کد خبر: ۷۹۹۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: «دکتر سید اصغر برائی‌نژاد» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور در جلسه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: بحث اصلی امروز بروز و تهدید بیماری‌هایی است که از طریق ناقلین مانند کنه‌ها و پشه‌ها مانند همین پشه "آئدس" ناقل بیماری‌هایی مانند تب دنگی و ... می‌شوند و باید جهت مقابله موثر و کارآمد با آنها تمهیدات راهگشا و عملگرایانه اندیشید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، وی با استناد به گزارش‌هایی از سوی همکاران وزارت بهداشت که گونه ای از تب دنگی می‌تواند بیماری مشترک باشد، افزود: اگر بنا بر ورود سازمان دامپزشکی کشور باشد باید در زمینه شیوه نامه و دستورالعمل واحد برای مدیریت کود حیوانی، کود مرغی و شیوه سمپاشی یا نقل و انتقال این عوامل به دستورالعمل واحد و یکسانی رسید و در قالب مدیریت واحد و قاطع و فراگیر نسبت به مقابله با آن اقدام موثر انجام داد.

دکتر برائی نژاد ضمن اعلام آمادگی سازمان دامپزشکی کشور برای صدور احکام اعضای کارگروه تهدیدات امنیت زیستی ناشی از ناقلین بیماریهای مشترک، اظهار امیدواری کرد تا دستورالعمل نحوه تعامل و همکاری تمام ارگانهای مسئول در این رابطه به سرعت ابلاغ گردد تا به مفاد آن عمل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد تا جهت مقابله با این موضوع و دیگر موارد مشابه اقدام فراگیری صورت گیرد. کما اینکه در کنار این مهم به تهدیدات زیستی از جمله بیماری‌های تب دنگی یا سویه جدید تب برفکی، هاری و مشمشه و ... از کشورهای دیگر رخ می‌دهد نیز توجه زیاد گردد.

لازم به ذکر است در این نشست «دکتر سعید کرمی»، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم؛ دکتر عادل حقیقی، مدیرکل مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور؛ دکتر «علی‌محمد لطیفی»، معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر «رسول حسام»؛ معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور؛ دکتر «غلامرضا لشگری» مدیرکل دفتر نظارت و مدیریت عملکرد حوزه مدیریت بحران و جمعی دیگر از مدیران و کارشناسان در خصوص مسائل علمی، کارشناسی و مدیریتی جهت ساماندهی شیوه مبارزه واحد و فراگیر با انواع این تهدیدات در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل پرداختند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
0
1
امیدواریم که این جلسه که با حضور پیشکسوتانی همچون جناب آقای دانایی فر برگزار شده ، سر منشائ فعال تر شدن مدیریت پدافند غیر عامل سازمان گردد
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
0
0
با توجه به وجود زیر ساختهای جی ای اس و سیستم مراقبتی بیماریها در سازمان پیشنهاد میشود مرکز پدافند زیستی کشور در موضوع بیماریهای واگیر دار مشترک در سازمان دامپزشکی تشکیل گردیده و چارت اداری و رابطین استانی تعیین گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
چارت داره ولی در سطح کارشناس پدافند غ ع هست
نظر شما
ادامه