کد خبر: ۲۳۶۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

دکتر داهیم

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: بعضی از دامپزشکان با وجود ۱۵ سال سابقه کار دریافتی شان کمتر از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و در سیستم ارجاع نظام سلامت، پزشکان عمومی دریافتی بالای ۱۵ میلیون تومان دارند.

«دکتر کامیار داهیم» مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در همایش روز ۱۴ مهر به مناسبت گرامی داشت روز ملی دامپزشکی که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: دامپزشکی عرصه خدمت و خدمتگزاری برای صادق ترین، کم بضاعت ترین و کم توقع ترین قشر جامعه یعنی دامداران، عشایر جامعه و کشاورزان است.

وی تصریح کرد: استان آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت های آموزش و تربیت کادر دامپزشکی در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر در عرصه های دولتی و غیر دولتی مشغول به کار هستند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر در رده های دکتر دامپزشک، کارشناسان دامپزشک و تکنسین های دامپزشک در بخش های غیر دولتی و ۵۰۰ نفر در سیستم های دولتی مشغول به کار هستند.

وی افزود: همچنین ۲۵۰ نفر در سیستم دولتی تحت عنوان اداره کل دامپزشکی و شهرستان ها و ۲۲۵ نفر در سیستم آموزشی شامل آموزشگاه ها و دانشگاه ها فعالیت می کنند.

دکتر داهیم با اشاره به اینکه دانشگاه های استان سالانه ۲۰۰نفر از دانشجویان دکتر دامپزشک و رده های مختلف دامپزشکی را فارغ التحصیل می کند گفت: امسال ۷۵ نفر را جذب سیستم دولتی کرده و ۵۰ درصد از این تعداد جذب سیستم دامپزشکی غیر دولتی از جمله بیمارستان ها و آزمایشگاه ها شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در کشور ۴۰۰۰ واحد غیردولتی دامپزشکی وجود دارد گفت: از این تعداد، ۵۸۰ واحد آن در استان آذربایجان غربی مشغول به فعالیت هستند، یعنی یک هفتم ظرفیت کل کشور را استان ما دارا است.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکان در معرض انواع آسیب های فیزیکی و خطرات ناشی از بیماری ها هستند،گفت: طبق آمار چندسال گذشته حدود ۴۱ نفر از همکاران ما در اثر همین آسیب ها دچار بیماری و فوت ناشی از بیماری ها شدند.

دکتر کامیار داهیم با بیان اینکه در نظام سلامت پزشکان از حقوق و مزایای عالی برخوردار هستند افزود: متاسفانه علی رغم مخاطراتی که دامپزشکان در طول فعالیت خود با آن رو به رو هستند از امتیازات پزشکان برخوردار نیستند و ما شاهدیم بعضی از دامپزشکان با وجود ۱۵ سال سابقه کار دریافتی شان کمتر از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و در سیستم ارجاع نظام سلامت پزشکان عمومی دریافتی بالای ۱۵ میلیون تومان دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه یکی از اهداف دولت تدبیر و امید بحث اشتغال زایی است گفت: علی رغم مشکل همیشگی کمبود اعتبار در بخش غیردولتی ۴۲۰ نفر را جذب کرده و از وظایف خود می دانیم که میزان اشتغال، امنیت شغلی و حقوق دامپزشکان را  بالا ببریم.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
یعنی این قدر فاصله درآمد دامپزشکی و پزشکی زیاده که نظری نمیشه داد!تازه پزشک عمومی هستن و بین ۱۰ تا ۱۵ تومان در ماه درآمد دارن، متخصص بشن درآمد چقدر میشه؟تو همون شهر های دور افتاده ای که پزشک ها تا ۱۵ تومان میگیرن دامپزشک ها حداکثر ۳ تا ۴ تومان میگیرن!حداکثر
دامپزشگ
|
-
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
0
منبع این اعداد و ارقام رو لطفا ذکر کنین
یک همکار
|
-
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
0
قابل توجه آقای دکتر سیدمصطفی پیغمبری که در آئین دانش آموختگی نخستین گروه دانشجویان دامپزشکی دانشگاه سمنان، گفت: گروه آموزشی دامپزشکی وزارت علوم به دنبال گسترش دانشکده ها، آموزشکده ها و رشته های تخصصی دامپزشکی در کشور است!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
وضعیت بسیار خراب تر از این هاست و دیگر عملا گذران زندگی با درامد دامپزشکی غیر ممکن شده
نظر شما
ادامه