کد خبر: ۷۴۹۳۲
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مریم همت‌زاده» افزود: از کل ۹۹ پرونده استان، دو مورد درمان غیرمجاز، یک مورد درمان اشتباه، یک مورد قصور درمان، سه مورد فعالیت خارج از تعهدات پروانه و مابقی (۹۲ پرونده) عدم حضور مسئول فنی بوده است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس شورای نظام دامپزشکی و رئیس هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری معتقد است که متاسفانه بیشتر اوقات خود دامپزشکان باعث شکایت و اخاذی دامدار از سایر همکاران خود می‌شوند: «به نظر من باید فضای دوستانه و خارج از رقابت بین همکاران ایجاد شود و حتی در صورت تخلف همکار، دامدار را دعوت به آرامش و ذهنیت دامدار نسبت به همکار را مثبت و از ایجاد جو شکایت و سوق دادن به سمت هیت بدوی جلوگیری کنیم.»

«دکتر مریم همت‌زاده» در گفت‌وگو با حکیم مهر اظهار می‌دارد بیشترین ارجاع به هیات بدوی انتظامی دامپزشکی استان، از سمت اداره کل دامپزشکی و شبکه‌های دامپزشکی و بیشتر مربوط به عدم حضور همکاران در مراکز است که روند خوبی نیست، چرا که تعامل بخش دولتی و خصوصی را برهم می‌زند و سبب ایجاد سوگیری و بدبینی می‌شود: «همکاران بخش خصوصی اغلب به دلیل مشکلات اقتصادی، صبح‌ها درگیر امور بانکی، مراجعات مالیاتی و... هستند و اینکه همکاران دولتی دقیقا در تایم بانکی اداری به مراکز مراجعه می‌کنند و بلافاصله همکار ما را به هیئت بدوی معرفی می‌کنند، درست نیست.»

حکیم مهر: خانم دکتر، هیات بدوی انتظامی شورای نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری شامل چه کسانی هستند؟

اعضای هیئت بدوی استان ما شامل آقای دکتر اسدی مدیرکل دامپزشکی استان، بنده به‌عنوان رئیس هیئت، آقای معصومی به‌عنوان قاضی، آقای دکتر علی انصاری رئیس صنف درمانگران استان و آقای دکتر جعفریان استاد دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان عضو محقق هستند.

حکیم مهر: ارزیابی شما از شکایاتی که از دامپزشکان و از مراکز دامپزشکی شامل کلینیک، داروخانه، بیمارستان و... در هیات بدوی انتظامی شورای نظام دامپزشکی استان‌ها مطرح می‌شود، چیست؟ به عبارتی فراوانی این شکایت‌ها بیشتر در چه حوزه‌ای و چه زمینه‌هایی متمرکز است؟

من از روند شکایات راضی نیستم چرا که بیشترین ارجاع ما از سمت اداره کل دامپزشکی و شبکه‌های دامپزشکی و بیشتر مربوط به عدم حضور همکاران در مراکز است که روند خوبی نیست، چرا که تعامل بخش دولتی و خصوصی را برهم می‌زند و سبب ایجاد سوگیری و بدبینی می‌شود. همکاران بخش خصوصی اغلب به دلیل مشکلات اقتصادی، صبح‌ها درگیر امور بانکی، مراجعات مالیاتی و... هستند و اینکه همکاران دولتی دقیقا در تایم بانکی اداری به مراکز مراجعه می‌کنند و بلافاصله همکار ما را به هیئت بدوی معرفی می‌کنند، درست نیست. لذا بیشترین شکایات مربوط به عدم حضور مسئول فنی در مرکز هست و البته تعداد محدودی از شکایات هم مربوط به تجویز اشتباه.

