کد خبر: ۷۲۹۸۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: تا کنون هیچ کانون آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است که این در نوع خود بی‌نظیر است ...

حکیم مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با واردات گوشت به کشور، طی هفته آینده قیمت گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد به طوری که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان قیمت آن کاهش می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیدمحمد آقامیری» شنبه شب در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تلاطم قیمت گوشت در بازار، طی هفته آتی به مقدار کافی گوشت و دام زنده از مرزها به کشور وارد خواهد شد و قیمت کنونی گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد لذا به دامدارانی که دام خود را به منظور افزایش قیمت و فروختن با سود بالاتر نگه داشته اند توصیه می‌کنیم هر چه سریعتر دام خود را به بازار عرضه کنند تا با کاهش قیمت گوشت دچار ضرر و زیان مالی نشوند چرا که وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی ضرر و زیان آن‌ها نخواهد بود.

وی درباره صادارت دام و واردات آن بیان کرد: در حال حاضر صادراتی گوشت قرمز از کشور صورت نگرفته و صادرات ممنوع است و تولید در بازار داخلی باید عرصه شود.

مرکز بیماری‌های گلمکان به زودی به بهره برداری خواهد رسید

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره بهره برداری از مرکز بیماری‌های گلمکان اظهار کرد: با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی مصمم بودیم که این مرکز تا دهه فجر به بهره برداری برسد اما متاسفانه با توجه به اینکه مشکلاتی در خصوص تهیه برخی از تجهیزات این مرکز ایجاد شد، این موضوع محقق نشد اما تلاش می‌شود تا انتهای سال این مرکز به بهره برداری برسد.

آقامیری اضافه کرد: این مرکز حدود ۲۶ سال است که گلنگ زنی شده و بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای آن صورت گرفته است. قطعا پروژه گلمکان به بهره برداری خواهد رسید و یکی از مهمترین پروژه‌های کشور خواهد بود که حتی ارزش دارد رئیس جمهور برای افتتاح آن به خراسان رضوی سفر کنند.

وی درباره پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیان کرد: در حال حاضر اکثر کشورهای همسایه ایران درگیر این بیماری شده‌اند اما از آنجایی که از تیر ماه رصد و پایش کانون‌های احتمالی این بیماری صورت گرفته است تا کنون هیچ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است که این در نوع خود بی نظیر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: اکنون در فصلی هستیم که اوج بیماری در اکثر کشورها وجود دارد. همکاران بنده در تمام استان‌ها بر این بیماری متمرکز بوده و هر هفته ستاد پیشگری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان‌ها با حضور معاونین استاندار و در سطح شهرستان‌ها با حضور فرماندار برگزار می‌شود و امروز نتایج آن را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

آقامیری افزود: کنترل خوب این بیماری موجب شده تا صادارت محصولات طیور از کشور به اقصی نقاط جهان صورت می‌گیرد.

وی درباره ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر کشور بیان کرد: در خرداد ماه سال جاری بخشنامه ای به استان‌های مبادی ورودی کالا و نهاده‌های دامی ارسال شد و هر اداره کلی که بیش از ۵ روز نهاده را ترخیص نکند متخلف بوده و بر اساس ضوابط و مقررات با آن اداره برخورد خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: حداکثر زمان ماندگاری نهاده در بنادر و مبادی ورودی کشور پنج روز به جهت آزمایشات مورد نیاز است. این مورد در یکی از شهرستان‌ها صورت گرفته و تاکید داریم که کشور معطل عملیات اجرایی در هیچ نقطه‌ای نباشد.

۹۱ درصد واکسن های دامی در کشور تولید می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت تولید واکسن دام و طیور در کشور گفت: خوشبختانه ۹۱ درصد واکسن‌های دامی در کشور تولید و تنها ۹ درصد واکسن های دامی وارداتی است.

آقامیری افزود: همچنین ۲۵ درصد واکسن‌های طیور در کشور تولید می شود و ۷۵ درصد وارداتی است که امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید واکسن طیور بیش از ۵۰ درصد شود یعنی در حوزه واکسن طیور ۵۰ درصد به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۲ از واردات واکسن دام و طیور خودکفا شوم که البته شرایط کشور در این زمینه موثر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به طور کلی برای طیور در کشور به ۱۰.۵ میلیارد دز واکسن نیاز داریم‌ که از این میزان حدود ۳.۵ میلیارد دز در داخل تولید و هفت میلیارد دز وارد می‌شود.

