
حکیم مهر: در پی انتشار بخش پنجم سلسله یادداشتهای «دکتر ناصر رسولی بیرامی» با عنوان «جایگاه دامپزشکی» که در تاریخ دهم شهریورماه در این پایگاه خبری منتشر شد (اینجا)، «دکتر حسن توحیدیمهر» مدیرکل سابق دامپزشکی استان قم با ارسال یادداشتی به حکیم مهر، از بخشهایی از این یادداشت انتقاد کرد.
به گزارش حکیم مهر، متن این جوابیه عیناً به شرح زیر است:
باسمه تعالی
تاریخ : 11/07/1403
حضور همکار گرامی، جناب آقای دکتر ناصر رسولی بیرامی بزرگوار
موضوع: پاسخ محترمانه به انتشار عمومی برخی نکات تأمل برنگیز و تعجبآور
با سلام و احترام؛
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، به جهت قرار گرفتن در آستانه روز دامپزشکی، بدینوسیله ضمن تبریک پیشاپیش این روز ملی، به جنابعالی و سایر مخاطبین محترم خبرگزاری وزین حکیم مهر، با عرض پوزش اجازه میخواهم؛ قبل از معرفی خود، ابتدا به تشریح مختصر رزومه کاری خود بپردازم. از آنجائیکه حقیر، به عنوان یکی از سرسختترین منتقدان وضعیت موجود تشکیلات دامپزشکی (چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی)، پس از گذراندن یک دوره 20 ساله اشتغال در ادارات کل دامپزشکی استانهای هرمزگان و قم، که به جهت؛ ...
- پذیرش ریسکهای تشخیص و درمان بیماریهای دام، طیور و آبزیان، در دوران ۱۰ ساله طبابت نیمهوقت خود، در بخش خصوصی،
- پذیرش مشقتهای ناشی از پیمودن پروسههای میدانی، اجرایی نمودن بسیاری پروژههای تحقیقاتی و تنظیم مقالات متعدد علمی و فنی مرتبط، در دوران 1 ساله مسئول بهداشتی بودن، در مرکز پخش واکسنهای دامپزشکی استان قم و نیز، دوران 13 ساله کارشناس بودن، در ادارات مختلف فنی (بهداشت عمومی و مواد غذایی، بهداشت اماکن، بهداشت و مدیریت بیماریهای دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و...)،
- پذیرش ریسکهای تصمیمگیری در دوران 74 ماهه مدیریتی خود (در سطوح مدیریت شبکه دامپزشکی شهرستان مرزی بندرلنگه، مدیریت شبکه دامپزشکی شهرستان محوری قم و نیز، مدیریت اداره کل دامپزشکی استان استراتژیک قم)، در جهت تسهیل فرآیندهای ارائه خدمات به مخاطبین،
- تدریس مباحث آموزشی دامپزشکی، به صورت پارهوقت در مراکز دانشگاهی،
- و نیز، تدریس مباحث ترویجی بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآوردهای آنها، در مناطق کمبرخوردار روستایی و شهری، در استانهای هرمزگان و قم،
... ؛ با احترام، در زمینه چگونگی حفظ و ارتقا جایگاه حرفه مظلوم و مقدس دامپزشکی (در نزد افکار عمومی، نخبگان و مسئولین)، خود را، صاحب سبک نیز، میدانم؛ به محض مشاهده 4 بخش اول از مطالب نگاشته شده، از سوی شخصیت فرهیختهای همچون جنابعالی - درج شده در سایت خبرگزاری وزین حکیم مهر - بلافاصله، اقدام به ذخیره نمودن این مطالب نمودم؛ تا در فرصت مناسب، به مطالعه دقیق آن بپردازم. لیکن، با وجود مطالعه مطالب مزبور و علیرغم مغفول باقی ماندن یکسری از مهمترین مباحث پیش نیاز، برای تحول در تشکیلات دامپزشکی در مباحث مطروحه توسط جنابعالی، به دلیلی که در ادامه اشاره خواهد شد؛ اکنون نیز ناچاراً، پرداخت اختصاصی به موضوع اصلی مورد بحث جنابعالی را، به وهله زمانی دیگری موکول می نمایم و در این مجال، "صرفاً " به جهت استفاده از قلمی روان، در نگارش بیدریغ تجربیات 30 ساله خود در حوزه دامپزشکی، تأکید عملی صورت گرفته در مستند سازی تجربیات مربوطه و نیز، فرصت گذاشتن برای پاسخ دهی به موارد مهم کامنت گذاشته شده، از محضر جنابعالی تشکر نمایم.
متأسفانه، در خلال مطالعه بخش پنجم مطالب شما، به طور ناگهانی و با کمی تأخیر، متوجه درج برخی نکات تأمل برانگیز و.البته تعجب آور گردیدم؛ که مراتب فرهیختگی شخصیت جنابعالی را، به طرز فزاینده ای، تحت الشعاع قرار داده و حتی برازندگی سایر مطالب تان را نیز، تحت تاثیر قرار می داد! لیکن از آنجائیکه، به جهت ادامه دار بودن مطالب ارزشمند جنابعالی، پرداخت بی درنگ به یک قسمت خاص از بخش مذکور، آنهم بدون توجه به سایر نکات بیان شده، ممکن بود؛ نشانگر کم ظرفیتی پردازنده به آن قسمت، محسوب گردد؛ و از طرفی، هرگونه نگارش بی تأمل تراوش های نسنجیده و به ذهن متبادر گردیده (به عنوان کامنت در ذیل مطالب مزبور)، ممکن بود؛ دور از شأن نگارنده آن و خوانندگان محترم باشد و یا گذراندن آن، از فیلتر های کنترلی یک تریبون.رسمی، همچون خبرگزاری حکیم مهر و در نتیجه، انتشار عمومی آن در بین جامعه بزرگ دامپزشکی کشور، متعاقباً ممکن بود؛ موجبات لطمه وارد نمودن به جایگاه خبرگزاری مذکور را، فراهم آورد، بر آن شدم؛ تا پس از خویشتن داری و انتظار برای رسیدن مباحث به یک نقطه مطلوب، به ذکر نکاتی در خصوص همان مباحث تأمل برانگیز و تعجب آور اشاره شده، بپردازم. از این رو، همزمان با انتشار بخش هفتم مطالب جنابعالی، در ذیل، به این موارد اشاره خواهم نمود:
1- جنابعالی، در بخش پنجم از مطالب خود؛ ...
