کد خبر: ۷۸۹۱۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر صباح کریمیان» در گفت‌وگو با حکیم مهر افزود: دوستان مسئول فنی ما به شدت پیگیر این کار هستند و در مراجعات روزانه‌ای که به دفتر نظام استان دارند یا در تماس‌هایی که با هم داریم، طرفین به نحوه اجرای نظام سبز سلامت راغب هستند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به گفته رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان مدتی دامداران این استان به کشتار ماده روی آورده بودند و مولدها را به خاطر قیمت مناسب دام به کشتارگاه می‌فرستادند که این مساله بحث کلینیک‌های دام بزرگ این استان را تحت‌الشعاع قرار داده بود.

«دکتر صباح کریمیان» در گفت‌وگو با حکیم مهر فعالیت مراکز مایه‌کوبی وابسته را یکی از معضلات کردستان می‌داند و تصریح می‌کند: «ما جزو استان‌هایی بودیم که تقریبا مرکز مایه‌کوبی وابسته در استان نداشتیم اما با آیین‌نامه جدید، همه همکاران کلینیک مایه‌کوبی وابسته راه‌اندازی می‌کنند و عملا مراکز مایه‌کوبی مستقل ما ورشکسته شدند و هیچ جایگاهی برای مرکز مایه‌کوبی مستقل برای کلینسین دام کوچک در استان باقی نمانده است و وضعیت کلینیسین دام بزرگ خیلی خراب است.»

حکیم مهر: آقای دکتر، مهمترین مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی دامپزشکی در استان کردستان چیست؟

مهمترین مشکل ما بحث ناهمخوانی تعرفه‌ها با وضعیت اقتصادی همکاران است. یعنی با این تعرفه‌ها و هزینه‌هایی که همکاران در بخش کاری و زندگی شخصی دارند، میزان درآمد آنها فاقد صرفه اقتصادی است. در بحث مسئولین فنی نیز مهمترین مشکل ما عقد قراردادهاست و برخی از کارفرمایان در مقابل تعرفه‌های ابلاغی مقاومت می‌کنند و ما به صورت کدخدامنشانه دوستان را متقاعد می‌کنیم که این تعرفه ابلاغ شده است.

حکیم مهر: آیا راهکاری به ذهن شما می‌رسد؟

در بحث تعرفه‌ها، ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی به شدت پیگیر مساله هستند و در این چند ساله علاوه بر اینکه ابلاغ تعرفه‌ها تسریع شده، عددها نیز به نسبت تغییر کرده اما باز کافی نیست. تعرفه‌های دامپزشکی به نسبت صنوف دیگر باید افزایش بیشتری پیدا کند. از طرفی بحث حمایت صنفی و بیمه‌های مسئولیت همکاران مطرح است که فراغ بال بیشتری به آنها می‌دهد.

در خصوص قراردادهای مسئولین فنی بهداشتی نیز الزام حاکمیتی کارفرمایان به اجرای ابلاغیه‌ها که از طرف سازمان دامپزشکی و کانون سراسری انجمن صنفی صورت می‌گیرد، بسیار کمک‌کننده است.

خوشبختانه ما در استان با اداره کل دامپزشکی همسو هستیم و این مساله در عقد قراردادهای مسئولین فنی تا حدی به ما کمک کرده است، اما اگر یک الزام حاکمیتی باشد و کانون کارفرمایان احساس کنند که ما در بحث صنفی و سندیکایی با بخش دولتی همگرایی داریم، این تعرفه‌ها را راحت‌تر قبول می‌کنند.

