کد خبر: ۷۴۵۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رییس دانشگاه تهران از ایجاد برج‌های فناوری و آزمایشگاه مرکزی خبر داد و گفت: این آزمایشگاه در زمینی به متراژ ۳ هزار متر مربع در نزدیکی خیابان انقلاب در ۱۱ طبقه تاسیس می‌شود که دو طبقه آن نیز ساخته شده است و این زمین به آزمایشگاه مرکزی ناحیه نوآوری تبدیل خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد مقیمی» در مراسم افتتاح ناحیه نوآوری تهران، گفت: در روزهای آغازین مسئولیت در دانشگاه تهران یک‌ هدفگذاری کیفی و کمی برای توسعه پارک‌ها داشتیم و در یک دوره ۴ ساله باید ۲ هزار واحد فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دانشگاه تهران ایجاد کنیم که هدف بسیار بزرگی است‌ چرا که قبلاً فقط ۱۸۰ شرکت در دانشگاه تهران مستقر بوده است.

وی با اشاره به افتتاح ناحیه نوآوری دانشگاه تهران، گفت: امروز نقطه عطفی در الگوسازی شراکتی بین نهادهای مختلف است. نهادهای چهارگانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم، شهرداری تهران و دانشگاه تهران این تفاهم‌نامه را امضا کردند و هر کدام نیز هدف‌های مشخصی را دنبال می‌کنند.

مقیمی ادامه داد: هدف معاونت علمی این است که برای توسعه فناوری، جامعه هدف خود را انتخاب کند و از طرفی وزارت علوم نیز بایستی علم نافع را تولید کند تا علم در خدمت جامعه باشد.

وی تأکید کرد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور باید اثرگذار باشد. ما زمانی کار خود را درست انجام می‌دهیم که مردم طعم شیرین علم را بچشند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ناحیه نوآوری دانشگاه تهران تلاش دارد در توسعه محلی و رفاه مردم عمل کند. ناحیه نوآوری دانشگاه تهران عمدتاً در منطقه ۶ تهران است و درخواست داریم که با مساعدت مدیران شهری این ناحیه‌ نوآوری تا میدان بهمن امتداد پیدا کند.

وی گفت: ناحیه نوآوری فضای خوبی را مهیا کرده و علم و دانشگاه را به زندگی مردم می‌برد و مردم باید از حضور دانش‌بنیان‌ها احساس مزاحمت نکنند.

مقیمی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌ها در ناحیه نوآوری این است که نوآوری باز را توسعه دهیم. رویکردها در گذشته معطوف به نوآوری بسته بود؛ یعنی ایده‌ها را نزد خود نگه داشته و به ابزاری برای رقابت با شرکت‌های دیگر به کار گیرند. ناحیه نوآوری این ویژگی را دارد که نوآوری بسته را به نوآوری باز تبدیل می‌کند و البته این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم در ناحیه نوآوری، برج‌های فناوری است که همین امروز در حال ایجاد دو برج فناوری در دانشکده دامپزشکی و تحقیق و توسعه هستیم و درواقع این کنار هم بودن شرکتها باعث می‌شود که در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

رئیس‌ دانشگاه تهران گفت: ما در تلاش هستیم تا آزمایشگاه مرکزی را از طریق فاینانس ایجاد کرده و ۱۵۰ میلیون یورو دریافت کنیم.‌ از طرفی بانک شهر نیز کارگزار این پروژه است. تجهیزات آزمایشگاهی بسیار گران قیمت هستند و ما طرحی داریم که یک آزمایشگاه مرکزی را در نزدیکی خیابان انقلاب ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: یک زمین به متراژ ۳ هزار متر مربع در نزدیکی خیابان انقلاب وجود دارد که قرار است در ۱۱ طبقه ساخته شود که دو طبقه آن نیز ساخته شده است و این زمین به آزمایشگاه مرکزی ناحیه نوآوری تهران تبدیل خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
1
2
چقدر رییس دانشگاه تهران طرز فکر درستی در مصاحبه خود داشتند. انشالله سرلوحه ریاست دانشکده دامپزشکی، مابقی استان ها هم باشد علی الخصوص.... مصاحبه اخیر یکی از رئوسای دانشکده ها که فقط به فکر میز خودشان بودند نه مشکل دانشجو را قبول داشتند و نه امکانات بسیارکم دانشکده و نه به فکر حمایت و راهکاردرست برای همکاران خود....
ناشناس
|
Singapore
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
1
2
این همون ساختمانی هستش که دانشکده دامپزشکی با پول زمین یافت آباد می خواست بسازه سال 92 با 13 میلیارد تومان پول فقط اسکلت ساختمون رو زدن و بقیه پول هم بماند چی شد حالا می خوان به اسم برج فناوری مسیر قبلی رو ادامه بدن فناوری کجا بوده دانشکده دامپزشکی ............ شده و اصلا فناوری و پیشرفت مسئله محوری نیستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
0
دانشگاه تهران تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
0
واردات لوازم پت ممنوع میشه گرداندن سگ و گربه ممنوع میشه باشگاههای سوارکاری تعطیل میشن گاوداری و گوسفند داری صنعتی شده مثل قدیم اینهمه فارغ التحصیل دامپزشکی کجا می‌خوام کار بکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
1
3
ما که فارغ التحصیل دکتری تخصصی از اون دانشکده هستیم والا به خدا چیز خاصی از نوآوری به شکل عملی ندیدیم
چیزی که دیدیم فقط خرج بی و حساب و کتاب پول ها، اتلاف عمر یک عده جوان بدبخت با استعداد در آرزوی کسب مدرک و پیدا کردن کار و شتاب جهت ارتقای هرچه سریع تر اساتید رانتی و افزایش حقوق اون ها، دیتا سازی، بایگانی شدن و خاک خوردن پایان نامه ها و مقالات بلااستفاده بوده.
.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
دقیقا تک تک موارد رو درست گفتید.
نظر شما
ادامه