کد خبر: ۶۰۳۰۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
طرح‌های دارای اولویت با کاربرد گیاهان دارویی در دامپزشکی:
شرکت­‌های فعال در این حوزه می­‌توانند با ارسال پروپوزال به همراه یک نامه درخواست با سربرگ رسمی به ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، به همراه دیگر مدارک درخواستی در این طرح شرکت کنند ...

حکیم مهر: از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه‌ طرح‌های دارای اولویت با کاربرد گیاهان دارویی در دامپزشکی اعلام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، با توجه به اهمیت صنعت پرورش دام در کشور، بومی­‌سازی فناوری­‌های مرتبط با حوزه دامپزشکی، اولویت­‌های حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه کاربرد گیاهان دارویی در دامپزشکی اعلام شده است و بر این اساس این ستاد از پروژه­‌های مبتکرانه در این حوزه در راستای افزایش ضریب نفوذ گیاهان مفید در علم دامپزشکی، حمایت خواهد کرد.

تولید داروهای گیاهی جایگزین آنتی بیوتیک­‌ها در درمان بیماری‌های باکتریایی (به­ ویژه کلی باسیلوز و سالمونلوز) در دام، طیور و آبزیان، تولید داروهای گیاهی ضد کوکسیدیوز (کوکسیدیو استات و کوکسیدیوسید)، تولید فرآورده‌­های گیاهی تامین کننده اسیدهای آمینه متیونین و لیزین، تولید داروهای درمان بیماری‌های ویروسی طیور نیوکاسل، برونشیت، آنفلوآنزا و گامبورو، تولید داروهای گیاهی ضد انگل خارجی و تولید داروهای گیاهی ضد انگل‌های داخلی (ضد نماتد، سستود و ترماتد) از جمله طرح­‌های پیشنهادی این ستاد برای تجاری سازی است.

تولید داروهای گیاهی اختصاصی زنبور عسل (ضد واروا و نوزما) نیز از دیگر زمینه‌های حمایتی این ستاد به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام معاونت علمی، شرکت­‌های فعال در این حوزه می­‌توانند با ارسال پروپوزال به همراه یک نامه درخواست با سربرگ رسمی به ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، به همراه دیگر مدارک درخواستی در این طرح شرکت کنند.

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
زهرا
|
Germany
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
1
1
فوقالعاده عالى هست
استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
2
5
فکر و ایده بسیار غلطی است. جز اتلاف وقت و بودجه چیزی بهمراه ندارد. تنها افراد سودجو فرصت طلب بهره می‌برند. فکر کنید در یک گله گوسفند شکل سپتی سمیک منهیمیا و شکل فوق حاد سالمونلا شیوع نمود بعد بخواهیم با فلان جوشانده یا قر ص ساخته شده از فلان گیاه آنرا درمان کنیم. نمی‌دانم عقب گرد تا کی البته من می‌دانم عده ای بیکار و سود جو از فرط بی کاری چنین ایده های مخربی را بیان می‌کنند. بعنوان یک دانشگاهی به نا کارآمدی این ایده هشدار میدهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
دقیقا.من شرکتی رو میشناسم به اسم دانش بنیان در حوزه آی تی،فکر کنین با ایده کارت بلیت اتوبوس و تاکسی و این اراجیف میلیاردها تومن اعتبار و وام گرفته و قراردادهای چند میلیاردی بسته با نهادهای مختلف از جیب بیت المال و شاید در سال زیر پنجاه میلیون هزینه میکنه ولی میلیارد میکنه از جیب ملت بدبخت
دکتر سید علیرضا مومنی
| Austria |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
سلام
مسلما این نظر شخصی و تمایلات ذهنی نویسنده محترم بوده که به رشته تحریر در آمده وگرنه از یک فرد دانشگاهی چنین انتظار می رود که بصورت کلی یک موضوع رانفی نکند بلکه پس از دیدن مستندات مربوط به آن موضوع پس از ارائه دلیل رد موضوع با آن مخالفت کرده و موضع گیری کند . در حال حاضر استفاده از علوم مردم بومی و طب سنتی تمام کشورها از سوی who کاملا پذیرفته شده هست و گسترش این علوم و جدا سازی واقعیت ها از اعتقادات واهی در دستور کار این سازمان و کشورها قرار گرفته است.
پس در اینجا از تمام دانشگاهیان و فارغ التحصیلان محترم تقاضا می شود با دیدی وسیع و نظری بلند بدور از هرگونه تعصب و یکسونگری نسبت به مطالعه پایه ای و مبانی علم گذشتگان پرداخته و آنان را در بوته آزمایش مهک زده و به جامعه علمی اعلام کنند .
با تشکر
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
1
عطاری دامپزشکی هم مجوز بدین
دامپزشك، استاد دانشگاه
|
United States of America
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
1
3
هنوز بودجه هاي دولتي براي حيف و ميل تموم نشده؟!
استاد تمام دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
2
جناب دکتر مومنی
وقتی در یک چهار چوب علمی صحیح حرکت کنید و به اصول علمی اعتقاد داشته باشید هر فردی طرحی را ارایه داد آنرا در آن چهار چوب قرار میدهید و اگر در آن قرار نگرفت بدون فوت وقت آنرا رد نمایید. طب سنتی و اسلامی و این قبیل چیز ها یک دکان فریبکاری است که در آن چهار چوب قرار نمیگرد و بدون هیچ تردیدی کنار گذاشته میشود. روزی پزشکان انگلیسی به استفاده از داروهای هومیوپاتی معترض شده بودند و از دولت خواستند جلوی تولید آنها گرفته شود. دولت جواب داد این دارو ها سالیانه 100 ها میلیون پوند ارز میاورند درسته که نفعی نداره ولی ضرری هم نداره. در مملکت ما در حال حاضر با اینهمه مشکلات حالا توسط عده ای سوء استفاده کننده بیاییم روی گل بنفشه سرمایه گذاری کنیم. دوست من کمی انصاف علمی داشته باشید هیچوقت نمیگویید یک پنومونی پیشرفته را با آنتی بیوتیک گیاهی چگونه میتوان درمان نمود. Herbal Medicine در جوامع پیشرفته بخاطر دمکراسی های موجود اجازه فعالیت دارد ولی نه اینکه کار ساز نبوده بلکه همواره سبب مشکلات تا حد مرگ برای بیماران را بهمراه داشته است. متاسفانه بانیان طب سنتی همواره از جهل افراد سوء استفاده میکنند و هیچ کار مثبتی هم برای بیماران انجام نمیدهند. متاسفانه این رشته اکنون در ایران دارای دانشکده های متعددی بوده و بعضی وقتها از اساتید آن در تلویزیون میاورند که حرف هایی میزنند که در هیچ قوطی عطاری پیدا نمیشود. این نظر شخصی من نیست این نظر دارای اساس و پایه علمی است. هم اکنون هم چند تا از این دارو ها در بازار ایران وجود دارندو بلااستفاده بودن آنها برای کلینیسین ها محرز شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
1
فکر میکنم محک صحیح است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
0
انشا ا... داریم به عهد تیرکمان شاه بر می گردیم
قرن 21 است ما در قرون اولیه سیر می کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
1
ببین مش رحمان ! گاوت گرم مزاجه ! صفراش رفته تو بلغمش ! استخونش رطوبت گرفته ! حریره بادوم ناشتا بهش بده و شبا دم کرده گل گاو زبون... دهن گاوتو باز کن مش رحمان ...اهااااااااااا ببین زبونش نشون میده سوداوی شده . مصلح غذاش فققققط زیره سیاهه که اونم فقط من دارم.جوشانده بادرنجبویه هم روزی 35 لیتر بریز تو حلقش . این دامپزشکا رو هم ول کن بیا پیش خودم معجون برات درست میکنم مزاجش تنظیم بشه . راستی هفته دیگه بیارش حجامت کنم از زیر دمش . رگ گیری هم بشه دیگه حله. موهای روی سر گاوت رو هم هر هفته دقییییقا سه شنبه شب حنا بزار مغزش دموی شده خنک بشه !
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
لايك داري
همکار پاتوبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
1
سلام. در این کشور همیشه در مسایل و موارد مطرح شده یا از این طرف بام می افتیم و یا از آن طرف دیگر! میدانی منصفانه و عادلانه برای هر دو طرف لازم است تا همانند تجارب انسانی، ادعاهای کتب مرجع خود را طبق اصول استاندارد علمی اثبات کنند. حدود 30 نوع طب مکمل معتبر با سابقه چند صد ساله در دنیای امروز جایگاه خاص خود را دارند که البته در ایران اغلب با بدگمانی به آنها نگریسته شده اند چه بسا که بتوان از برخی از آنها سودی هر چند اندک جست.
پاسخ ها
دکتر سید علیرضا مومنی
| Austria |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
سلام .
کاملا بجا و درست.
با تشکر
نظر شما
ادامه