کد خبر: ۸۰۱۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به اهمیت بروزرسانی و تدوین ضوابط و دستورالعمل ها در بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی و انطباق مفاد مندرج در آنها با واقعیت های محیطی و شرایط کشور، یکی از کارهای اساسی که در دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی در حال انجام است، بروزرسانی و تدوین ضوابط و دستورالعمل ها می باشد و با توجه به ابلاغ تشکیل کمیته تطبیق قوانین و کمیسیون مقررات ملی سازمان تمامی دستورالعمل ها فرآیند موردنظر را بایستی طی نمایند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر رضا اسدی» بیان کرد: بر همین اساس و باتوجه به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز و با رعایت فرآیندهای ابلاغی ضوابط و شیوه پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز پس از طی مراحل فنی و تخصصی گسترده و برگزاری دهها جلسه و اخذ استعلام از تمام اندیشمندان و صاحب نظرات کشور و با یک کار تیمی منسجم و علمی تدوین گردید

وی افزود : کاری که در این خصوص انجام شده به لحاظ اهمیت کم نظیر و همچنین منحصربفرد بوده است، بدلیل اینکه نظرات تمام همکاران بخش دولتی و خصوصی و دانشگاهیان موسسات علمی و پژوهشی در آن لحاظ گردیده است . این دستورالعمل برای اولین بار بدین شکل تدوین می شود و حتی پس از طی تمام مراحل و نهایی شدن به مدت ده روز در سایت سازمان دامپزشکی بعنوان پیش نویس غیرقابل استناد به رویت تمام افراد علاقمند و صاحب نظر مجددا قرار گرفت تا آخرین پیشنهادات نیز اخذ گردد .

 دکتر رضا اسدی خاطر نشان کرد پس از اخذ آخرین نظرات ،مجددا کمیته ای در سطوح بالای سازمان تشکیل و بررسی نهایی در آن کمیته انجام پذیرفت و خوشبختانه با اخذ کد 01 به همه استانها ابلاغ گردید . در این ضوابط و دستورالعمل سعی گردید تمام مطالب مطابق روشهای روز دنیا و منطبق بر شرایط کشور و در جهت پیشگیری و کنترل از بیماری بروسلوزبشکل عملی باشد

وی درپایان گفت: انجام این کار بزرگ که حاصل کارتیمی مبتنی بر علم و تجربه بوده پیرو تاکیدات و منویات جناب آقای دکتر نوری وزیر محترم جهاد کشاورزی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز،بشکل ویژه و حساسیت بالا در سازمان دامپزشکی پیگیری و به ثمر رسید .

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
1
1
به فکر کنترل و ریشه کنی سل باشید.
نجابت - فارس - مرکز واکسیناسیون مستقل
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
0
2
خسته نباشید.
ضمن تشکر از زحمات شما.

ضمن احترام به زحمات کارشناسان و مدیران محترم سازمان دامپزشکی ( بنده با سابقه فعالیت نزدیک به 25 سال بعنوان مدیر مرکز واکسیناسیون مستقل) باید عرض کنم که نیاز است تعرفه واکسیناسیون بروسلوز، واقعی و متناسب با زمان صرف شده (نسبت به تعرفه واکسیناسیون سایر واکسن ها) محاسبه شده و در زمان پرداخت حق الزحمه قرارداد های خرید خدمت اعمال گردد...در غیر اینصورت پوشش جمعیت دامی هدف واکسیناسیون بروسلوز در کشور به هیچ عنوان قابل دفاع نخواهد بود و نتیجه همین است که ملاحظه می فرمایید
مهار بیماری بروسلوز تنها در میدان عمل و توسط مراکز واکسیناسیون مستقل و با تمرکز بر این موضوع امکان پذیر است
ابزار اصلی مراکز واکسیناسیون مجری طرح های خرید خدمت در کشور، واکسیناتورهای سخت کوش، مصمم و البته با تعداد متناسب با جمعیت دامی حوزه فعالیت آن مرکز می باشند.
تا زمانیکه تعرفه واکسیناسیون تب مالت دقیقا کارشناسی، ابلاغ و اعمال نشود وضعیت بیماری تب مالت در جمعیت دامی و انسانی همین است که می بینیم..
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
0
1
تا بوده از این دستورالعمل های شیک ودست نخورده ولی ببیند اجرا چگونه می باشد.
ناظر دولتی تنکابن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
0
1
واکسن rev1. در زمان آبستنی دامها وبعد از جفت‌گیری قابلیت مصرف ندارد ونیز در دوره شیر دهی نیز نیز نمی‌توان تزریق کرد قفط در بره ها می‌شود زد اگر واکسیناتور بی احتیاطی کند مبتلا می‌گردد مضافا فلاگونهای خالی واکسن نیز برای معدوم سازی داستان دارد بعلاوه بعد از چندین سال از این طرح در روستاها بروسلوز بیداد می‌کند به نظر می‌رسد واکسن s19 به جای آن گزینه مناسبی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
0
1
خسته نباشید میگم
ولی سعی کنید پیگیر پرداخت بیمه به دامدار هم باشید تا کار بسیار راحت تر شود
نظر شما
ادامه