کد خبر: ۷۴۶۷۹
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
ادعای کارشناس مسائل حقوقی و دادستان سابق شاهین‌شهر:
«محسن بوسعیدی» افزود: برخی افراد تصور می‌کنند با انجام واکسیناسیون، سگ دیگر برای بهداشت عمومی تهدیدی نیست در صورتی که این تصور غلط است ...

حکیم مهر: کارشناس مسائل حقوقی و دادستان سابق شاهینشهر گفت: حمایت جامعه دامپزشکی از سگ‌گردانی به جهت منفعت مادی که برایشان دارد، کار را برای مقابله با این پدیده کمی دشوار می‌کند!

به گزارش حکیم مهر به نقل از صاحب نیوز، «محسن بوسعیدی» افزود: برخی افراد تصور می‌کنند با انجام واکسیناسیون، سگ دیگر برای بهداشت عمومی تهدیدی نیست در صورتی که این تصور غلط است؛ چراکه تعداد واکسن‌های ساخته شده در دنیا و همچنین تعداد واکسنی که در کشور ما در اختیار قرار دارد، نسبت به تعداد بیماری‌هایی که توسط این حیوان به انسان سرایت می‌کند بسیار ناچیز است.

وی در خصوص وظایف مسئولان در قبال سگ‌گردانی گفت: قانون در این رابطه وظایف مسئولان را تعیین کرده و اگر مسئولان فقط به وظایفی که قوانین موضوعه کشور تعیین کرده عمل کنند، کافی است و نیاز به اقدام دیگری نیست.

 با اشاره به تاثیرات منفی و مخرب سگ‌گردانی در تربیت نسل آینده اظهار کرد: مربی نسل امروزی جامعه نه پدر و مادر و نه مدرسه است، بلکه رسانه و فضای مجازی به طور جدی عهده‌دار تربیت نسل امروزی شده که آن‌هم داشتن سگ را جزو لاینفک برنامه‌های تربیتی خود می‌داند.

کارشناس مسائل حقوقی افزود: یک نهضتی را غرب از زمان رضاخان شروع کرده و همچنان ادامه دارد و آن مدیریت دانشگاه‌های کشورهای دنیاست و دانشگاه‌های کشور ما هم از این امر مستثنی نیستند و همچنان تحت مدیریت کامل غرب قرار دارند و با اندکی تأمل مشخص می‌شود که خروجی این دانشگاه‌ها با این کیفیت به جای دفاع از ارزش‌‌های نظام و اسلام، پیاده نظام غرب و تفکرات الحادی هستند، به همین دلیل در جامعه مشاهده می‌شود عده‌ای از روانشاسان در جلسات مشاوره به مراجعین خود هم‌زیستی با سگ یا گربه را توصیه می‌کنند. به غیر از این موضوع، حمایتی که جامعه دامپزشکی از این پدیده فرهنگی تهاجمی، به عمل می‌آورند به جهت منفعت مادی که برایشان دارد، کار را برای مقابله با این پدیده کمی دشوار می‌کند.

وی درخصوص وظایف مسئولان در قبال سگ‌گردانی تصریح کرد: قانون در این رابطه وظایف مسئولان را تعیین کرده و اگر مسئولان فقط به وظایفی که قوانین موضوعه کشور تعیین کرده عمل کنند، کافی است و نیاز به اقدام دیگری نیست.

بوسعیدی اضافه کرد: در اصل سوم قانون اساسی تاکید شده «دولت جمهورى اسلامى ايران موظف است براى نيل به اهداف مذكور در اصل دوم، همه امكانات خود را براى ايجاد محيط مساعد براى رشد فضائل اخلاقى بر اساس ايمان و تقوى و مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهى به کار گیرد.

کارشناس مسائل حقوقی خاطرنشان کرد: در خصوص سگ‌گردانی به طور خاص قانونی وجود ندارد ولی در خصوص جبران خسارتی که توسط حیوان به اشخاص وارد می‌شود در قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ موادی داریم که به این مواد استناد می‌کنند.

