کد خبر: ۸۰۲۱۰
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان تهران:
«دکتر رامین سلامتی» افزود: در صورت عدم شناسایی و به رسمیت شناختن حیوانات خانگی در جامعه، احتمال بروز بیماری سالک در انسان وجود دارد ...

حکیم مهر: رئیس نظام دامپزشکی استان تهران گفت: «در صورت عدم شناسایی و به رسمیت شناختن حیوانات خانگی در جامعه، احتمال بروز بیماری سالک در انسان وجود دارد.»

به گزارش حکیم مهر، «دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در نشست خبری به مناسبت روز ملی دامپزشکی، با اشاره به اینکه وظیفه فرهنگ‌سازی در زمینه نگهداری از حیوانات خانگی با دستگاه‌هایی است که در این راستا بودجه می‌گیرند و مباحث حمایت از بنیان خانواده را مطرح می‌کنند، گفت: «کوچک‌ترین عدم خدمات‌رسانی در حوزه حیوانات خانگی باعث بروز مشکلات سنگین در جامعه انسانی می‌شود. در حال حاضر بیماری لیشمانیوز در میان سگ‌ها و حتی سگ‌های خانگی شمال شهر تهران بیداد می‌کند و اگر این حیوانات شناسنامه‌دار نشوند، می‌توانند عامل انتقال لیشمانیوز یا سالک به انسان باشند.»

وی تصریح کرد: «در صورت عدم به رسمیت شناختن حیوانات خانگی، ما فاقد ابزار قهریه برای معدوم‌سازی سگ‌های مبتلا به لیشمانیوز مراجعه کننده به کلینیک‌ها خواهیم بود. در حالی که در سایر نقاط دنیا مطابق پروتکل‌ها، در چنین شرایطی سگ‌ها با قوه قهریه معدوم می‌شوند. اما در ایران از آنجا که نیروی انتظامی از ما حمایت نمی‌کند، صاحب حیوان آن را به راحتی از دسترس خارج می‌کند و امکان معدوم‌سازی آن را از بین می‌برد. این مسئله باعث گسترش بیماری می‌شود. لذا ما باید حیوان و صاحب آن را بشناسیم و بتوانیم از مراجع قضایی و انتظامی درخواست معدوم‌سازی آن را بکنیم.»

 دکتر سلامتی اضافه کرد: «آیا درخصوص خیلی از بیماری‌های دیگری که در زمینه انسانی وجود دارد، وظیفه وزارت بهداشت انکار بیماری است؟ این چنین نیست و وزارت بهداشت نیز به بیماران و مبتلایان خدمات ارائه می‌کند. ما نیز وظیفه بهداشتی داریم.»

رسالت تامین امنیت غذایی از سوی دامپزشکی در وزارتخانه تولیدمحور کشاورزی امکان‌پذیر نیست

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران گفت: «متاسفانه قرارگیری دامپزشکی در وزارتخانه تولیدمحور کشاورزی مانع از تحقق فرمایشات رهبری در خصوص امنیت غذایی است.»

دکتر سلامتی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به امنیت غذایی و ایمنی غذا، گفت: «خوشبختانه جهاد کشاورزی استان تهران این مساله را درک کرده که هدف اصلی نه صرفا افزایش آمار تولید، بلکه تولید پایدار و سالم همراه با استانداردهای جهانی است که امیدواریم با آمدن دکتر نوری، این تغییر نگرش در وزارتخانه نیز ایجاد شود.»

وی افزود: «در زمان‌های گذشته پروانه صادر می‌شد تا صرفا تولید افزایش پیدا کند. مثلا صدور پروانه‌های بی‌رویه و بدون فکر در گذشته باعث شده بود که خیلی از واحدهای مرغ‌ مادر و زنجیره‌ها با سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان تهران، به دلیل قرارگیری در مجاورت یک مرغداری پنج هزار قطعه‌ای، درگیر بیماری شده و ضررهای کلان دهند. در حالی که این یک بحث تخصصی دامپزشکی است.»

