کد خبر: ۳۰۷۹۳
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی:
«دکتر محمد جهانگیری» افزود: گرفتن Ph.D دلیلی برای عضویت در نظام پزشکی نیست/ Ph.D یک مدرک در حوزه آموزش، پژوهش و تحقیقات است و باید جایی که کاربردی است از آن استفاده شود ...
 
 

حکیم مهر - معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی درباره اعتراض برخی از دانش آموختگان Ph.D برای گرفتن شماره نظام پزشکی گفت: طبق ماده چهار قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، عضویت در این سازمان فقط برای دکترای رشته های بالینی است و در قانون نیز این موضوع مشخص شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد جهانگیری» در پاسخ به برخی اعتراضات در خصوص عدم اعطای شماره نظام پزشکی به دانش آموختگان Ph.D  از جمله رشته های دامپزشکی افزود: در این قانون آمده است که عضویت در سازمان نظام پزشکی مشخص شده است که چه کسانی می توانند در این سازمان عضو شوند؛ به عبارت دیگر کسانی می توانند عضو این سازمان شوند که در تمام مقاطع تحصیلی خودشان در رشته های بالینی تحصیل کرده باشند، اینکه برخی دانش آموختگان فقط در یک مقطع مانند Ph.D در رشته بالینی باشتند، نمی توانند به عضویت این سازمان درآید.

وی تصریح کرد:ما سعی می کنیم علاوه بر اینکه طبق قانون، حقوق بیماران را صیانت کنیم از حقوق صنفی پزشکان نیز دفاع کنیم، چون ما قانونمداری را سرلوحه کار خودمان قرار داده ایم.

وی به تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و انجمن های علمی مرتبط با این موضوع در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با تشکیل این کارگروه امیدواریم این مشکل را حل کنیم، اگرچه اقدام سازمان نظام پزشکی قانونی است.

جهانگیری تصریح کرد: چون صراحت قانونی است ما ملزم به رعایت قانون هستیم و در جایی که سوء تفاهم است این موضوع اطلاع رسانی می شود تا مشمولان کما فی السابق از شماره نظام پزشکی بهره مند باشند و اگر مشمول نیستند، از این شماره نمی توانند استفاده کنند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه Ph.D  گرفتن دلیلی برای عضویت در نظام پزشکی نیست، گفت: Ph.D یک مدرک در حوزه آموزش، پژوهش و تحقیقات است و باید جایی که کاربردی است از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه Ph.D  یک ارتقای تحصیلی است، ادامه داد: یک فرد ممکن است چندین Ph.D داشته باشد و قرار نیست برای هرکدام از رشته هایش عضو سازمان نظام پزشکی باشد.

جهانگیری تاکید کرد: برای عضویت در سازمان نظام پزشکی باید حتما رشته های دانشگاهی آنها و Ph.D با هم مرتبط باشد، رشته هایی که با حوزه سلامت و پزشکی ارتباطی ندارند و ربطی به بالین بیمار ندارد، نمی توانند از عضویت نظام پزشکی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برخی افراد در رشته های غیرپزشکی تحصیل می کنند مانند مهندسی کشاورزی که هیچ ربطی به حوزه پزشکی ندارد و اگر پس از آن در Ph.D بالینی تحصیل کند، این موضوع هیچ ربطی به بالین بیمار ندارد و فرد یاد شده نمی تواند به عضویت سازمان نظام پزشکی درآید.

به گزارش ایرنا اعتراض برخی دانش آموختگان مقطع Ph.D به دلیل نامه اخیر سازمان نظام پزشکی به سازمان سنجش پزشکی بوده که تاکید داشته است، دانشجویان رشته های متعددی که کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را از وزارت علوم و مدرک دکتری را از وزارت بهداشت دریافت کرده اند، حق دریافت شماره نظام پزشکی و تأسیس آزمایشگاه ها و مطب های مرتبط با رشته تخصصی خود را نخواهند داشت.

