کد خبر: ۷۳۶۴۰
تعداد نظرات: ۱۴۰ نظر
رئيس نظام دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مریم همت‌زاده دستگردی» افزود: بیشترین زحمات دامپزشکی بر عهده پیرادامپزشکان است ولی به حقوق و جایگاه خود نرسیده‌اند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «یکی از مشکلات بخش خصوصی دامپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری کاهش تعداد دام است.» این را رئیس نظام دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به حکیم مهر می‌گوید: «به هرحال دامپزشک و دامدار با هم در یک زنجیره هستند. وقتی که دام کم می‌شود، دامپزشک هم به مشکل می‌خورد. امروز فعالیت جوجه‌ریزی، شیلات و دامپروری‌ در استان کم شده و متعاقب آن فروش دارو و واکسن کاهش یافته و کلینیسین‌های ما برای انجام ویزیت مشکل دارند.»

«دکتر مریم همت‌زاده دستگردی» در گفت‌وگو با حکیم مهر مشکل دیگر استان را مربوط به گروه‌های جهادی و بنیاد علوی می‌داند که به مناطق مختلف می‌روند و بدون کنترل دامپزشکی و نظام دامپزشکی تجویز می‌کنند و دارو و واکسن می‌دهند: «اگر قرار است که گروهی فعالیت کند، حداقل باید ساماندهی شوند و ما را هم در جریان قرار دهند و دارو را به شکل رایگان در اختیار دامدار نگذارند. دامپزشکان چندین سال زحمت کشیدند که دامدار الان به این واقعیت رسیده که باید برای دارو هزینه کند. آنها دارو را رایگان در اختیار دامدار می‌گذارند و زمانی که دامپزشک دارو تجویز می‌کند، دیگر به او پول نمی‌دهند.»

حکیم مهر: خانم دکتر، مهمترین مشکلات بخش خصوصی دامپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری چیست؟

‌یکی از مشکلات ما ابلاغ دیرهنگام تعرفه‌هاست. در واقع عدم ابلاغ تعرفه‌ها مهمترین مشکل ماست. یکی دیگر از مشکلات، کاهش تعداد دام است. به هرحال دامپزشک و دامدار با هم در یک زنجیره هستند. وقتی که دام کم می‌شود، دامپزشک هم به مشکل می‌خورد. امروز فعالیت جوجه‌ریزی، شیلات و دامپروری‌ در استان کم شده و متعاقب آن فروش دارو و واکسن کاهش یافته و کلینیسین‌های ما برای انجام ویزیت مشکل دارند.

مشکل بعدی در بحث مسئولین فنی است که به نظر من پیرادامپزشکان خیلی مظلوم واقع شده‌اند. با شروع دوره چهارم شورای نظام استان، صنف مسئولین فنی با همکاری نظام دامپزشکی تشکیل شد و با تلاش ۴ ساله و همکاری خوب اداره کل دامپزشکی استان، مسئولین فنی به جایگاه واقعی خود رسیده و حقوق خود را طبق تعرفه دریافت می‌کنند و توسط صنف رصد می‌شوند.

یکی دیگر از مشکلات اساسی ما در بخش ماده ۲ است. البته خوشبختانه گویا ویرایش چهارم هم تدوین شد که در صورت ابلاغ، این مشکل حل می‌شود و ما دیگر می‌دانیم که براساس چه چیزی امتیازبندی کنیم.

حکیم مهر‌: به مشکل عدم ابلاغ تعرفه‌ها اشاره کردید. نزدیک پایان سال هستیم و تعرفه‌ها هنوز ابلاغ نشده است. به نظر شما عدم ابلاغ تعرفه‌ها چه آسیب‌هایی به بخش خصوصی دامپزشکی می‌زند؟

با وضعیت کنونی تورم در جامعه، اگر همین الان هم تعرفه را ابلاغ کنند، باز ضرر و زیان دامپزشکان جبران نمی‌شود، چون در هر صورت تعرفه ۱۴۰۱ ابلاغ می‌شود و بنابراین همیشه یک سال عقب هستند. به نظر من تعرفه‌ها را باید از چند ماه قبل پیش‌بینی کنند که تعرفه هر سال در همان فروردین ماه ابلاغ شود.

حکیم مهر: اشاره کردید که تعداد دام در استان کم شده است. به نظر شما علت آن چه بوده است؟

علت آن هزینه‌هایی است که به دامدار فشار وارد می‌کند. قیمت دارو و واکسن گران شده و دامداران نهاده ندارند که به دام بدهند. وقتی با آنها صحبت می‌کنیم، می‌گویند که ما نهاده نداریم و نهاده‌ای هم که می‌آید، گران است. با این وضعیت نهاده، واکسن و دارو، پرورش دام یا جوجه‌ریزی برای ما سودآوری ندارد.

حکیم مهر: شما چه راهکاری را پیشنهاد می‌دهید؟

دولت باید از دامداران حمایت کند. مثلا در بخش نهاده‌ها باید نهاده دولتی به دست آنها برساند که بدانند حداقل سرمایه آنها برمی‌گردد و برای آنها سودآوری دارد که بتوانند پرورش دهند. از یک طرف هم مشکل آب وجود دارد. می‌دانید که وقتی آب نیست، دیگر نمی‌شود دامپروری انجام داد. الان خیلی از طرح‌ها با تانکر هستند که این هم معقول نیست و غیرمجاز است.

حکیم مهر: اشاره کردید که حقوق مسئولین فنی طبق تعرفه پرداخت می‌شود. آیا ماده ۱۹ در استان در حال اجراست و چقدر مطمئن هستید که مسئولین فنی، تن به قراداد‌های پشت پرده با کارفرما نمی‌دهند؟

ما طبق جلسه‌ای که با مدیر کل محترم و رئیس صنف مسئولین فنی داشتیم، یک صورتجلسه انجام دادیم که حقوق مسئول فنی از طریق صنف پرداخت شود. صنف کاملا روی این مساله کنترل دارد اما اینکه مسئول فنی بخواهد پولش را به کارفرما برگرداند یا سفته و چک دهد، دیگر واقعا از دسترس ما خارج است. مطابق آنچه که ما الان رصد می‌کنیم، همه کارفرماها حقوق مسئولین فنی خود را طبق تعرفه پرداخت می‌کنند و بر این موضوع نظارت هم می‌شود.

حکیم مهر: به مشکل ماده ۲ هم اشاره کردید. لطفا بیشتر توضیح دهید.

برخی سیاست‌های دوگانه میان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی وجود داشت؛ مثلا ویرایش سوم را نظام اجرا نمی‌کرد اما سازمان ابلاغ کرده بود. این رویه برخی مشکلات داشت، مثلا ما نمی‌دانستیم که امتیازبندی را طبق ویرایش سوم انجام دهیم یا ویرایش دوم که البته این مشکل حل شد.

