کد خبر: ۷۴۹۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تضمین سلامت مردم جامعه از برنامه‌های اولویت دار استانداری این استان بوده و بروز رسانی کشتارگاه اراک برای تضمین مردم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «بهنام نظری» روز سه شنبه در نشست کمیته ساماندهی کشتارگاه دام اراک افزود: استان مرکزی سومین استان صنعتی کشور بوده ولی یک کشتارگاه صنعتی مناسب در مرکز این استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشتار و استحصال گوشت در کشتارگاه اراک باید ظرفیت استانی داشته باشد، این مهم ضمن افزایش درآمدزایی برای شهرداری این شهر می تواند گوشت مورد نیاز شهرستان‌های اطراف را نیز تامین کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون کشتار دام در کشتارگاه اراک به بدترین شکل بهداشتی انجام می شود که باید جلوی این مهم گرفته شود.

نظری پیش سرد کن گوشت را از جمله مشکلات کشتارگاه اراک عنوان کرد و افزود: با توجه به اختصاص اعتبار برای توسعه و به روز رسانی پیش سرد کن کشتارگاه این شهرستان، این واحد باید ظرف مدت ۲ ماه آماده شود.

وی ادامه داد: نیاز است با خرید و تجهیز کشتارگاه اراک از کشیده شدن آلایش دامی برای جلوگیری از انتقال بیماری به جامعه، در این کشتارگاه بر روی زمین جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: همچنین باید با ساماندهی ورود افراد به کشتارگاه اراک، از ورود افراد متفرقه به این کشتارگاه جلوگیری شود.

نظری افزود: ناوگان حمل و نقل کشتارگاه اراک باید ظرف مدت یک ماه ساماندهی شود و در صورت عدم اجرای این مهم شهرداری این شهرستان باید نسبت به تهیه ماشین حمل گوشت اقدام کند.

وی اظهار کرد: تمامی مصوبات این نشست و نشست‌های قبلی در خصوص کشتارگاه اراک باید برای تضمین سلامت مردم ظرف مدت مشخص عملیاتی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در این نشست گفت: کشتارگاه‌ها گلوگاه‌های برای پالایش بیماری‌های دامی است در صورتی که کشتارگاه اراک شرایط مناسبی در این حوزه ندارد.

«دکتر محمد فتاحی» افزود: کشتارگاه اراک بسیاری از اصول اولیه رعایت نمی شود و با توجه به آلودگی‌هایی که بر روی زمین کشتارگاه این شهرستان وجود دارد اکنون بسیاری از کارها روی زمین انجام می شود.

وی ادامه داد: عدم شستشوی مناسب، باز بودن چندین درب در کشتارگاه اراک، عدم پوشش مناسب بهداشتی کارگران و کامل نبودن کانال تخلیه آلایش و کشیده شدن آلایش دام روی زمین از جمله مشکلات کشتارگاه این شهر است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: دستگاه مهپاش اکنون در پیش سرد کن کشتارگاه اراک وجود نداشته و این مهم موجب شده که از سلفون برای نگهداری لاشه استفاده شود.

فتاحی افزود: کم بودن ظرفیت اتاق پیس سرد، ورود و خروج افراد متفرقه به کشتارگاه، عدم وجود دامپزشک در کشتارگاه از دیگر مشکلات کشتارگاه اراک است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رفتگر عشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
1
0
متاسفانه به دلیل تخلفات فروان متصدیان قبلی و مشکلات قبلی کشتارگاه و تحت تعقیب قرار گرفتن مجرمین و عدم صدور احکام کافی برای متخلفین ........ سبب شده این واحد سامان نیافته و در نهايت شهرداری و کشتارکن و سلاخ بشن مدیر اونجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
0
منظور نبود دامپزشک خصوصی طرف قرارداد با شهرداریست. و الا دکتر دامپزشک نآظر بخش دولتی مستقر می باشد.
اتل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
0
دامپزشک دولتی و سه تا کارشناس دامپزشکی و دو نفر کارشناس بهداشت محیط وجود دارند منتها مسیولین دامپزشکی می‌خوان یه جایی برای یکی از دامپزشکان باز کنن که بره سر کار............‌خخخخخ
نظر شما
ادامه