دکتر سلامتی با تاکید بر اینکه نظام دامپزشکی وظیفه تنظیم میزان حجم گوشت و مرغ در بازار را ندارد، تصریح کرد: «ما باید محصول را سالم به دست مردم برسانیم و این مساله نیازمند تعریف دامپزشکی در جایگاه صحیح خود است. در ۸۰ درصد کشورهای دنیا دامپزشکی زیرمجموعه بهداشت قرار گرفته است و در ایران درست از زمانی که دامپزشکی در وزارت جهاد کشاورزی تعریف شد، مشکلات فراوانی ایجاد شد، چون این وزارتخانه صرفا به دنبال افزایش آمار تولید است.»

وی با  اشاره به اینکه ما هر آنچه که در بحث پیشگیری و سلامت مواد غذایی سرمایه‌گذاری کنیم، هزینه‌های درمان کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: «دغدغه وزرای قبلی جهاد کشاورزی افزایش تولید بوده، در حالی که اگر این تولید سالم نباشد، ارزشی ندارد. آینده دامپزشکی کشور در وزارت جهاد کشاورزی با این شیوه امکان‌پذیر نیست و نمی‌تواند رسالت خود را که تامین بهداشت و سلامت مواد غذایی است، تضمین کند. نگاه در وزارت جهاد عدد برای افزایش تولیدات، نگاه درستی نیست.»

جایگاه بخش آموزش دامپزشکی در وزارت علوم نیست

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران افزود: «متاسفانه در سالیان گذشته بعضا روسای سازمان دامپزشکی هم در این تفکر وزارتخانه حل شدند و به سمت افزایش تولید رفتند. در صورتی که این مساله اصلا وظیفه ما نیست. از نظر بنده حتی جایگاه بخش آموزش دامپزشکی هم در وزارت علوم نیست و باید جدا شده و به وزارت بهداشت برود. کمااینکه در همه دنیا چنین ساختاری تعریف شده تا تعارض منافع ایجاد نشود. نظام دامپزشکی باید در وزارتخانه‌ای از تولید ناسالم جلوگیری کند که وظیفه آن افزایش تولید است.»

آمار جوجه‌ریزی اعلامی وزارت جهاد کشاورزی با خروجی کشتارگاه مغایرت دارد

وی ادامه داد: «نظام دامپزشکی با تمام فشارها، پروانه‌های غیرضروری را صادر نمی‌کند، اما وزارت جهاد قصد دارد که روی عدد بگوید ما این تعداد پروانه صادر کردیم و تولید داریم. در صورتی که خیلی از عددهای وزارتخانه واقعی نیست. حتی آمار جوجه‌ریزی اعلامی ازسوی وزارتخانه با آن چیزی که از کشتارگاه بیرون می‌آید، مغایرت دارد و این عدد و اختلافی که در اینجا وجود دارد، فاجعه است.»

دکتر سلامتی در پایان تصریح کرد: «اگر نتوانیم آیین‌نامه نظارت بهداشتی را اجرا کنیم و مسئول فنی مستقل نباشد، نمی‌توانیم رسالت خود را انجام دهیم.»

نظام دامپزشکی برخی خدمات هزینه‌بر را رایگان انجام می‌دهد

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در بحث تعرفه صدور پروانه، قانون برخی فعالیت‌های دیگر را نیز به عهده نظام دامپزشکی گذاشته است، توضیح داد: «نظارت بر این مراکز، رسیدگی به تخلفات و... از جمله این فعالیت‌هاست که علی‌رغم هزینه‌‌بر بودن آنها، نظام دامپزشکی هیچ مبلغی را دریافت نمی‌کند. به عنوان مثال ۹۵ درصد پرونده‌های دادگستری در استان تهران در حوزه دام کوچک و مشکلات این کلینیک‌هاست. از این باب که حجم مراجعات مردم، دردسرها و تنش‌های آن زیاد است و عملا این مبالغ، پوشش هزینه‌های آنها را نمی‌دهد. همه این موارد در حالی اتفاق می‌افتد که سازمان نظام از لحاظ ریالی، یک سقفی را می‌تواند از اعضا بگیرد.»