مشکل دیگر این است که در بحث ماده ۲ با توجه به کاهش جمعیت دام و طیور در استان، همکاران ما با معضلات اساسی روبرو هستند. از طرفی به سامانه ملی مجوزها وصل شدیم و در این سامانه ظرفیت‌سنجی وجود ندارد. یعنی اگر بخواهیم ظرفیت‌های داروخانه و مایه‌کوبی را رعایت کنیم، شورای رقابت وارد می‌شود و ما را جریمه می‌کند، درصورتی که الان دام نیست. اگر هم بخواهیم در این شرایط مجوزهای بی‌رویه بدهیم، به مشکل می‌خوریم. مثلا در خود شهرکرد الان نزدیک ۱۲ داروخانه داریم که اگر بخواهیم ۵۰ داروخانه دیگر هم به اینها اضافه کنیم، دامی وجود ندارد و لذا عملا یکسری دامپزشک ورشکسته خواهیم داشت، لذا باید بر اساس ظرفیت و پهنه‌بندی هر منطقه به شکل کنترل شده انجام شود.

حکیم مهر: اخیرا در بعضی استان‌ها، کلینیک‌های دام کوچک ملزم به خروج از شهر شده‌اند. آیا این مشکل در استان شما هم وجود دارد؟

ما در استان طبق صحبتی که با دادستان محترم و امام جمعه محترم داشتیم، فعلا مشکلی از این بابت نداریم. اما مشکل دیگری که داریم، مربوط به گروه‌های جهادی و بنیاد علوی است که به مناطق مختلف می‌روند و بدون کنترل دامپزشکی و نظام دامپزشکی تجویز می‌کنند و دارو و واکسن می‌دهند که این مساله برای بخش خصوصی ما مشکل ایجاد کرده است. اگر هم قرار است که گروهی فعالیت کند، حداقل باید ساماندهی شوند و ما را هم در جریان قرار دهند و دارو را به شکل رایگان در اختیار دامدار نگذارند. دامپزشکان چندین سال زحمت کشیدند که دامدار الان به این واقعیت رسیده که باید برای دارو هزینه کند. آنها دارو را رایگان در اختیار دامدار می‌گذارند و زمانی که دامپزشک دارو تجویز می‌کند، دیگر به او پول نمی‌دهند. از طرفی مشکلات دیگری مثلا در زمینه تلقیح مصنوعی درست می‌کنند و افرادی را به کار می‌گیرند که تخصصی در این زمینه ندارند و به دام صدمه می‌زنند. در نهایت دام را برای ما می‌آورند و باید کلی درمان‌های جدید برای آنها انجام دهیم تا به حالت قبل برگردد.

حکیم مهر: تعامل شما با بخش دولتی چگونه است؟

به شدت با بخش دولتی تعامل داریم، علی‌الخصوص با آمدن دکتر اسدی مدیرکل محترم دامپزشکی استان، مشکل ما حل شده و همه کارها را با هماهنگی هم انجام می‌دهیم.

حکیم مهر: آیا درخصوص بحث تجاری کلینیک‌ها، با شهرداری مشکلی ندارید؟

در مورد این مساله هم تقریبا دو سال پیش با شهرداری نامه‌نگاری کرده و آن را حل کردیم. مشکلاتی در این خصوص پیش آمده بود که با تعامل حل شد.

حکیم مهر: در سالی که گذشت، مهمترین اقدامات شما چه بود؟

در استان صنف مسئولین فنی، صنف مایه‌کوبی و صنف درمانگران تشکیل شده است. از طرفی یک قطعه زمین که متعلق به نظام دامپزشکی بوده، گودبرداری و فنس‌کشی شده است که قصد ساخت آن را داشتیم اما متاسفانه با مشکلاتی که برای قسمت مالی نظام پیش آمد، دیگر نتوانستیم آن را تکمیل کنیم. یک تعاونی هم تشکیل شد که البته زیر نظر نظام نیستند اما برای کمک به بخش خصوصی تشکیل شده که امیدواریم در آنجا برای همکاران فعالیت اقتصادی داشته باشیم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