آقامیری اضافه کرد: در حوزه واکسن دامی نیز به ۶۰۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم که ۵۵۰ میلیون دز تولید داخل بوده و ۵۰ میلیون دز واردات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برنامه موجود سازمان دامپزشکی برای ریشه کنی۶ بیماری دامی در کشور است که این مورد می‌تواند در سال‌های آینده ظرفیت شرکت‌های واکسن سازی را افزایش و بتوانیم واکسن های دیگر را تولید کنیم.

این مسوول درباره وضعیت کشور در زمینه بیماری‌های دام و طیور تصریح کرد: در خصوص بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان تا کنون گزارشی وجود نداشته و امید است تا اردیبهشت ماه نیز کانون آلودگی گزارش نشود تا بتوانیم صادارت محصولات طیور را ادامه دهیم.

اقامیری دربار کمبود دارو، واکسن و تامین آن بیان کرد: نمی‌توان گفت که ۱۰۰ درصد واکسن در کشور تامین است اما در این زمینه مشکل حادی وجود ندارد؛ البته تولید کنندگان از وضعیت نوسات ارزی و تاثیر ان بر قیمت مواد اولیه و تهیه آن گلایه مند هستند ولی با این شرایط ما مشکلی در حوزه تولید دارو واکسن وجود نداریم.

وی درباره گرانی دارو و نهاده‌های دامی و تاثیرات آن تصریح کرد: این مساله در حوزه بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی است و کار ما در حوزه بهداشتی، نظارت و حمایت تولیدکنندگان در حوزه دامپزشکی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره کشتار دام و واردات تلیسه از پاکستان گفت: دام زنده از پاکستان از طریق بازارچه های مرزی تحت نظارت دامپزشکی استان مربوطه وارد کشور می‌شود و واردات تسلیه چیز مهمی نیست.

آقا میری افزود: دام در نقطه صفر مرزی کشتار استخوان گیری و در مراکز مربوطه عرصه می‌شود از لحاظ بهداشتی و با پروتکل‌ها است اما چیزی که مشکل ایجاد می‌کند واردات دام قاچاق است که تحت شبکه دامپزشکی انجام نمی‌شود خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته گزارش جدیدی وجود نداشته چون در این خصوص بازرسی و نظارت صورت می‌گیرد.

وی در خصوص هفدمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان گفت: نمایشگاه بین المللی مشهد مخصوصا نمایشگاه دام طیور بسیار قدیمی و بعد نمایشگاه بین المللی تهران جزو برترین نمایشگاهای کشور است. نمایشگاه محل تبادل افکار و اطلاعات و پیشرفت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: نکته ای که وجود دارد این است که شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند با نگاه تولید دانش بنیان حضور یافته اند و این مساله بسیار ازشمند است، زیرا در کشور باید روزی ضریب تبدیل دام را از طریق سایر مواد تشکیل دهنده خوراک بالانس کرده و بهره بری را افزایش دهیم. امروز در دنیا جنگ غذا است و شاید روزی برسد که ذرت و سویا تولید نشود و کمبود وجود داشته باشد اما نمی‌توان صنعت دام، طیور و آبزیان متوقف شود.

آقا میری افزود: امروز مشکلات کشور بهره بری در واحد تولید است. باید با افزایش بهره بری در واحد سطح مشکلات کشور را حل کرد. نمایشگاه جای تبادل افکار و اطلاعات است و مهمترین شاه راه ارتباط برای کارهای بازرگانی و اقتصادی و تغییرات اساسی در نحوه تولید و تغییر در عوامل تولید است.

وی درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دام و طیور تصریح کرد: تمام قد از این شرکت‌ها حمایت می‌شود. هم شرکت‌های صادر کننده و شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده داروها با پایه‌های گیاهی بسیار ارزشمند هستند. دنیا در حال حرکت به این سمت بوده و ما نباید در این زمینه عقب بمانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفدمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان پنجم بهمن ماه سال جاری با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و معاون وزیر جهاد کشاورزی به همراه سایر مسوولان بویژه در حوزه دام و طیور افتتاح شده است و تا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ طی ساعات ۱۵ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است.