دانش آموختگان معترض هم شامل افرادی هستند که در رشته هایی همچون دامپزشکی، زیست شناسی، فن آوری پزشکی، مهندسی کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، علوم دامی، دامپروری تحصیل کرده اند اما اجازه تحصیل در مقطع Ph.D  رشته های بالینی همچون علوم تغذیه، ژنتیک پزشکی، پزشکی مولکولی، ایمنی شناسی پزشکی و بیوشیمی بالینی را دارند ودر عین حال بنا به دلایل یاد شده مهر نظام پزشکی شامل حال آنان نمی شود.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
2
چقدر این جمله:phdیک مدرک در حوزه آموزش، پژوهش و تحقیقات است و باید جایی که کاربردی است از آن استفاده شود; منو یاد ضرب المثل"دانای بی عمل, زنبور بی عسل" میندازه و نحوه دفاعشون از مصوبه این سازمان, مصداق هدف وسیله رو توجیه میکنه, هستش
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
7
واقعا الان متوجه میشوم دلیل این همه عقب ماندگی کشور در زمینه سلامت چیست! این افراد برای چه کسانی تصمیم میگیرند!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
1
4
واقعا دلیل عقب ماندگی جامعه, همین افراد سودجو با حقوق های میلیاردی هستن که همیشه نگران ایند که با وارد شدن افراد و نیروی تازه جلوی این گند کاریهاشون گرفته بشه.
متاسفم برای خودمان که اجازه میدیم اینقدر کوچیکمون کنن یه عده ادم بی منطق.
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
4
دامپزشکان اونقد باسختی و تلاش زیاد وارد تخصص های پزشکی میشن که دردوران تحصیلشون معمولا نفرات برتر رشته خود هستند و پزشکا چشم اینو ندارن ببینن یه دامپزشک ازشون جلو زده...بخاطر حس خود برتربینی که پزشکا در جوامع جهان سومی دارند...اقای رییس سازمان چرا ساکت نشسته ای؟؟؟
شوگوشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
9
اینکه به علت جدایی وزارت علوم از وزارت بهداشت برخی رشته ها همچون ژنتیک ،دامپزشکی، رشته های کارشناسی ارشد علوم پایه یا روانشناسی بالینی از وزارت بهداشت جدا مانده اند که گناه ما نیست. مگر میشود کسی حق شرکت در آزمون پی اچ دی داشته باشد ولی حق گرفتن نظام نداشته باشد .اگر حق شرکت در آزمون را داشته حتما کمیته ای ،واحدهای درس گذرانده شده در هر رشته را بررسی کرده و سپس اجازه شرکت به فرد داده شده. آقای دکتر جهانگیری در بسیاری کشورها پزشکان حتی حق ورود به رشته های علوم پایه را ندارند اما در ایران اوضاع کاملا برعکس است.نه تنها پزشکان به این رشته ها دست اندازی کرده اند بلکه حق داشتن نظام را هم فقط مختص به خود میدانند.شما طوری در مورد مقطع PHD صحبت میکنید انگار دارید در مورد یک مدرک دوره فنی و حرفه ای حرف میزنید که البته آن هم کار هر کسی نیست. دوره PHD بالاترین سطح دوره آموزش عالی است و کسی که موفق به اخذ این مدرک شده قطع به یقین انسان باسواد و پرتلاشی بوده. با ساده انگاری تلاش دیگران خط بطلان بر زحمات انسانهایی پاکی نکشید که تمام وجودشان را با عشق و محبت در راه علم قرار دادن و از زمان و زندگیشون مایه گذاشتن. حتی اگه زیاده خواهی پزشکان بار دیگه راه رو بر این افراد ببنده هیچ دلیلی بر بی ثمر بودن زحمات این عزیزان نداره. شما به نظام پزشکیتان دل خوش باشید و بگذارید شب با خیال راحت از اینکه رقیبی در صحنه ندارید سر بر بالین بگذارید.نکند کسی شریک منبع درآمد میلیونی تان باشد . دیگر همه میدانند که کار اکثر پزشکان در کشور ما چیست ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
2