وی عنوان کرد: نکته بسیار مهم اینکه برای برخورد با این پدیده مهاجم به سمت مواد فوق رفتن یک اشتباه راهبردی است، بلکه حسب استعلامات متعددی که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عمل آمده، حیوانات به طور کلی چنانچه در کنار انسان زیست کنند و ملاحظات بهداشتی رعایت نشود، بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند؛ از جمله این حیوانات سگ است.

بوسعیدی ادامه داد: برخی افراد تصور می‌کنند با انجام واکسیناسیون، سگ دیگر برای بهداشت عمومی تهدیدی نیست در صورتی که این تصور غلط است؛ چراکه تعداد واکسن‌های ساخته شده در دنیا و همچنین تعداد واکسنی که در کشور ما در اختیار قرار دارد، نسبت به تعداد بیماری‌هایی که توسط این حیوان به انسان سرایت می‌کند بسیار ناچیز است، بنابراین نگهداری این حیوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و مشمول ماده ۶۸۸ كتاب پنجم قانون مجازات اسلامى (تعزيرات و مجازات‌هاى بازدارنده) مصوب ۱۳۷۵ می‌شود.

کارشناس مسایل حقوقی با تشریح ماده ۶۸۸ كتاب پنجم قانون مجازات اسلامى اظهار کرد: در این ماده قانونی عنوان شده که «هراقدامى كه تهديد عليه بهداشت عمومى شناخته شود از قبيل آلوده كردن آب آشاميدنى يا توزيع آب آشاميدنى آلوده، دفع غير بهداشتى فضولات انسانى و دامى و مواد زائد، ريختن مواد مسموم‌كننده در رودخانه‌ها، زباله در خيابان‌ها و كشتار غير مجاز دام، استفاده غير مجاز فاضلاب خام يا پس آب تصفيه‌خانه‌هاى فاضلاب براى مصارف كشاورزى ممنوع مى‌باشد و مرتكبين چنانچه طبق قوانين خاص مشمول مجازات شديدترى نباشند به حبس تا يک سال محكوم خواهند شد.

 

انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
1
19
البته سیستم شما هم جهت منافع مادی از ورودی و تاسیس دانشکده های دامپزشکی حمایت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
مشکل سگ گردانی نیست
مشکل نبود قانون برای نحوه نگهداری سگ می باشد و مشکل بزرگ‌تر عدم ساماندهی سگهای بی صاحب است
سبک رو‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
9
11
جناب اقای پورسعیدی
ظاهر و سوابق حضرتعالی مبین متشرع بودن شماست. از شما سوال دارم. خلقت سک به چه منظوری هست؟ آیا خداوند در خلق این موجود اشتباه کرده؟ حضرت نوح چرا سگ رو هم سوار کشتی کرد؟ اصلا اصحاب کهف چرا همراهشون سگ بردند؟
شما که به این خوبی تحلیل مبکنی، زحمت بکشید مسوولین رو مجاب کنید ورودی دانشکده های دامپزشکی رو کم کنند. من از طرف همه جامعه دامپزشکی به شما قول میدم سگ گردانی رو به صفر برسونیم حتی از شرکت های واکسن و اقلام و غذا که عمدتا مردم عادی نیستن خرید نکنیم تا ورشکست بشن. دست بردارید از این همه هجمه. این مملکت مشکل دیگه ای نداره واقعا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
توی زمین این ها بازی نکنید. .............
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
چشم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
2
14
به این میگن فرار رو به جلو، حالا مردم و دامپزشکان مقصر شدند چون سگ دوست دارند و منفعت مالی می‌برند. خیلی خوب اکر اینجوریه خانه چند میلیاردی ....... چی؟ با چی ساخته شده ؟ پس چرا دامپزشکان توان داشتن خانه آنچنانی با منفعت بزرگ مالی ندارند؟ یک چیز هست به دور از ذهن شماست و انکه نمی‌توانید بپذیرید که هر انسانی متفاوت است و در ذهن شما همه چیز جوری درست است که شما فکر میکنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
4
6
قبلأ فکر می‌کردم ناکارامدی و مسئولیت پذیر نبودن تنها دلایل این وضع دامپزشکی و کشور باشد الان با این نوشته یا مصاحبه به ذهنم رسید که شاید بعضی وقتها کم‌کاری یا اعمال کاری مثل همین مسأله هاری و سگ ولگرد تعمدی باشد تا جو ضد حیوان به وجود آید و بعضی‌ها خودشان را قهرمان نشان دهند و قوانین که دوست دارند را به مردم القا کنند. در هر صورت متاسفم.
هیأت علمی
|
United States of America
|
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
5
5
خیلی از بازیگران تلویزیونی کشور وقتی درخواست بازی در سریال یا فیلمی ندارند، برای اینکه اسم‌شان دوباره سر زبانها بیافتد و کار بگیرند، شایعه مرگ خودشان را پخش می‌کنند تا دوباره توجهات به آنها برگرده و درخواست کار مجدد بگیرند. پس پشت این ادعای آنها انگیزه مالی نهفته است. خیلی‌ها از این تکنیک استفاده می‌کنند و مختص بازیگران نیست حالا شیوه‌اش یک خورده فرق می‌کند ولی چه حیوانی بهتر از سگ و جامعه دامپزشکی که مورد هدف قرار گیرند تا دوباره نام مطرح شود و موقعیت شغلی بهتری فراهم شود.
پاسخ ها
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
جناب هیات علمی الان شما میگی این قسم صحبتها برای ارتقا حرفه دامپزشکی ه؟ اجازه بدید با نظر شما مخالف باشم و منفی بزنم .
هیأت علمی
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
خیر جناب سبکرو، سخن من با چاشنی طعنه بود و منظورم خود فرد ایشان بود نه دامپزشکی. بلاخره با جنجال آفرینی ........ نام آنها دوباره مطرح می‌شود و چه جنجالی راحتر از تاختن به ضعفا در جهت تأیید نظر یک سیستم. به کرات این کار در کشور انجام می‌شه که این هم یک نمونه آن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
11
بی طرفانه بگویم
چرا ایراد خودتان را نمی گویید؟
سگ گردانی در دنیا ، قوانینی دارد. شما چرا قوانین را وضع نمی کنید.
گرداندن برخی نژادها بدون قلاده ممنوع است و اجازه ورود به پارک ندارد. دفع سگ شرایط دارد و صاحبش باید با پاکت جمع کند. اگر نکند جریمه می شود. گرداندن سگ بدون شناسنامه جرم است. البته شناسنامه های الکی ما رو نمیگم . درمانهای ضدانگلی مداوم (نه سالی یکی دو بار)