وی ادامه داد: «اگر مصوبه هیات وزیران درخصوص هیات بدوی انتظامی اجرایی شود و ما بتوانیم برای انجام شکایات، هزینه جداگانه‌ای را ‌‌از فرد شاکی دریافت کنیم، مشکل حل می‌شود. کمااینکه درخصوص شکایات انسانی در دادگستری یا در نظام پزشکی، از فرد شاکی هزینه حق تمبر و... اخذ می‌شود، اما نظام دامپزشکی این کار را تقریبا به صورت رایگان انجام می‌دهد و هزینه‌های مربوط به آن به خود نظام تحمیل می‌شود و ما همه آنها را در قالب پروانه می‌بینیم.»

دکتر سلامتی با تاکید بر اینکه بررسی هر پرونده و برگزاری هر جلسه هیات عالی انتظامی در استان تهران، حدود دو و نیم میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با اصلاح قانون، این مشکلات مرتفع شود.»

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
2
5
دکتر عزیز جهادکشاورزی بخصوص دفتر بهبود تغذیه آن آقای علیان تمام دستورالعمل های سازمان دامپزشکی را داره درجهاد کشاورزی استان ها ابلاغ میکند ازقبیل گریدA کارخانجات ، بهبود کنترل کیفی خوراک ، فرستادن شهرستان ها جهت اجرا، وقتی دفتر نظارت بر بهداشت عمومی وموادغذایی سازمان با کارشناسان آن خوابند وبی آزار باید منتظر چنین اعمال هایی باشیم. جرات زدن یک ناه به وزارت جهادکشاورزی توسط دفتر نظارت سازمان دامپزشکی دیده نمی شود.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
جناب ناشناس واقعا اینجوری که شما میفرمایید نیست من اطلاع کامل دارم که دفتر نظارت بصورت کامل تمام ایرادات دستورالعمل بهبود کنترل کیفی خوراک دام رو به معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت و شخص آقای علیان منعکس کردند ولی متاسفانه وزارت جهادکشاورزی بدون توجه به دغدغه های بهداشتی و فنی دامپزشکی دستورالعمل رو یکجانبه ابلاغ کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
2
16
بنده به عنوان یه کارمند بخش دولتی از سطر سطر فرمایشات ایشون لذت بردم.واقعا جان کلام را با جسارت تمام فرمودن.جهاد فقط دنبال افزایش تولید به هر نحو ممکن هست و این با وظایف دامپزشکی چه در نظام و چه سازمان در تعارض هست.
امیدوارم متولیان امر به این نکته توجه ویژه ای بکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
1
11
دقيقا اقاي دكتر سلامتي درست فرمودند
اينده اي در اين وزارتخانه براي دامپزشكي نبايد متصور باشيد
تمام قوانين بهداشتي كه به قول اقاي دكتر سلامتي عدد پروانه ها را كم ميكند حذف خواهند كرد
به امور دام جهاد باشد كه درجلساتشان هم عنوان ميكنند دوست دارند ده متر ده متر مرغداري دامداري بدهند وحريم وپروتكل هاي بهداشتي را زير سوال ميبرند ،دامپزشكي اگر فكري به حال خود نكند مثل الان به يك اداره تبديل خواهد شد مثل الان اسم سازمان يدك ميكشد
سازماني كه نتوانست از اصولي ترين مسئله بهداشتي كه حريم ها بود دفاع كند وكوتاه امد اداره زير مجموعه اموردام است
دکتر نیوشا جهانمردی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