حکیم مهر: آیا آماری در این خصوص دارید؟

در دوره‌ای که من افتخار ریاست هیئت بدوی استان را داشته‌ام، تعداد ۹۹ مورد پرونده به هیئت ارجاع شده است که از این تعداد ۷۷ مورد حکم صادر شده و مابقی به دلیل نبود مدارک لازم تبرئه شده‌اند و از این تعداد برای ۱۱ مورد حکم قطعی هیئت عالی صادر شده است. از کل ۹۹ پرونده، دو مورد درمان غیرمجاز، یک مورد درمان اشتباه، یک مورد قصور درمان، سه مورد فعالیت خارج از تعهدات پروانه و مابقی عدم حضور مسئول فنی بوده است.

حکیم مهر: نقاط ضعف قوانین در حوزه هیات بدوی انتظامی دامپزشکی چیست؟

نقاط ضعف دستورالعمل بسیار است و بارزترین آن نبود مجازات برای موارد تخلفات ماده ۳ در صفحات ۵ تا ۸ دستورالعمل است. از طرفی برای درمانگران غیرمجاز مجازاتی دیده نشده و خیلی از موارد تخلفات از طریق دستورالعمل فعلی قابل پیگیری نیست. ضمنا برای تبلیغات افراد اداری در مورد دارو و واکسن از برندهای خاص، لابی‌گری و دخالت در امر فروش دارو و واکسن و درمان بدون مجوز و استفاده از موقعیت شغلی در این دستورالعمل مجازاتی لحاظ نشده است. این دستورالعمل نیاز به بازنگری با مشورت استان‌ها به صورت فوری دارد.

حکیم مهر: اساسا دامپزشکان چه مواردی را باید رعایت کنند تا درگیر شکایات نشوند؟

دامپزشکان باید موارد مندرج در پروانه صادره را به دقت مطالعه کنند. در هنگام هرگونه جراحی یا درمان، فرم رضایت از دامدار دریافت کنند و حتی در موارد تزریق‌های ساده نیز این کار را انجام دهند، چرا که بعضی مواقع در مراجعات دامدار شاهد گفتار کذب دامدار هستیم و بی‌احتیاطی دکتر فارم در دریافت نکردن رضایت و گاهی اصرار خود دامدار برای حضور در محل خارج از منطقه پروانه صادر شده، باعث شکایت خود دامدار و منتج به صدور حکم برای دامپزشک شده است. پس بهتر است در مراجعه به مناطق دیگر، حتما به شکل مکتوب به اداره کل یا نظام استان اعلام گردد و با نامه به محل مراجعه کنند و در محل برای هر اقدامی رضایت‌نامه بگیرند.

حکیم مهر: در برخی استان‌ها دیده شده که از دامپزشکان در دادگاه‌های عمومی شکایت می‌شود. آیا راهکاری اندیشیده شده در مورد اینکه دامپزشک مجبور نشود در این حوزه پاسخ‌گو شود یا حتما الزام دارد که برود؟ این همپوشانی برای چیست؟

در استان ما قبل از حضور بنده، متاسفانه پرونده‌ها به دادسرا ارجاع می‌شد که با پیگیری و نامه‌نگاری، در حال حاضر کلیه پرونده‌های مربوط به دامپزشکان به هیئت بدوی استان ارجاع می‌شود. حتی خود دادگاه هم هر پرونده‌ای را که مربوط به ما باشد، مستقیم ارجاع می‌دهند. به نظر من بهتر است در همه استان‌ها یک کانون وکلا مربوط به دامپزشکان ایجاد و از علم و تجربه وکلای خوب هر استان در دفاع از دامپزشکان استفاده شود.

‌حکیم مهر: برخی مراجعین با حربه ایجاد سروصدا و شکایت به سمت اخاذی می‌روند که گاهی منجر به صدور حکم هم می‌شود. چطور می‌شود از این مساله پیشگیری کرد؟

متاسفانه بیشتر اوقات خود همکاران باعث شکایت و اخاذی دامدار از دامپزشکان دیگر می‌شوند. به نظر من باید فضای دوستانه و خارج از رقابت بین همکاران ایجاد شود و حتی در صورت تخلف همکار، دامدار را دعوت به آرامش و ذهنیت دامدار نسبت به همکار را مثبت کرد و از ایجاد جو شکایت و سوق دادن به سمت هیات بدوی جلوگیری کنیم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

در پایان از شما تشکر می‌کنم و درخواست پیگیری در مورد مجازات درمانگران و واسطه‌گران غیرمجاز فروش دارو و واکسن را دارم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Spain
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
15
1
مگه مسول فنی از اداره دامپزشکی حقوق میگیره که باید حضور داشته باشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
حالت خوبه مسئول فنی
هامون
| Poland |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
با سلام
بنده به شخصه؛با توجه به عملکردهای نادرست اداره کل استانمون نسبت به خودم؛ذهنیت بسیار ناجوری نسبت به سازمان و به طور کل بخش دولتی پیدا کردم.اما وقتی این مصاحبه رو مطالعه کردم؛خیلی برام تاثیر گذار و امیدوار کننده بود که هنوزم میشه مدیرانی با سطح درک و فهم بالا و شایسته رو مشاهده کرد که در سیستم دولتی در حال ایفای نقش هستند.ممنون و سپاسگذارم بابت انتخاب چنین افراد با شعوری در سطح بالای مدیریتی در بخش دولتی
عجب
| Poland |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
منظورشون حضور در شرکت بوده نه در اداره دامپزشکی. تو رو خدا نگاه کن با کیا شدیم عضو نظام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
شب بخیر
یه سوزن به خودت
| Poland |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
با سلام
جناب ناشناس بخش دولتی؛جواب شما رو در کامنت ۹ ارسال کرده ام؛ممنون میشم بخونید و همینجا پاسخش رو بفرمایید.دوران تمایلات شخصی بخش دولتی و تفسیر های دلبخواهی در ادارات؛ به پایان رسیده؛جناب!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
فکر کنم منظورشون اینه مگه حقوق میدن که میان بازرسی فقط زورشون به مسئول فنی بدبخت میرسه موقع حمایت هم فقط می‌چسبن به میزشون خدایی نکرده کسی ازشون نگیره
درسته ناشناس ۳.۱۴؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
1
جالبه در تیتر تمام این نوع مصاحبه ها گفته شده بیشترین شکایت از سوی ادراه کل بوده
...............‌ چرا؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
عدم حضور
همش بازیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
بنظرم بیش از ۵۰ درصد از مسولیت بخش دولتی؛حضور غیاب کردن بخش خصوصیه ناراضی هست.الباقی هم که قبلا به کاغذ بازی و در حال حاضر به رایانه بازی میگذره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
2
11
فعایت مرکز بدون مسول فنی قابل پذیرش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
از نوع نگارشت مشخصه یه دولتی هستی پس حمایت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
دولتی هم که باشه یا نباشه مهم نیست. شما که خصوصی هستین بفرماید آیا فعالیت مراکز بدون حضور مسئول فنی درسته؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
این حرفهای کلی ، واقعا ........ و بد هست . مهم اینه که مسئولیت با مسئول فنی هست . منظور این نیست که باید دائم حضور داشته باشه . منظور این هست که مسئولیت با مسئول فنی هست . این رو بفهمید . مثلا من دولتی که ۳ بار رفتم برزیل و استرالیا و اروپا برای نظارت گوشت ، دائما در کشتارگاه مشغول امضا کاغذ بودم و مطلقا نظارتی بر فرایند کشتار نداشتم‌. ولی مسئولیتش با من بوده . خیلی روزها هم اصلا نبودم . بنابر این حضور ملاک نیست . خواهشا این رو بفهمین و دست بردارید از این ضوابط طوطی واری .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
دوستانی که مسول فنی را فقط ناظر از دور قبول دارن ، آیا خودشان قبول دارن که به بیمارستانی بروند که جراح مسول اتاق عملش دور کار باشه و دیپلمه ها یا تکنیسین ها شما را عمل کنند؟؟؟؟؟
سفسطه
| Poland |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
اقای دولتی ناشناس آخری؛
کاش کمی منطق و استدلال میخوندی و متوجه میشدی که معنی این جملت میشه:غیاس مع الفارق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
3
در استان ........... گروهی از دامپزشکان تمایل دارند پرونده هایشان در دادگاه عمومی حقوقی بررسی شود چرا که هیات بدوی انتظامی مغرضانه رای صادر میکند.
پاسخ ها
دکتر کازرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
در استان ما هم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
12
7
بارک الله شیرزن مدافع حقوق بخش خصوصی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
افسوس اداره کل از عملکرد ایشان در ساماندهی اوضاع دامپزشکی استان حمایت نکرد
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
6
3
مگه مسئول فنی مرخصی یا مریضی نداره ماهانه ۲.۵ روز مرخصی استحقاقی داره و یا ممکنه طرف مریض باشه استعلاجی بگیره این دیگه نقص قوانین و مشکل سازمان دامپزشکی هست.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
4
2
خانم دکتر شما بسیار شخص فهمیم و دانایی هستید که از بخص خصوصی مقابل بخش دولتی دفاع کردید با سخنی که فرمودید.متاسفانه دولتی ها هیچوقت نخواستند و نمیخواهند این مورد را درک کنند فقط عاشق بند عدم حضور مسئول فنی در صورتجلسه خود هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
4
5
همکاران بخش دولتی فراموش کردن که خدمت گذار بخش خصوصی باید باشند .
بزرگواران وقت اداری از ما میخاند ماهی دو سه بار کار رو تعطیل کنیم و یکبار کارکرد امون رو واسشون بیاریم اداره تقدیم کنیم. یکبار نمودار ترموگراف رو بیاریم تقدیم کنیم. یکبار بیایم دست بوسیشون. هر بار هم ما رو هنوز مثل دوران کرونا در کمال به ادبی و بی احترامی پشت در نگه دارند.
چرا بنده اصلا باید تمایلی داشته باشم به شبکه دامپزشکی مراجعه کنم.
اگر این مدارک رو نیاز دارند بفرمایند تشریف بیارند محل کار ما و تحویل بگیرند یه حق ماموریت هم بگیرند نوش جان کنند. شخصا که اصلا حضور ذهن ندارم آخرین بار کی از طرف شبکه جهت بازدید اومده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
ب تمایل شما نیست شبکه بخواد، خوب شمارو سرجاتون میتونه بنشونه جوگیر نشن
هامون
| Poland |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
در جواب ناشناس بخش دولتی که از سرجا نشوندن بخش خصوصی صحبت کردن:
دیوان عدالت اداری؛داره مشخص میکنه که چه کسانی باید سرجاشون بشینن...یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
6
12
مسئول فنی درگیر امور بانکیه؟ چند روز در هفته درگیره؟ یعنی تمام وقت . یعنی کل سال و ماه و هفته درگیر امور مالیاتیه؟ بابا یک ساعت میره اظهار نامه میده و معمولا مسئول فنی هم مالیات نمیگیرن و به فرض محال که براش مالیات میبندن یکبار هم باید بره پرداخت کنه و اگه بخواد اقساطی هم بپردازه، ماهی بکبار میره. کل سال که تو بانک و اداره مالیات نیست. .................
فرمودن صبح میرن بازدید؟ خب باید هماهنگ کنن و با اجازه ...... هر وقت مسئول فنی دوست داره برن و وظیفه بازرسی رو انجام بدن.
اون یکی فرمودن مگه از اداره حقوق میگیرن که سر کار باشن؟ خب همین دلیل بی ارزشی ما دامپزشکها هست. یه کارمند با نصف حقوق بخش خصوصی کل سال سر کار هست. حالا چه کار داشته باشه تو اداره و یا اصلا تو اداره بیکار نشسته باشه. .............. یکی میگه مریضی. خب مریضی هم که همه میگیرن. کسی با مریض دشمنی نداره. این همه صغری کبری چیدن فقط برا نیامدن سر کار و غیبت کردنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
اگر در بازرسی ها عدالت رعایت بشه و همه به یک چشم و به یک روال بازرسی شوند کسی معترض نمیشه متاسفانه همکاران دولتی فقط عده ای را نشان کردند و بطور مداوم بازرسی مغرضانه و توهین آمیز انجام داده حتی تهمت می‌زنند و گویی عده ای نورچشمی هم اصلا بازرسی نشده یا بسیار فرمالیته انجام می شود!!! اینهاست که موجب اعتراض است!!
یه سوزن به خودت
| Poland |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
با سلام
جناب ناشناس بخش دولتی؛میشه لطفا نظرتون رو در مورد دوستان و آشنایان بخش دولتی که با سفارش و اجبار در شرکتهای مختلف قرارداد میبندن و معمولا در شرکت حضور ندارند و حتی بعد از بستن قرارداد به شهر و استان خودشون برمیگردن و فقط گاهی بنا به ضرورت با پرواز میان چند روزی برای رفع تکلیف سری به شرکت میزنن و دوباره برمیگردن هم اعلام بفرمایید؟؟!
و همیشه با چراغ سبز همون آشناهاشون که همکاران شما هستند؛نه مورد بازرسی قرار میگیرند و نه در صورتجلسات بازرسی؛عدم حضورشون گزارش میشه!!!
شما که اینقدر با تجربه و متعهد هستی در مورد این اقشار هم یک توضیحی بفرمایید لطفا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
خیلی ناراحتی بیا بخش خصوصی کار کن که حقوقت بیشتر باشه
نشستن زیر باد کولر چایی به دست نظر الکی هم میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
خب شما میگی بیکارن و چای بدست و زیر کولر. منم میگم شما درست میگی. خب این یعنی کل سال حضور دارن. حالا چه کار دارن و چه بیکارن. ما هم میگیم شما حضور داشته باشین. چه کار دارین چه ندارین. دارین حقوق میگیرین که باشین. چرا بهت برخورده عزیزم. و اینم بگم یه ریال دولتی رو به میلیون خصوصی نمیدم. اینجا حداقل یه دانشگاهی بالا سرت هست و از یه دانشگاهی دستور میشنوی و قانون بهت دستور میده ولی امثال جنابعالی باید گوش به دستور کیا باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
در رابطه با دوست عزیز یه سوزن به خودت هم بایستی عرض کنم کاملا حق با شماست و مشکل هم همین افراد هستن ولی اگه بقیه سالم کار کنن قطعا پای اونا هم بریده میشه ودستشون کوتاه میشه و شما اگه سالم کار کنین میتونین با قدرت نظام و کانون مسئولین فنی بهداشتی اون افاد رو حذف کنین. البته میگم با سالم کار کردن همگی و اتحاد
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
والا من که حضور دارم
ولی شما که میای میگی پول بیشتر گفتم تشریف بیار بخش خصوصی عزیزمممم.

بعدم دولتی جان خودتو بالا نگیر نصف همونا که بالا سرت بهت دستور میدن از همون آدمای خاص با شرایط ویژه هستن که استخدام شدن.اگه شرایط نداشتن الان اونام اونجا نبودن داشتن .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
6
2
احسنت عقلانیت از این مصاحبه بیرون می ریزه احسنت احسنت
نگاه کنید جمله را:

به نظر من باید فضای دوستانه و خارج از رقابت بین همکاران ایجاد شود و حتی در صورت تخلف همکار، دامدار را دعوت به آرامش و ذهنیت دامدار نسبت به همکار را مثبت کرد.

آفرین
پاسخ ها
کاردان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
اتفاقاً همین موضوع ریش سفیدی اجرای قانون رو در کشور بی اعتبار کرده. هر کس تخلف کنه بدون مماشات باید برخورد بشه. البته همه نه فقط ضعفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
6
بیشتر مشکلات رشته دامپزشکی عدم اجرای مسولیت محوله است. دامپزسک می‌ره روستا واکسن میزنه، واکسیناتور می‌ره دامداری سخت زایی می‌کنه خلاصه هیچ چیز جای خودش نیست عاقبتش هم میشه سوء استفاده دامدار و اخاذی و شکایت بازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
1
با سلام و احترام
بهتر نیست در این شرایط اقتصادی و دامداری که صرفه اقتصادی نداره به جای توهین به قشر دامدار استفاده از الفاظ،اخاذی و کذب کمی واقع بینانه تر به مسائل نگاه کنید ببیند تعداد معدودی از همکاران خودتون را که فقط یک مدرک دانشگاهی اخذ کردند و بدون تجربه کافی و توان تشخیص بیماری فقط به فکر هزینه ویزیت خودشون هستند و دامدار را بدنبال دارو های گران قیمت می‌فرستند نهایتا بعد از. کلی آزمون و خطا سرمایه اندک اونم نابود می کنند بدون یک عذر خواهی و مقصر کردن همه به جز خودش
هیچ موقع یک طرفه قضاوت نکنید شاید حق با دام از باشه کاذب نباشه و برای اخاذی نیومده باشه
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
فرمایش شما کاملا منطقی ست . اما وقتی فرد مسوول با حس مسوولیت این موضوع رو بیان میکنه یعنی اکثرا بدنبال اخاذی هستند . وقتی هیاتی کارش رو درست انجام نده یعنی اعتماد و اطمینان از بین رفته .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
1
3
عدم حضور برای کلینیسینهای دام بزرگ و‌ طیور و مسئولین مراکز واکسیناسیون دام و طیور هیچ معنا و مفهومی ندارد چرا که این گروه از دامپزشکان دائم در حال رفت و آمد به دامداریها یا مرغداری ها هستند و‌عملا اکثر مواقع در مطب حضور ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
1
بنده صاحب امتیاز و مسئول فنی داروخانه‌ هستم اداره شهرستان برای فراری دادن من از منطقه هرهفته میان بازدید دقیق ساعتی که برم بیرون برای انجام کاری سریعا نامه عدم حضور مسئول فنی میزنن اداره کل بوده در یک هفته ۲ بار اومدن در صورتی فاصله داروخونه از شهرستان ۱۰۰ کیلومتر هستش ولی نیروهای اداره فداکارانه خودشونو. میرسونن برای ضربه زدن مگه در یک ماه چند دفعه باید بیان بازدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
4
متاسفانه در همین استان یکی از مسئولین فنی هیچ وقت سرکارش نیست و بواسطه ......................... که داره هیچ کاریش ندارن ولی خدا نکنه همکار دیگه ای یک روز در سال رفته باشه مرخصی . همون جا براش دادگاه میگیرن.
خواهشمند است همه را به یک چشم نگاه کنند
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
1
5
بسیار زیبا و منطبق با قانون فرمایش کردند خانم دکتر . بحث بازدیدها و عدم حضور اگر غیر سلیقه ای باشه که خوبه . اما اگر با تبعیض همراه باشه واویلا . مثلا وقتی مرکز درمانی خصوصی متعلق به رئیس اداره ستادی که برخلاف بخشنامه سازمان دامپزشکی پروانه صادر شده واز قضا رئیس هیات بدوی هم هستند در اوقات موظف اداری فعالیت داشته باشه و حتی یک تذکر هم داده نمیشه ، اونوقت چه حقی برای ادارات دامپزشکی در نظارت بایستی قائل شد ؟ یا اگر درکمیسیون های من درآوردی اداره کل با حضور رئیس نظام بدون رای بدوی حکم به اخراج همکاری از استان دقت بفرمایید حکم اخراج از استان داده میشه و رئیس هیات بدوی هیچ واکنشی نشان نمی ده و انفاقا صورتجلسه روهم امضا میکنه ، چطور باید به هیات بدوی اعتماد و اطمینان کرد . ازاون بدتر وقتی هیات عالی نه تنها تذکر نمیده بلکه عملکرد خلاف هیات بدوی رو تایید می کنه بنظرتون عدالت هست . متاسفانه دربسیاری موارد نماینده قصایی هیات ها رو همراه با تخلفاتشون می کنند و چنین القا میشه که تعداد زیاد پرونده ها یعنی پویا بودن هیات . غافل از اینکه کیفیت مهمتر از کمیت هست . اگر گروهی حقیقت یاب و بی طرف اقدام به بررسی پرونده ها بکنه ، مشخصا انحراف دربالای ۵۰ درصد پرونده ها دیده می شه . بنظر من ، بزرگترین ومهمترین ضعف رسیدگی به تخلفات ۱-عدم اطلاع رسانی و آگاهی به همه اعضا گاها حتی اعضای هیات خصوصا قاضی از دستورالعل اجرایی وقتنونی رسیدگی ست ۲- همانکونه که هر سیستمی نیاز به پایش و نظارت داره ، هیات ها بالاترین نظارت رو می طلبه چرا که در بسیاری موارد با حقوق و آینده افراد چه بهره برداران و چه همکاران مرتبط هست و با یک تصمیم اشتباه مسیر زندگی افراد رو تغییر میده .
مشکلات و ایرادات فنی در مقابل این ایرادات ناچیزه و براحتی با مسیرهای جایگزین یا اصلاح میشه هیات هایی پویا ایجاد کرد .
ترکیب هیات چهارمحال کاملا بی طرفانه است . دربرخی استانها بعضا ۴ ودرموارد بسیاری ۲ تا ۳ نفر از اعضای هیات ها از کارکنان اداره کل دامپزشکی هستند وجالب اینکه تمام تلاش شورای نظام ، ایجاد چنین ترکیبی ست و متاسفانه اکثر جلسات رسیدگی صلاحیت تشکیل رو ندارند . این تنها دلیل بیشترین سکایت از یوی ادارات دامپزشکی محسوب میشه . درواقع هیات ها رو محلی برای تسویه حساب و بعضا تصفیه حساب با همکاران می دونند . برای همین همکاران علاقمند هستند در مراجع قضایی به تخلفاتشون رسیدگی بشه چون منطبق با آئین دادرسی درامور مدنی و کیفری هست که جای بسی تاسف داره .
درتمام نظام های صنفی یک وکیل یا مشاورحقوقی دراونجا مستقره برای دفاع از حقوق افراد ودر بسیاری مواقع لاپوشونی تخلفات . درنظام دامپزشکی ؟؟؟؟
پاسخ ها
هی جا بند نابو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
با سلام
قابل ذکر است که اون استانی که به شکل حسینقلی خانی دستور به اخراج همکار بخش خصوصی داده است:
۱.اولا ریاست نظام و ریاست اداره نظارتش یکنفر میباشد که همین مسئله تعارض سمت را به وضوح نشان میدهد.
۲.ثانیا در طول ۴ سال پیگیری قضایی همکار بخش خصوصی هیچ پاسخ مشخص و معناداری در برابر شکایت ایشان که ذکر کرده است به چه دلیل بنده را اخراج کرده اید؟از جانب بازرسی اداره کل؛بازرسی سازمان دامپزشکی و بازرسی سازمان نظام دامپزشکی کشور به ایشان داده نشده است.!!!
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
.....
اگه میشه یه شرحی ار ماجرا بزارید اینجا . بدنیست درس عبرتی برای همه باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
1
6
با سلام