در پاراگراف اول با وجود اینکه، بحث سهمیه بندی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی را، ریشه و اساس خشکاندن علم، دانش و فنون و عامل نابودسازی و عقب افتادگی کشور در همه زمینه ها، عنوان نمودید (که به زعم شما، باعث قرار گرفتن افراد تلاش نکرده، کسب علم و دانش نکرده و فاقد شایستگی، در جایگاه دانشجو، معلم، استاد، محقق و مدیر و همچنین، پائین آمدن سطح علمی و تحقیقاتی کشور و سوق یافتن کشور، به سوی جهل و عقب ماندگی نیز، می شود)! اما، در پاراگراف سوم پس از آنکه، اخذ اجازه از فرزند دلبندتان، برای گرفتن "کاغذ" (کنایه ای سخیف شده از، همان تأییدیه بنیاد شهید امور ایثارگران) جهت با سهمیه وارد شدن ایشان به دانشگاه و نیز، پاسخ ایشان، مبنی بر "... نمی خواهم دانشجوی سهمیه ای بشوم و می خواهم اگر لیاقت و شایستگی دارم، خودم با تلاش خودم وارد دانشگاه شوم " را، به عنوان نمونه ای از موارد مرتبط با تربیت و آموزش خود در خانه، معرفی نمودید؛ در انتهای همین پاراگراف، متأسفانه تصریح فرمودید : "...که اکنون گاهی، در مواردی پشیمانم و میگویم باید از امکاناتی که در اختیارم بود، استفاده میکردم" (و یا به عبارت بهتر: باید از سهمیه ایثارگران، استفاده می کردم)! ... ؛ با علم به اینکه، هیچ شهید عزیزی و یا حتی، هیچ فرزند شهید بزرگواری، با دستمایه قرار دادن خون ریخته شده و به منظور انتفاع خانواده خود و یا شخص خود، خواستار تصویب قانون ایجاد سهمیه ورود به دانشگاه و یا حتی، پیگیر اجرای آن نبوده است؛ حتماً تأیید می فرمائید: "تناقض آشکار" رخداده در مطالب مزبور و به ویژه "ابراز پشیمانی بی موقع" جنابعالی، قبل از هر چیز، نهادینه نبودن فرهنگ تربیتی و آموزشی ادعا شده.- نه در خانه شما، که در شخصیت خود شما – را، به شکل معنی داری، ملموس نموده است و رنج بردن جنابعالی، از وجود یک زخم قدیمی.-که ریشه در تصمیم شما، در سالهای دور دارد–.را، قویاً محتمل می نماید!
2- یکی از ساده ترین مباحثی که، فهم آن حتی، برای هر "تحصیل نکرده" دانشگاه نیز، طبیعی به نظر می رسد؛ آنست که: دانش آموزان قبولی در کنکور (چه با سهمیه و چه بدون سهمیه)، پس از ورود به دانشگاه، در مسیر یکسانی برای کسب علم و دانش و اخذ مدرک، قرار می گیرند. بدیهی است؛ در این شرایط، اساتید محترم دانشگاه نیز، بدون توجه به تفاوت سهمیه ورودی به دانشگاه و صرفاً، با استناد به تلاش های دانشجویان، در طول دوران تحصیل - برای پاسخ دهی به سئوالات آزمون های پایان ترم (در کنار ارزیابی های بین ترم) - موفقیت ایشان، در فهم مطالب درسی ارائه شده را، با دادن نمره، تأیید می نمایند. البته در این بین، فراهم بودن مسیرهای فرعی، بهره گیری از ترفندهای کثیف گرفتن نمره (نظیر: تقلب یا لابی با اساتید) نیز، ممکن است؛ گذراندن واحدهای درسی و به تبع آن، اخذ مدرک برای برخی از دانشجویان را، قطعی بسازد! لیکن، ناگفته پیداست؛ اگر شخصی، بدون کوچکترین استناد، به این ترفندهای کثیف گرفتن نمره، تقریباً برای هر کسی که وارد دانشگاه شد؛ اخذ مدرک را، "حتمی" بداند؛ حتی در صورت داشتن سابقه تدریس در مراکز دانشگاهی و یا "استاد" خطاب شدن توسط همکاران خود، در خوش بینانه ترین حالت، بازهم مراتب نا آشنایی ایشان با فضای آموزشی دانشگاه، قابل کتمان نخواهد بود!
3- مع الوصف قبل از ادامه مباحث، اجازه می خواهم ؛ در این مجال خودم را، اینگونه معرفی نمایم : اینجانب دکتر حسن توحیدی مهر، فرزند دوم شهید علی تُرشیزی هستم؛ که، با بهره مندی از قانون سهمیه شاهد (البته بدون پیگیری پدر شهیدم، برای ایجاد سهمیه)، در مهرماه سال 1376، موفق به قبولی در رشته دکترای دامپزشکی دانشگاه تهران گردیدم و بدون بهره گیری از ترفندهای کثیف گرفتن نمره و با کسب معدل 15، در آبان ماه سال ۱۳۸۲ نیز،.موفق به اخذ مدرک خود، گردیدم. همچنین در این مجال، اجازه می خواهم؛ به نمایندگی از سایر فرزندان معزز شهید تحصیلکرده کشور، از محضر شما فرهیخته گرامی، صمیمانه عذرخواهی نمایم؛ چراکه، پس از مشاهده و مطالعه پاراگراف های اول، دوم و سوم از بخش پنجم مطالب جنابعالی - به ویژه آنجا که مرقوم فرموده اید: "... در شرایطی که اکنون پیش میرود، دانشگاهها و مدارس ما، پر از افراد بیسواد و بیخاصیت خواهد شد و فردا، مهندس یا معمار یا پزشک یا دامپزشک یا دندانپزشک و معلم و استاد، محروم از علم و دانش و فن لازم و واقعی خواهند بود ... این افتضاحی است؛ که باید جلوی آن گرفته شود و این خلاف آرمان، هدف و خواست یک شهید یا ایثارگر است... او هرگز برای آن شهید نشده است؛ که فرزندش را به مقام و منزلتی برساند و اگر ما از روی جهل و نادانی این کار را میکنیم، خیانت به آرمانهای شهید است"- و نیز، با وجود بکار رفتن این سطح، از برچسب ها و نسبت های دور از شأن در متن جنابعالی، برای معرفی این قشر فرهیخته، متأسفانه از سوی هیچ فرزند شهید دارای اعتماد به نفسی، هیچ اعتراض متناسبی نسبت به مطالب مزبور - به جز، همان چند کامنت محدود و بی نام، که حتی، پاسخ دهی به آنها را، ضروری ندانستید (!) - ابراز نگردیده است !؟
4- جنابعالی، در پاراگراف سوم از بخش پنجم مطالب خود، به مشاهده چندی پیش "یک آقایی" اشاره فرمودید که، طبق فرمایش شما هم، "معلم و استاد شده" بود و هم، "حرف زدن معمولی را، بلد نبود" (و خجالت می کشید که به روی طرف مقابل نگاه کند). این در حالیست که، قبل از هر توضیح دیگری با احترام بایستی، به جهت همان معرفی منحصر به فرد اشاره شده در صفحه قبل، به محضر جنابعالی چنین ابراز داشت، که:
- اگر با وجود دانستن جزئیات قانون مربوط به سهمیه شاهد، فرزندان شهید تحصیلکرده کشور را، در معرض انتشار عمومی برچسب ها و نسبت های دور از شأن مدنظر خود، قرار داده اید؛ در اینصورت، به جهت برخورداری از این سطح، از "بلد بودن" در چیدمان کلمات، برای "حرف زدن معمولی"، به شما همکار "معلم و استاد شده"، بایستی صمیمانه تبریک گفت!