3
شاید بهتر باشد از زاویه دیگری نگاه کنیم تا هم افزایی و همگرایی و تقویت همکاری صورت گیرد نه تعارض و تضاد منافع. برخورداری از یک جمعیت دامی مولد، گوشتی شیروار...مرغداری های مجهز و با رعایت اصول بیوسکیوریتی، نظارت های واقعی نه صوری و صرفا پروانه ای و با اغماض و تساهل و تسامح در کنار هم منجر به حفظ سلامت و ایمنی کله ها و ذخایر دامی و تامین امنیت غذای چی و افزایش تولید در راستای حفظ و سلامت دام ها و افزایش تامین غذا خواهد بود. بنابراین از این زاویه دو نهاد همکار ولی در دو تخصص متفاوت هستند سازمان دامپزشکی کشور و وزارت کشاورزی و می توانند در عین برخورداری از چارت و ساختار مستقل همراه باشند در جهت تحقق جهش تولید و تولید پایدار بدون حذف یا زیرمجموعه دیگری بودن. من یک سازمان دامپزشکی مستقل و حتی یک وزارت خانه مستقل و البته برخوردار از نیروهای متخصص نه صرفا دامپزشکان عمومی، بلکه گرایش های مختلف علوم دامی، دارویی، آزمایشگاهی... را با توجه به مولتی دیسیپلین و مولتی تسک بودن دامپزشکی از خوراک تا غذا و از طیور و آبزیان و دام تا حیات وحش را بهترین و درست ترین انتخاب در میان مدت می دانم. با تشکر از حکیم مهر و جناب دکتر سلامتی که از خوبان و سرمایه های دامپزشکی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
3
10
امیدوارم
به زودی دامپزشکی به وزارت بهداشت ملحق بشه یا حداقل زیر نظر ریاست جمهوری یک سازمان مستقل باشه
مطمئنا جای دامپزشکی زیر نظر وزارت جهاد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
در چند تا کشور دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت هست؟؟؟
ناشناس
|
Tajikistan
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
1
6
ما در سازمان دامپزشکی باید مشخص کنیم که آیا حافظ منافع تولید کننده هستیم یا مصرف کننده؟ اگر بحث Food safety را از جمله وظایف ذاتی دامئزشکی میدانیم که قطعا میدانیم.قاعدتا با سیاست های تولیدمحور وزارت کشاورزی در تضاد میباشد.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
13
1
کار درمان به بخش محترم خصوصی واگذار شده بنابراین بقیه کارهای دامپزشکی فقط رایانه ای و نظارتی است که این را کارشناسان جهاد کشاورزی بسیار بهتر از هر کس دیگری می توانند انجام بدهند ضمن اینکه کارهایی که در دامپزشکی انجام میشود را هر شخص دیگری با سه ماه آموزش نیز میتواند انجام بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
راست میگن ایشون کارشناسای جهاد کشاورزی همه چیز رو بهتر از بقیه می فهمند مثل سم و کود فروختن به روش بقالی ها ، مثل سیب زمینی و پرتقال های یک کیلویی و بهتر از همه اونها آمار ویرانگر سرطان در مردم و مصرف کننده راستی تو حوزه سم و کود چیزی به اسم pmsو recall به گوشت خورده کارشناس جهاد کشاورزی جان
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
اين نتيجه عملكرد سازمان دامپزشكي بي كفايت است