پیشاپیش سال نو را خدمت شما تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی موفقیت می کنم. درمورد پیرادامپزشکان عزیز امیدوار هستیم که بتوانیم جایگاه این عزیزان را ارتقا دهیم چرا که بیشترین زحمات دامپزشکی بر عهده این عزیزان است ولی به حقوق و جایگاه خود نرسیده‌اند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
109
20
.......... اردوی جهادی یک فرهنگه که امثال ما یاد بگیریم اگر خالصانه عمل کنیم خداوند کریم برکت می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
نه خیر. یک شواف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
سلام. هدف از اردوهای جهادی فعلی این است که به ...... بگویند اگر شما نباشید کار ما لنگ است. باور بفرمایید با کمی رسیدگی به وضعیت معیشتی همکاران نیازی به این ..... نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
اقا جواد جهادی
میشه معنی فرهنگ را بفرمایید. از چه سالی ارودی جهادی یک فرهنگ شده؟ شوخی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
حکیم جان
تا این لحظه ۲۰ منفی و یک مثبت خورده. احتمالا ساعاتی بعد با حمله جهادی نتایج را عوض می کنند
درست مثل عوض شدن نتایج ذیل خبرهای وزیر و معاون وزیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
جواد جان شما نسبتی به ............. داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
واقعا در اردوهای جهادی خالصانه عمل می شود؟
حتما اون امتیازهای ویژه ای که قول داده شده هم جزء موارد خالصانه بحساب میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
خدا همه جهادگران رو حفظ کنه
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
دوستان از اینکه به دامدار بیچاره خدمات رایگان داده و به قول خودشان که بخاطر هزینه های زیاد دیگر مانند گذشته توانایی پرورش را ندارند کمکی شود ناراحتند
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
با سلام،اردوی جهادی سالیان سال هست که انجام میشه و خدماتی که ارایه می دن ویژه مناطق محروم و‌کم برخوردار هست و بعضاً به صورت بسیج در شرایط سخت هم کمک مردم بودند.ظاهرا همکاران و دوستان سیل گلستان رو فراموش کردن که امثال آن کم نیست که اردوهای جهادی و بسیج پای کار بودند.
کلینیسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
کمی انصاف داشته باشیم.
مگر حجم خدمت رسانی اردوهای جهادی چقدر هست که بخواد حاشیه درآمد مالی امثال من رو به خطر بندازه. یکم تامل کنیم و به فکر اون روستاهایی که محرومه و کم درآمدن هم باشیم.
کلا دوماه هم نمیشه یه چندرغاز امتیاز به فعالیت جهادی اختصاص دادن. یعنی اونایی که سالهای پیش میرفتن اردو بخاطر امتیازی که نبوده میرفتن؟ توروخدا یکم فکر کنیم. ما قشر فرهیخته جامعه هستیم. مشکلمون با مردم فقیر و کم دست محروم چیه؟
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
اردوی جهادی بنام جهادگران و سپاه و ... است ولی تمامی هزینه ها توسط اداره پرداخت میشه. پس نتیجه می گیریم هیچ گربه ای بدون رضای خدا موش نمی گیره
غریب آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
یک غلط مصطلح نمیتونه فرهنگ نامگذاری بشه ... دوست عزیزم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
32
همه چیز مجانی شده گوشت و شیر و تخم مرغ، دارو و خدمات دامپزشکی هم باید مجانی بشه دیگه!!!!!
کلینسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
2
11
امیدوار نیستم اما آرزو میکنم مشکلات حل شه...
....................
پاسخ ها
کلینسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
ناظر حکیم مهر یعنی انصاف داشته باش چی گفتم که سانسور کردی! خودت کلاهتو قاضی کن...
مسول فنی فروشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
9
39
بیا مسجد محل ما خدمت صادقانه کن چی کار به دامپزشکی داری آقای جهادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
کل کار کشور با کار جهادی حل میشه
دامپزشکی و شهرداری و ... نداره
خلف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
12
33
از خانم دکتر واقعا متشکریم که به فکر دامپزشکان استان هستند. با تشکر دکتر خلف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
چه فکری. اینکه مسولین هم همه فعالیتشون بشه مثل ما بیان مشکلات پس کی رو بیاریم حلش کنه. ایشون ریس نظام یه استان هستن. باید حداقل مردانه بگند اره من جرات کردم چون تو استان خودم تعرفه ها اعلام نمیشه خودم سر وقت فرودین هر سال تعرفه استان رو اعلام می‌کنم. یه بچه یه ساله هم قبول نمیکنه بهش پول توجیبی امسال رو ندیم و به قیمت دو سال قبل باهاش حساب کنیم. بگم به من چه خوردنی مورد علاقه ات ۲۰ هزارتومن شده این رو من ۲ هزار تومن دو سال قبل رو میدم برو باهاش بخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
درود بر شما خلف جان عزیز
ناشناس
| France |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
مهم‌ترین معضل همکاران استان عدم حمایت اداره کل ......... از دامپزشکان بخش خصوصی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
35
نیروهای جهادی لطف کنند و هر وقت پروانه گرفتند ، دو روز مجانی کار کنند. بدون پروانه کار کردن جرم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
همه دانشجو هستند.تامیان شبکه درخواست اقلام میکنند اگر تحویلشون ندید زنگ میزنند مدیرکل!فقط هزینه میتراشند جای خواب ناهار شام و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تو اردوی جهاذی استان چهار محال اکثریتشون رشتشون ربطی به دامپزشکی نداشت و کار مثبتی هم انجام‌ندادن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
10
31
جرات گفتن حرف حق را دارید. از خیلی از آقایان ، مردتر هستید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
4
25
امسال بازار هورمون و اسفنج و داروهای ضد انگل دست تکنسینهای بنیاد ........‌ بود، متاسفانه سواد استفاده از داروها رو ندارد و بصورت زیر پوستی در بازار ازاد عرضه میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
5
فقط پاراگراف آخر مخصوصا جمله آخر....
بقیه ش تعارف بود و تعامل و امیدواریم و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
15
مشکل توزیع دارو و واکسن در پرسنل دولتی هم هست
کی باید روی خود اینها نظارت کنه
پرسنل واکسیناتور یا حتی دامپزشک دولتی بعضا رقیب بخش خصوصی شده اند و مخل کار آنها هستند بدون ترس و واهمه چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
دقیقا این مشکلی است که ما هم با آن مواجه هستیم.
فروش واکسن های دولتی با قیمت هایی بسیار پایین تر از قیمت فروش رسمی شرکت ها برای بخش خصوصی مشکل ساز شده.
مثلا قیمت رسمی واکسن های آبله 250 هزار تومان است اما برخی تکنسین های دولتی با دستمزد تزریق از دامدار 200 هزار تومان می گیرند
یا واکسن تب برفکی پسوک حدود یک میلیون و صد هزار تومان هست که 250 هزار تومان توسط برخی از این عزیزان عرضه می شود.
نمونه بارز رانت و .........
دکتر....
|
Taiwan (Province of China)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
12
32
دمت گرم یه شیر زن حرف درست وجسابی رو گفت .....‌....‌.‌‌ دارن با سواستفاده از کلمات مقدس هروز تیشه به ریشه دامپزشکی می زنند به قول اون دوست برای کار جهادی هزار تا راه وجود داره چکار به دامپزشکی دارید ؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
4
10
مسئولین فنی کجا طبق تعرفه میگیرند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
11
20
مگه گروه جهادی جمعا یک صدم واکسن استان را میزنه؟ بنظر من هیچ اثری روی عملکرد ندارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
16
سلام
من در استان چهارمحال هستم و خیلی کمتر از تعرفه دریافت میکنم.
............
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
همه میدانند که تعرفه رعایت نمیشه ............ هیچ کجا تعرفه ها رعایت نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
نمیدونم چرا منفی دادن بعضیا . شاید طبق تعرفه میگیرن
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
4
30
گروه هاي جهادي بايد خدمت بي منت و بدون چشم داشت داشته باشند،نه اينكه بابتش امتياز و يا شرايط خاصي واسشون در نظر گرفته بشه كه شده!!اين ديگه خدمت بي منت نيست.خدمت با هدف استفاده از شرايط خاص هست.
مراحل
|
Germany
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
7
25
احسنت و درود بر شما مختصر و دقیق مشکلات واقعی بخش درمان و دارو بخش خصوصی را که در تمام کشور معضل شده بیان کردبد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تعداد دام رو میتونید تو چند سال مقایسه کنید که واقعا تعداد دام استان کم شده ثابت بوده یا زیاد شده درسته که نهاده گرون شده یه همون نسبت گوشت هم گرون شده مشکل اصلی درمان بسته نگاه داشتن صدور پروانه ها و جایگزین شدن درمانگرهای غیر مجاز کاردان ،تلقیح مصنوعی و.. است نبود رقابت و عملکرد صعیف بعصی از همکارام دخالت داروخانه و فروش دارو به مقدار زیاد و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
27
چرا این حرکت جهادی فقط یقه دامپزشکی را گرفته؟ کمی هم بروند در شهرداری جهادی کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
واقعا کوچه ما اصلا رفتگر نداره و کوچه جارو نمیشه
خادم جهادی از اداره کل تهران
|
Ireland
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
41
11
سلام و درود بی پایان بر زحمت کشان واقعی و بی منت همکار دامپزشکی و جهادی
دبیر محترم خبر سایت حکیم مهر در صورت عدم درج کلمه به کلمه مطالب حقیر شما بدانید و درگاه عدل خداوند رحمان
و چه مظلومند و بی دفاع نیروهای مخلص جهادی