کاری به درست یا نا صواب بودن استدلال ایشان ندارم فقط امیدوارم ریاست محترم سازمان دامپزشکی نیز خواننده این خبر بوده باشند و نحوه دفاع پزشکان از صنف و درآمد بخش خصوصیشان را مورد مداقه بیشتری قرار دهند انتخاب افراد مرعوب کارفرمایان معزز در تصمیم گیریهای مربوط به صنف و حذف ظریف و عامدانه نهادهای تاثیر گزار همچون نظام دامپزشکی از جریانات صنفی بخش خصوصی و القائ تفکر اشکال دار بودن قوانین حمایتی در بخش خصوصی توسط این افراد نه تنها کمکی به اعتلای حرفه دامپزشکی نخواهد کرد بلکه به دو شقه شدن خانواده دامپزشکی منجر خواهد شد روندی که سازمان دامپزشکی در سالهای اخیر بی وقفه در حال انجام آن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
3
دوستان هیچ تغییری در کوریکولوم آموزشی یا رشته هایی که میتونن در phd رشته های بالینی تحصیل کنن ایجاد نشده و قانون نظام پزشکی هم عوض نشده و در واقع این سازمان یک اقدام غیر منطقی و غیرقانونی انجام میده و حق دانشجوها رو پایمال میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
3
دامپزشکی خیلی وقته مرده ..اینا لگد به جنازش میزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
1
نظام دامپزشکی فقط با یک نامه 5 خطی و عکس گرفتن با دکتر زالی رفع مسئولیت کرد؟
نتیجه صحبت های دکتر صفری با دکتر زالی چه بوده؟
دکتر عرب رییس جامعه اسلامی دامپزشکان در جلسه دکتر صفری و دکتر زالی بودند، ارگان اختصاصی ایشان چه کرده؟
جامعه دامپزشکان و دکتر محبی ریاست محترم جز برگزاری 2 سالانه کنگره و آگهی تبریک و تسلیت در وب سایتشان، کاری کرده اند؟
اساتید دامپزشکی ایران کاری کرده اند؟ خصوصا علوم پایه دامپزشکی و بهداشت و ایمنی مواد غذایی
سازمان دامپزشکی هم که زیرمجموعه جهاد کشاورزی است، حجم کار هم بالا، وقتی ارگان های فوق با حجم کاری به شدت پایین کاری نمیکنند، منتظر سازمان نباید بود.
دوستان، حداقل سعی کنید اگر به چهره های ماندگار دامپزشکی در علوم پایه مثل دکتر تاجبخش، دکتر شفیعی، دکتر اسلامی و... دسترسی دارید، ایشان را آگاه کنید.
یک مصاحبه مناسب از چنین افرادی و هم چنین از اساتید علوم پایه پزشکی با پایه دامپزشکی بسیار راهگشا است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
تنها راهش این هس که حمله کنیم به ساختمان وزرات بهداشت و تبدیلش کنیم به سازمان دامپزشکان بیکار.خخخخخ
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
1
با سلام
اقای دکتر اگر phd یک مدرک در حوزه آموزش است مگر دکترایی که شما ازش دفاع می کنید و برای آن اینقدر امتیاز قرار میدهید چیزی بیشتر از یک مدرک است چرا منصفانه به کارتان نمی پردازید چرا با بستن در و ایجاد انحصار در علوم پزشکی عامه جامعه را در صفهای طویل پزشکان متخصص قرار میدهید که با هزار منت به درمان دردشان بپردازند در صورتیکه اگر این امر جلویش گرفته نشود بسیاری از صفهای طویل پزشکان متخصص کم خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
9
رتبه 7 کنکور سراسری سال 1383 الان داره در هاروارد،ژنتیک پزشکی میخونه.و موفقت های زیادی در زمینه درمان دیستروفی عضلانی داشته(میتونید در اینترنت سرچ کنید).این فرد لیسانس ژنتیک داره و پزشکی یا علوم آزمایشگاهی نخونده.با این شرایط و طبق مصووبه جدید نظام پزشکی اگر روزی برگرده ایران بهش نظام پزشکی تعلق نمیگیره.یعنی فکرش رو بکنید به فارغ التحصیل هاروارد نظام پزشکی نمیدن.برای آقایون نظام پزشکی دانشجوی پزشکی بین الملل با رتبه بالای 3 یا 4 هزار با ارزش تر از یک Ph.D از دانشگاه های معتبر جهان است.طبق گفته دکتر جهانگیری Ph.D فقط یک ارتقای تحصیلی هست و ارزش بالینی نداره!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
14
4
آقای جهانگیری نه تنها مردم بلکه جامعه پزشکی به شما مدیون خواهد بود. واقعا متشکریم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
3