این نمایشگاه با حضور ۶۲ شرکت از خراسان رضوی، ۷۸ شرکت از دیگر استان‌های کشور و ۱۲ شرکت از کشورهای ترکیه، چین و آلمان برپا شده است و هیات هایی از کشور عراق و افغانستان نیز در آن حضور دارند.

معرفی تولیدات جدید، ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های معتبر داخلی، در اختیار گذاردن فرصت انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی و معرفی بهتر شرکت کنندگان از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان در ۲۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و در سالن‌های فردوسی، مفاخر و عطار برپا شده است.

نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال ۱۳۷۷ با هدف تسهیل توسعه صنعت و ترویج تبادل نمایشگاهی در زمینی به وسعت ۶۰۰ هزار مترمربع به بهره برداری رسید. این مرکز سالانه با برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه ملی و بین‌المللی، میزبان حدود دو میلیون نفر بازدید کننده است.

  

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
8
.......... دام زنده سالم خودمون رو فرستادید رفت کشورهای عربی و الان باید گوشت مونده وارداتی رو با این تجهیزات حمل نا کافی از بازار بیشتر از قیمت خرید قبل صدور مجوز صادراتتون اونم در صورت خوش شانسی اگر گیر بیفته و از پس صف طولانیش بر بیایم بخریم. واقعا مشکلتون کجاست چرا از قبل به فکر نیستید ........ صادر کننده ها ... از یه طرف دام زنده رو صادر کنن و یه سود هنگفت ببرند و از طرف دیگه هم گوشت و دام رو دوباره وارد کنند و یه سود دیگه ببرند و از اون طرف هم هرچی بیماریه وارد کشور بشه و دودش تو چشم دامدار و پرسنل دامپزشکی بره.
چرا ما یک تصمصم درست از مسئولین نمی بینیم واقعا چرا؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
حسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
انشالله می بینی ، میکن صبر کوچیک خدا صد ساله
حس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
7
با سلام
جناب آقای دکتر میری مگر قیمت گذاری گوشت در این مملکت با سازمان دامپزشکی می باشد که شما وعده ای رزان شدن گوشت را به مردم میدهی.
لطفاً بیایید بخش خصوصی را سروسامان بدهید که واجب‌تر است. .................. گرانی نهاده های دامی وگوشت از تصمیمات غلط شرکتهای وابسته به جهاد است.برادر عزیز حیف است خودتان را سپر این ......ان بکنید.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
8
تنظیم بازار گوشت از صمت به جهاد منتقل شد نیرو و اعتبار نیز بهش دادند مدیران ما در مرکزو استانها دارند تنظیم بازار میکنند اونوقت ما از وظایف ذاتی خودمان که بهداشت دام و مواد غذایی ومبارزه با بیماریهاست عقب خواهیم ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
3
شما کی جوابگوی ضرر زیان دامدار بودید که اینبار باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
3
................. قیمت دارو و نهاده داره سر به فلک میزنه واکسیناسیون هم که اوضاع شلم شوربایی داره که نگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
6
گل مکان ۲۰ ساله می‌خواهد افتتاح بشود وسایل و تجهیزات آن فرسوده شده و از رده خارج است و ساختمان آن مستهلک همه روسای سازمان دامپزشکی فقط شعار و وعده می‌دهند اگر سازمان بجای گلمکان گاو داری میخرید الان نصف گاو داری های کشور مال سازمان دامپزشکی کشور بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
6
در طی ۲۶ سال ، بیش از یکهزار میلیارد تومان برای گلمکان خرج کردید؟؟؟؟؟ و هنوز هم تمام نشده؟؟؟؟
قطعا اشتباه کرده اید ............!!!!
آخه مگه میشه؟؟؟؟
حکم کارگزینی من دامپزشک در تاریخ ۲۶ سال قبل ، ماهیانه ۳۸ هزار تومن بود.
اگر میزان تورم این ۲۶ سال سرمایه گذاری را حساب کنید ، این طرح ترلیاردها خرج برداشه
مگه میشه؟ مگه داریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
2
تا زمانی که فکر می کنید با واکسیناسیون می شود بیماری را ریشه کن نمود سخت در اشتباه هستید
ترسم که به مقصد نرسی اعرابی
این ره که می روی به ترکستان است
نظر شما
ادامه