- همچنین، اگر بدون دانستن جزئیات قانون مذکور، این بزرگواران را، در معرض انتشار عمومی برچسب ها و نسبت های دور از شأن مزبور، قرار داده اید؛ در اینصورت نیز، همان رفتار مورد انتقاد قرار گرفته توسط جنابعالی- در مورد همان آقایی که "معلم و استاد شده " بود؛ ولی بدلیل اینکه "حرف زدن معمولی، بلد نبود" ؛ "خجالت می کشید به روی طرف مقابل نگاه کند"- را، برای شما (در مقابل فرزندان معزز شهید تحصیلکرده کشور) توصیه می نمایم!؟
5- از آنجائیکه تصور می گردد؛ احتمالاً بی اطلاع بودن خود، نسبت به جزئیات این قانون را، محل اشکال بدانید؛ با بهره گیری از یک مثال ساده در ذیل، وجود 2 ویژگی مغفول مانده در قانون قدیمی نحوه "ورود به دانشگاه" فرزندان شهید - که موجبات تازه نمودن این اجحاف قدیمی از سوی جنابعالی، در حق فرزندان شهید "فارغ التحصیل گردیده از دانشگاه" نیز، گردیده است - را، تشریح می نمایم:
- نکته اول این است که: فرض بفرمائید؛ آخرین رتبه مورد نیاز قبولی در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران، حداقل نمره رتبه 1000 باشد. از آنجائیکه طبق قانون، آندسته از دانش آموزانی که می خواهند با استفاده سهمیه شاهد، در این رشته قبول گردند؛ لاجرم بایستی، 75% نمره رتبه نفر آخر قبولی (بدون سهمیه) در این رشته را، کسب نمایند؛ در اینصورت، برای این دانش آموزان، 25% باقیمانده، به سرجمع آخرین حد مجاز نمره رتبه قبولی در این رشته، اضافه خواهد شد و به عبارت ساده تر، دانش آموزانی که با استفاده از سهمیه شاهد و با کسب حداقل نمره رتبه 1250، در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران قبول گردیده اند؛ به جهت کسب همان 75 % نمره رتبه نفر آخر، حتی بدون استفاده از سهمیه نیز، در بدترین حالت، در رشته دامپزشکی دانشگاه (قرار گرفته در جایگاه) بعدی نیز، قبول می گردیدند.
- نکته دوم این است که: با یک جستجوی ساده، در صفحه "ویکی پدیا " به وضوح، درخواهید یافت؛ تعداد دانش آموزانی که با استفاده از سهمیه شاهد، در هر یک از رشته های دانشگاهی قبول می گردند؛ " افزون" بر ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاه می باشند. به عبارت ساده تر، وقتی سر کلاس درس، با وجود اعلام ظرفیت 60 نفری، جهت قبولی در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران، با تعداد بیشتری دانشجو، مواجه می گردید؛ این دانشجویان مازاد، فرزندان شهیدی هستند؛ که به جهت، کسب همان حداقل 75% نمره رتبه آخر قبولی در رشته دامپزشکی، به سرجمع ظرفیت پذیرش دانشجو اعلام شده توسط دانشگاه تهران، اضافه گردیده اند. بدیهی است؛ طبق این قانون قدیمی- فارغ از اصلاحیه های اخیری که (به واسطه رو به اتمام قرارگرفتن جمعیت فرزندان شهید آماده به تحصیل در کشور) در این قانون، اعمال گردیده است - دانشجویان شاهد، هیچ یک از ظرفیت های معمولی اعلام شده توسط دانشگاه را نیز، به خود اختصاص نداده اند!
6- در شرایط کنونی که، از میزان درصد محدود فرزندان شهید "آماده به تحصیل" کشور، دیگر چیزی باقی نمانده است - پرواضح است؛ " افتضاحی، ...که باید جلوی آن گرفته شود"؛ آنست که:
- از یکسو، با وجود اطلاع نداشتن از جزئیات قانون "ورود به دانشگاه" فرزندان شهید، ضمن نگارش تراوش های به ذهن متبادر گردیده و ارائه راهکارهای قیم مأبانه در مورد این بزرگواران -که عموماً مویی سفید نموده اند- و نیز، گذراندن این تراوش ها و راهکارها، از فیلتر های کنترلی یک خبرگزاری رسمی و متعاقباً، انتشار عمومی آن، در بین اعضاء یک جامعه تخصصی، کاری کنیم که، فرزندان شهید شاغل در آن حرفه، برای ملموس نمودن قابلیت ها و نخبگی های خود، ناچار گردند؛ "فرزند شهید بودن" خود را، مخفی نمایند!؟
- و از سوی دیگر، با نادیده گرفتن و تغافل عمدی، نسبت به مسیر یکسان و با موفقیت پیموده شده توسط ایشان، در طول دوران تحصیل و در زمان گذراندن واحدهای درسی مربوطه (همچون سایر دانشجویان)، ادعای استاد بودن و مدیر بودن بنمائیم و به جای باغبانی در حق این گل های شکوفا شده و مدیریت این منابع انسانی ارزشمند (حداقل در سطح سازمان دامپزشکی کشور)، متأسفانه در اقدامی شائبه برانگیز، ایشان را، افرادی "بی خاصیت، بی سواد، فاقد شایستگی لازم، محروم از علم، دانش و فن لازم و واقعی" معرفی نمائیم؛ که در شرایطی کنونی، نه تنها، دانشگاهها و سازمانها را پر نموده اند؛ بلکه، موجب تنزل دهنده جایگاه علم، دانش، عالم، دانشمند و مدیر در کشور نیز، گردیده اند!؟
7- و اما، سخن پایانی:
اکنون که، به تبع تصویب، اجرا و اطلاع رسانی بد جزئیات این قانون خیرخواهانه و نیز، به جهت رشد نا یافته ماندن گفتمان موجود در این خصوص،.در بین بسیاری از فرهیختگان و نخبگان جامعه، علاوه بر حاکم شدن یک دیدگاه مادی و دنیوی، در مورد فرزندان معزز شهید تحصیلکرده کشور، متأسفانه رفتار غالب این بزرگواران نیز، به "مخفی نمودنِ فرزند شهید بودن" خود، ختم گردیده است؛ در ذیل، به یک تشخیص آسیب شناسانه، (به ویژه) در انتقاد از رفتار فرزندان شهید -که با وجود انتشار عمومی در کشور، سرفرازی ایشان را، در پی داشته است (!) – اشاره می کنم و متعاقباً به یکی از، پروتکل های درمانی تجویز نموده بر این اساس - آنهم، توسط یکی از متخصصانی که، به جهت بصیرتمندی، ولایت مداری و مراتب "بلد بودن" خود، در "حرف زدن معمولی"، برای همه افراد جامعه "معلم و استاد شده" اند – می پردازم و آنرا، به جنابعالی -که خود، از یادگاران دفاع مقدس هستید- هدیه می دهم. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز، در وصیت نامه الهی- سیاسی خود، چنین می فرمایند:
«فرزندانم، دختران و پسرانم، فرزندان شهدا، پدران و مادران باقیمانده از شهدا، ای چراغهای فروزان کشور ما، خواهران و برادران و همسران وفادار و متدینه شهدا ! در این عالم، صوتی که روزانه من می شنیدم و مأنوس با آن بودم و همچون صوت قرآن به من آرامش می داد و بزرگترین پشتوانه معنوی خـود می دانستم، صدای فرزندان شهدا بود، روزانه با آن مأنوس بودم؛ صدای پدر و مادر شهدا، که بعضاً بود که وجود مادر و پدرم را، در وجودشان احساس می کردم.
عزیزانم! تا پیشکسوتان این ملتید، قدر خودتان را بدانید. شهیدتان را در خودتان جلوه گر کنید، با همان معنویت، صلابت و خصوصیت. به طوری که هر کس شما را می بیند، پدر شهید را، یا فرزند شهید را، به عینه "خود شهید" را، احساس کند. خواهش می کنم مرا حلال کنید و عفو نمایید. من نتوانستم حق لازم را، پیرامون خیلی از شماها و حتی فرزندان شهیدتان اداء کنم، هم استغفار می کنم و هم طلب عفو دارم.
دوست دارم جنازه ام را فرزندان شهدا بر دوش گیرند، شاید به برکت اصابت دستان پاک آنها بر جسدم، خداوند مرا مورد عنایت قرار دهد».
کوچک همه بزرگان خانواده دامپزشکی کشور
حسن توحیدی مهر (تٌرشیزی) - 11/07/1403
دونستن یک نکته خیلی مهمه اون اینکه اگر این افراد پرادعا که ناتوانی های خودشون و عقب موندگی های خودشون رو در وجود فرزند شهید میبینن پدر نمیداشتن اکثرا دخترها و پسرهای اینچنینی به راههای خلاف میرفتن و معتاد میشدن چنانکه در جامعه هم داریم میبینیم چه افرادی بیشتر معتاد میشن چه افرادی بیشتر بی بند و بار میشن
|
پس چرا افرادی که پدر یا مادر یا برادر و خواهرشون بر اثر تصادف یا بیماری فوت کرده اند سهمیه ندارن؟؟؟!!!!!!!!
|
کسی که جنگ شهید شده برای حفظ مملکت وکیان خانواده ها جونش رو از دست داده ، فرزندی پدرش رو از دست داد که خیلی پدر های دیگر بالا سر فرزندانشون باشند ، اگر منصفانه نگاه کنیم مطمئنا با کسی که به دلیل بی احتیاطی تصادف می کنه زمین تا اسمون فرق داره
|
آقای 8:23 پدر نقش چندانی در موفقیت های فرزند نداره. چه بسا افراد زیادی که پدر و مادر هم دارند اما استعداد ندارند. این ربطی به پدر و مادر نداره. بیشتر مربوط به تلاش و انگیزه خود فرد هست. اگر شما انگیزه و استعداد داشته باشی، حتی اگر پدر و مادر هم نداشته باشی میتونی موفقیت های زیادی به دست بیاری.
|
به هر حال در صورت دادن سایر امتیازات مثل پول خون و بیمه وسایر موارد باز از طرف دیگران زخم زبون نثارشون خواهد شد
|
کاش روی مهر طبابت و تابلوی مطبشان بزنند سهمیه فلان...... چرا در دانشگاه می خواهند سهمیه را مخفی کنند
کاش از دکتر رسولی قدری به خاطر رشادت ها در جنگ و هم رزم پدر شما بودن تمجیدی میکردید و از ایشان انتقاد مینمودید که البته حق شماست . .
ما در اداره خودمان به ندرت مشاهده می کنیم که ایثارگران محترم به وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی (پاراگراف دوم ) عمل کرده باشند.
ای کاش سهمیه به همان دانشگاه ختم می شد... استخدام بدون نوبت، ماموریت آموزشی رایگان، مدیر کل شدن بدون داشتن تجربه مفید ، .............................
اگر هم ورود به دانشگاه در سهمیه مازاد بوده اما اشتغال فرزندان شهدا چه در مقام استاد یا کارمند دولت دقیقا کل ظرفیت استخدامی را که بعضاً یک نفر بوده به خود اختصاص داده است
اینکه لااقل اقرار نمودید که فقط ۲۵ درصد نمره اضافه تعلق میگیرد هم کافی است
|
احسنت
دوستان فقط اخبار مرتبط پایین همین خبر رو مطالعه بفرمایید متوجه میشین چه خبره!!!!!!!
متاسفانه شما حتی تفاوت بین رتبه و نمره رو نمیدونین دوست عزیز اون وقت یادداشت هم میفرستید
دوستان ایثارگر بعضی مطالب توضیح دادنی نیست با توجه به هجمه ای که علیه ایثارگران ایجاد شده جواب منطقی پاسخگو نیست اگر دوستان مشکلی دارند راه سوریه و لبنان بازه بسم الله ....
|
منتظریم رسایی و ساداتی نژاد و پیمان پاک و .... که رفتند ما هم پشت سرشون میریم البته اگه داشتن حکم قضایی رو بهانه نکنند که ممنوع الخروج هستند
برادر توحیدی مهر، بر همه پوشیده نیست چطور ایثارگران در دانشگاه سهمیه دارند. هم سهمیه جذب و هم برای روسفید ماندن این برادران ، برگزاری کلاسهای ریویو(مرور) لام و ... و ارائه مواردی که در ازمون می آید شاید حداقل امتیاز را کسب کنید.
|
چرا فقط به سهمیه ایثار گران گیر میدید در حالی که تعدادشان خیلی کم شده در حالی سایر سهمیه ها از جمله هییت علمی و ... در حال افزایش است
در برابر مطالب آقای دکتر رسولی، احترام بیش از حد گذاشته شده به ایشان، خود سئوال بر انگیز است.