وزین تر آن بود در پاسخ به ریاست نظام استان...ابتدا مصاحبه ای شفاف با مسئول گروههای جهاد دامپزشکی انجام می پذیرفت و نقطه نظرات هر دو منعکس میشد
و بعد حداقل یک تحقیق مستند می‌فرمودید تا بلکه به نتایج ذیل می‌رسید
این بنده کمترین پس از سالها افتخار خدمات عام المنفعه و جهادی مختصری از دیده هایم را به سمع نظر شما عزیزان مخاطب می‌رسانم
نیروهای جهادی ریالی از بابت مکان اسکان در شهرها و استانها هزینه نمی‌کنند در نمازخانه ها و مهمانسراها و حتی در چادر بیتوته دارند
غذای مصرفی با حداقل ها تامین و چه بسیار که روزهای متمادی فقط تخم مرغ و سیب زمینی و کنسرو مهمان سفره آنهاست
نیروهای جهادی ریالی حق ماموریت و اضافه کار یا....دریافت نمی نمایند
بسیاری از نیروهای جهادی دکترین دامپزشک و همکاران شاغل با سابقه چند ساله اداری و بخش خصوصی هستند در کنار تعدادی از دانشجویان سال آخری
نیروهای جهادی روزها در مناطق صعب العبور و سخت قابل دسترسی توسط همکاران بخش خصوصی ! حضور بی منت دارند ، که گواه آن خود عزیزان عشایر و روستایی هستند
نیروهای جهادی دوباره کاری یا شوآف ! به گفته برخی بی خبران یا بهانه گیران و یا مغرضان ! انجام نمی دهند
بلکه با همکاری مسئولین فنی ادارات کل استانها و با مستندات فقط در مناطقی که مشکل ویزیت یا کسر واکسیناسیون هست اقدام به عملیات میکنند
نیروهای جهادی اگر فیلم یا تصویری به اشتراک می‌گذارند در جهت تبلیغ امر خیر و مشارکت بیشتر دلهای همراه و هم پاست
نیروهای جهادی انتظار هیچ تشویق و کف زدنی را ندارند اما انتظار تخریب روزافزون را هم ...!
از ابتدای حرکت منسجم جهادی متاسفانه سایت محترم حکیم مهر بارها نسبت به تخریب امور جهادی اقدام نموده اما دریغ از یک تحقیق چند دقیقه ای !
و هیچ انسانی و گروه دسته ای بی خطا نیست چرا که در رأس همه امور یک انسان ممکن الخطاست
زیبنده تر نبود اگر ایراد یا رویه اشتباهی با مستندات از سوی هر بزرگواری دیده میشد ، ابتدا با متولیان جهادی در میان گذاشته و اگر پاسخ متغن نبود فضای عمومی را ملتهب میکردیم
و در آخر اینکه اگر لسان تقدیر و تشکر بی منت نداریم لااقل نیش نیز نزنیم !
خداوند حامی هر دل مهربانیست و اوست آگاه از درون هر بنده ای
یا علی مدد
پاسخ ها
مخدوم خادمان جهادی در یکی از استانها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
خادم جان جهادی
با سلام وخسته نباشید
یه سوال تا امروز کدام یک از مناطق صعب العبور بوده که کارکنان دامپزشکی به اونجا خدمت رسانی نکرده اند.طی سالهای گذشته بدون برگزاری شوآف ............. همه دامهای موجود واکسیته می شدند.
کاش سازمان بازرسی به موضوع برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی ورود پیدا کند تا معلوم شود که عملکرد مثبتی در این خصوص وجود داشته است یا فقط حیف و میل کردن بیت المال بصورت واکسن و دارو و بتزین و... بوده است .
وقتی پیش بینی ۱۰ هزار خدمت در طی ۲ روز با گزارش عملکرد ۲۰۰ هزار خدمت به پایان می رسد در حالی که در عمل ۱۰۰۰ خدمت هم انجام نشده است .آخه توزیع دارو و سم و واکسن که نشد خدمت .
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
خدمت برادر جهادی اداره کل تهران امید به خدا اینبار طرح دشت لار را بصورت جهادی اجرا کنید خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کنید و دست زالوها را از بیت المال کوتاه کنید
ناشناس
| Japan |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
آقای خادم جهادی از استان تهران ، ........... حالا یه طرح جهادی داره تو سازمان انجام میشه ببین آبروی اون رو هم میتونی ببری، خرابکاری های خودتون چه ربطی به حکیم مهر داره .............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
فاکتور های غذا شون رو واستون بفرستم خادم جهادی جان
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
با سلام عرض خدا قوت
الحق والانصاف کاملا شفاف توضیح دادید .بنده خودم شاهد مستندات تلفات چندین راس دام سبک بودم که در مناطق صعب العبور اتفاق افتاد وتوسط گروه جهادی دامپزشکی استان رسیدگی به بهداشت محیط نگهداری آنها . در اختیار قرار دادن موادتقویتی لازم . واکسیناسیون رایگان آنها انجام شد وجز دعای خیر چیزی عایدشان نشد.
همکار دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
اولا ماشین درخدمتشون هست
دوما غذا فقط رستوران
سوما میزان بازدهی کم ،پرت واکسن زیاد
همه دانشجو دامپزشکی هستن که برای کسب امتیاز میان اردو جهادی
خادم یخادم خادم مخادم مخدوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
خادم جان برادر حداقل شجاعت این را داشته باش هویت خود را اعلام کن برای عرض ادب خدمت برسیم.
و من الله التوفیق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
کار تخصصی است ، قبول ندارید؟
صادقلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
22
4
باسلام
نکته ی اول: ........................
نکته دوم: مبارزه با بیماری‌ها کجای ماموریت سازمانی شماست؟ .......................
نکته سوم: فرمانده قرارگاه استانی جهاد دامپزشکی شخص مدیرکل استان است .......................
نکته ی چهارم: قرارگاه جهاد دامپزشکی مجری طرحها و ماموریت‌های محوله ی سازمان است بدون کلامی کمتر و بیشتر و صددرصد نیروهای جهادی با مدیران کل هماهنگ هستند!
نکته ی پنجم: ................ به فرموده رهبری مشکلات کشور حل نمی‌شود بجز با کار جهادی!
نکته ی ششم: ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
19
............... حرکت جهادی زحمات چندین ساله سازمان راداره ازبین می بره
دامپزشک بخش خصوصی
|
United States of America
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
22
9
حضور اساتید دانشکاه ها همراه با همکاران بخش بخصوصی برای ادتی دین خود به محرومینی که حتی توان پرداخت کمترین حق الزحمه به ما دامپزشکان بخش خصوصی را ندارند یک موهبت هست.دوستان عزیز کار جهادی به نوعی کمک به افزایش اشنایی مردم با دامپزشکی هست .کدام دامپزشک میاد در مورد بیماری های مشترک بین انسان و دام برای جماعت دامدار در محروم ترین نقاط آن استان صحبت کند.
همین چهارمحال و بختیاری پدر عشایرش دراومده با عدم واکسیناسیون حتی واکسن ابله هم برای دامهایشان نزده بودن....لذا این نوع فرافکنی ها در حکیم مهر خود از قبل مشخص بود.
حضور دامپزشک های متخصص و کلینیسین ها در اردو های جهادی از قبل بوده و همراه آنها دوستان عزیز دانشجو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
با سلام.لطفا طوری صحبت بفرمایید که زحمات همکاران زیر سوال نرود. یعنی چه که تا بحال کسی در روستای محروم اموزش برای بیماریهای مشترک نداشته است.چندین سال است که آموزش های لازم در تمامی روستا ها و بالاخص روستاهایی که از طرف خود دامپزشکی و بهداشت کانون اعلام شده اند.ضمن اینکه چند سالی است که فرم هایی و وظایفی در کانونهای بیماری تعریف شده است . کلیه شبکه های دامپزشکی که بوده ام به جرات میتوانم بگویم که خود شبکه کلیه خدمات رو به مناطق محروم در اسرع وقت و با اولویت انجام داده. البته با توجه به عدم صرفه برای بخش خصوصی با توجه به تعرفه های پایین که البته امری اجتناب ناپذیر است و کاملا میتوان در این موضوع به عزیزان بخش خصوصی حق داد. قبلا هم سم پاشی به صورت رایگان و ویزیت دام ها با همکاری دامپزشکان دولتی و خصوصی به مناسبت هایی نظیر دهه فجر و... در کشور انجام شده است . ما همه مدیون به این آب و خاک هستیم و باید در دست همدیگر برای ابادانی کشور همه کار انجام دهیم. در این خبر فقط صحبت از هماهنگی و تضعیع حقوق همکارانی است که معیشت انها وابسته به این شغل است که
انشاالله با هماهنگی بیشتر و شناسایی نقاط محروم تر و آسیب دیده هم اجر و معنویت کار بالاتر خواهد رفت و هم نتیجه کار بهتر و روشن تر.البته اگر برنامه ریزی صحیح باشد به خودی خود نمی توان زحمات هیچیک از همکاران دولتی و خصوصی و جهادی را زیر سوال ببریم
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
جناب آقای جهادی از اداره کل تهران
کجای این مطلب مربوط به حکیم مهر است که تلاش میکنی طوری جلوه بدهی که حکیم مهر در مقابل طرحهای جهادیه، زشته اخوی ، ضربه ای که تو به طرحهای جهادی میزنی هیچ کس نمیزنه
هیچ دامپزشک بخش خصوصی از دامداری که پول نداره حق ویزیت نمیگیره اگه به این منظور میخوای خودت رو فنا کنی زحمت نکش دامپزشکا و سایر رده های دامپزشکی از هیچ دامدار فقیری پول نمیگیرن ولی اگه راجع به طرحهای رایگان با هزینه دولت برای کنترل بیماری میخوای صحبت کنی باز هم باید بگم که دامپزشکی دولتی رو خودتون از رفتن به این طرحها منع کردید وگرنه اونها هم داشتن صادقانه همین کار رو میکردن حالا تو از پشت ماشین بلند شدی ادعای کار و خدمت دامپزشکی داری ؟عشایر چهارمحال هم از محل اعتبارات دامپزشکی بهشون واکسن رایگان دادن و تو بودجه دیده شده پس قیمه ها رو نریز تو ماستا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
23
6
تمامی خدمات جهادی در سامانه GIS تقدیم مدیر کل استان ها برای ثبت شده است. اینو بروید از مردم عشایری هم بپرسید طی ۲ روز نبوده طی ۵ روز خدمات بوده و تمام افراد و دامداران عشایری کاملا شناسایی شده و با هدف بوده که دسترسی هیچ دامپزشکی نداشته اند. شما سرچ کنید منطقه سر آقا سید وعشایر صمصامی و کوچ نشینان بالای بازفت که هیچ بنی بشری کمکشان نمی کرده این دکتر ها ۹۰۰ کیلومتر از دور ترین شهر ها آمدند کمک کنند و این طور نبوده مثل یک کارمند ساعت ۱۴ تعطیل کنند بلکه از ۶ صبح تا ساعت ۲۴ شب کار می کنند بله اینطور هم می شود ۱۰ هزار خدمت تبدیل به ۱۰۰ هزار دوز واکسیناسیون و جمعا ۱۰۰ هزار خدمت دیگر شامل درمان دامها و کلاس های آموزشی ، سمپاشی جایگاه ها و بدن دام و ... شد. این بلکه کار عظیمی است ..‌ .........