واقعا جالبه که ایشون مدرک. Phd خیلی ها رو بی ارزش جلوه میدن البته شاید خودشون از همه اونها با سواد ترن . شایدم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
2
کیه که به داد دامپزشکا برسه...؟؟؟؟
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
3
9
چرا پزشکان تو جامعه ما یه حس خودبرتربینی دارن؟؟چرا فک میکنن بخاطر دو تا تست کنکور تا اخر عمر اونا از بقیه ده سروگردن بالاترن؟/هرچی ارز کشورو میبرن خارج از کشور خرج میکنن....بخاطر اینه که پزشکا و نسخه هاشون راه درامد غول شرکتهای داروییه ...که اگه پزشکا نباشن از کدومطریق داروهاشونو بفروشن ....واقعا مملکتهی که داریم؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
واقعا جای تبریک داره به دامپزشکها. دقت کنید گفته که دامپزشکها هیچ گاه اینقدر با سواد نمی شوند که نظام پزشکی بگیرند. نفرات قبلی هم اشتباه بوده . یعنی این همه از استادان ما به اشتباه نظام پزشکی گرفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
4
این مطلب یعنی اینکه گذراندن یک سری واحد مشترک برای یه عده منجر به نظام پزشکی میشه ولی اگر همون واحدها رو یه دامپزشک بگذرونه صرفا یک ارتقا تحصیلی گرفته . همین و بس. ظلم از این اشکارتر میشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
9
سلام.وقتی کسی در مقطع phd رشته ای قبول می شود یعنی در آن رشته تسلط کامل داشته و ربطی ندارد قبلش چه رشته ای خوانده.مثل این که یک نفر در دبیرستان رشته ی علوم انسا نی خوانده باشد و در کنکور تجربی شرکت کند و پزضشکی قبول شود و بعد بگوییم چون شما رشته انسانی خوانده اید به شما نظام پزشکی نمی دهیم.اتفاقا کسا نی که رشته های علوم پایه خوانده اند و خودشان را از کاردانی به phd رسیده اند بار علم با لایی دارند و بهتر می توانند به جامعه در زمینه پزشکی خدمت برسانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
10
0
آفرین به نظام پزشکی
اگر منصف باشیم نظر این سازمان کاملا درست است و البته در جهت حمایت از صنف مربوط

نظام دامپزشکی پاسخ دهد که چرا هر که از راه می رسد و مدرکی در دانشکده دامپزشکی می گیرد را به عضویت در می اورد
فقط برای افزایش اعضا و درامد حق عضویت
و البته حمایت از صنف اصلا جایگاهی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
2
در پاسخ به کامنت بالا، ضعف خودتان در امکان ادامه تحصیل را به حمایت از صنف آزمایشگاهی و علوم پایه پزشکی ربط ندهید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
3
یعنی کسی که پایه پزشکی نداره و پی اچ دی بگیره واستاد بشه شاگرداش میتونند نظام بگیرند وطبابت کنند ولی استادشون نمی تونه واقعا مسخره است.ما در حال حاضر در دانشگاه های علوم پزشکی اساتید معروفی داریم که پایشون دامپزشکی هست.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
باسلام فکر میکنم دامپزشکان و دانشجویان باید از طریق سازمان بازرسی در این خصوص اقدام کنند.حکیم مهر محترم لطفا کمک کنید.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
1
12
جهان سوم که جای عجیبی نیست!
جهان سوم جایی است که:
1. یک سری مافیا قسمتی از سیستم آموزش کشور را جدا کرده و به زیر سازمان و وزارتی برده اند که خود متصدی آن هستند.
2. رشته های مانند مهندسی بازار کاری ندارند، چون جهان سوم فقط مصرف کننده است.
3. پزشک عمومی با هفت سال آموزش پزشک می شود! در کمترین شرایط در آمریکای شمالی طرف باید پس از لیسانس برای پزشکی اقدام کند، ولو اگر لیسانس برق باشد. و با طی کردن لیسانس و دوره چهار ساله بعدش پزشک می شود
4. پزشک متخصص روزانه ویزیت بیشتری از پزشک عمومی دارد. در حالی که در کشور های نامبرده غربی در صورتی باید پیش متخصص رفت که پزشک عمومی ارجاع دهد.
5. پزشکان متخصص در جهان سوم برای هر مریض 5 الی 10 دقیقه وقت می گذارند. در حالی که در کشورهای غرب هر متخصص بیشتر از شش هفت مریض روزانه نمی توانند ویزیت کند چون هر ویزیت برای هر ویزیت باید یک ساعت وقت بگذارد.
6.جهان سوم کشوری است که هر روز یک قانون دارد
7. کشوری است که جوانانش در تلاش برای ارتقای علم و هنر میهنشان می سوزند و مسئولانش هر روز با سدی جلوی تلاش آنان را گرفته و بیشتر ملت را به عقب می کشانند.
8. جهان سوم جاییست که نحبه هایش را غرب به خود جذب کرده مورد استفاده قرار داده و دارو های فلان و فلان را ساخته که مسئولان مافیایی پس از خرید زیاد از کشورهای فرنگی و باد کردن در داروخانه با نامه های کذایی خواستار گنجاندن هر چه زودتر آنان در نسخه های مردم مظلوم و بی خبر می شوند.
9. جهان سوم کشوری است که مصرف علم کلاس بالاتری از تولید علم دارد. کسانی که کتاب یک نویسنده خارجی مثل هاریسون را حفظ کرده و در نسخه هایشان زیراکس می کنند کلاس بالاتری از کسانی دارند که کتاب هایی مشابه به قلم خود منتشر کرده اند .
10. جهان سوم کشورم ایران است و من بسیار برای میهنم دلم تنگ خواهد شد.
بیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
1
سلام. من دارم کارشناسی بیوتکنولوژی میخونم و قصد دارم ارشد و phd رو در زمینه ژنتیک پزشکی بخونم. یعنی با این وضیعت نمیتونم شماره نظام پزشکی داشته باشم و آزمایشگاه بزنم؟؟ خواهش میکنم پاسخ بدید به من. واقعا مهمه. من دارم سرنوشتمو اینجور تایین میکنم. خواهش میکنم کمکم کنید. خواهش میکنم
tasnim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
2
علوم دامی ها که توی کارشون استادن چه نیازی به شماره نظام شما دارن علوم دامی رو عشقه ،اگه یک متخصص علوم دامی نباشه خدا می دونه چه بلایی سر صنعت دام و طیور و تغذیه جامعه میاد
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
7
2
این کار خیلی درست ومنصفانه هستش.
منی که بارتبه 2800 سراسری تو دانشگاه شهید بهشتی علوم آزمایشگاهی خوندم باید با ادمی که زیست تو ناکجا اباد خونده فرق داشته باشم یانه
اصلا این افراد اجازه تحصیل تو این رشته هارو ایمنی ...هماتو....انگل....باید نداشته باشند
پاسخ ها
كامران كارشناس ميكروبيولوژي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
دوست عزيزي كه ادعات ميشه با رتبه فلان تو دانشگاه فلان درس ميخوني قابل توجه شما عرض كنم كه انگل شناسي و ايمونولوژي يكي از رشته هاي جدا شده از ميكروب هستند نه علوم ازمايشگاهي بچه هاي علوم پايه از شما علوم ازمايشگاهي ها خيلي بيشتر باسوادن هر جاي دنيا كه بريد براي ورود به رشته هاي علوم پايه سخت گيري هاي زياد ميشه وبازار كارشون هم از رشته هاي پزشكي خيلي بهتره و با حقوق عالي
بنفشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
2
من کارشناسی سلولی دارم آزمایشگاه بالینی هم زیاد کار کردم
تو شهرستان علوم آزمایشگاهی ها اصلا سواد ندارن،فقط ی آزمایش روتین رو یاد گرفتن که انجام بدهند
کار هورمونشون که افتضاحه،پاتولوژیست ها هم از اونا بدتر هستن.