يك دامپرور كه نقشش در دامپزشكي بعنوان پرستاردر پزشكي است براي دكتر ها خط ونشان ميكشد ميفرمايند سه ماهه دكتر ميشوند البته از نوع كيلويي
حالا جمع كنيدمطالب را مسولين ...... سازمان دامپزشكي كه كارمند امور دام شديد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
بله با فروش کود و سم و بذر خیار و هندوانه به جایی رسیدن که در مورد امور دامپزشکی نظر میدن الکی نیست که کشاورزی راحت ترین رشته برای قبولی با بالاترین آمار بیکاریه بالاخره باید در مورد همه مسائل بدون سواد و تخصص نظر بدن میترسم فردا بیان در مورد سوخت موشکی و هوا و فضا هم نظرات هندوانه و یونجه ای در بکنند.
ناشناس
| Japan |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
سلام دوست عزیز شما که pms و recall به گوشت خورده چه کاری برای این ملت کردی ؟ که اگر کاری انجام داده بودی کسی نمی نوشت سه ماهه میشه کل کارت رو یاد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
همون کاری که تو این صد سال کردیم و الان شما به اسم افزایش تولید دلتون میخواد زمینهای کشاورزی رو تغییر کاربری بدید و بکنید ملک شخصی پدری ،
دامدار
|
Germany
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
5
دادن امار و ارقام الکی که کاری ندارد کما اینکه تا کنون هم اینجوری بوده عمل میخواهد که متاسفانه بعد از ادغام کذایی جها سازندگی و کشاورزی بسیار کم رنگ شده مسئولین سر ماه فقط کپی امار ماه گذشته را میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
1
9
بلی درست است. جای دامپزشکی در وزارت کشاورزی نیست. اساسا، مسئولین کشاورزی نمی تواند یا اجازه نمی دهند دامپزشکی را ببیند. خود را مستقل کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
2
واقعا دامبزشکی آن دامپزشکی سابق در خدمت تولید و سلامت جامعه نیست.اسم و اسکلتی از دامپزشکی مانده.کارهایی که وظایف و کارهای جنبی و فرعی دامپزشکی است.مهمترین کار فعلی دامپزشکی نظارت بر بهداشت تولید و عرضه فرآوردههای دامی است که آن هم با عدم اجرای ماده ۱۹ یعنی کشک.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
2
0
سلام علیکم ،با تجربه ۳۳ سال کار در حوزه دام و طیور ، می توان گفت که ............. با اجرای این پیشنهادات قطعا مشکلی که حل نخواهد شد بلکه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
ضمنا ایراداتی که گرفته مثل ساخت واحد مادری در کنار واحد گوشتی یا آمار جوجه ریزی و خروجی کشتارگاه مسئولیت آن کاملا با نظام دامپزشکی و یا سازمان دامپزشکی می باشد.
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
2
0
جناب دکتر اول حقوق پرسنل جهاد کشاورزی رو سر و سامانی بدهید که از نظر معیشتی مشکل دارند بعد بفکر تولید باشید تا انگیزه نباشد کار درستی انجام نمی‌شود
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
1
1
................ چرا نمیگین سازمان ارتقا پیدا کنه بشه وزارت بهداشت درمان و آموزش دامپزشکی ............... شما میشین سایر رده آنها ما سایر رده هاي شما هم يک درجه تنزل میکنیم میشیم سایر رده سایر رده خواهشا هم خودتونو هم ما را گرفتار نکنید با احترام سایر رده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
0
2
متاسفانه از گذشته های دور مجموعه دامپزشکی کشور که فعالیت های متعدد و کلیدی را در سطح کشور انجام میدهند از جنبه های مختلف با مدیریت کشاورزی یا جهاد کشاورزی در تضاد می باشد که سبب شده است که مهار جدی برای این مجموعه ایجاد شود ‌واز پیشرفت و شکوفا شدن آن در سطح کشور جلوگیری شود ،لذا برای فائق آمدن باین معضل عدیده و جلوگیری از عقب ماندگی کشور لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شود از جمله بصورت بک سازمان مستقل با بودجه و امکانات کافی که در شان این کشور باشد. این سازمان کار آمد لازم است با سایر ارگانها از جمله وزارت خانه های کشاورزی ، بهداست ، اقتصاد، محیط زیست ، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، شهرداری و صنایع و سایر ارگان های ذی ربط ارتباط منطقی و تنگاتنگ داشته باشد، این موجب پیشرفت کشور در سطح ملی و بین المللی میشود ،هر چه سریعتر انجام شود نتایج آن چشمگیر تر خواهد بود.
دکتر نیوشا جهانمردی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
1
2