#جهاد_ادامه_دارد
پاسخ ها
پیرادامپزشک
| France |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
بخش خصوصی دامپزشکی هم ۲۴ ساعته و شبانه روزی است و دامداران به تلفن ها و خدمات شبانه روزی دسترسی دارند اگر مناطق صعب العبور خدمات نمی رسه کوتاهی دردیگر زیرساخت هاست آنجا را جهادی درست نمائید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
کمترین خسارت این اردوهای جهادی دادن داروی رایگان است. ....... عمیق‌تر از این حرفهاست.
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
انجام دادن اونها وظیفه تون هست چون پولش و بودجه رو دارید میگیرید منتهی ایرادش اینجاست که کار رو دست آدم بیسواد و بدون تحصیلات دامپزشکی میدید و تو کار درمان بدون هماهنگی با نظام دخالت میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
10
32
دامدار نیازی به حرکت جهادی ندارد دامدار نهاده دام میخواد ثبات قیمت میخواد بازار مصرف میخواد...یاد گرفتیم با کلمات بازی کنیم ....درود بر شیر زن بختیاری
پاسخ ها
غریب آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حرکت جهادی ، یا حرکت پروپاگاندایی، مسئله این است !!!
دامپزشک .......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
8
20
باز دمت گرم تونسته ی حرف بزنه ...بقیه من جمله ......... هنوز نیومده در برابر شوافگران جهادی کمر خم کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
11
23
احسنت بر شیر زن بختیاری، سیاست و درایت را باید از تو بیاموزند
ناشناس
|
France
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
22
دامدار نیازی به حرکت جهادی ندارد دامدار نهاده دام میخواد ثبات قیمت میخواد بازار مصرف میخواد...واکسیناسیون به موقع و سراسری و۱۰۰درصدی می خواد بیمه درست حسابی و پرداخت غرامت در کمترین زمان ممکن وبا پرداخت حداکثری نه این ناتوانی درهمه مواردبالا وبه بهانه آن کارجهادی یاد گرفتیم با کلمات بازی کنیم کار جهادی حل تمام موارد بالاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
17
8
تا جایی که میدونیم، کارهای جهادی با هماهنگی سازمان و دامپزشکی انجام شده، حتی رییس سازمان حضور داشته تو کارها..
ولی اینهمه موضع گیری های منفی در این قضیه عجیبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
برای اینکه تبلیغی بوده ، سیاست گذاری اشتباه بوده و فقط برای اهداف خاصی انجام شده
ناشناس
|
Finland
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
17
7
خدمات رایگان جهادگران دامپزشکی برای عشایر بسیار دلنشین بوده شما فقط دارید منفعت بخش خصوصی رو میبنیید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
کدم خدمات?
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
3
16
من فقط یه سوال دارم ............. که میگن ۴۰۰ هزار خدمت تو سه روز تو استان انجام شده فقط ده مورد از امور مرتبط به دامپزشکی رو بگن که ایشون چهارصدهزار تا انجام دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
21
این خادمان جهادی گاهی از دانشگاه تشریف میارن و عملکرد واکسیناسیون اداره را هم به اسم خودشان آمار می دهند در حالیکه واکسنی در اختیار ندارند.
این خادمان یک نسخه آلبندازول به یک گوسفند دار می دهند و بعد می گویند ۴۰۰ راس دام درمان کردیم و دامدار حتی نسخه را از داروخانه نمی گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
فقط آمارسازی می کنند
سید محمد مسعود احمدی
|
United States of America
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
23
8
بنده به عنوان عضو کوچک جهادی دامپزشکی اینجا عرض می کنم همه ی برنامه های جهاد دامپزشکی و اردوهای جهادی از طریق سازمان دامپزشکی کشور با هماهنگی ادارات کل استان ها و دفتر مبارزه و همچنین مخصوصا برنامه ی بزرگ خرداد ۱۴۰۱ با عنوان رزمایش جهاد دامپزشکی با حضور ۲۰۰ دامپزشک و حدود ۵۰ ماشین تاکتیکال نمی تواند بدون هماهنگی باشد بلکه نه تنها اداره دامپزشکی استان چهارمحال بختیاری انجام شده بلکه اداره کل جهاد کشاورزی ، استانداری ، سپاه ، هلال احمر ، کمیته امداد و ... را توانستیم با هم هماهنگ برای کمک به عشایری کنیم که بوی دامپزشک و کارشناس و کاردان به مشامشان نرسیده بود‌. وقتی یک جایی در استان وجود دارد که آنقدر صعب العبور است که برای رسیدن به عشایرش ساعت کاری تمام می شود انتظاری نیست همکاران خدوم دولتی بتوانند بروند. ضمنا این خدمت همگی توسط عزیزان و همکاران خودتان داده شده اند و تماما در جهت اهداف مبارزه ای سازمان دامپزشکی کشور بوده و آمار همین را نشان می دهد. ضمنا کسی که تا الان نیامده اردو حق ندارد حرفی بزند چون نمی داند اصلا جهادی یعنی چه ؟
من در تعجبم تمام نامه های هماهنگی وجود دارد که چه خواهد شد و چه خدماتی در کجا می بینند این عشایر
ضمنا من خواهشمندم حکیم مهر شیطنت رسانه ای نکند و تیتر اول را ضد جهادی نزند این دکترین جهادی بی منت بی مزد بی انتظار رفتند و کار خود را چند روز روی زمین در شهر خود گذاشتند تا یکم لبخند به روی دهان دامدار عشایری مستضعف بنشانند
شما نمی دانید چه حالی می دهد یک پیر زنی که سر قله ۱۰ تا بز دارد یکی رو حالش رو بهتر می کنیم چقدر دما مون می کند چه برکاتی در زندگی مون دارد.
#جهاد_دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
سید جان فیلتربشکنبازی چرا حرفت را بزن
همکار
| United States of America |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
به چشم خودمون دیدبم و دیدید که در اردوهای جهادی دامدار اجازه نزدیک شدن دانشجویان جهادی به دامهای خود را هم نمی داد و همکاران واکسیناتور اداره بودند که واکسن می زدند و اگر عملکردی هم بود عملکرد بخش دولتی بود ولی جلوی دوربین فقط خادمان بودند و گوشیهای با دوربین کیفیت بالا برای مستندسازی‌های ساختگی. توی برخی شهرستانها هنوز فاکتور های غذای دوستان مانده روی دست رئیس شبکه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
اقا سید
اول فیلتر شکنت را خاموش کن و بعد بیا. آخه غیر مجاز هست
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
این کامنت ها همه توسط یک نفر بنام ب ا گذاشته شده ، این فرد هم برای همه شناخته شده است نفع این آدم در بد جلوه دادن دیگران و جهادگر نشون دادن خودش و دخالت تو امور دامپزشکیه ، اخوی همه کسانی که در دامپزشکی کار میکنن جهادگرند
دکتر حمید دامپزشک جهادی بخش خصوصی
|
Ireland
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
23
7
حکیم مهر شما بجای تقدیر و تشریح کار بی منت بچه های جهادی با تیتر یک کردن منفی ! در پی تخریب امور جهادی هستی انشالله واگذار به مولای مظلومان
پاسخ ها
همکار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
خانم دکتر شجاعانه نظرشون را اعلام کردند و حکیم مهر هم این نظر را انتشار دادند.کجای این قضیه تخریبه.این تخریب است یا گزارش خلاف واقع ..............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
حمید جان
خانم دکتر شفاف گفتند اما شما اسم خودت را هم نمی نویسی
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
همه توسط ب ا که تنها هنرش رانندگی هست گذاشته شده
رضا.ع
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
4
4
با عرض سلام و تقدیر و تشکر از زحمات خانم دکتر همت زاده برای دامپزشکان بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری، دقیقا مشکلاتی که مطرح کردن واقعیت داشته پس لطفا به جای تخریب همدل و یکصدا باشین تا مشکلاتمون حل بشه، و تشکر میکنم از نیرو های جهادی به خاطر زحمتشون اما اگر میخواهید کمکی کرده باشین به فکر متعادل سازی قیمت اقلام مصرفی دام، و سایر نهاده ها با قیمت عرضه بازار محصول تولیدی باشین وگرنه دیگه دامی یا مرغداری فعالی ... نمونده که شما بخوایین خدمت کنین، سال گذشته که دامدار تمامی دامش رو به خاطر ناتراز بودن قیمت اقلام مصرفی و قیمت محصول تولیدش داد کشتارگاه چه کار خاصی صورت دادین؟!! وظیفه همه ما خدمت به مردم هست اما به جا و به موقع، کمک کنید تا دامدار یا پرورش دهنده اشتیاق به تولید داشته باشه وگرنه دارو یا واکسن و ... به نظرم کوچکترین جز هزینه پرورش دهنده هست، با این روند پروش دهنده نابود و بخش خصوصی محو خواهد شد
ناشناس
|
France
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
3
4
با تشکر از ایشان اما آنچه بیشتر دامداران را در استان گرفتار کرده عدم حمایت اداره کل دامپزشکی بوده و دوم دخالت غیر مجاز و بدون مجوز کارمندان اداره کل که کلینیسینها به دلیل مدیر بودن و ذی نفوذ بودن این آقایان معترض نمیشوند
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
7
6
سلام ، خانم دکتر خسته نباشید ، به حق سخن گفتن کار هر کسی نیست حرف حق تلخ شنیدنش خیلی ها رو آزرده خاطر می کند بنده موافق با نظرات ایشون هستم بنده هم با گروه جهادی کار کردم وهم الان به عنوان مسئول مرکز واکسیناسیون دارم کار می کنم گروه جهادی فقط هزینه تلف کردن و شو تبلیغاتی ، کار چنان خاصی برای دامدار انجام نمی شود تازه خسارت این کار توسط دانشحویان مرتبط وغیر مرتبط با دامپزشکی به دام که سرمایه اصلی دامدار ازیک طرف ، دارو واکسن هایی که بخش خصوصی دامپزشکی که دارن با زحمت فراوان و شرایط نگهداری و تزریق ، آن هم با تعرفه ناچیز برای دامدار انجام می دهند از یک طرف بعد یک ارگانی پیدا می شود که دوگانگی خدمت و شبهه برای دامدار در ارائه خدمت وکالا به صورت رایگان از یک طرف و عدم توانایی در نحوه ی صحیح تزریق و واکسن و دارو ، فروش این واکسن ها ودارها در بازار سیاه از طرف دیگر ضربه مهلکی به بخش خصوصی ودامدار می زند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
فروش داروها در بازار سیاه به صورت انقلابی و جهادی!