خب برادر بزرگوارم
شما قوانین بگذارید و سپس بی قانونها را جمع کنید.
به نفع شما و ما و جامعه هست.
پاسخ ها
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
زیر سایه ی سیاه ممنوعیت هیچ قانونی بوجود نمیاد و نتیجه ی ممنوعیت فقط‌ یک‌ هرج و مرج بی پایانه که امروز داریم میبینیم و نمونه هایی رو اشاره کردین
بله تمام این قوانین وجود داره
قلاده، پوزه بند و ... در مواردی کاملا اجباریه ولی مسئله اینجاست وقتی قانونی وجود داشته باشه میشه از بی قانونی حرف زد. اینجا با پاک کردن صورت مسئله میخان مشکل رو حل کنن که نه تنها حل‌ نمیشه بلکه روز به روز افتضاح تر میشه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
4
بنده به عنوان عضوی از جامعه دامپزشکی برخی سخنان ایشان را که مبنای قانونی دارد قبول دارم. البته بودجه سلامت که دامپزشکی نمیدهند تا واکسنها و سرمهای ضد هاری انسان را تامین نماید این در ید اختیار وزارت بهداشت است اما اینکه ظاهرا بودجه فرهنگی را هم برای ممانعت از پدیده سگ گردانی میبایست به دامپزشکی بدهند مثل این است که چون پزشکان از مریض شدن مردم نفع میبرند وزارت بهداشت و جامعه پزشکان را متهم به حمایت از مصرف دخانیات کنیم هم کار درستی نیست. و اینکه خدمات درمانی سگ هم انجام نشود همینطور... این پدیده چند وجهی است وسرنخ و حلقه مفقوده آن در ترویج فرزند کمتر سالهای قبل و مشکلات اقتصادی سالهای اخیر است.. لذا فکر کنم جامع شناسان میبایست در این مشکلات چند وجهی نظر بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
قانون که از آسمان فرود نیامده، بلکه دست نوشته همین آقایان است تا به سود خود آنها باشد. قانونی که ضد مردمی باشد زورگویی است و محکوم به فنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
4
13
یک عینکی هست به اسم ایدئولوژی که وقتی میزنیم دیگر نمیتوان علم را دید، مسائل نو را دید و...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
همیشه هم اینجوری نیست. این عینک وقتی به درد می‌خورد که به سود آنها باشد ولی زمانی که به درد نخورد اسمش به تقیه تغییر می‌یابد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
این صحبت نشان میدهد ، شا نه ایدئولوژی را میشناسید و نه علم را!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
3
2
حکیم مهر لطفا استفتا دکتر راد در خصوص تدریس سگ و گربه را منتشر کن تا بدانند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
2
3
از اون اظهار نظرهای عجیب و غریب بودا
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
3
5
مگر همین سگ چه خدماتی نیست که به انسان ندهد مسآئل بهداشتی ان هم دامپزشکی میباشد انقدر انتقاد بیجا نکنید بجای این کار بروید بااختلاس گرا مملکت مبارزه کنید که تمام ثروت مملکت را به بهرشکل به جیب خود میریزند شما درمسآل تخصصی خودتان اضهار نظر کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
نه دیگه نشد، آنهایی که فرمودید خودی هستند و عملشان توجیه دارد ولی سگ…… است و گناه کبیره است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
2
4
چه منفعتی بیشتر از تورم و دست در جیب مردم کردن !؟ و چه گناهی بدتر از ربای بانک ها و چه فسادی بالاتر از اختلاس و وظیفه ای واجب تر از مبارزه با ......... و قانون شکنی !؟ از بین این همه تباهی چه شده است که مبارزه با سگ اصحاب کهف را فضیلت یافته اید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
به این میگن فرافکنی!
کجای حرف شما به صحبت ایشون مربوطه؟!
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
2
4
خیلی جالبه
...............، با تحریف واقعیات علمی اطلاعات غلط به خورد ملت میدید، مارو هم پول دوست و منفعت طلب معرفی میکنید بعد اخرش هم قانون میاری طبق این قانون اگر سگتو بیاری بیرون مجازاتت میکنیم؟
دست بردارید ازین داستان پردازی ها
صد و خرده ای کشور هشت میلیارد ادم دارن با قوانینی متفاوت از قوانین شما زندگی میکنن همین یه دونه شما شدین وکیل وصی قوانین طبیعی؟
