کد خبر: ۶۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بیماری بوتولیسم پرندگان درمان ندارد، گفت: سال گذشته ۲۰ کشور درگیر این بیماری و تلفات پرندگان مهاجر شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین رضوانی» با اشاره به بررسی علل تلفات پرندگان مهاجر در استان اظهار داشت: نمونه برداری از پرندگان تلف شده توسط کارشناسان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به محض شروع تلفات نمونه برداری شروع شده است، افزود: بعد از نمونه برداری اعلام شد که بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل در بین پرندگان منتفی است.

رضوانی ادامه داد: نمونه تلفات لاشه به آزمایشگاه تهران ارسال شد تا موارد دیگر بررسی شود و طبق نتایج اولیه، بیماری بوتولیسم بین پرندگان تلف شده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اظهار اینکه جلسات متعدد و راهکارهای متنوعی برای مهار بیماری مطرح شده است، افزایش سطح آب تالاب را از جمله راهکارها بیان کرد و گفت: بیماری بوتولیسم درمان ندارد و باید با اجرای راهکارها تلفات را کاهش داد.

رضوانی ادامه داد: باید در سطح ملی برای احیای تالاب و میانکاله تصمیماتی گرفته شود و در این راستا باید دستگاه‌های که کوتاهی کردند، پاسخگو باشند.

وی با تاکید براینکه بیماری بوتولیسم قابلیت درمان ندارد، یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲۰ کشور درگیر بیماری بوتولیسم شدند که هند، استرالیا و غیره از جمله آن است.

طبق اعلام محیط زیست تاکنون هشت هزار و۴۰۰ قطعه پرنده مهاجر آبزی در تالاب میانکاله تلف شدند.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
کشور رو بیماری آبله برداشته شما دنبال چهارتا پرنده هستین؟ چرا واکسن ابله وارد نمیکنید؟ چرا با سرمایه دامی کشور بازی مکنید؟؟
نظر شما
ادامه