کد خبر: ۶۳۹۸۷
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
نگاه شما:
آیا شما نمی‌توانستید با اعزام این تعداد زیاد روحانی به عنوان ناظر، از روحانیون همان کشور مسلمان ترکیه دعوت به کار می‌کردید، یا از تعداد زیاد طلبه‌ای که از اقصی نقاط دنیا به قم برای تحصیل تشریف‌فرما شده‌اند به عنوان کارمند محلی استفاده می‌شد؟
 

حکیم مهر: «علیرضا کیهان‌پور» در یادداشتی با عنوان «فلسفی و تیر به خودی؛ تصویب حقوق نجومی ترکیه در برزیل!» در اکوپرشین نوشت:

پیمان فلسفی، مردی که با صدا و سیما جذب و پا به عرصه اجرا در وزارت جهاد سازندگی پیشین گذاشت و سال‌ها در مراسم و جشنواره‌های ملی و مذهبی در جهاد سازندگی نسبتا خوش درخشید و کار خود را در تریبون‌ها گسترش داد، خود را شناخت و پای در سیمای جمهوری اسلامی ایران گذاشت و در چند برنامه توانست توان و قدرت اجرای خود را به مجریان حرفه‌ای صدا و سیما نشان دهد، ولی گرایش او به کشاورزی و ترویج بار دیگر او را به وزارتخانه برگرداند. (یادمان نرود در زمان وزارت محمدرضا اسکندری در دولت اول محمود احمدینژاد، اداره کل امور بینالملل را بخاطر فلسفی و تلاش برای مطرح ساختن او به معاونت امور بینالملل جهاد کشاورزی ارتقا دادند و در این زمان کشتی تحقیقاتی موسسه علوم تحقیقاتی شیلاتی کشور را با تایید پیمان فلسفی و امضای محمدرضا اسکندری وزیر وقت جهاد کشاورزی بهطور رایگان و مجانی به کشور کومور هدیه دادند و از محل بیتالمال مسلمین به ثمن بخس بخشیدند.)

فلسفی جوان خوش‌اخلاق جهادی در یک حرکت ناگهانی از یک بازیکن زمین خاکی به تیم دست اولی لیگ دعوت شد و در دولت احمدی‌نژاد در تیم وزارت جهاد کشاورزی فعلی در پست معاون ترویج مشغول به بازی شد و … آنقدر غرق در بازی شد که یادش رفت به زودی مدیران فدراسیون، مربیان و باشگاه عوض می‌شوند و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ایشان پست خود را از دست داد و به حوزه نمایندگی ولی‌فقیه کوچ کرد و در هشت سال دولت تدبیر و امید در کسوت مدیرکل حوزه ولی‌فقیه مشغول به خدمت شد. او توانست با جلب اعتماد مسوولین در این پست ابقا شود و به عنوان لژیونر به برزیل برود تا خود را با حمایت اصولگرایان برای دعوت به عنوان وزیر احتمالی جهاد کشاورزی در دولت آینده آماده کند.

وی که به دولت تدبیر و امید با ارفاق فراوان، نمره پنج از بیست را می‌داد و طرفدار توزیع سیب‌زمینی دوران انتخاباتی احمدی‌نژاد بود…. اما در یک واکنش غیر حرفه‌ای در زمان گرم کردن کنار زمین بازی دچار آسیب‌دیدگی جدی شد (نامه ذابحین حلال ترکیه) و به قول «بهتاش» در سریال پایتخت دیگه باشگاه از او رویگردان شد و این آسیب‌دیدگی برای ایشان و تیم همراهش خیلی گران تمام شد و نام دیگرمسوولان را با نامه مرکز ناشناخته حلال جهانی و دستمزد ۲۵۰۰ یورویی ناظرین ذبح شرعی مرغ را در کشور ترکیه که کشوری مسلمان بوده و نشانه حلال را بر تولیدات متنوع خود دارد بر سر زبان‌ها انداخت و نور در تاریکخانه انداخت که هرگز نباید این چنین و غیر‌حرفه‌ای تاریکخانه روشن می‌شد و با عدم رعایت منشور اخلاقی و اداری، شأن و حیثیت دیگران را به زیر سؤال برده و به خطر می‌انداخت.

