کد خبر: ۷۹۱۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: کارشناسان شبکه دامپزشکی طرقبه و شاندیز، جهت بررسی عدم مصرف آنتی بیوتیک در یکی از مزارع پرورش مرغ گوشتی، اقدام به نمونه برداری، نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی طرقبه و شاندیز، «دکتر علیرضا قدرتی» رئیس شبکه در این خصوص گفت: اصول بهداشتی و  قرنطینه ای در مزارع پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک (آماده سازی سالن قبل از ورود جوجه، کنترل ورود و خروج افراد و خودرو ها، واکسیناسیون، مدیریت کود پایان دوره و ...) با حساسیت ویژه ای صورت می گیرد.

وی، در ادامه افزود: در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک، مصرف هر گونه آنتی بیوتیک به صورت خوراکی، آشامیدنی و یا تزریقی ممنوع می باشد، که جهت بررسی صحت عدم مصرف آنتی بیوتیک در مدت پرورش، دو مرحله نمونه برداری در روزهای 19 و 35 صورت می گیرد و بررسی نهایی در خط کشتار، انجام می گیرد.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در ایجاد مقاومت های دارویی و لزوم مصرف هر گونه آنتی بیوتیک در مزارع پرورش صرفا تحت نظر مسئول فنی بهداشتی فارم، از مرغداران خواست در صورت مصرف هر گونه آنتی بیوتیک به زمان پرهیز از مصرف آن دقت نمایند.

 

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
1
مگر پرونده مرغ سبز بسته نشده؟
با کدام مجوزی دارید نمونه برداری و آزمایش می کنید؟
این کار تخلف آشکار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
1
2
مرغ بدون آنتی بیوتیک؟
یعنی بقیه شان آنتی بیوتیک دارن ..................
نظر شما
ادامه