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
2
5
علم روانشناسی و تجربه ثابت کرده داشتن یک حیوان خانگی برای هر فردی لازمه حالا چه یه قناری چه یه سگ گریت دین و کسانی که حیوان خانگی دارن روان سالمتری دارن (بماند که اگر روان ناسالمی هم داشته باشن نتیجه ی همین جنگیدن با ممنوعیت های شماست)
تاریخ ثابت کرده نگهداری از حیوانات در خانه و همزیستی با حیوانات قدمت چندین هزار ساله در ایران داره و تقلید محسوب نمیشه
همون گربه اسناد تاریخی داره همین سگ هم همینطور
علم پزشکی ثابت کرده بیماری های مشترک انسان و سگ قابل پیشگیری هستن و سالهاست دنیا داره با همین سیستم جلو میره
همین یه دونه شماها افتادین جلو میخاین خلاف تمام این واقعیات برای ممنوعیت های سلیقه ای خودتون دلیل میارین؟
همه ی کسایی که زیر این پستن و همکارن میدونن ما دامپزشکا اگر بریم دست به هر شغلی میزدیم جز این هم دردسر کمتری داشتیم هم به قول شما منفعت مالی بیشتری داشتیم
ما به دو دلیل موندیم و داریم کار میکنیم
اول رسالت دوم عشق
والسلام
کهبدبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
2
5
در خصوص فرزندآوری
این عزیزای دل یا کلا در تعیین علت کاهش زادآوری دارن اشتباه میزنن یا خودشونو زدن به اشتباه زدن
در طبیعت اصل تضمین بقا میگه وقتی گونه ای غذای کافی و سرپناه برای رشد و نمو زاده ها داشته باشه خود بخود جمعیتش زیاد میشه. اینا بعد از اینهمه سال نتونستن این دو اصل حیاتی رو برای مردم فراهم کنن تا مردم بتونن بدون ترس از اینده بچه دار شن و این کم کاری یا بهتر بگم خرابکاری خودشون رو دارن میندازن گردن سگ و گربه که مردم اینارو نگه میدارن بچه نمیارن. نه عزیز. مردم گاها چون نمیتونن مخارج فرزنداوری رو بدن سگ میارن جای بچه که البته اینم غلطه و من مخالفم. سگ نباید در هیچ جایگاهی جز جایگاه خودش قرار داشته باشه و باید نقشش به عنوان حیوان همراه تثبیت بشه نه جای بچه نه جای چیز دیگه ای
ولی علت بچه دار نشدن مردم سگ نیس. شما هستین دوستان عزیز که کاری کردین هربار دستشویی کردن بچه توی پوشکش ۲۰ هزار تومن برا مردم اب بخوره. کاری کردن با درامد کم بچه دار شی باید هزینه ی عقده های اینده ی بچتو بدی. نمیتونید شکم مردم رو سیر کنید به حیوان خدا چکار دارید. نظام اقتصادی و سیاسی رو درست کنید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
1
2
درود بر شما
حالا بفرمایید نفع این اظهارات شما برای کیست؟
حداقل چند میلیون نفر در این عرصه حضور و فعالیت و اشتغال دارند. همه بیماری دارند؟!
شما کارشناس حقوقی هستید یا دادستان سابق، پس چرا درباره مسائل تخصصی دامپزشکی و واکسیناسیون نظر می دهید؟
متاسفانه بی قانونی و دور زدن قانون بزرگترین ضربه مسولان به این کشور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
5
3
نگهداری حیوان خانگی (بویژه در آپارتمان) نقض حقوق حیوانات است زیرا در شیرخوارگی از مادر جدا شده و حق داشتن والدین از آن سلب می شود و عقیم می شود و حق داشتن فرزند از او سلب می شود و خریداری حیوانات باعث توله کشی و واردات شده و بازار برده فروشی و قیمت گذاری روی حیوانات رونق گرفته و سوء استفاده از حس وفاداری و جانفشانی سگ برای صاحب خود نهایت ظلم و ناجوانمردی در حق حیوان است( زیرا وفاداری و هوش سگ برای نگهبانی، حفاظت و نجات جان و مال انسانهاست و جایگزینی خلاء عاطفی، ناجوانمردی در حق حیوان است )و نگهداری حیوان در خانه باعث ایجاد محدودیت و محرومیت برای حیوان از محیط طبیعی و ایجاد بسیاری از بیماری ها در حیوان می شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
اگر اینجوریه انسانها هم باید برگردند به غارها چون محیط طبیعی آنهاست. این حنای شما دیگر رنگی ندارد زیرا سگ یک حیوان خانگی است و زندگی در کنار انسان برای آنها ....
رضا
|
Germany
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
3
1
راست میگه دیگه. خداییش برای منفعت مالی خودمونه که اینقدر گارد میگیریم در برابر مخالفت با سگ گردانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
4