گردش مالی که در اثر حفظ نام حلال … در گردش است و پول‌هایی که واردات‌کنندگان بیچاره هیچ وقت جرات علنی شدن این هزینه‌ها را در قیمت تمام‌شده واردات گوشت هرگز نمی توانستند بیان کنند و سایر مسائل. و …. آیا شما که دیکته دیگران را تصحیح می‌کنید و از نمره ۲۰ با ارفاق سیاسی ۵ را لحاظ می‌کنید، خودتان چه کار کردید؟

آیا شما نمی‌توانستید با اعزام این تعداد زیاد روحانی و ... به عنوان ناظر، از روحانیون همان کشور مسلمان ترکیه دعوت به کار می‌کردید؟؟؟ یا نه، از تعداد زیاد طلبه‌ای که از اقصی نقاط دنیا به قم برای تحصیل تشریف‌فرما شده‌اند به عنوان کارمند محلی استفاده می‌شد که هم منبع درآمدی برای آنان بود و هم هزینه‌ها را کاهش می‌دادید؟!!! و چندین راهکار دیگر که شما بهتر از ما می‌دانید… (خوش‌تر آن باشد که سر دلبران … گفته آید در حدیث دیگران). جناب پیمان فلسفی و همکاران برزیل‌نشین، لطفا اندکی تفکر!!! آدم برای رسیدن به جایگاه والا باید خوب تمرین کند.

 آری پیمان خان!!! خیلی زود از لیست تیم خط خورد و باید دید افرادی که روی ایشان برای دولت آینده سرمایه‌گذاری کرده بودند، چگونه این پروژه را مدیریت خواهند کرد…؟

در پایان این مقاله خلاصه‌ای از مصاحبه ایشان درج می‌شود :

«پیمان فلسفی» مدیر عامل مرکز حلال جهانی اعلام کرد که بر اساس آیین‌نامه حق ماموریت کارکنان دولت، اجازه پرداخت روزانه ۲۲۰ یورو حقوق و مزایا به روحانیون ناظر بر ذبح شرعی در خارج از کشور داده شده است.

مدیر عامل مرکز حلال جهانی نامه منتشر شده در این‌باره را تایید کرد و در عین حال گفت که «سوء استفاده رسانه‌های بیگانه ما را نگران کرد . »

بر اساس این نامه، فلسفی به مدیران شرکت‌های واردکننده مرغ از ترکیه اعلام کرده بود که حقوق ناظران شرعی دو هزار و ۵۰۰ یورو در هر ماه است و علاوه بر این مبلغ، باید اسکان و تغذیه آنان نیز توسط این شرکت‌ها تامین شود.

مدیر عامل مرکز حلال جهانی گفت که پرداخت این مبلغ به این روحانیون قانونی است و کار آنان به دلیل حضور در کشتارگاه در خارج از کشور «کار سخت» محسوب می‌شود .

او گفت: «اگر حضور ناظران شرعی در کشتارگاه نباشد، یک کیلو گوشت و مرغ حلال هم وارد سفره مردم نمی‌شود .»

  قضاوت را به عهده شما عزیزان خواننده می‌گذاریم :

حقوق یک روحانی ناظر شرعی در ماه با تمام امکانات و اسکان مجانی ۲۵۰۰ یورو که حدود ۷۵ میلیون تومان می‌شود که طبق مصاحبه جناب پیمان فلسفی هم‌اینک در ماموریت اداری و ساکن کشور برزیل هستند !!!

البته جزء کارهای سخت لحاظ شده است .

 
 
