کد خبر: ۶۲۰۹۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: قصد داریم از ظرفیت بسیج عشایری استفاده کرده و با کمک سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برای آموزش مهارتی عشایر استفاده کنیم ...
 

حکیم مهر: جلسه هم‌اندیشی اقدامات انجام شده در راستای بسیج تخصصی امروز ۲۴ دی ماه با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاونین ایشان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رییس این سازمان ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت بسیج در سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای کنترل بیماری‌های دامی باید از ظرفیتهای بسیج به نحو مطلوبی استفاده کنیم‌.

  ماکنعلی افزود: ما در سازمان دامپزشکی کشور برنامه‌ای تحت عنوان «برنامه ملی بهبود تولید و بهداشت دام عشایر» را داریم که طی این برنامه قصد داریم از ظرفیت بسیج عشایری استفاده کرده و با کمک سازمان تحقیقات آموزش و ترویج (تات) وزارت جهاد کشاورزی برای آموزش مهارتی عشایر استفاده و از این افراد آموزشدیده در امر گزارش‌دهی بیماری‌های مهم دام و طیور همچنین بهبود بهداشت دام عشایر استفاده نماییم.

وی اشاره کرد: برنامه ریزی انجام شده برای ۲۳ هزار نفر صورت گرفته که در دهه مبارک فجر این پروژه افتتاح خواهد شد.

ماکنعلی تصریح کرد: به منظور کاهش بیماریها، افزایش میزان سلامت و کاهش هزینه‌های تولید باید از متخصصین بسیجی در اردوهای جهادی به شکل تورهای آموزشی (study tour ) در قالب برنامههای جاری سازمان استفاده کرد و از کارهای سطحی پرهیزکرد.

در این جلسه مدیران کل دامپزشکی استانها گزارش جامعی از همکاریهای انجام شده بین ادارات کل و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و بسیج سازندگی، به ویژه درخصوص اقدامات ترویجی و آموزشی در نقاط محروم، مایهکوبی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا، مایهکوبی رایگان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همکاری در سمپاشی دام و جایگاه دام در نقاط روستایی، نظارت بر اماکن عرضه فراوردههای دامی، معاینه رایگان دام  معدومسازی تلفات، کمک رسانی در نقاط آسیب دیده از سیل سال گذشته، مواسات مومنانه و پدافند غیرعامل اشاره ‌و نقش بسیجیان در ارایه این خدمات را برجسته دانستند.

در این جلسه مدیران کل استان‌ها به ارائه گزارش عملکرد همکاری با سازمان بسیج مهندسین و بسیج سازندگی پرداختند. همچنین در این جلسه معاون بهداشتی و پیگیری، معاونت تشخیص و درمان، معاونت توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل حوزه ریاست، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه فرمانده، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهادکشاورزی، پایگاه بسیج امام موسی بن جعفر(ع) و فرمانده پایگاه بسیج خدیجه کبری حضور داشتند.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
3
سلام - واکسن تب برفکی گوسفندی از امسال خصوصی شده تب برفکی گاوی هم که قیمت بسیار بالایی داره و دامدار توان خریدش رو نداره به این شکل داخل روستا یکی واکسن میزنه چند نفر دیگه واکسن نمیزنن از طرفی واکسن آبله گاوی یا لمپی اسکین هم خصوصی شده . خب شما دوستان عزیز با این شرایط بیماری یابی هم بکنید چه نفعی داره ؟ مسلما با پولی شدن و قیمت بالای تب برفکی و لمپی اسکین و عدم توان واکسیناسیون بخش دولتی بیماری اتفاق خواهد افتاد ضمن اینکه در زمینه خونگیری و بروسلوز و هاری هم حمایت چندانی انجام نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
1
1
تا کی باید رایگان واکسن بزنید؟ جواب بدید، شما ها که خود را با پزشکان مقایسه می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
وزارت بهداشت واکسن رایگان میزند و از کلاسش چیزی کم نشده. شهرداری بیشتر تیغ میزند ولی کلاسی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
4
این افراد خود را در عشایر دکتر جا زده و به درمان و استفاده بی رویه دارو می پردازند . وضعیت بدتر خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
بهبود تولید اصلا،در سازمان دامپزشکی چکار میکند. آقا بهبود تولید مال ما نیست این به کی بگیم.
كارشناس سازمان
|
Romania
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
2
به داد عشاير و دامداران كشور برسيد
- قيمت واكسن تا ٦ برابر افزايش يافته
- طرح هاى واكسيناسيون رايگان مانند تب برفکی متوقف گردیده
- اعتبارات ملی و استانی جهت مبارزه با بیماری های دامی و مشترک بشدت کاهش یافته
- قیمت جو ، یونجه و کاه بشدت افزایش پیدا کرده و نهاده های مورد نیاز دامداران تامین نشده
........................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای ارائه هرگونه وسایل پیشگیری از بارداری را در مناطق عشایری ممنوع کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
آقا ؛ به شکل بسیار زشت و دور از مروتی بعضی از کارکنان به جای رسیدگی به ارباب رجوع به بورس بازی مشغولند و ازسیستم سازمان و اینترنتش سوء استفاده میکنند. لطفا رصد و رسیدگی کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
1
0
چرا فکر میکنید بورس بازی به دور از مروت هست خوب سازمانی که عنقریب منحل میشه و حقوق چندرغاز میده به کارمندانش آیا کارمندان حق ندارند به دنبال راه درآمد جدید باشن که زندکیشون تامین بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
در سال ۵۴ در دانشگاه شیراز طرحی چند سال در شیراز اجرا شد بنام مددکار دام عشایر تربیت میشدند که از بین تحصیل کرده های خود جوانان عشایر انتخاب میشدند شش ماه به شکل عشایری در چادر عشایری آموزش داده میشد در دانشکده دامپزشکی بعد از اتمام ‌دوره یک موتورسیکلت یاماها همراه با وسایل نمونه برداری و سرتگ اتوماتیک در اختیارشان قرار داده میشد و به ادارات دامپزشکی متطقه ایشان معرفی میگردیدند تا واکسن در اختیارشان قرار دهند و گزارش کار و بیماری داده شود طرح جالبی بود یادش برنامه ریزش جناب آقای دکتر احمد افشار ریاست وقت دانشکده دامپزشکی شیراز بخیر
نظر شما
ادامه