کد خبر: ۶۴۹۲۰

 

حکیم مهر: «ایرج محمدی» مسول واحد حقوقی و مجری طرح در خصوص اهداف کیفی طرح گفت: فعالیت واحد های طیور تخم گذار بالای سن 90 هفته (به ویژه در نیمه دوم سال) مخاطرات بروز بیماری انفلونزای فوق حاد پرندگان را در مناطق پرخطر افزایش می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، تخلفات مرغدارانی که اقدام به پرورش طیور بالای سن مجاز می نمایند توسط دامپزشکی و یا جهاد کشاورزی به مرجع قضایی معرفی می شدند در مراجع قضایی بعلت ان که واحد غیر مجاز نیست و گله درگیر بیماری نشده است و از طرفی امکان جبران خسارت حذف گله وجود ندارد، گاها احکام بازدارنده صادر نمی شود . 

اداره کل دامپزشکی استان لیست واحد های مرغداری تخم گذار بالای سن 90 هفته را به جهاد کشاورزی اعلام می نمود. جهاد کشاورزی برای واحدهای فوق اخطار قانونی صادر نموده و جهت تخلیه و کشتار طیور مهلت قانونی تعیین می کرد .در صورتی که مرغدار از حذف گله و کشتار ان در کشتارگاه در مهلت تعیین شده خودداری می نمود موارد به نظام مهندسی کشاورزی جهت تعلیق پروانه اعلام می شد. نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تعلیق پروانه مرغداری اقدام می نمود .جهاد کشاورزی لیست واحدهای مرغداری که پروانه انها تعلیق شده را به نظام صنفی کشاورزی جهت طرح در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی کشاورزی ارسال می نماید . هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی کشاورزی با توجه به ان که پروانه واحد تعلیق شده است نسبت به تشکیل پرونده تخلف مرغدار اقدام می نماید.

محمدی اضافه کرد. بسیاری از پرونده های ارجاع شده پس از رسیدگی در هیئت و با مشارکت اتحادیه مرغداران و توجیه الزام قانونی حذف گله، نسبت به کشتار طیور بالای سن 90 هفته اقدام نموده اند .

اجرای این طرح نقش بسزایی در تسریع رسیدگی به تخلفات مذکور داشته است.

محمدی در خصوص مقدمات اجرایی طرح هم گفت: در این راستا جلسه هماهنگی بین جهاد کشاورزی دامپزشکی و اتحادیه مرغداران و همچنین جلسه مشترک جهاد کشاورزی دامپزشکی و اتحادیه مرغداران با اعضا هیئت رسیدگی به تخلفات صنفی برگزار گردید.

 

نظر شما
ادامه