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
16
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
15
من با روحانیون در برزیل بودم .............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
تجربه مشابه شما زیاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
31
بنده حاضرم چندین سال در کشور محروم برزیل مشغول همین کار سخت و طاقت فرسا با همون حقوق ناچیز شوم.البته حیف هم هست که بخوام کار کردن در ایران با حقوق نجومی ۴ تومنی رو به حقوق ناچیز برزیل ترجیح بدم.
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
24
نظارت بهداشتی دامپزشکی که لحظه به لحظه باید در کشتارگاهها انجام شود حذف گردیده ولی نظارت شرعی که با یک آموزش مقدماتی به ذابحین مرتفع میشود دائمی شده .................؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
این ......... اشتغال زایی کاذب، موجب وهن دینه. چرا آقایان فهم نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
20
درحالیکه ناظربهداشتی درکشورترکیه وبرزیل نداریم و کیفیت گوشتها تعریفی نداره ....صرفا ناظرشرعی کافی نیست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
2
8
حکیم مهر درود بر شما .سری قبل که جرات گذاشتن مطالب رو نداشتی ولی پرسش اصلی اینست که مگر مقدسات رو زیر سئوال میرفت اگر کامنت ها رو درج میکردی بلکه بنظرم این کارجهت تنویر افکار عمومی مفید هم بودو از طرفی،قصد تشویش اذهان عمومی را که نیز ندارید پس این همه ترس و خود سانسوری از چه نشات میگیرد یکم جسورتر باشید.مردم باید بدانند چه اتفاقی افتاده در سکوت و بی خبری.ذبح حلال که شرایطش فراهم است ولی ما هر روز میدیم اگر نظارت بهداشتی نبود چه رخ میداد .پس ترس شما از چیست که حقایق رو اعلام نمی کنید
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
17
4
هزینه ناظر شرعی بر قیمت تمام شده گوشت بسیار ناچیز است.
این هزینه ناظران بهداشتی است که بر قیمت تمام شده گوشت بسیار سنگین و چشمگیر است
البته باید اصلاح شود
هزینه ناظرین بهداشتی بر منافع تجاری واردکنندگان و مسولین مرتبط با آنها بسیار چشمگیر است و البته بسیار زیاد چشمگیر بر سلامت غذای مردم.
اعزام ناظرین بهداشتی را بدلیل افزایش قیمت تمام شده گوشت ممنوع کرده اند و شرکتهای واردکننده عده ای را که عمدتا بی سواد و بدون تجربه در عرصه کشتارگاه و گوشت هستند و البته برخی مخالف نظام و فراری از مملکت هستند بعنوان نماینده شرکت با هزینه های گزاف در کشتارگاهها مستقر کرده اند تا از هزینه ۲۲۰ یورویی ناظرین و مراحل تولید گوشت و سلامت غذای مردم نیز چیزی به نفع خود و شرکت واردکننده و برخی دیگر بتراشند و به یغما ببرند.
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
21
شرکتهای ایرانی بمنظور کاهش هزینه خود با کشتارگاههای فاقد استانداردهای پروتکل بهداشتی ایران که دکتر ماکنعلی می فرمایند قرارداد می بندند. چون این کشتارگاهها امکانات محدودی دارند که اصلا امکان رعایت موارد پروتکل را ندارند. مثلا اتاق سرد محدود دارند و نمی توانند بیش از ۲۴ ساعت لاشه را نگه دارند در نتیجه دما و اسیدیته پروتکل ایران تامین نمیشود. در کشتارگاههای طرف قرارداد حتی PH متر پیدا نمیشود. آنقدر دور افتاده و با جاده های باریک و حتی خاکی هستند که کانتینر برای هفته ها پیدا نمی کنند. در یکی از کشتارگاهها حتی سیستم تعیین سن لاشه نداشتند که سیف به من گفت اگر شما می خواهید پروتکل بهداشتی ایران رعایت شود نباید با این کشتارگاه قرارداد ببندید.
قابل توجه سازمان دامپزشکی که هیچ نظارتی در خارج از کشور ندارد حتی به ممیزی کشتارگاهها هم توجهی ندارد . همین الان از برزیل گوشت وارد ایران میشود ولی از مرداد ۹۸ دامپزشکی در این کشور حضور ندارد. و تولید فقط در کشتارگاههای فاقد استاندارد انجام میشود سازمان دامپزشکی کشور مسئول مستقیم بهداشت گوشت مصرفی مردم است که نظارت کند تا امنیت غذای مردم مورد دستبرد قرار نگیرد. اما چرا نظارت نمی کند الله اعلم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
دقیقا. منافع چند میلیون مصرف کننده فدای سود چند نفر واردکننده شده
صدرا مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
آن روز دیر نباشد که خائنین به بهداشت و سلامت مردم به عدلیه سپرده شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
3
دقیقا درست می باشد آموزش مقدماتی ذبح شرعی رو می ت ان از روحانیون کشور مبدا استفاده کرد
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
9
یک بار در سال ۸۹ به ماموریت برزیل رفته بودم که اکثر قراردادها با کشتارگاههای زنجیره ای که مجهز بودند منعقد می شد و بدلیل مدیریت متمرکز شرکت های زنجیره ای،عوامل کشتارگاه به نحوه تولید برای ایران توجیه بودند و ناظرین مقررات فنی را مستقیما از مسولین کشتارگاه می خواستند و نسبتا راحت تر عملی میشد. اما سال ۹۷ که دوباره رفتم وضعیت کاملا فرق کرده بود اکثر قراردادها با کشتارگاههای زهوار در رفته ،قدیمی،شخصی و غیراستاندارد در مناطق دورافتاده و بد آب و هوا و محروم منعقد شده بود. و در هر کشتارگاهی فردی بعنوان نماینده شرکت مسئول دور زدن دکتر دامپزشک و روحانی بود. ماموریت اصلیش جلوگیری از هرگونه ارتباط بین ناظرین ایرانی و برزیلی ها و دخالت در امور فنی و اجرای قرارداد من درآوردی خودشان بود. نمایندگان مستقر در کشتارگاهها با ۲ یا ۳ لایه نمایندگی به شرکت واردکننده وصل میشدند. حال در این بین اگر ناظرین مشکل زبان هم داشته باشند وضعیت دیگه بدتر. این شرکتهای واردکننده که نسبت به هزینه ناظر بهداشتی معترض بودند چه جوریه؟ می توانند هزینه نمایندگی های ۳ لایه با دفتر و دستک های آنچنانی و ... را بدهند. این موضوع بدجوری قابل پیگیری است که سازمانهای نظارتی باید سریعتر وارد عمل شوند. و همکاران محترم مشاهدات خود را در همین حکیم مهر منعکس کنند.
در شهرهای کوچک ۱۰۰۰ نفری برزیل یه چهار دیواری باصطلاح هتل اجاره می کردند روزانه کمتر از ۲۰ یورو ، هزینه خورد و خوراک هم نداشتیم و ناهار و شام در غذاخوری کشتارگاه بصورت معمولی مانند کارکنان کشتارگاه با هزینه کشتارگاه بود. ۵۰ یورو هم حق ماموریت ناظر( البته ۵۰ یورو رو از بانک مرکزی بنام ناظر می گیرند در بازار به قیمت آزاد می فروشند و براساس ارز دولتی معادل ریالی بعد از ماهها به ناظر می پردازند). پس از کسر هزینه بلیت هواپیما از این ۱۵۰ یورو (حدود ۱۰ یورو) مبلغ ۱۴۰ یورو از هزینه ناظر برای شرکت واردکننده باقی می ماند. به جیب ملت خواهدرفت که نوش جانشان یا به جیب ..........................
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
14
با سلام و تشکر از نویسنده بی پروای این مقاله جناب آقای کیهان پور عزیز که از نزدیک با وی آشنایی دارد، درود بر شما، عالی بود
پاسخ ها
صدرا مرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
جانا سخن از زبان ما می گویی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
5
با سلام و تشکر از نویسنده بی پروای این مقاله جناب آقای کیهان پور عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
7
کسانی که نظارت بهداشتی را با زور شرکت ها حذف کردند باید این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشند بعلت این گوشت های بی کیفیت و احتمالا بار میکروبی بالا. از نظر شرعی مدیون تمام ملت هستند دلشون خوش بود با امضا یه قرارداد و پروتکل کشور مبدا مشکل حله. برای نظارت شرعی نیازی به اعزام ناظر نیست اونجا روحانی هست و از روحانیان خارجی که در ایران دوره دیده اند می شود استفاده کرد اصلا با آموزش به ذابح مشکل شرعی حل میشه ولی چون پول خوبی داره دست بردار نیستند تو ترکیه که ماشااله روحانی زیاده از اونا استفاده بشه چطور نظارت بهداشتی هزینه داره ولی شرعی نداره؟ اگر قراره روحانی اعزام بشه همینجا فراخوان بدن و با کمترین مبلغ روحانی بفرستن تا قیمت تمام شده گوشت بیاد پایین! روحانی هایی که میفرستن خواهشن از نیروهای دولتی نباشه چه برزیل یا هر جای دیگه روحانی دولتی حقوق میگیره اینهمه طلبه و روحانی هست از اونا آموزش بدن و بفرستن. اعزام روحانی در بخش دولتی شده رانت کسی رو میشناسم که سه بار رفته برزیل بازم در فکرشه که رایزنی کنه و بره و هر بارم رفته 6 ماه مونده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
9
با سلام خدمت دوستانی که مانع نظارت بهداشتی در کشور مبداء می شوند .
بنده در برزیل که دوستان ادعا می کنند نیاز به ناظر بهداشتی نیست و اکثر گوشت ایران از آنجا وارد می شود دیدم که برای کشورهای که ناظر بهداشتی نداشتند گوشتهای بسته بندی شده ای که بعد از نگهداری نامناسب کیفیت خود را از دست داده بود دیفراست می کردند حتی بعد از یخ زدایی شدیدا" بوی نامطبوع می داد شسته میشد و دوباره بسته بندی می کردند . البته این کار در روز تعطیل با پرسنل خاص انجام می شد و این کار در یکی از معتبرترین کشتارگاههای برزیل اتفاق می افتاد بماند تقلب در سن دامهای کشتاری که شرط اصلی کیفیت گوشت است فراوان اتفاق می افتاد .در ثانی هدف اصلی حذف ناظر بهداشتی اینه که شرکت واردکننده هر گوشتی را با هرکیفیتی که دلش میخاد وارد کنه که با حضور ناظر بهداشتی عملا"این امر امکان پذیر نیست و هزینه اعزام ناظر در برابر محموله های که تولید میشه اصلا" عددی بسیاربسیار ناچیز است که اصلا" به حساب نمیاد .در نهایت وای به حال مصرف کننده چرا که پول گوشت با کیفیت را پرداخت می کنه و گوشت بی کیفیت نصیبش میشه .
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
9
سینه اکثر ناظرین بهداشتی اعزام شده پر است از خاطره خیانت هایی که عده ای در کسوتها و مناصب مختلف به سلامتی مردم روا داشتند و همچنین است اسناد و مدارک.
متاسفانه نظارت بهداشتی تحت فشارها از همان مناصب مختلف نهایتا تعطیل شد تا عرصه سلامت مردم جولانگاه مطامع اقتصادی عده ای باشد. امید است نهادهای نظارتی ارزش و اهمیت سلامت مردم را دریابند و مدارک و مستندات را از همکاران اعزام شده اخذ و حق ملت را بازستانند. تداوم اعمال نظارت بهداشتی بر گوشت وارداتی در کشور مبدا از حقوق ملت است ......................
اکنون گوشت بدون حتی ممیزی کشتارگاههای خارجی وارد کشور میشود.
دکتر 50
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
6
نمیدونم چرا حکیم مهر علاقمند هست که وارد دعواهای سیاسی بشه و در کوبیدن فلان جناح یاحمایت از بهمان جناح چنین مطالبی را درج کنه!!