این توجیه مثل اینست که بگوئیم آقای بوسعیدی از دوست داشته نشدنش حسادت می‌کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
اگر یه دونه سگ بخره معنای دوست داشته شدن و لذت دوست داشتن غیر از خود رو خواهد فهمید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
4
1
سگ از نجاسات است و باید با نگهداری و فروش و یا سگ گردانی با قاطعیت برخورد شود.
پاسخ ها
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
بر اساس کدام آیه در نص صریح قرآن، سگ نجس اعلام شده؟
(روایات و احادیث نه، فقط نص صریح قرآن)
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
1
آینه چون نقش تو بنمود راست / خود شکن آیینه شکستن خطاست
ساکن نقش جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
1
آقا مسئول فنی دامپزشکی شاهین شهر کتک خورد چی کار کردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
1
نه عجب گر فرو رود نفسش
عندلیبی غراب هم قفسش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
1
0
این استاد آنقدر با عناد از دانشگاه و خروجی های آن صحبت میکند که جای پاسخ دادن باز نمیگذارد. دوست محترم اگر تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه های غرب نبود شما هم اکنون فاصله شاهین شهر تا اصفهان را در ظرف چند روز میباید طی مینمودی. آدم وقتی چیزی را نمیدونه ساکت میمونه ک میگه تعداد بیماریهای منتقله از سگ بیشتر از واکسنهای آن است؟. لطفا چندتا از این امراض را اسم ببر.
واقعا جامعه دارد روز بروز دانا تر میشود و گرفتار مسئولینی هست که از دانش کمی برخوردار اند. دوست من زمانه عوض شده هوش مصنوعی دنیا را دارد متحول میکند. لطفا شما هم کمی با زمانه پیش بروید.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
2
اینکه هر کس باید در زیمنه تخصصی خودش صحبت کند درست:
ولی ما دامپزشکان هم میدانیم که تعداد واکسن های موجود در برابر تعداد بیماری های مشترک بسیار ناچیز است.
حقیقت گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
0
سلام
بد نیست از این همه تحلیل و توجیه سطحی در جهت موافقت و یا مخالفت با آقای بوسعید ، که حتی ارزشی علمی جز برای دیده شدن ندارد..این دیدگاهها از آنجا نشات میگیرد که تقریبا هر مدیر کل دامپزشکی در روز ۱۴ مهر در مراسم دولتی برای توجیه، توجه به دامپزشکی از ۸۰۰ بیماری مشترک نام میبرد، (حتی توان علمی صحبت از سه بیماری هم ندارد) و دوم اینکه بعضی از همکاران دامپزشک حوزه بیماریهای دام کوچک یا پت در اینستا گرام تقریبا نقشی برابر ویزیتورهای فعال در حوزه های مختلف رو ایفا میکنند، برای جلب ت و جه برای افزایش تعدادkفالوور اقدام به خرید پیج میکنن ، به این نمی اندیشند کدام پزشک یک انسان بیمار رو میاره جلوی دوربین و از نحوه تخلیه انال سک در سگ نمایش میده...جایگاه دامپزشکی نه از طرف بیگانگان، که از طرف خودیها مورد هجمه قرار گرفته است....دفاع از حضور سگهای ولگرد توسط بعضی از همکاران باعث میشود دیدگاهی شبیه آقای بوسعید، به ذهن افراد ناآگاه متبادر شود....در یک کلام دیگر دانشکده های دامپزشکی دامپزشک تربیت نمیکنند....تعداد بیسوادان این رشته مانند سایر رشته های علوم پزشکی سر به فلک می کشد...ارادتمند
پاسخ ها
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
با بخش هایی از صحبت شما موافقم
مشکل همکاران اینستاگرام زده ی دامپزشکی دو چیزه
یکی ذات تولید محتوا برای فضای مجازی که تکرار نکات سطحی و راحت فهم برای مخاطب عامه که عمق دانش و علم رو توی خود فرد کم میکنه.
و دوم لوث شدن مسائل مهم علمی و ایجاد فضا برای دخالت غیر متخصصان در درمان
نیاز به تکرار نیست که در کیس پیروز چه اتفاقاتی افتاد و چگونه بعضی همکاران حتی از مسائل حقوقی استفاده از عناوین پزشکی اگاه نیستن‌
چگونه در نبود همین دانش فعال هر کسی از مخاطب عام هم خودش رو صاحب نظر میکنه و حکم صادر میکنه!
عزیزان عشق شهرت هم که کم نمیزارن
به قول همکار خوش ذوقی که میگفت اینا دارن فن لکوپنیا واسه همین گربه ها میگیرن توی شهر پن لکوپنیا!
نظر شما
ادامه