حکیم مهر: ارزیابی شما از وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان کردستان چیست؟

ما بحث ماده ۱۹ در استان را با توصیه‌های همسوی دکتر زارعی و مدیر کل شروع کردیم و اکثر قراردادهایی که در چند روز اخیر و مخصوصا در اردیبهشت ثبت شده، قراردادهای به‌روزی است. از آنجا که هنوز نظام سبز سلامت به طور رسمی ابلاغ نشده، ما فقط به نوعی پیش‌آگهی و پیش‌زمینه در ذهن کارفرماها ایجاد کردیم و خیلی از کارفرمایان هم این روند را قبول کردند. دوستان مسئول فنی ما هم به شدت پیگیر این کار هستند و در مراجعات روزانه‌ای که به دفتر نظام استان دارند یا در تماس‌هایی که با هم داریم، طرفین به نحوه اجرای نظام سبز سلامت راغب هستند. ان‌شاءالله اشل جدید را که یک روال روان‌تری دارد، انجام خواهیم داد. سیاست کاری ما این است که در سال ۱۴۰۳ کلیه قراردادها را زیر چتر نظام سبز سلامت ببریم، کمااینکه در آنجا ماده ۱۹ و نحوه پرداخت‌ها هم تضمین می‌شود و طبیعتا فراغ بال و آسودگی خاطر بیشتری برای مسئولین فنی است.

حکیم مهر: اشاره کردید که تعامل شما با مدیرکل استان خیلی خوب است. به طور کلی چقدر با بخش دولتی استان در تعامل هستید؟

به صورت روزانه و ساعتی در تعامل هستیم و هیچ موردی نیست که بخواهیم با مدیر کل محترم در ارتباط باشیم و ایشان وقت نگذارند. حتی در جلسات ارگان‌های مختلف هم با هم در ارتباط هستیم و خوشبختانه همسویی مناسبی در استان پیش آمده که این مساله را علاوه بر همکاران بخش خصوصی، دوستانی هم که از سایر ارگان‌ها نظاره‌گر رفتار مجموعه دامپزشکی استان هستند، احساس کردند. این چیزی نیست جز حسن خلق مدیر کل دامپزشکی استان کردستان که واقعا مایه می‌گذارند. ما با حضور ایشان جلسات کمیته ماده ۱۹ را به شکل مداوم هر دو هفته یک بار داریم.

مشکلاتی که بین همکاران و کارفرما پیش می‌آید، در کمیته مطرح می‌شود و در آنجا مدیرکل، بنده و سایر دوستان انجمن صنفی، انجمن کارفرمایی و نماینده وزارت کار حضور دارند و با سرعت عمل بیشتری به آن رسیدگی می‌کنیم. درخصوص ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری نیز با اداره دارو و درمان استان ارتباط روزانه داریم و کمیته ارزشیابی ما در ماده ۲ هنوز فعال است. برای ارزیابی کار همکاران می‌توان در طول هفته تا دو مرتبه با آنها جلسه تشکیل داد. در حال حاضر صدور پروانه به خاطر فعالیت‌های مجموعه نظام دامپزشکی و همچنین همسویی اداره دامپزشکی است، کمااینکه پروانه‌هایی داریم که ظرف سه روز صادر می‌شود.

در این خصوص رکورد ما به روز است، به این شکل که یک روز ارزشیابی درخواست آمده، یک روز ارزشیابی مورد بررسی قرار گرفته و بازدید در همان روز انجام شده و روز بعد پروانه صادر شده که این برای نظام دامپزشکی کردستان افتخاری است که با کمک اعضای شورا و همچنین در بخش حاکمیتی، کمک مدیر کل محترم به دست آمده است. جدا از همه اینها با تمامی رؤسای شبکه ارتباط روزانه داریم و بدون استثنا هر روز مسائل همکاران شهرستان را با رؤسای شبکه در میان می‌گذاریم.

حکیم مهر: ارزیابی شما از وضعیت فعالیت داروخانه‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی در استان کردستان چیست؟ آیا نسبت میان آنها منطقی است؟

متاسفانه خیر. در حال حاضر عرفی پیش آمده که هر فارغ‌التحصیلی که وارد بازار کار می شود، بدون استثنا درخواست کلینیک حیوانات خانگی می دهد. این مساله با وضعیت موجود در جامعه، بعد اقتصادی پیش آمده و شرایط نرخ ارز اصلا بازخورد خوبی ندارد. متاسفانه در بخش دام بزرگ نیز مدتی دامداران به کشتار ماده رو آورده بودند، به این معنا که مولدها را به خاطر قیمت مناسب دام به کشتارگاه می‌فرستادند که این مساله نیز بحث کلینیک‌های دام بزرگ را تحت‌الشعاع قرار داد.

