کد خبر: ۶۳۰۰۴

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: اکوسیستم تالاب میانکاله بیمار است و احیاء این تالاب به عزم ملی نیاز دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شهاب الدین منتظمی» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت تالاب میانکاله اظهار کرد: روز گذشته به همراه سایر مسئولان و سازمان دامپزشکی از این منطقه بازدید داشتیم و در جلسه‌ای که برگزار شد، مشخص شد نتایج اقدامات تشخیصی سازمان دامپزشکی درست بوده است.

او با اشاره به اینکه سم بوتولیسم عامل اصلی تلف شدن پرندگان مهاجر است، گفت: تغییر اقلیم یکی از عواملی است که باعث بیمار شدن اکوسیستم تالاب میانکاله شده، تلفات پرندگان نیز یکی از اتفاقات ناگواری است که امروز اتفاق افتاده، خطرات زیادی آینده این تالاب را تهدید می‌کند.

منتظمی با بیان اینکه تعداد تلفات پرندگان مهاجر از مرز ۱۸ هزار رد شده است تصریح کرد: ممکن است یک پرنده به علت وبا تلف شده باشد، ولی اکثریت تلفات به دلیل سم بوتولیسم است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نگاه ملی برای احیای تالاب باید ایجاد شود، عنوان کرد: چرخه اکوسیستم تالاب را ما از بین برده ایم، بنابراین باید هر اقدامی که لازم است برای احیای تالاب میانکاله انجام شود.

او با تاکید بر اینکه حق آبه تالاب باید پرداخت شود، بیان کرد: عوامل تشدید کننده‌ای که سبب نابودی تالاب می‌شود باید مدیریت شوند.

 

خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه