کد خبر: ۶۵۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از پایش تلفات گونه کل و بز در منطقه آزاد پیرحاجات این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «تقی زاده» رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بر اساس پایش منطقه آزاد پیر حاجات در شهرستان طبس توسط محیط بانان و همچنین گزارشات واصله از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر مشاهده تلفات نامتعارف در حیات وحش منطقه پیرحاجات، کلشانه و میانکوه که گونه شاخص آن کل و بز و قوچ میش است، موضوع در دستور کار و پیگیری این اداره قرار گرفت.

او افزود: با هماهنگی انجام شده با دامپزشکی شهرستان، از گونه‌های کل و بز تلف شده نمونه گیری انجام و برای تشخیص علت این تلفات به تهران ارسال شد.

تقی زاده بیان کرد: با توجه به این که در خصوص  این موضوع نمی‌توان به طور قطع تا زمان مشخص شدن نتایج آزمایشگاه دامپزشکی، نظر داد، پایش این منطقه به صورت ویژه در دستور کار مأموران یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و محیط بانان با همراهی و همکاری همیاران افتخاری محیط زیست به صورت شبانه روزی در حال پایش زیستگاه‌های کل و بز در منطقه و دره‌های منتهی به منابع آبی و آبشخور‌ها و چشمه‌های طبیعی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس عنوان کرد: مجموع لاشه‌ها و آثار کشف شده قدیم و جدید در منطقه پیر حاجات طی پایش‌های گسترده‌ای که انجام شده به ۷۰ رأس می‌رسد.

او اظهار کرد: طی هفته گذشته در مجموع ۵۰ باب چشمه و منابع آبی موجود در این منطقه پاکسازی و با محلول مناسب ضدعفونی شده است و در پایش‌های چهار روز اخیر خوشبختانه لاشه جدیدی مشاهده نشده است.

 تقی زاده اظهار کرد: اگر چه خشکسالی موجب ضعیف شدن حیات وحش شده است اما به نظر نمی‌رسد این تلفات مربوط به کم غذایی و کم آبی باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس ادامه داد: با همکاری دامپزشکی در حال بررسی علت بیماری هستیم و به محض مشخص شدن علت این تلفات موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
شک نکن ppr است. وقت تلف نکنید دام روستایی اطراف را واکسن بزنید و مهمتر اینکه آبشخور ها را تفکیک کنید.
نظر شما
ادامه