مشکل دیگری که پیش آمد و ما از ابتدا مخالف این مساله بودیم، بحث مراکز مایه‌کوبی وابسته بود. ما جزو استان‌هایی بودیم که تقریبا مرکز مایه‌کوبی وابسته در استان نداشتیم اما با آیین‌نامه جدید، همه دوستان کلینیک مایه‌کوبی وابسته راه‌اندازی می‌کنند و عملا مراکز مایه‌کوبی مستقل ما ورشکسته شدند و هیچ جایگاهی برای مرکز مایه‌کوبی مستقل برای کلینسین دام کوچک در استان باقی نمانده است و وضعیت کلینیسین دام بزرگ خیلی خراب است. کلینیسین‌های طیور نیز به یک مقدار دارو وابسته شدند که اگر تجویز بشود یا نشود.

وضعیت در بخش آزمایشگاه نیز فاجعه‌بار است و همه آزمایشگاه‌های ما ورشکسته هستند. ما صرفاً یک آزمایشگاه همکار در مرکز استان داریم که آن هم به خاطر همکاری با اداره کل توانسته سرپا بماند. یعنی می توان گفت که فقط اعلام ورشکستگی نکرده و بدون استثنا همه آزمایشگاه های ما ورشکسته هستند و همه داروخانه‌های ما، ماهیانه به شبکه لیست می‌دهند که نزدیک به ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان داروی تاریخ نزدیک دارند که در حال اکسپایر شدن است و باید تکلیف آن معلوم شود.

واقعیت این است که وضعیت بخش خصوصی اسفناک است و کلینیک‌های دام کوچک به نوبت تعطیل می‌شوند. همین امروز یک مورد ابطال پروانه داشتیم که ترجیح می‌دهند به جای کار کردن در خانه بمانند.

حکیم مهر: آیا در استان کردستان با معضل درمان غیرمجاز روبرو هستید؟

یکی دو مورد وجود داشت که دیگر نیست و چندین مرتبه در این خصوص تذکر دادیم. یکی دو مورد است که دوستان تکنیسین دامپزشکی به عنوان مایه‌کوب به روستاها می‌روند و در آنجا برخی درمان‌ها را به صورت جانبی انجام می‌دهند که تذکر گرفته‌اند و حتی یک مورد هم در سال گذشته به هیات بدوی معرفی کردیم. به طور کلی خوشبختانه شرایط بد نیست و حداقل ظرف چند ماه گذشته ما شکایتی از این بابت نداشتیم و وضعیت بهتر است.

حکیم مهر: دانشکده‌های دامپزشکی در استان کردستان چه تعداد است؟

دانشگاه آزاد سنندج یک دانشکده دامپزشکی دارد که در سال ۸۹ پذیرش گرفت و به تبع آن از سال‌های ۹۲ و ۹۳ فارغ‌التحصیل داشت. وضعیت فاجعه‌بار و آمار فارغ‌التحصیلان به شدت زیاد بود. البته درصد کمتری از فارغ‌التحصیلان آن مربوط به استان ما بودند و بیشتر از استان‌های هم‌جوار بودند که در اینجا فارغ‌التحصیل می‌شوند و دیگر بر نمی‌گردند. آنها همین جا به دنبال بازار کار هستند و از این بابت به همکاران بومی ما فشار می‌آید.

دانشگاه کردستان نیز به عنوان دانشگاه ملی در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کند که فعلا وضعیت خوب است. درخواست ما از دانشگاه این بود که سعی کنند بیشتر در بخش تکنیسینی و همکار دامپزشکی دانشجو پذیرش کنند، چون ظرفیت استان در سطح عمومی پر شده است. ما در استان تعداد زیادی فارغ‌التحصیل و حدود ۲۵ نفر متقاضی کار داریم که هنوز جایی برای آنها پیدا نکردیم. در بخش ماده دو نیز خودشان راغب نیستند که به بخش درمانی بیایند. متاسفانه دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیلان زیادی داشت که البته فکر می‌کنم در سال گذشته یک مقدار آمار دانشجویان را کم کردند که ان‌شاالله در چند سال آینده بازخورد آن را ببینیم.