مجبورم این مطلب رو بنویسم چون در جریان نحوه تحصیل شما هستم
|
عالی????
|
بسیار درست فرمودید عزیز
فرزندان شهید که با وجود نقش نداشتن در تصویب و اجرای قانون سهمیه، مجبور به مخفی کردن فرزند شهید بودن خود شده اند، چگونه باید به انتقاد سردار سلیمانی مبنی بر پیاده نمودن ویژگی های پدر شهیدشان در وجود خودشان، جامع عمل بپوشاند.
ما اماده اعزام هستیم وقتی که سودی برای هموطنان داشته باشد مثل شهدای دفاع 8 ساله
|
»اختلاس »
همه صحبتهای دوستان صحیح.یکی بگه چراایثارگری ازملاکهای انتخاب کارمند نمونه هست؟یعنی بقیه نشستندزمین؟
از امریه سربازی خبری نیست بعد از ۶ ماه؟ خداقوت به مسئولین
چرا پیگیر امریه برای دامپزشکان سرباز نیستید؟ ۶ ماهه مسئولین وقت گفتند مجدد میگیریم از ۶ ماه پیش تا الان هیچ خبری نیست
اکنون 35 سال از آخزین روزهای جنگ تحمیلی می گذرد. آخرین فرزند شهید آن حکایت سخت، اکنون 34 ساله است که سن کنکور و اشتغال را گذرانده است.
|
هنوز ایثارگر کاردان متولد 48 داریم که با سهمیه میخاد مدرک کارشناسی بگیره
|
ببینید باید ایثارگران و خانواده های شهدا تفکیک شود.
|
شما خیلی ساده انگارانه حساب می کنید. خب اگر فرزندان ایثارگران سن کنکورشان گذشته پس چرا این سهمیه های کنکور رو جمع نمی کنن؟!
این مختص کشور ما نیست، بسیاری از کشورها در قبال فرزندان پدرانی که جانشان را برای امنیت کشورشان فدا کردن خود را مسئول و حتی ولی میدانند و این سهمیه ها کمترین حمایتی است که می شود از این عزیزان کرد. بسیاری از همین سهمیه ها نمرات دروس دانشگاهی و معدلشان از آنانی که سهمیه ندارند بالاتر و در تمام زمینه ها مبتکر تر و با همت تر هستند. الان سهمیه مناطق محروم هم هست. حتی همین عزیزان علی رغم امکانات کم آموزشی زمانی که وارد دانشگاه می شوند و شرایط رشد علمی شان برابر با بدون سهمیه ها می شود، در اکثر موارد بالاترین معدل های دانشگاهی را کسب می کنند.
|
نفرمایید بسیاری بلکه اندکی این گونه هستن!
این متن نیاز به پاسخ نداره و مهر تاییدی بر سخنان دکتر رسولی است
. نمی خواهم دانشجوی سهمیه ای بشوم و می خواهم اگر لیاقت و شایستگی دارم، خودم با تلاش خودم وارد دانشگاه شوم جدا از توهین و تمسخر نگارنده و پاسخ دکتر توحیدی این مطلب دروغی بیش نیست اگر سهمیه ای داشته باشد حتما استفاده کرده نیاز به این همه توهین نیست ایندفعه اگر جنگی بشه دیگه کسی زن و بچه رو رها نمیکنمه بره جنگ و دیگه فرزند شهیدی نمونده بخواد از سهمیه استفاده کنه همه الان خودشون بچه و نوه دارند
|
پسر منم سهمیه داشت ولی استفاده نکرد چون این کار رو تضییع حقوق دیگران می دونست! بهش افتخار می کنم.
«آخرین رتبه مورد نیاز قبولی در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران، حداقل نمره رتبه 1000 باشد. از آنجائیکه طبق قانون، آندسته از دانش آموزانی که می خواهند با استفاده سهمیه شاهد، در این رشته قبول گردند؛ لاجرم بایستی، 75% نمره رتبه نفر آخر قبولی (بدون سهمیه) در این رشته را، کسب نمایند؛ در اینصورت، برای این دانش آموزان، 25% باقیمانده، به سرجمع آخرین حد مجاز نمره رتبه قبولی در این رشته، اضافه خواهد شد و به عبارت ساده تر، دانش آموزانی که با استفاده از سهمیه شاهد و با کسب حداقل نمره رتبه 1250، در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران قبول گردیده اند؛ به جهت کسب همان 75 % نمره رتبه نفر آخر، حتی بدون استفاده از سهمیه نیز، در بدترین حالت، در رشته دامپزشکی دانشگاه (قرار گرفته در جایگاه) بعدی نیز، قبول می گردیدند»
|
عزیزان
در شرایط کنونی که، از میزان درصد محدود فرزندان شهید "آماده به تحصیل" کشور، دیگر چیزی باقی نمانده است - پرواضح است؛ " افتضاحی، ...که باید جلوی آن گرفته شود"؛
تدریس در کلاس ترویجی برای روستائیان مناطق کم برخوردار هم افتخار دارد؟
ای کاش اموزش بدون سهمیه می شد و افراد براساس شایستگی وتلاش خودشان وارد دانشگاه می شدن.
الان که در تمام ادارات و سازمانها مشاهده میشود صرفا سهمیه داشتن برا ارتقا در حد مدیران و مدیران کل کافیه و تخصص و تجربه بهایی نداره و همین پاشنه آشیل سیستم اداری و بی مسئولیتی شده چرا که هر مشکلی هر برای فرد پیش می آید با اتکا به سهمیه دار بودن و دریافت توصیه نامه رفع میشود و ای کاش سهمیه فقط شامل ورود به دانشگاه و استخدام و عدم پرداخت حق بیمه و مالیات و... بود و در مدیریت ها حداقل از افراد متخصص و با تجربه استفاده می شد نه افراد سهمیه ای
با سلام خدمت کلیه عزیزان
|
عزیز منم پدرم معلم بود از کودکی مبتلا به بیماری شدید قلبی بود توانایی جنگیدن نداشت اما دم در سنگر علم و دانش جان به جان آفرین تسلیم کرد
من ورودی ۶۷ دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران هستم.فقط یادممیاد که بر ای گذراندن واحد فیزیکپزشکی ،گفتند هرکس که نمره زیست و فیزیک کنکور آنها بالاتر از ۵۰ درصد میباشد،نیازی به گذراندن پیش نیاز این واحد نیست،سپس آموزش دانشکده،لیست نمرات زیست و فیزیک همه ۹۰ نفر را در بورد زده بود،وقتی درصد نمرات بچه ها را دیدم گفتم وا مصیبتا!!(لا اقل برای نیمی از آنان)، این است چیزی که به چشم دیدم...
