است که دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان است.مگر غیر از این است که درصد بالایی از اقتصاد خرد وابسته به دام و پرورش آن است که اگر دامپزشکی نباشد با یک بیماری همه گیر هوا میشود ووووو..... پس بیاید باسری بالا وافتخار تمام در هر جلسه جایگاه دامپزشکی را تبیین کنیم و برای مردم و مسئولین جا بندازیم.من هم قبول دارم حقوق و دستمزد همه رده های دامپزشکی اصلا با زحمات آنها همخوانی ندارد و حتی در مقایسه با سایر کارمندان ایران پایین تر است
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
5
خدا ایشالله سازمان دامپزشکی رو منحل کنه تا هممون راحت شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
البته سازمان نظام دامپزشکی
دکتر واحدی
|
Germany
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
2
همکاران عزیز، شان اجتماعی هر حرفه ای رو شاغلین در اون حرفه با اتحاد خودشون تعیین‌ میکنند.به امید این سازمان و نظام ضعیف نباشید.دامپزشک ها اگر یاد بگیرند با هم‌ و نه علیه هم‌ باشند خیلی مشکلات به خود خود حل میشه.اگر دامپزشکی با ۶۰۰ تومان مسئول فنی نشه و اگر یاد بگیره شان خودشو حفظ کنه و اگر یاد بگیره زیر پای همکار خودشو خالی نکنه و اگر یاد بگیره هیچ جا از همکارش بدگویی نکنه میتونه انتظار شان و منزلت حرفه ای هم داشته باشه.اول از خودمون شروع کنیم و رفتارهای جهان سومی رو ترک کنیم.ما دکتر هستیم و براش زحمت کشیدیم.قدر خودمونو باید بدونیم عزیزان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
اونقدر شان خودم رو حفظ کردم که چند ماهه بیکارم.
ناشناس
|
Singapore
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
1
وقتی تو رسانه مربوط به خودمان هم صحبت می کنیم سانسور میشیم لطفا این رسانه رو هم جمع کنید بیشتر نمک روی زخم ما نپاشید
پیام عده ای رو مننشر می کنید که تمجید از دکتر منادی و دکتر داوودی می کنند
آموزگار بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
3
2
سلام همه مشاغل مورد احترام هستن جامعه دامپزشک میخواد بنا ، کارگر، مکانیک، کابینت ساز، نجار ..... و حتی مرده شور هم لازم داره جامعه . نباید ک عارمون بشه از شغلون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
اگه همه محترم بودند شما شان دامپزشک رو در کنار پزشک و مهندس. خلبان و... مینوشتی نه کارگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
2
با این درامد و حقوقی که دولت و متاسفانه کم بینی سازمان دامپزشکی برای دامپزشکان و.. ایجاد کرده وقتی دکتر می گویند انتظاز درامدی چند 10 ملیونی را برای مردم و حتی خانواده تداعی می نماید
پس از ترس این موضوع حتر خود را تکسین نامیدن بعد نیست تا انتظارها زیاد نباشد
وای بر بزرگان سازمان برنامه و بودجه کشور
وای بر بزرگان سازمان دامپزشکی کشور
......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
تکنسین های اداره ی ما بدون فشار کار میکنند و وضعشان هم خدا رو شکر خوبه البته اگه شما بهشون حسادت نکنی بهترین گزینه ای که بعد از ۲۰ سال سابقه کار دکتری گرفتم اینست که بگویی کارمند جهاد کشاورزی هستی چون شخصا هیچ تمایلی ندارم حتی بگویم در دامپزشکی کار میکنم خدا رو گواه میگیرم این موضوع را از سر لجبازی بیان نکردم چون در این مدت آدم های کوچک در جاهای بزرگ در دامپزشکی زیاد دیدم و این نشان میدهد این دستگاه ره به جایی نمیبرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
دامپزشکی، همچون مشاغلی چون غسال، رفتگر، علی رغم نقش بهداشتی، از دید مردم و جامعه بار منفی دارد حتی اگر درآمد خوبی هم داشته باشی، همه دامپزشکان یه حسرت درونی پزشک نشدن دارند و هر کسی که اینو انکار کنه، یقیناً صادق نیست و داره شعار میده ولی یک سری با حسرت پزشک نشدن خودشون کنار میان و تو کار دامپزشکی درآمد خوبی هم ممکنه داشته ولی این حسرت رو تو ضمیر ناخودآگاه شون دارن و یک سری هم با این حسرت نتوانستن کنار بیان چون سرمایه اولیه پولدار شدن تو دامپزشکی رو ندارن، درآمد شغل دامپزشکی تو طبابت نیست، بلکه تو تجارت و رانته ، و در این صورت اسمشو نمیشه پزشکی دام گذاشت. آموزش ناقص و ابتر (دم بریده) دامپزشکی در کنار ظرفیت بالای پذیرش دامپزشک در دانشگاه ها و عدم تبیین دامپزشکی در جامعه و بی اعتنایی و انفعال مدیران بالا دستی نسبت به زیر دستان و خنجر از پشت در احقاق حقوق دامپزشکان (مانند تسری بخش دولتی دامپزشکی)، و نداشتن امنیت شغلی در بخش خصوصی و توهین کارفرما، همه باعث فرار و اکراه در بیان دامپزشک بودن است. و تلاش دامپزشکان برای فرار از نام و کار در این رشته است. زندگی چه دامپزشکان آبرومندی که فقط به خاطر نداشتن درآمد از هم نپاشیده است و چه دامپزشکانی که دچار افسردگی و بیماری روانی (اسکیزوفرنی) نشدند!!! آگه بگی دکتری و درآمد بالایی رو ازت انتظار دارند و بهتره که مثل دوست عزیزمون بگی کارمند جهاد کشاورزی هستم بهتر باشه. ما دامپزشکان به نقش بهداشتی خود در جامعه به اندازه ای که می گوییم و می نویسیم اعتقادی نداریم. ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
1
واقعا حکیم ته مایه های شیطنت رو داری برخی اوقات توهین ها را به آسانی چاپ میکنی ولی بعضا سخنان تند محترمانه را سانسور میکنی البته خب اختیار سایتت رو داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
........................ وگرنه خود علم دامپزشکی کجاش معیوبه که آدم بخواد پنهانش بکنه
دکترم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
4
آقا دامپزشکی یک ظرفی داره که دامپزشک ها فکر می کنند خیلی بزرگه ولی دارند سراب می بینند .