حکیم مهر: یکی از چالش‌‌هایی که برخی استان‌ها با آن روبرو هستند، لزوم انتقال کلینیک‌های دامپزشکی به حاشیه شهر است. آیا شما هم با این معضل روبرو هستید؟

فعلا خیر. از طریق رایزنی‌هایی که با اداره نظارت بر اماکن عمومی انجام دادیم، کلینیک‌های مجوزدار را خدمت آنها معرفی کردیم و توضیح دادیم از آنجا که در سازمان دامپزشکی یک قانون مستقل داریم، از قانون امور صنفی پیروی نمی‌کنیم. در قوانین سازمان دامپزشکی هم آمده که اگر یک کلینیک حیوانات خانگی، فروشگاهی هم در کنار خود داشته باشد و لوازم جانبی اضطراری عرضه کند، به شرط اینکه مشکلی در روند درمان ایجاد نکند، بلامانع است. ما این مساله را خدمت دوستان در اداره نظارت بر اماکن منعکس کردیم، آنها نیز موافقت کرده و در جمع‌آوری چندین مرکز بدون مجوزی که به عنوان پت‌شاپ، فعالیت درمانی انجام می‌دادند و در امر درمان دخالت می‌کردند، به ما کمک کردند.

 خودمان نیز در بخش رسانه‌ای استان، در فضای مجازی و رسانه ملی اطلاع‌رسانی کردیم و تبلیغات انجام دادیم. مراکز رسمی و مجوزدار را نیز از طریق اداره نظارت بر اماکن عمومی ساماندهی کردیم تا در قالب همان صنفی که بتواند برای آنها پروانه صادر کند، پروانه‌دار شوند و در بحث درمانی هم دخالت نکنند. لذا اینکه مورد خروج از شهر داشته باشیم، فعلا نداشتیم.

حکیم مهر: مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های شما به عنوان رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کردستان چیست؟

بنده مهمترین اولویت خود را در بخش آموزش و اشتغال‌زایی قرار دادم. درست است که رسالت اصلی نظام دامپزشکی نظم دادن به وضعیت موجود است اما بنده تمایل دارم که تا آنجا که امکان دارد، در سطح استان اشتغال‌زایی هم انجام شود. خوشبختانه همکاری اداره کل دامپزشکی هم خوب است؛ مثلا در بخش نظارت بر مزارع مرغ گوشتی، مسئول فنی‌های ما به صورت مستقل و تمام‌وقت پروانه اشتغال گرفتند و عقد قرارداد در قالب ماده ۱۹ برای این دوستان از افتخارات دوره سرپرستی نظام دامپزشکی بود.

از نظر اولویت آموزشی، اولویت ما آموزش حضوری و آموزش‌های عملی است. ما کلاس‌ها را در سطح استان ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی کردیم و برنامه‌های گوناگونی خواهیم داشت. از اوایل خرداد نیازسنجی‌های مجددی را در سطح استان برآورد می‌کنیم و قصد داریم که بر اساس نیازهای همکاران در استان، کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم. اولویت ما هم با کلاس‌های حضوری است و خیلی قائل به کلاس‌های مجازی نیستیم، مگر در شرایط خاص. در حال حاضر آمادگی کلاس‌های حضوری را داریم و اینکه کلاس‌ها با نوعی عدالت و به صورت پراکنده در چند شهرستان استان برگزار شود.