بله، دامپزشکانی که با نظارت های بهداشتی در مبدا آشنایی دارند بهتر از هر کسی میدونن که حذف این نظارت دامپزشکان اعزامی چه ضربه ای به کیفیت محصول وارداتی وارد و درنهایت موجب تضییع حقوق مصرف کننده میشود ...
ولی حواسمون باشه در مسیر بیان این صحبت، دچار سیاست زدگی نشویم! اگر کسانی از مرکز حلال آدرس غلط دادند در مورد دامپزشکان برای بی اهمیت جلوه دادن نظارت بهداشتی، ما چنین نکنیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
2
میدان حاکمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
2
جناب آقای ریاست محترم سازمان حداقل در مورد عدم حضور ناظرین بهداشتی و کیفیت گوشتهای وارداتی یه توضیحی بدهند .تا خیالمان راحت شود حداقل.
حمید ۹
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
بهترین کار بررسی کیفیت گوشت ها توسط همکاران در بازرسی ها و انتشار موارد تخلف جهت آگاهی عموم است ،
بنده در ۲ استان . گوشت های منجمد برزیلی وارداتی بدون ناظر را که جهت مصرف خانوار خریداری شدند
بررسی کردم ، متاسفانه یکی مملو از کیست
و مورد دیگر بقایای استخوان در گوشت داشت
به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش دادم
ولی. ........
اگر از طریق رسانه مجازی و یا اطلاع به ادارات امنیتی گزارش داده بودم
لااقل عذاب وجدان نداشتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
1
چه دعوای دو طرفه ی تابلویی. بابا بحث پول شما و اوناست. شما برای پولتون بهانه علمی میارید وسط اونا هم بهانه مذهبی. روتون نمیشه بگید پولش دهن همتون رو آب انداخته هی آسمون و ریسمون میبافید. حکیم مهر سانسورم نکنه....ات
نظر شما
ادامه