تاسف باره تاسف بار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
6
8
واقعیت من دیدم در شهر ما برادران بسیج از اداره میخوان که به اسم بسیج براشون واکسن بزنیم .روز عملیات اونها با خودرو شاسی بلند وچفیه به گردن می ایند عکس می گیرند ومستندسازی می کنند به اسم حرکت جهادی بعد در جلسات شورای اداری به اسم خودشان نمایش می دهند وبودجه کلان کشور را می گیرند. به ریش دامپزشکی می خندند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
پسر! یاد مستعان اندختی ما را این روز تعطیل
فداییان رهبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
16
8
واقعا متاسفم برای کسی که آگاهی نداره میاد نظر میده اونم تو استانی که بچه هاش سنگ تموم گذاشتن تو جهادی .........................
جهاد چهارمحال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
17
9
سلام
هدف همگی خدمت هست،چ جهادگران چ اداره کل و کارمندان عزیزش چ اعضای نظام دامپزشکی و بخش خصوصی
همه این تلاش ها لمس شده،پس برادران و خواهران عزیزم خدایی نکرده با همدیگه دشمنی نکنید ما همگی از یک خانواده هستیم و تنها هدفمون خدمت به مردم عزیز سرزمینمونه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
این حرف درست و منطقی است و تنها حرفیه که باید قدرش رو دونست اگر هم خانم دکتر ایرادات کار رو گفتن برای اصلاح مشکلات طرحها هست
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
19
8
جهاد دامپزشکی به خوبی توانسته در جاهایی حضور پیدا کنه که هیچ فردی جرات نداشت
به عینه دیدم که در مناطق صعب العبور فقط جهاد گران بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
اسم دو مورد از این مکانها رو نام ببر تا ببینم کجا بوده که تاحالا کسی جرات نداشته ورود کنه ؟؟
غریب آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اردوی جهادی نگو بگو گشت و گذار جهادی !!!
تبیین
|
Finland
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
16
7
با همت و استقبال شدید جهادگران به صورت شگفت‌انگیزی 200 هزار خدمت به بهره برداران در مناطق صعب العبور و عشایری چهارمحال و بختیاری ارائه شد.
یادتون رفته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
16
7
نیروهای جهادی روزها در مناطق صعب العبور و سخت قابل دسترسی توسط همکاران بخش خصوصی ! حضور بی منت دارند ، که گواه آن خود عزیزان عشایر و روستایی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
16
8
سلام بهتره اول در خصوص اردوهای جهادی تحقیق بشه بعد اعلام نظر بفرمایید
اول اینکه تمامی فعالیت های این اردوها زیر نظر مدیر کل اون استان و با هماهنگی و همکاری بخش دولتی انجام میشه
دوم اینکه بخش خصوصی به دنبال کسب سود و منفعته و خیلی از مناطق صعب العبور برای اون ها صرفه اقتصادی نداره که واکسیناسیون و... رو انجام بدن
سوم اینکه در تمامی فرهنگ ها و حتی در قرآن داریم اول در خصوص هر موضوعی تحقیق و بعد انتشار بدید
که متاسفانه پایگاه خبری حکیم مهر این موضوع رو رعایت نکرده
ابن سینا می فرمایند
از دایره انسانیت خارج است کسی که بدون تحقیق موضوعی را قبول یا رد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
18
7
اینکه لبخندی به لبان زن و مرد روستایی و عشایری برگشته
کار و اقدامات جهادگران بوده
فقط جهاد دامپزشکی درکنار این عزیزان بوده و از خود آنها میتوانید بپرسید
کشتکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
14
8
اردوهای جهادی نمادی از یک فعالیت انقلابی است که تاثیر مثبت آن مشخص شده
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
17
8
۱۸ میلیون خدمت رایگان
هم آموزش و ترویج بوده
هم ویزیت و درمان بوده
هم واکسیناسیون