از نظر امور اداری هم اولویت ما تامین یک ساختمان برای نظام با همکاری مشاور عمرانی سازمان نظام دامپزشکی است. یک قطعه زمینی داریم که به لطف دوستان در دوره‌های قبل تهیه شده بود. قصد داریم ساخت و ساز را شروع یا آن را به ساختمانی که در شأن نظام دامپزشکی کردستان باشد، بدل کنیم تا دوستان بتوانند در فراغ خاطر از آنجا استفاده کنند و کارهای صنفی خود را انجام دهند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
7
4
وضعیت بخش دولتی مخصوصاً رده های پایین تر اسفناک تر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
3
5
آقای دکتر
من بعنوان یک عضو نظام دامپزشکی از شما دو انتظار دارم
1-امنیت شغلی همکاران را تامین کنید
2-به این نکته توجه داشته باشید که شما نماینده بخش دولتی نیستید ............ شما نماینده بخش خصوصی هستید و وظیفه شما حمایت از بخش خصوصی در برابر تصمیمات نادرست بخش خصوصی است.
پیمان ثابتی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
2
0
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همکار گرانقدر و زحمت کشمان جناب آقای دکتر کریمیان که به حق هرچه در توان دارند برای پیشرفت دامپزشکی استان کردستان می گذارند،
دامدار صنعتی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
3
3
درخصوص بکارگیری مسئولان فنی به‌شیوه کنونی که قطعا نقض حاکمیت قانون است مواردی را به‌شرح زیر خدمت جناب آقای دکتر کریمیان و همکاران ایشان عارضم:
اولا: فلسفه وجودی ماده ۱۹ قطع‌نظر از دغدغه اشتغال پایدار برای متقاضیان که متاسفانه در همه مشاغل و صنوف گوناگون کشور از دغدغه‌ها و پیامدهای ناگوار معضل بیکاری و عدم اشتغال پایدار در سطح کشور است اما در این خصوص حفظ اقدامات امنیت زیستی و تعالی‌بخشی به امنیت غذایی مردم از مهمترین موضوعات ماده ۱۹ است که متاسفانه این موضوع به حاشیه رفته‌است.
ثانیا: آنچه که درحال حاضر موجبات نگرانی شدید برای حفظ امنیت غذایی مردم و حتی خطر ازدست رفتن سرمایه کارفرمایان در سطح استان کردستان را فراهم نموده خطای استراتژیک سازمان نظام دامپزشکی استان کردستان در عدم رعایت حریم قرنطینه‌ای و کلیه اقدامات امنیت زیستی برای واحد‌های صنعتی دام و طیور و کارخانجات تولید خوراک ناشی‌از خلق پدیده دورکاری برای مسئولان فنی است.
ثالثا: جنابعالی اگر دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان و متقاضیان اشتغال به‌عنوان مسئول فنی هستید درجای خود بسیار نیک و سرشتی خداپسندانه است اما فراموش نفرمایید که یکی از شروط مهم شرایط احراز مسئول فنی تعهد آنان به استقرار دائمی در واحد کارفرمایی پذیرنده متقاضی است که متاسفانه درحال حاضر این الزام قانونی در واحد‌های کارفرمایی رعایت نمی‌شود و این امر نقض آشکار مفاد ماده ۱۹ و سایر مواد قانونی قانون نظام دامپزشکی کشور است.
علی‌ایحال ازآنجاکه اینک سازمان غیردولتی نظام دامپزشکی استان کردستان به‌عنوان پیش‌قراول به‌کارگیری اشتغال مسئولان فنی در سطح نظام دامپزشکی مطرح گردیده‌است به دکتر کریمیان و سایر متولیان این امر توصیه می‌شود مراقب تبعات حقوقی و کیفری اقدامات نقض نص صریح قانون مربوطه باشند تا خدای ناکرده در فردای انتشار کانون آلودگی و تبدیل آن به اپیدمی کشور دامن آمران و کارفرمایان واحد‌های تولیدی را نگیرد باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2
2
دامدار محترم خودت بافتی خودت دوختی خودت هم تن کردی .آخه برادر من با خدمت و دانش و تجربه دامپزشکان از سرمایه شما محافظت و رزق دامپزشک هم برقرار می گردد. اینهمه صغری و کبری کردن برای چندرغاز حقوق دامپزشک که با انواع و اقسام آلودگی ها و بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند و واگذار کردن به قضاوت آینده بیشتر از آنچه موضوع را به سرانجام برساند به سرمایه خود دامدار لطمه می زند تا مادامی که دامپزشک احساس نکند به حق خود بابت خدمتی که ارایه می دهد نمی رسد شاید کم فروشی کند و شاید های دیگر ... (به فرض محال).
مرغدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
5
1
باسلام
سرپرست محترم نظام دامپزشکی استان کردستان در رابطه با بکارگیری مسئولان فنی در طی یکسال اخیر دست به ابتکاراتی زده که ................ هیچ مطابقتی با نیاز واحدهای حوزه دام و طیور در استان کردستان ندارد.
بطور خلاصه باید گفت مستفاد از ماده ۱۹ و آئین‌نامه ابلاغی شرح نیاز صاحبان واحدهای دام و طیور در بکارگیری مسیولان فنی به‌منظور حفظ سلامت گله و نهایتاً تثبیت سلامت و امنیت غذایی مصرف‌کننده ازیک‌سو و شرح وظایف مسئولان فنی مستقر در واحد مربوطه ازسوی‌دیگر دارای مشخصه‌های خاص خود است که به‌اختصار به آن اشاره می‌شود:
مسئول فنی واحد بایستی به‌طور مستمر به انجام تشخیص و ارائه درمان ازطریق بررسی و مشاهدات بالینی روزانه مبادرت ورزد. همچنین اقدام به سفارش، آماده‌سازی و تجویز داروهای موردنیاز از دیگر وظایف مستمر مسئول فنی است. همچنین ارسال نمونه به آزمایشگاه، تشریح برگه‌های آزمایشگاهی و سپس تهیه و تجویز واکسن‌های موردنیاز واحدهای دام و طیور ازدیگر وظایف مسئولان فنی است. همچنین کالبدگشایی‌های مستمر، نمونه‌برداری، خونگیری و ارسال نمونه به آزمایشگاه و همچنین و تشریح علایم و تلفات ازطریق مشاهدات بالینی مستمر و ارائه راهکار مناسب درمان از دیگر وظایف مسئولان فنی است.
همچنین تهیه و تدوین برنامه‌های خوراک و اعمال کمیت‌های مناسب پرورشی و مدیریتی، اقدامات جیره‌نویسی، آنالیز مستمر کمیت و کیفیت خوراک و نیز شناسایی شرایط غیرعادی ازقبیل آلودگی و پایش موارد مشکوک در نهاده‌های خوراک مصرفی و ارائه راهکارهای مناسب جهت مقابله با آن ازدیگر وظایف مسئولان فنی واحدهاست. و بسیاری دیگر که مجال پرداختن به آن در این کامنت نمی‌گنجد...
حال از سرپرست محترم نظام دامپزشکی استان کردستان سئوال می‌شود که چند درصد از متفاضیان به‌کار گرفته‌شده در طی یکسال اخیر .......... به‌شرح وظایفی که به‌اختصار در بالا اشاره گردید اقدام به انجام وظیفه می‌کنند؟
جواب: خداوکیلی صفر درصد
در خاتمه عرایضم برای تنویر دهن و افکار مخاطبان محترم سامانه وزین حکیم‌مهر باید عرض کنم که متقاضیانی که در استان کردستان جدیداً به‌کار گرفته شده‌اند ضمن دریافت حقوق از واحدهای دام و طیور به کارهای دیگری غیراز شرح وظایف قانونی خود گمارده شده‌ و بلکه آنها به‌مانند نیروی‌های جدید در یک سازمان به‌شکل سرگردان و بدون دریافت هیچ مزد و اجرتی پیرامون ساختمان‌های اداری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت شهرستان‌های تابعه استان کردستان در تردد و رفت و آمد هستند. و صدالبته باکمال تاسف بسیاری از این عزیزان از تداوم این رویه‌ نیز استقبال هم می‌کنند و به‌قول معروف دوست دارند که آزاد باشند. متاسفانه بسیاری از این عزیزان از آمادگی جسمی و روحی لازم برخوردار نیستند که آستین بالا بزنند لباس فرم و کار بپوشند و در واحدهای دام و طیور بطور دائم مستقر شوند تا مطابق شرح وظایف محوله در واحد تولیدی به انجام وظیفه بپردازند. متاسفانه برخی ادارات مربوطه نیز برخلاف قانون و صدالبته بدون پرداخت هیچگونه اجرتی و بدون تعریف هیچ رسته و سمت رسمی سازمانی از این عزیزان ما بیگاری می‌کشند. و تا جایی که اطلاع داریم خوشبختانه این رویه بغرنج و خطرناک هنوز به سایر نقاط کشور سرایت پیدا نکرده‌است. ......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
رئیس و نه سرپرست!
نظر شما
ادامه