کد خبر: ۸۰۲۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر مجتبی نوروزی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز از تعدد بالای دانشکده‌های دامپزشکی و ظرفیت بالای صندلی‌های دانشگاهی گلایه کرد و گفت: این حجم از فارغ‌التحصیلان فردا نیازمند کار هستند ...

حکیم مهر: جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با حضور «دکتر محمدجواد عسگری» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات نظام دامپزشکی ج.ا.ا برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، دکتر عسگری در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ضمن تبریک مجدد روز ملی دامپزشکی، با اشاره به نگاه و رویکرد مثبت مجلس شورای اسلامی در حمایت از دامپزشکی کشور گفت: «تلاش همه ما این است که به هر طریق ممکن به دامپزشکی کشور کمک نماییم و رهنمودها، پیشنهادات و هر آنچه مدنظر دوستان است را تبدیل به قانون نماییم، چرا که شما عزیزان هم در حوزه آکادمی و هم در حوزه اجرا و میدانی اشرافیت کامل و جامعی دارید. خیلی مواقع قوانین خوبی که تصویب می‌شود، برگرفته از پیشنهادات افرادی است که در این زمینه کار می‌کنند.»

وی ادامه داد: «خوشبختانه رویکرد خوبی در مجلس شورای اسلامی در جریان است و در جلسات متعدد با متخصصان اعلام کردیم که پیشنهادات خود را ارائه دهند تا بر اساس پیشنهادات آنها قوانین اصلاح گردد. اصلاح قانون و قانونگذاری وظیفه ما است و در مواردی که منطبق با توسعه بخشی و رفع مشکلات کشور و تامین امنیت غذایی جامعه باشد، حتما کمک خواهیم کرد.»

دکتر عسگری تصریح کرد: «مجلس شورای اسلامی کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است و قائل بر این است که نظرات شما متخصصان برای ما مهم است و قطع به یقین هم به نظرات شما احترام می‌گذاریم و هم بر این باور هستیم نظرات شما گره‌گشا خواهد بود.»

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: «لطفا نکات کلیدی و پشنهادات خود را ارسال نمایید تا موارد مهم آن عملیاتی کنیم. چرا که مسئله امنیت غذایی مردم بسیار حائز اهمیت است. اگر بخش خصوصی یا دولتی در حوزه امنیت غذایی در مسیر و نقشه راه حرکت نکند، حتما آسیب وارد خواهد کرد. از آنجا که هدف جمهوری اسلامی ایران نفی هرگونه سلطه‌پذیری، استبداد و استعمار است، قطع به یقین دشمنان از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها استفاده می‌کند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «ما در بحث دانش‌بنیان بسترهای خوبی را فراهم کرده‌ایم. اعتقاد ما بر آن است که همکاران عزیز در سازمان‌های دامپزشکی و نظام دامپزشکی در حوزه‌های دانش‌بنیان نیز برنامه داشته باشند. بودجه 1404 حدودا تا یک ماه آینده جمع خواهد شد. قبل از بسته شدن بودجه، شما لازم است برنامه‌ریزی کنید و پیشنهادات خود را ارائه نمایید؛ ما نیز شما را یاری خواهیم کرد چرا که به نگاه کارشناسانه و دلسوزانه شما اعتقاد داریم. به نظر می‌آید بودجه 1404 فرصت خوبی برای حل برخی مشکلات شما باشد.»

دکتر عسگری همچنین ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های به‌جا و متعصبانه سازمان نظام دامپزشکی از بخش خصوصی گفت: «سازمان نظام دامپزشکی سازمانی بسیار تاثیرگذار در حوزه دامپزشکی است که در حمایت از بخش خصوصی بسیار خوش درخشیده است و در حوزه‌های مختلف درخور شأن و جایگاه دامپزشکان زحمت‌کش کار کرده است.»

همچنین در ادامه دکتر عسگری اعلام آمادگی کرد هر 45 روز یک‌بار در جمع شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی حضور پیدا نماید و یا اعضای شورای مرکزی را به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی دعوت نمایند و قول مساعد دادند که تمامی موارد ذکر شده در حوزه قانونگذاری اصلاح شود و مشکلات مذکور یکبار برای همیشه به صورت ریشه‌ای در طی چند ماه آینده حل شود.

قوانین سازمان نظام دامپزشکی نیاز به اصلاح دارد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در جلسه شورای مرکزی با اشاره به نیاز مبرم سازمان به اصلاح قوانین گفت: «سازمان نظام دامپزشکی دارای قانون چند ساله‌ای است که در زمان تدوین جوابگوی مسائل و مطالبات سازمان و اعضا بود اما امروزه با گذشت چندین سال از طرح قوانین و تصدی بیشتری از امور به سازمان نظام، قوانین قبل جوابگوی نیاز فعلی نیست و به دنبال اصلاح چندین بند از قانون و در این خصوص نیازمند حمایت کمیسیون کشاورزی هستیم.»