بخش خصوصی با عملکرد نادرست کسانی که پروانه گرفتن و حضور ندارن داره رو به نابودی میره مسیول مرکز مایه‌کوبی که با گرفتن منشی و اضافه نمودن تعرفه تزریق به قیمت واکسن رو‌ مستقیم در اختیار دامدار قرار میده و داروخانه ای که کاردان استخدام میکنه و هر دارویی رو به هر صورتی میخاد در اختیار دامدار قرار میده و اقدام به دور زدن کلینیک میکنه ،کلینیکس که اصلا حضور نداره نسخه تلفنی یا فضای مجازی ارایه میده ،خانم دکتر اگه شما نماینده کل جامعه هستید چرا یه عده بایذ پروانه بگیرن و هیچ‌حضوری نداشته باشن و حتی ادرس و مکانی هم ندارن ................ درمانگاههایی که اقدام به تمدید پروانه نمیکنن. مسیول فنی که در استان دیگه زندگی میکنه و ... اما در خصوص اینکه. چرا اکثر شکایتها از طریق اداره انجام میشه به دلیل اینکه بررسی این تخلفات از طریق اداره انجام‌ میشه دامدار اگه شکایت کنه برای دریافت خسارت هست که خارج از اختیارات شماست
اما اینکه میگید همه روزه در ساعت اداری بانکی واقعا جای تعجب داره ............. این دوستان خارج از ساعت اداری هم حضور ندارن
از دوستان دولتی خواهش میکنم بدون ملاحظه بازدید بشه تا گران فروشی فعالیت خارج از محدوده دریافت وجه بالاتر از تعرفه در مان اشتباه ارایه داروی بدون نسخه و تزریق داروهای. نامشخص و ارابه دارو به دامدار با مخدوش کردن لیبل جهت دریافت وجه بیشتر از دامدار و .... هم گزارش صحیح ارایه بدن تا بیشترین شکایت عدم حضور نباشه
اخه درمانگاهی که اصلا وجود خارجی نداره چرا باید پروانه داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
واقعا دامپزشکی داره به طرف نابودی میره بقالی هم واکسن میفروشه هم دارو توی این۲ سه سال اخیر مراکزمایه کوبی با یه منشی که هیچی نمیدونه با آژانس واکسن می‌فرسته درخونه ی دامدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
1
4
............................
قانون سازمان دامپزشکی، آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه و....
مگر می شود در چنین جایگاهی نشست و حرف خلاف قانون زد؟!
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
4
2
دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری همواره در زمینه پیگیری تخلفات بخش خصوصی بسیار خوب عمل کرده .نظارت های دامپزشکی از بخش خصوصی باید دقیق تر از گذشته پیگیری شود. مسئولین مراکز بخش خصوصی گویا کارهای بیزینسی انجام می‌دهند. که خیلی وقتها حضور ندارند !!!
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
2
همکار گرامی درد بزرگ درمان عدم حضور یا حضور مسئول فنی نیست دو تا درد گریبان درمان را گرفته اول ورود درمانگران غیر مجاز که علیرغم نداشتن پروانه در درمان دخالت مداوم و بی شرمانه دارند دوم : داروخانه های دامپزشکی که گستاخانه ،بدون نسخه دارو در دسترس درمانگران و دامداران قرار می دهند و در سی سال سابقه درمان من این دو درد مرضی است لاعلاج در دامپزشکی تا خدا چه خواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
4
جالبه که فقط درمانگران مجوز دار رصد میشن و باهاشون برخورد میشه
مسئول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
0
حال اگر اداره تخلف کنه باید کجا شکایت کرد؟
بنده با کارفرما 2 ماه دیگر قرار داد دارم
کارفرما برای حقوق کمتر با فرد دیگری قرار داد بسته و کمتر از یک ساعت رمز و یوزر هم به مسئول فنی جدید دادند!!!!
همیشه از بالا به پایین به بخش خصوصی نگاه کردید!!!!
پاسخ ها
کارشناس نظارت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
زحمت بکشید دستورالعمل سازمان دامپزشکی رو مطالعه بفرمایید: انتخاب مسئول فنی با شخص کارفرما هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
0
واقعا که.......
دماوندی کمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
0
0
............. داروخانه دارو تاربخ گزشته به من دامدار داده گاو بنده ده راس تلف شده دراستان بنده بعد ۳ماه هنوز هیت بدوی نداده بعنی کارشناس برا بررسی این مشکل نیست دارو ۸ما تاربخ گزشته من بدبخت شدم ای خدا .................
نظر شما
ادامه