جا دارد این نکته را هم اضافه کنم که چرا علیرغم تغییر فرهنگ و نگرش جامعه نسبت به نگهداری و ارتباط و انس با حیوانات خانگی، این همراهان دوست داشتنی در دو دهه اخیر(که در فرهنگ و آیین و باورهای ملی مذهبی ایران هم بر حیوان دوستی تاکید شده)، هنوز در سازمان دامپزشکی کشور دفتر یا دپارتمانی در جهت نظارت و تدوین دستورالعمل های بروز و لازم الاجرا در خصوص حیوانات خانگی، کنترل بیماری های قابل انتقال، طرح ریزی نشده، درمان بر عهده کلینیک ها و درمانگاهها و صدور و تمدید پروانه به عهده سازمان نظام هست. اما درخصوص کنترل بیماری های مشترک در سطح کشور و برخورداری از بک سیستم آماری، در جهت نظارت و پایش های لازم بر نحوه عملکرد کلینیک ها، و یا موضوع حساسیت برانگیز افکار عمومی در مورد نحوه مدیریت جمعیت سگ ها و گربه های شهری توسط شهرداری یا پیمانکاران مربوطه و اتخاذ یک پروتکل واحد بومی با رعایت رفاه و حقوق این حیوانات و در عین حال الزام پیشگیری از هاری قطعا نیاز به تعریف یک واحد تخصصی و ضرورت تشکیل یک دفتر در سازمان دامپزشکی مختص حیوانات خانگی کاملا بجا و منطقی است. چه بسا امکان همکاری های مشترک در جهت انتقال دانش نسبت به سلامت این حیوانات، با سازمان تبلیغاتی شهرداری تهران و کلانشهرها و ...فراهم شود و بتوان گام های درستی در مسیر آگاهی و فرهنگ سازی و بعضا در جهت کاستن از تعصبات خالی از اندیشه و بی اساس علمی عامه برداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
2
0
عزیزی که از فرانسه نوشته در سه ماه دامپزشکی یاد میگیریم، بد نیست یا به کلینیک های دامپزشکی در پاریس سری بزند یا بیایند ایران ببریمشون در واحد های گاو شیری یا اسب داری ببینیم ۳ ساله چقدر یاد می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
فرانسه کجا بود دوست عزیز ، بنده خدا یک فارغ التحصیل کشاورزیه که با وی پی ان فرانسه از بیکاری تو سایت ها میچرخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
اگه خوب می خوندی نوشته بخش خصوصی داره کار خودشو انجام میده و بخش دولتی کاری به جز دادن آمار نداره
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
1
3
دامپزشکی رشته تخصصی است، در همه دنیا تعریف شده و جایگاه ویژه خودش را دارد.
جای دامپزشکی قطعا در وزارت بهداشت است.
نقش دامپزشکان در زمینه تحقیقات، تولید دارو و واکسن، بهداشت مواد غذایی و ... بسیار پر رنگ تر از سایر رشته هاست
قرار گرفتن دامپزشکی در زیر مجموعه وزارت کشاورزی همانند قرار دادن پزشکی در زیر مجموعه بهداشت عمومی ست
مسیولین محترم لطفا اندکی تعقل
پاسخ ها
دکتر نیوشا جهانمردی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
وزارت بهداشت پرسنل خود را نمی تواند مدیریت بودجه کند. داروخانه ها و شرکت های بزرگ داروسازی با مطالبات میلیاردی از بیمه ها دست به گریبان اند. موج های عظیم مهاجرت پرستاران و نیروهای متخصص کادر درمان به خوبی نشانه های کولپس این وزارتخانه عریض وطویل و شرایط اورژانسی ش را حکایت دارد. یک بار برای همیشه با حجم وسیع الطیف وظایف سازمان دامپزشکی خواستار استقلال و یک تشکیلات مستقل شوید نه فرزند ناتنی ناخواسته وزارت بهداشت. جایگاه ما در وزارت بهداشت درصورت پذیرفتن این فرزند ناخواسته هم سطح و گرید پیراپزشکان خواهد شد. جسارت کنید و مستقل شوید. ردیف بودجه جدا و مستقل ابلاغ تعرفه های مستقل.... یک وزارت مستقل.
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
1
4
باسلام در یک کلام دامپزشکی موفق وپویا وبدرد بخور در دل جهاد کشاورزی جایی ندارد واگر اراده مسولین بر کارا بودن دامپزشکی هست باید از جهاد جدا شود وگرنه این قصه سر دراز دارد
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
1
1
جهاد تو مباحث کشاورزی ب جایی نرسیده،
کشاورزا ناراضی ان ، مصرف کننده ناراضی ، صادرات و واردات کشاورزی ناتراز
بعد در مورد دامپزشکی اعمال فشار میکنه،
خواهش میکنم ی برنامه منسجم و جامع در جهت خروج از این وزارت خانه در نظر بگیرید. باتشکر و احترام
هوتن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
0
1
آقا جهاد کشاورزی صرفا برای تخریب اموال مردم وبستن جریمه های سنگین طراحی شده برای ناراحت کردن مردم این همه بودجه آخرش هم معلوم نیست جهاد کشاورزی چه کاره است و هیچ مشکلی را نه توان حل کردن دارد ونه میخواهد که مشگل مردم بر طرف شود یک ارگان مصرف کننده مزاحم که هیچ خروجی مثبت نه برای کشور ونه ملت دارد
علی چشمی خبرنگار
|
Germany
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
1
1
بالاخره یک مرد حرف دل همه سربازان خط سلامت را زد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
1
0
اگر دنبال توسعه هستی یک سال من دنبال مجوز هستم هر روز یک ایراد میگیرند اگر پیام من دیدی بدادم برسین
نظر شما
ادامه