برای چه کسانی ؟
برای کسانی که اولا توان پرداخت این خدمات رو ندارن و ثانیا بخش خصوصی برای سخته که در اون مناطق حضور پیدا کنه
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
22
8
اگر واکسیناسیون جهادی نبود
بیماری های دامی مثل بمب متحرک در مناطق کشور پخش میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
تا حالا که بمب متحر ک نبود تو سالهای گذشته هم واکسیناسیون دقیق انجام میشده و به صورت علمی و صحیح برید gis رو کنترل کنید
قاسمی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
18
8
رضایتمندی عشایر و دامداران نشانه بارز موفقیت اردوهای جهادی در کل کشور محسوب می شود لطفا واقع گرا باشیم
جهاد تبیین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
10
3
....... خبری از مناطق سخت و صعب العبور ندارید .........
کدوم همکار بخش خصوصی تا از لحاظ اقتصادی براش به صرفه نباشه میره واکسیناسیون یا...
دوم اینکه این اردوهای با هماهنگی شخص مدیر کل دامپزشکی اون استان و رییس اداره مبارزه انجام میشه
بهتره اول تحقیق کنیم بعد خبری رو انتشار بدیم
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
4
2
اتفاقا بخش خصوصی بدون کنترل تعرفه میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
زمانیکه وزیر قصور می کند و ابلاغ تعرفه نمی کند ، باید هم بدون تعرفه کار کند
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
13
3
جهاد همیشه مظلوم بوده
جهادگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
17
3
کار جهادی تفکر جهادی نیاز دارد و برای برون رفت از شرایط کنونی کشور باید این تفکر در تار و پود ارکان کشور نهادینه شود. تعجب میکنم این خانم مدیر چطور اطلاع ندارند که در استان یک اردو جهادی تحت چه شرایطی برگزار میشود و چطور مدعی میشوند که اداره کل دامپزشکی استان به عنوان هسته اصلی برگزار کننده این اردوها اطلاعی از برگزاری ندارد.
اردوهای جهادی یک تفکر و اقدامی فرهنگی است که همه افرادی که در آن شرکت میکنند به ویژه جوان تر ها مشکلات و سختی های مناطق محروم را لمس میکنند تا در آینده تبدیل به یک مدیری شوند که مستضعفین و دردمندان را درک کنند. ‌
پاسخ ها
فدایی خدمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
برادر!!!! مدت زیادی است که دیگر این متن های تکراری خریداری ندارد و حقیقت به صورت کاملا واضح و شفاف بر همگان آشکار شده است.
شایسته است جملات ادبی بالا را در کتابی با نویسندگی خودتان در یک انتشاراتی چاپ دهید که بسی بهتر است تا داغ دل ما دامپزشکان را حداقل بیشتر نکنید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
16
4
بی شک جهادی عمل کردن باعث پیشرفت میشه جهادگران دامپزشکی واقعا سنگ تمام گذاشتن
خداقوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
12
2
تیمهای جهادی با همکاری مسئولین فنی ادارات کل استانها و با مستندات فقط در مناطقی که مشکل ویزیت یا کسر واکسیناسیون هست اقدام به عملیات میکنند.خودم به عین دیدم دامداری که در مناطق صعب العبور بود ودام هایش تلف شد.با حضور به موقع تیمهای جهادی استان رسیدگی بهداشتی محیط نگهداری دامها،کارهای ویزیت رایگان،همه وهمه چیزی به جز دعای خیر ولبخند رضایت دامدار عایدشان نشد.
دامپزشک ۸۳
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
6
12
ممنون از توضیحات صریح خانم دکتر
کار دامپزشکی یک کار تخصصی است. نیروهای به اصطلاح جهادی نه شناخت کافی از عشایر و فرهنگ آنها دارند و نه از منطقه و نه خدمات مستمری می دهند و از همه مهمتر دانش و تخصص کافی هم ندارند. ولی یک کار را خوب بلدند انگار:با وی پی ان و با آی پی های کشورهای مختلف از عملکرد خودشان دفاع می کنند و شاید هم کلا یک نفر باشند!
پاسخ ها
دامپزشک ۸۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
شک نکن جناب دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
2
11
خدمت جهادی به شکل موجود فایده ای نداره بهتر یک نیروی جهادگر رایگان بصورت تمام وقت در اختیار هر اداره قرار بدن تا خدمت شکل بگیره.
اینکه چند نفر بیان یک یا دو روز تو یک شهرستان بیتوته کنن فایده ای نداره.
پاسخ ها
غریب آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دوست خوبم سلام . با شما موافقم .
به اعتقاد من فعالیت چند روزه عزیزان جهادی در مناطق زیبا و خوش آب و هوای استانی مثل چهارمحال و بختیاری دقیقا حکم تفریح رو داره .
تا حداقل این عزیزان چند روزی از آلودگی های شهر تهران ، ترافیک و .... دور باشند . اجرکم عند الله
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
5
13
ظاهرا دوباره دستور جهاد تبیین از مقامات بالا به سربازان و خادمین جهت درج کامنت موافق صادر شده است.خسته نباشی برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
دقیقا
غریب آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
گویا همینطوره . همیشه پای یک سایبر در میان است !!
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
13
3
ماموریت‌های جهاد دامپزشکی تماما زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور است و ۱۰۰ درصد نیروهای جهادی با مدیران کل دامپزشکی هر استان هماهنگ بوده و هستند. همچنین تمامی خدمات جهادی در سامانه GIS نزد مدیرکل استان‌ها ثبت شده است که مخدوش شدنی و قابل تحریف نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
17
4
بنظر بنده هر عملیاتی که در اردوهای جهادی انجام میشه در جهت رفاه حال دامدار صورت میگیره و خالصانه است
استانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
13
3
از زمان اجرای طرح اردوهای جهادی و جهاد دامپزشکی کمک شایانی هم به دامداران و عشایر بویژه مناطق محروم و صعب العبور شده و هم به همکاران .
در کنار این کمک ها حضور مسئولین سازمان از جمله ریاست محترم سازمان و معاونین ایشان از نزدیک پای صحبت های دامداران نشستن که باعث ایجاد دلگرمی و انگیزه در آنها شده است.
لطفا در اظهار نظرها کمی با دقت عمل کنیم.
خباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
18
4
انصافا از زمان فعال سازی اردوی های جهادی دامپزشکی در دوره ریاست دکتر آقامیری و با حضور پرنگ نیروهای جهادی بسیاری از مسائل و مشکلات بخش دامپروری در مناطق کمتر برخوردار کشور را مدیریت و برطرف کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
میشه دو مورد از کاهش مشکلات را نام ببرید؟؟؟؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
23
2
اصطلاح جهاد دامپزشکی یک تدبیرعالی از دکتر آقامیری بود و یک‌کار حرفه ای در راستای برندسازی و شناساندن اقدامات سازمان به مسئولین و آحاد جامعه است اینکه وزیر وکیل از اقدامات دامپزشکی رضایت دارند یکی از دلایل آن همین جهاد دامپزشکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
تا حالا ندیدم یک همکار از این طرح حمایت کند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
2
9
خدا لعنت کنه باعث و بانی منحل شدن بخش نقلیه در ادارات رو که با یک عده طرفیم که از کارمند دولت بودن فقط دخالت بیجا تو امور تخصصی رو بلدن یا اینکه برن از هنرستان های بی نام و نشان مدرک بیارن که حکمشون افزایش پیدا کنه و بعد باورشون بشه که واقعا درس خواندن و تو کارهای بهداشتی دخالت کنن
آخرش هم اینجور موقع ها شبیه راننده ها اختلاف ایجاد کنن و حرف ببرن و حرف بیارن که مثلاً خودشون جایگاه بالاتر بدست بیارن