بقول همکلاس دخترم که وقتی با ماشین "روآ " می رفتم از مدرسه بیارمش به دخترم گفته بود ماشین بابات اینه ؟؟؟؟؟؟؟مطمئنی بابات دکتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دکترم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
1
1
یک موضوعی که لازم دیدم این است که حرفه و شغل ممکن است مرتبط با تحصیلااات نباشد نیازی نیست طرف تو صنعت اتومبیل سرمایه گذاری و پیشرفت کرده بیاد بگه من دامپزشکم معنی نداره یا طرف روحانیه بگه من دامپزشکم قطعا اگر تحصیلات مستقیما باعث ارتقا می شد که تغییر حرفه اتفاق نمی افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
0
دامپزشکی عشق وعلاقه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
0
0
سلام
نتیجه این طرز فکر متاسفانه شده این وضعیت دامپزشکی
بخصوص کسانی که مسئولیت هم دارند و دامپزشک بودنشان رو کتمان می کنند و ظلم مضاعف می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
2
من بعنوان کسی که سی سال در دامپزشکی بعنوان دکتر خدمت کردم اکنون اصلا افتخار نمیکنم که دامپزشکی خواندم کاش شوفر تاکسی بودم این را به خدمت همکاران محترم دامپزشک که جوان هستند و هم سن فرزندان بنده عرض میکنم با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود احساساتی نشوید زعمای دامپزشکی هنوز تکلیف خودشان را با خودشان مشخص نکرده اند سازمانی که با این همه ادعا هنوز نتوانسته یک مهمانسرا ی ابرومند برای پذیرایی از خانواده کارکنان شهرستانی در تهران داشته باشد و وقتی سمیناری برگزار میشود مهمانان را بیرون میکنند ودر ساختمان دوراهی یوسف اباد در سالنها هم میز کارکنان هست چه کشکی چه پشمی .بعد از نیم قرن هنوز معلوم نیست چی به چی هست
حججی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
0
این مقاله تا چه مدت ما باید ببینیم؟؟؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
1
وقتی که دانشجو بودم درسالها ی دهه شصت دریک سخنرانی رییس سازمان وقت که یک شخصیت سیاسی نیز بودمیگفت وقتی داخل مجلس میروم با مسخره به من میگویند وبه مقامات اشاره میکنند برو اقای فلانی را معاینه کن !
مسعود نیکوزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
1
سلام
بنده یه مهندس کشاورزی هستم با گرایش علوم دامی
در فیلد کاری بنده ارتباط زیادی با دامپزشکان محترم داریم.
باید گفت باعث تاسف هست که هنوز چنین مباحثی که نشانه سطح فکر پایین برخی مردم ما هست در سطح جامعه مطرح هست. خوب یه کم فکر کنید پزشکی هم بخشی از دامپزشکی هست یعنی فرد پزشک فقط در مان بیماری های یک گونه حیوانی بعنی حیوان ناطق تخصص داره و فرد دامپزشک تعداد گونه های بیشتری را درمان می کنه. از نظر اقتصادی دامپزشکی یک رکن مهم در تولید غذا های با منشا دامی هست که واقعا سلامت جامعه انسانی بدون ایم علم به مخاطره شدید می افتد و اصولا رشته دامپزشکی برای خدمت به انسان ها بوجود آمده و نه خدمت به دام ها!!! آقایان با کلاسی که صبح شیر و کره و پنیر میل می کنید صبحانه و ظهر جوجه کباب و مرغ و گوشت میل می کنید و... ضامن و حافظ سلامت این محصولات علم دامپزشکی هست چرا پس توهین به خادمان خودتان می کنید از بی شعوری شماست!
نظر شما
ادامه