دکتر حامد زارعی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات اخیری که برخی از شهرداری‌ها برای کلینیک‌ها و مراکز درمانی دامپزشکی به وجود آورده‌اند، اشاره کرد و یادآور شد: «در چندین جا قانون صراحتا حوزه‌های دامپزشکی را در کنار حوزه‌های پزشکی نام برده و اعلام شده استقرار در واحدهای مسکونی بلامانع است. با این حال مشکلاتی از طرف شهرداریهای مناطق مختلف ایجاد شده است و در حوزه‌های مختلف محل مناقشه به وجود آمده است. این امر به شدت بهداشت جامعه را دچار مخاطرات سنگین می‌کند و قطعا جهت اصلاح قوانین و رفع مشکلات نیازمند حمایت شما هستیم.»

وی در ادامه به بحث تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: «نکته بعدی که نیاز به همکاری بیشتر دارد، ابلاغ به هنگام تعرفه‌های دامپزشکی است.»

سازمان نظام دامپزشکی باید تقویت شود

«دکتر سیدمحمد آقامیری» عضو انتخابی شورای مرکزی و استاندار قم نیز در این جلسه ضمن تاکید بر جایگزینی نظام پیشگیری‌محور بر نظام درمان‌محور گفت: «بیشترین بودجه باید برای حوزه پیشگیری درنظر گرفته شود.»

وی همچینن خاطرنشان کرد: «سازمان دامپزشکی تقریبا تمامی تصدی‌گری‌های خود را واگذار کرده است. ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها همگی به سازمان نظام دامپزشکی واگذار شده است اما این سازمان باید تقویت گردد و این تقویت نیاز به قانون دارد. هیچ هزینه‌ای از این سازمان بر دوش دولت نیست؛ چه بسا هزینه زیادی را هم از دوش دولت برداشته است. حوزه دامپزشکی نیاز به کمک جدی مجلس دارد. متاسفانه در حوزه‌های مختلف افراد غیرکارشناس تصمیم‌گیری‌هایی به اشتباه برای دامپزشکی انجام می‌دهند.»

تعدد بالای دانشکده‌های دامپزشکی معضلی جدی است

«دکتر مجتبی نوروزی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در بخشی دیگر از این جلسه از تعدد بالای دانشکده‌های دامپزشکی و ظرفیت بالای صندلی‌های دانشگاهی گلایه کرد و گفت: «این حجم از فارغ‌التحصیلان فردا نیازمند کار هستند و باید بازار کار برای آنها ایجاد نمود.»

وی همچنین اذعان کرد: «در بحث امنیت غذایی لازم است در زنجیره اصلی ریشهیابی کرده و موارد ابتدایی و ریشه‌ای را حل نماییم. در ابتدا باید مواردی همچون گندم، آلاینده‌ها، حیوان و گیاهان را کنترل کنیم تا به تامین سلامت انسان برسیم.»

گفتنی است در ادامه جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، سایر مباحث در دستور کار جلسه مطرح و به بحث و گفتگو انجامید.

 

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دکتر ناصر رسولی بیرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
0
5
سلام. در بخشی از گزارش آمده است که قوانین قبلی(فعلی) سازمان نظام دامپزشکی جوابگوی نیاز فعلی نیست و پیگیری می شود که چند بند از قانون اصلاح شود. لذا برای اینکه قوانین مناسب تصویب شود پیشنهاد می گردد که این بندها دقیقا مشخص شوند و علت و دلیل نامناسب بودن آنها تبیین و توضیح داده شود و بندهایی که به جای این بندهای نامناسب ارائه می گردند نیز در دسترس عموم و ذی نفعان قرار گیرد تا آنها نظر خود را اعلام کنند و در نهایت قوانینی با بیشترین کارایی و بازدهی و کمترین اشکال و ایراد تصویب گردند. با تشکر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
0
3
نطام های دا مپزشکی استان ها هیچ کاری برای برگذاری تقدیر و تشکر از اعضا و.... نکردند
و این پول های دریافتی را چه می کنند
عالمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
0
0
...................... امروزم دامپزشکی خراسان رضوی ما رو دعوت کردن واسه روز دامپزشکی در دانشگاه فردوسی....از ما حتی یه چایی هم پذیرایی نداشتن ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
0
3
چرا کار خود را پیش افراد کشاورزی می برید. مدیران کشاورزی قادر به حل مشکلات دامپزشکی نیستند. وقتی جلسه می گیرید اثبات کنید که مصادر کشاورزی به دلایل علمی و فنی نمی توانند دامپزشکی را مدیریت کنند.
ناشناس
|
Italy
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
0
1
اداره کل دامپزشکی استان ........... هیچ برنامه ای برای روز دامپزشکی و هفته دامپزشکی امسال نداشته .. از همکارا و بازنشسته ها هیچ تقدیری، تبریکی و تشکری، قدردانی توسط اداره کل نشده... باز خدا رو شکر صد هزار خدا رو شکر دست اعضای شورای نظام دامپزشکی استان درد نکنه که با برنامه ریزی هاشون به فکر هم اعضای خودشان بودن هم به فکرما کارکنان دولتی که قرار مراسمی برای ما بگیره.....
نظر شما
ادامه