طرح جهادی خیلی طرح ارزشمند و تأثیرگذاری در زمینه مقابله با بیماریهاست دامپزشکان بخش دولتی و بخش خصوصی سالهاست که این کارها رو انجام میدن هیچ ادعایی هم تا حالا نداشتن و اگر خانم دکتر هم صحبتی رو خیلی شجاعانه و بدون رودربایستی مطرح کردن مربوط به اون کسانی هست که دارن از محل منابع این طرح دخالت بیجا در درمان میکنند یا منابع این طرحها مثل واکسن و غیره رو بصورت غیرمجاز جابجا کنند مسئولین این طرحها این تانک. خانم دکتر رو باید غنیمت بدونن. و چک کنند تا اینگونه نقایص که وجود داره برطرف بشه و کار زیر نظر دامپزشکان انجام بشه و مدیریت با اونها باشه همین نه بیشتر نه کمتر
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
37
2
مدیریت دکتر اسدی و معاونش بینظیر می باشد - مدیر خستگی ناپذیر و ارزشمند/ بهترین فرد برای رفع این مسایل فقط ید توانای وی می باشد ؛ الله حفظشان کند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
عجب!!!!!
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
16
5
به عینه دیدم که چقدر عشایر خوشحال بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
6
13
چقدر پیامهای فیک و تابلو از یک نفر مثلا جهادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کاملا مشخص هستند.
عده ای اینجا هم جهادی عمل می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
5
5
در تکمیل سخنان این خانم دکتر مهربان باید عرض کنم علاوه بر این اردوهای جهادی که باید به طور کامل بررسی شوند، این اقدامات نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی و مداخلات آنها هم بدون مجوزات دامپزشکی و تحت نظارت این نهادها نیست. فلذا ایحاب می کند که سازمان نظام لیست تمامی مداخله گران حقوقی و حقیقی در دامپزشکی را تهیه و در مرحله بعد آنها را خلع ید کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
عالی
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
مطئنی نظام دامپزشکی را خلع ید نمی کنند ؟
در پاسخ به همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
البته بارقه ای از امید با سخنان خانم دکتر به‌وجود آمد. افزون باد!!
دکتر پروانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
9
2
باسلام
اردوهای جهادی با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم پای به عرصه نهادند و در این راه همچون تمامی امور جهادی دیگر همانگونه که از قبل بوده خوب عمل نموده اند. دانشجویان رشته های دامپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و احساس دین خود را به مردم خاصه قشر محروم و تولیدکننده جامعه به منصه ظهور رساندند. البته امورات مربوطه با نظارت ادارات دامپزشکی بوده و در این امر کوتاهی نشده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
11
یکی از افراد جهادی برای تشخیص پاروا ویروس از دیستمپر داشت مقعد سگ رو بو می کرد !!!!!
پاسخ ها
مجازاتگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
حکیم این و باید سانسور میکردی
مجازاتگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
4
اردوی جهادی خوب است به دو شرط
1-اسم جهاد رو از روش بردارند
2-فقط به مسئله سم پاشی دام ها و جایگاهشون و خوراندن داروی ضد انگل اکتفا کنند آن هم در مناطق بالادست و محروم دخالت در درمان و واکسیناسیون شایسته نیست
غریب آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
1
با سلام . جای بسی تامل هست . مشکلاتی که در حال حاضر به وجود آمده حاصل سو مدیریت دستگاه‌های مربوطه حتی نظام دامپزشکی هست . متاسفانه افزایش هزینه ها موجب عدم تمایل و همکاری مراکز واکسیناسیون شده . متاسفانه این مراکز پوشش واکسیناسیون خوبی هم ندارند ، متاسفانه این عوامل باعث شده دستگاه‌های دیگر به نام خدمت جهادی وارد این عرضه شوند ، تا برای شرکت کنندگان در این اردوهای جهادی فقط و فقط امتیاز درج بشه . حتی دیده شده این افراد نه آموزش کافی رو دیده اند و حتی با اصول واکسیناسیون ، آشنایی اولیه هم ندارند !!! نمونه اش رو در اردوی جهادی خرداد ۱۴۰۱ دیدیم . اردوی مذکور فقط یه هزینه اضافی به بار آورد و حجمی از تبلیغات دهان پر کن برای دستگاه‌ها مربوطه خلق کرد .... ...
قضاوت با شما !
نظر شما
ادامه