در همه قشرها خوب وبد کارکن وکارنکن است
کاملا با نظر دکتر رسولی موافقم. هرگونه امتیازی می خواهتد به ایثارگران بدن مثل واردات خودرو و... اما به علم و سواد این مملکت بازی نکنن چون نتیجه اش فاجعه بار هست. همونجوری که می بیینیم
به نظر من مطلب دکتر توحیدی مهر مودبانه نبود .............................
|
من نمیدونم که در آمریکا اینچنین سهمیه ای هست یا خیر. ولی از یک چیزی مطمئن هستم که ورودی در دانشگاهها بسیار راحت است ولی وقتی وارد شدی بایستی زحمت بکشی تا بتوانی فارغالتحصیل بشوید. برعکس ایران که ورودی سخت است و سهمیه ها بشدت اعمال میشود.
متاسفانه گویا دکتر توحیدی مهر به دلیل ناراحتی زیادی که داشتند ................ علی رغم اینکه میگن که صبوری کردن اما مشخص هست که با عجله و عصبانیت مطلب رو نوشتن چون پر از مطالب نادرست و اشتباه هست.
|
آره واقعا 75 درصد رتبه میشه رتبه 750 نه 1250 که اتفاقا رتبه کمتری هست
|
تا آنجائیکه من متوجه شدم، خود دکتر توحیدی (به جهت اصرار بر عدم پیگیری )هم نسبت به قانون سهمیه انتقاد دارند. اینکه رفتار های مدیران موجب مخفی شدن فرزند شهید بودن این عزیزان خواهد شد، خود نوعی انتقاد به این قانون هست. قطعا اگر با همان دیدگاه مادی و دنیوی مورد اشاره دکتر توحیدی، به سالهای تصویب این قانون برگردیم، خود فرزندان شهید و خانواده های شان، جز مخالفین تصویب این قانون خواهند بود تا از ایجاد این دیدگاه مادی و دنیایی در مورد خود جلوگیری کنند. با وجود دخیل نبودن این عزیزان در اعمال این قانون، استفاده از برچسب هایی همچون تضییع حق، یعنی افتادن در ورته همان انتقاد دکتر توحیدی، در استفاده از کلمات ناپسند می باشد. بازهم هر طور صلاح می دانید
مثال موجود در نامه فوق بابت محاسبه درصد و حدنصابها و رتبه داوطلب و نحوه پذیرش بسیار آموزنده و جامع بود و بسیار مستفیذ شدیم. و از حکیم مهر تشکر فراوان داریم که پس از اطمینان از صحت و درستی محاسبه در روش فوق اقدام به چاپ و انتشار آن نمودند.
دکتر رسولی، فرزندان شهید را، بی خاصیت، بی سواد، محروم از علم ، تنزل دهنده جایگاه علم و.... معرفی کرد، بعد دکتر توحیدی مهر، ابتدا از قلم روان ایشان قدردانی کرده، سپس، به جهت اینکه در قبال تعابیر استفاده شده توسط ایشان، اعتراض متناسبی از سوی فرزندان شهید، از ایشان عذرخواهی کرده، استدلال خودش را آورده (فارغ از قابل نقد بودن آن) و همچنین، جمله سردار سلیمانی را به ایشان هدیه داده..... لطفا یکی به من بگه، کدامیک از این دو نفر، حرف زدن معمولی را، بلد تر بوده است.
|
فرزند شهید اگر استعداد تحصیلی بالایی دارد بیاد در سهمیه آزاد، توانایی و لیاقت علمی خود را نشان دهد
از تمام صحبت های دکتر رسولی همین مسئله فقط ذهن جنابعالی را آزرده!!!؟؟؟؟؟ این موضوع (عوارض سهمیه بندی در کنکور) الان ذکر هر محفلی است و مضرات آن در جامعه کاملا مشهود است. حیف از وقتی که برای خواندن این مطلب گذاشتم.
انصافا، اضافه شدن به حد مجاز رتبه قبولی در یک رشته، بدون هر گونه پیگیری فرزندان شهدا و اشغال نکردن هیچ یک از ظرفیت های اعلامی دانشگاه توسط ایشان، دلیل استفاده از این الفاظ ناشایست توسط دکتر رسولی، نمی شود. انتقاد از یک قانون خاص، نباید موجب توهین به مشمولین آن قانون بگردد. تبریک به دکتر توحیدی، به لحاظ جسارت تنظیم جوابیه برای الفاظ استفاده شده توسط دکتر رسولی، با استناد به یکی از مطالب خود دکتر رسولی، که نشان از بلد بودن ایشان، در حرف زدن معمولی دارد. حکیم مهر، لطفا پاسخ دکتر توحیدی را با بخش پنجم مطالب دکتر رسولی، مرتبط نمائید تا نیاز به جستجو نباشد. با تشکر
در اینگونه موارد نویسنده جوابیه باید پاسخگوی برخی کامنتها که نظر ایشون رو نقد می کند باشد. البته خلاصه و مفید ومثل متن اینقدر مبهم و درهم نباشه.
در اینکه سهمیه حق بعضی رو ضایع می کنه شکی نیست ولی چون قانون هست قبول کردیم ولی ما با قانونگذار مشکل داریم. نیازی به این همه توضیح هم توسط آقای توحیدی نبود. البته ..............................
البته الان نیاز به سهمیه نیست هرچه بخوای با بند پ میشه بدست آورد این جر و بحثها در کشور ما جایی نداره
من ورودي ٦٧ دانشگاه تهران هستم وسوابق کاری وعلمی مشخصی دارم.بنده نوشته های آن همکلاس شاهد عینی را تایید میکنم چون خودم شاهد لیست درصد نمرات زیست شناسی و فیزیک کنکور افراد هم دوره خود بودم،اما همان موقع هم معتقد به لزوم ارج نهادن خانواده معظم شهدا،جانبازان،رزمندگان و…در امور مادی و رفاهی بودم به جز درزمینه رقابتهای علمی که صرفا میبایست براساس توانایی های علمی و استعدادهای تحصیلی ، افراد در شرایط منصفانه اررزشیابی شوند.
فرزند شهید و سهمیه!
|
آقا اینهمه نوشتی اما نگفتی اگر فرزندان ایثارگران دیگر از سال 1385 سن کنکورشان گذشته چرا هنوز سهمیه های کنکور برای آنها برقرار هست و حتی بعضی سهمیه های جدید هم طی همین 4-5 سال اخیر توسط مجلس برای آنها تصویب شده؟!
|
دوست عزیز اگر آمار شما رو صحیح در نظر بگیریم، یعنی فرزندان شهدا 176 هزار نفر باشند، و تعداد کل پذیرش سالانه در رشته های مهم مثل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی رو از سال های بعد از جنگ که حدود 500 نفر بود (حداقل 5 سال بعد از جنگ رو در نظر میگیریم، چون فرزندان ایثارگران در زمان شهادت یا جانبازی پدر محترم شان، سن های مختلفی داشته اند از کودکی تا نوجوانی) تا سالهای اخیر که مجموع ظرفیت پذیرش رشته های خوب در دانشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور به 7-8 هزار نفر رسیده، این تعداد 176 هزار نفر این پتانسیل رو دارن که کل این مقدار ظرفیت پذیرش رو پر کنن.
سلام حدود ساعت دوازده شب هست در یکی از فارم های دام بزرگ بعلت در گیر شدن دامها به بیماری ناشناخته ب به اتفاق تنی چند از همکاران در دامداری حضور داریم منتظر یکی از همکاران که گویا ایشان هم از خانواده معزز شهدا میباشن هستیم فکر کنم تا ساعت سه الی چهار صبح مشغول برسی بیماری میباشیم که امیدواریم موفق بشیم
|
آقای دکتر عربشاهی، پیشکسوت دامپزشکی استان قم و چهره شناخته شده کشوری در مدیریت بیماری های تولید مثل گله های گاو شیری، حداقل انتظاری که از شما به عنوان رئیس شورای نظام دامپزشکی استان قم وجود دارد این است که جانب صداقت و عدالت را رعایت فرمائید ....................
|
.............. بحث ادب و اخلاق نیست . بحث علم افراد است که سهمیه ها باعث ضایع شدن حق افراد میشود. هرگونه کمک مالی و رفاهی به خانواده شهدا و ایثارگران ممدوح است لکن در حوزه علم اعطای سهمیه جفا به خود این عزیزان است.
|
سلام بر جناب استاد دکتر عربشاهی بزرگوار
|
دکتر عربشاهی سلام ، سهمیه و مرام و ...اینا به کنار ... ، بیماری ناشناخته چی شد؟
|
شما عبارت دوستان را بکار بردید در صورتی که هیچ کدام از سه گروه دوستان شما نیستند بلکه همکاران تان هستند و صد البته که هیچ کدام هم سیاسی نقد ننمودند بلکه واقعیات را گفتند ............... بگم بگم هم نبود چرا که بگم بگم فقط کار آن مرد که رفته است بود ...............
|
قبول دارید این جوابیه به یک نقد منطقی در شأن یک مدیر کل نبود؟
تشریف بیارید ادارات کل اگر غیر سهمیه دار کارمند و مسئول دیدید بیایید وگردن همه معدود غیر سهمیه دارها را بزنید و مطمئن باشید فقط به تعداد انگشتان دست غیر سهمیه دار خواهید یافت .....................
سلام
با احترام حقوق اداره چقدر است که اینقدر بحث میکنید ؟ الان تکنسین درمانگاه در بخش خصوصی از معاون شبکه بیشتر درآمد دارد.
کاش فقط سهمیه ورودی به دانشگاه بود:
|
لطفا بفرمائید در کدامیک از این مواردی که ریز به ریز برشمردید ، فرزندان شهید نقشی در ایجاد و یا اعمال آن داشته اند؟ اگر فرزند شهید بودن امتیازات غیر قابل چشم پوشی دارد، لطفا اگر پدر دلسوزی هستید، از هم اکنون یه فکری برای آینده خانواده خود بکنید
|
ای والله! زدی وسط سیبل (sibl)!
|
ایجاد یا اعمال رانت گناهش کمتر از استفاده از همون رانته
باسلام و احترام، صرف نظر از بحث فرزندان شهداء و موضوع سهمیه ایثارگری که در پاسخ دکتر توحیدی مهر به دکتر رسولی اومده( که بنده ضمن احترام به فرزندان شهدای عزیز و گرانقدر نظام اسلامی، نظراتی در خصوص نحوه حمایت نظام از این قشر محترم دارم که اینجا محل اطاله کلام نیست)، جناب ایشان-دکتر توحیدی مهر- مطالبی از مدیریت خود در دوران های بندر و قم و سپس مدیرکلی نوشتند و همچنین دعای دکتر عربشاهی "سایه پر مهر اقای دکتر بالای سرتان مستدام"، خواستم بگویم ................ دکتر توحیدی مهر مثل همه آدما افکاری دارند، بیاناتی دارند و عملکردی، خیلی سخت نیست که اینها رو کنار هم بگذارید و ببینید آیا ضعف های مدیران قبل از ایشان برطرف شد یا در مسیر اصلاح قرار گرفت یا نه و قوت های قبلی ادامه پیدا کرد، از بین رفت یا در مسیر اضمحلال قرار گرفت. بنده به دلیل خدمت طولانی در مقوله اصلاح نظام اداری نظراتی دارم که دوبار پس از مدیرکلی به خودش گفتم حاضرم مانند سابق عملکردشان را مورد تحلیل کنم که پاسخی نشنیدم. این مجال به دلایل گفتار خودشان فرصتی شد به اینکه مدیریت را باید درست شناخت و...
مشکل اینه همه در سودای دکتر شدن بودن، سهمیه پزشکی محدود بود اکثرا وارد دامپزشکی شدند. اکثرا هم وارد اداره شدند. جالب اینه بدونید دانشگاه تهران دیگه دانشگاه برتر نیست چون مملو از افراد سهمیه ای است. هم در مقطع دانشجو هم در مقطع استاد. پس بچه هاتان را اگر سهمیه ندارند و طالب این هستید که باسواد شوند در دانشگاههای کم تر معروف بفرستید شاید اوضاع بهتر از دانشگاههای پر طالب و پر استاد سهمیه ای باشد.
................
