کد خبر: ۶۵۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی از منفی شدن نتایج آزمایشگاهی طاعون نشخوار کنندگان کوچک در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در پی گزارش بروز مواردی از تلفات کل و میش در منطقه حفاظت شده پیر حاجات شهرستان طبس اکیپ اعزامی متشکل از کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی با مراجعه به این منطقه نسبت به بررسی وضعیت حیات وحش اقدام نموده که در این رابطه با توجه به مشاهده دو مورد تلفات تازه ضمن بررسی و کالبد گشایی لاشه ها جهت تشخیص بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نسبت به نمونه برداری اقدام نمودند .

«دکتر دادفر» ادامه داد که نمونه های اخذ شده بلافاصله به مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی  ارسال که پس از انجام آزمایش مربوطه نتیجه آزمایش مبنی بر منفی بودن از لحاظ بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دامپزشکی استان اعلام گردید.

دادفر ادامه داد با توجه به اهمیت حیات وحش و به جهت پیشگیری از تلفات احتمالی و جلوگیری از بین رفتن سرمایه های ملی  توصیه های بهداشتی به اداره کل محیط زیست استان ارائه شد.

وی ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی دامپزشکی و محیط زیست در سطح استانی و شهرستانی گفت: برنامه پایش و مراقبت از بیماری ها و واکسیناسیون در دام های اهلی واقع در اطراف مناطق حفاظت شده در تمام شهرستان ها به صورت مستمر انجام می گردد.  

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
2
با سلام
منفی اعلام شدن که افتخار نیست علت بیماری و تلفات مهم است متاسفانه سازمان دامپزشکی در بخش تشخیص بیماریها بسیار ضعیف و عقب مانده است نکنه علت مرگ اینها هم بوتولیسم است؟
.......................
نظر شما
ادامه