متاسفانه داستان از دانشجویان سهمیه ای فراتر رفته. الان پزشک و مهندس سهمیه ای هم داریم که با سهمیه تونسته درسش رو تموم کنه و اون فردی که شایسته تر از اون بوده نتونسته در کنکور قبول بشه. بدتر از همه اینها، استاد و معلم سهمیه ای هم داریم یعنی افراد مهمی که قرار هست چندین نسل از جوانان مملکت رو آموزش بدن.
توصیه میکنم فقط تو اینترنت کارنامه فرد سهمیه ای قبول شده در رشته دندانپزشکی دانشگاه تبریز رو ببینید همین بسه
این سهمیه فقط برای یک مقطع نیست که این هم ظلم دیگری است و پرداخت سهمیه و حتی پول دفترچه آزمون داده می شود و اینکه تازه بعد این همه داستان یک مقطع بالاتر حساب می شوند.
سلام. همچنانکه نوشته ام من با هر گونه و هر چقدر کمک مالی و آموزشی که به خانواده ی شهدا و ایثارگران انجام شود موافقم و همچنانکه نوشته ام دولت باید جای خالی پدران و ضعف و کوتاهی سرپرستان ایثارگر را پر کند و در این مورد و در رابطه با آموزش فرزندان این عزیزان، از همان ابتدا یعنی کودکستان و دبستان به آنها کمک و یاری برساند تا برای کسب مقامات علمی و جایگاه های مدیریتی، شایستگی و توان و لیاقت پیدا کنند. ولی با اختصاص سهمیه در این موارد مخالف هستم و آن را به ضرر کشورمان می دانم. و همانگونه که گفته ام وقتی رانتی گشوده شد دیگر بسته نمی شود و با توجیهات و توضیحات متعدد ادامه پیدا می کند و در تصدیق و تایید این ادعا گفته ی چندی پیش آقای دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت را شاهد می آورم که گفته اند فقط ٢۵% از دانشجویان پزشکی تهران بدون سهمیه هستند و ٧۵% از دانشجویان علوم پزشکی تهران با سهمیه پذیرش میشوند! با اینهمه اگر نحوه ی بیان من باعث ناراحتی و آزار بعضی از همکاران از جمله همکار گرامی و عزیز آقای دکتر حسن توحیدیمهر شده است صمیمانه عذر خواهی می کنم.
|
بزرگی، بزرگ منشی، ادب ، منطق و آزادگی در بیان در توضیحات آقای دکتر رسولی موج می زند. یاشاسین آذربایجان
|
حضور همکار گرامی، جناب آقای دکتر رسولی بزرگوار
|
باسلام،،،آقای دکتر رسولی ، کلام شما کاملا برحق بوده و حرف دل ما و افراد غیر سهمیه ای است که با خون دل درس خواندیم و آخر سر ،بر سر کلاسی نشستیم که بیش از نیمی از افراد آن کلاس،از لحاظ درصد نمرات کنکور و نمره خام قابل قیاس با نیم دیگر ، نبوده،درود برشما. ورودی ۶۷دانشکده دامپزشکی تهران...دکتر رضایی
به نظرم از تعداد و متن پیام ها آقای دکتر توحیدی مهر جوابشون رو گرفته باشن
|
از چورتکه اندازی های دنیایی مطرح شده توسط جنابعالی، متاسفانه، شائبه سرزنش نمودن پدر بزرگوارتان( به خاطر تصمیم گیری قبلی شان در دوران جنگ) به نظر می رسد. بی تردید، اگر با تکیه بر همین میزان شناخت خود، از عواقب شیرین و سوددار «معامله فرزند شهید بودن»، به دوران جنگ برمی گشتیم؛ به احتمال قوی، پدرتان (که امیدوارم در قید حیات باشند)را، مجبور می نمودید تا قید زن و بچه و خانواده را بزند.
|
جناب آقای دکتر ترشیزی به نظر خودتان اینگونه پاسخ دادن به همکاران موجبات توجیه بیشتری را برای آنان فراهم می کند یا موضع گیری ها را بیشتر می کند ؟ شما چرا اکنون اقدام به موقع نمی کنید برای فرزندانتان؟
سلام.
|
درود برشما،حرف دل سی سال پیش مرا زدید...منتهی اون موقع ،موضعگیری های شدیدی می شد.
متاسفم
خوب شد یکی از مهمترین معضلات بهداشتی مردم تو این نظرات حل شد همکاران همیشه در صحنه یکی بگه...
صحبتهای دکتر ترشیزی بیشتر بر این تکیه دارد که این حق را به ما داده اند و ما نقشی در محق شدن نداشته ایم اصلا صحبت این نیست. صحبت اینه که این حقی که ایجاد شده به دلایلی غلطه بنابراین دفاع کردن از یک کار غلط هم طبیعتاً غلطه.
سهمیه یعنی ظلم، ظلم ظلم
سلام بنده شاغل در استان هرمزگان هسنم و هیچ رفاقت و آشنایی با آقای دکتر توحیدی مهر ندارم و فقط یکبار در اداره کل هرکزگان از دور ایشان را دیده ام. و لی بع از حدود 18 سال از رفتن ایشان از استان هرمزگان هنوز کسانی که در شهرستان بندرلنگه با ایشان کار می کردند از وی به نیکی یاد می کنند خصوصیاتی مثل صداقت، پشتکار، سواد و تخصص، دغدغه پیشرفت و بهبود جایگاه دامپزشکی، مدیریت قوی و ...
|
مدیریت بندر لنگه کجا مدیریت دامپزشکی استان کجا
خودم برادردوشهید هستم افتخارمیکنم که ازسهمیه استفاده نکردم هرچند یکی ازبرادرانم درموعدامتحان کنکور بنده شهید شد با اینحال دردانشگاه تهران پذیرفته شدم هیچوقت هم پشیمون نیستم هرچند اسیب شدیدی به کنکورم زد سعی کردم دردانشگاه بهترین نمرات رو بگیرم
الان فقط بگویین ریسک مدیر کل چی است؟؟
الان مدیریت دنیا لانچر شده و در مسیر خاص اقتصادی حرکت میکنند اما شما تعطیل هستید
اگر اینقدر این سهمیههایی که شما از آن دفاع میکنید عادی وبی تاثیر هست پس بیاید شما هم مانند ما کنکور دهید
مگر نمیگویید آنطور که ایشان فرمودن نبوده خب پس بیاید همه با عدالت و یکسان امتحان دهیم و این سهمیههای بی تاثیر را استفاده نکنیم!
در ضمن هر چیزی اجر و مزدی دارد و اجر مزد آن عزیزان نزد خداست.
مسئله تاثیر والدین در موفقیت که از جهت علم روانشناسی تایید شده است، البته که شما باسواد هستی و حتما اینو میدونی خخخخ