البته توی شهرستانی که من کار می کنم.همش می گن ی جوری کار کنین ک سود بیشتری داشته باشیم
به نظرم اگه برای ما فرصت تحقیق پیش بیارن کشورمون از این رکود و جهان سومی خارج میشه.چون ما تولید علم نداریم
ش.م.ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
1
4
جالب اینجاست که تا اوایل دهه هشتاد چیزی بنام علوم آزمایشگاهی نبود و همه باید یکی از گرایش های زیست رو میخوندند بعدش میرفتند ارشد و دکتری بالین... .........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
این اصلا دلیل موجهی نمی باشد یه زمان اصلا دکتر اکادمیک نبود و افرادی بودند حتی سواد خواندندک ونوشتن رانمی دانستند
ولی الان که نمیشه هرکسی طبابت نماید
حتی اگر ازنظر تجربی فبلسوف باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
1
خوب یابد نظر ایشان صحیح است قبولی درازمون کارشناسی ارشد و.. ملاک نیست
هستند افرادی که فارغ التحصیل رشته تغذیه بوده ولی درازمون ارشد حقوق قبول شده ایا ایشون مانند یه نفراست که لیسانس حقوق راگذرانده؟
یقینا خیر
به همین علت هم حق وکالت رابه افرادی می دهند که لیسانس حقوق داشته باشند نه ارشد حقوق تنها
علوم آزمایشگاهی چهارسال تحصیل محض داره بعلوه دوسال طرح مستقیم دربالین بیمار
بسیار متفاوت است بافردی که صرفا چندتا منابع ازمون را راخوانده وقبول شده ارشد
ارشد دوسال است انهم پژوهشی است نه چندان عملی
ارشد برای دانش اموخته علوم آزمایشگاهی تکمیل کننده است ولی برای دیگران یک مرحله شروع است اتهم ناقص
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
3
0
متاسفانه این اشکال است که فارغ التحصیلان هررشته کارشناسی می تواند ارشد تمام رشته ها را ارمون بدهد
مو با خواندن چندتا منابع ازمون ویا بعلت عدم شرکت کننده ذربعضی ازرشته ها خصوصا دانشگاه ازاد طرف قبول هم می شود
ایا واقعا تفاوتی نداردبافردی که چهارسال مدام دران رشته بوده
ایا یک لیسانس مترجمی زبان روسی چنانچه قبول شوددر درارشد زیست شناسی مانند فردی است که چهارسال زیست خوانده
ایشان خلاصه دروس ارشد زیست را پاس خواهد نمود
زیرا ارشد ودکتری بیشتر پژوهشی است والاماشاالله مقالعه دراینترنت درس راهم حفظ وامتحان میده
اما واقعیت این است که این اقا چیزچندانی ازعلم زیست نسبت به فردی که چهارسال عملی وتئوری خوانده اطلاع ندارذ
شاید اگر درمواردی لیسانس ان رشته نباشد ایشان صرفا جهت کارراندازی استفاده بشه ولی ناقص است
اشتباه دوستان این است که جهت حل مشکل بیکاری دررشته خود به رشته دیگر وارد شدند ومشکلی دیگر ساخته اند
بدراینجا نظر دکتر بسیار صحیح ومنطقی است phdفقط یه مقطع است ویه مدرک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
متاسفانه درجامعه ایران جا افتاده که بلاخره قانون تغییر خواهد کرد وچنانچه تغییر نکرد کافی است چندبار بریم جلوی مجلس درست میشه
به همین خاطر طرف وارد یه رشته میشه یا تعهدی را می دهدبه امید اینکه روزی قانون بخاطر فشار گروهی بنفع انها تغییر خواهد یافت
منجمله قانون پزشکی تعهدی 80درصد دانشجویان به این امید تعهد می دهند که قانون دوبربر تحصیل حذف گردد
طرف رشته قالی بافی داره فکر می کنه اگر درمقطع ارشد ودکترای به رشته دیگه ای منجمله شیمی یا عمران تغییر بده همه اطلاعات یک تفرکه از مقطع دیپلم تا دکتری درهمان رشته بوده مساوی است
اصلا اینطور نیست
ارشد علوم بالیتی که حساستر
شاید بعضی رشته ها تنها خواندنی باشند کمتر مشکل داشته باشه ولی رشته های بالینی بخاطر 80درصد عملیاتی بودن بسیار متفاوت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
2
0
ارائه مدرک ارشد ودکتری بدون گذراندن مقطع کارشناسی همان رشته
مانند این است که یه نفر مدتی فقط ازجلوی یه پادگان نظامی رد بشه اما یه نفر دیگه بعنوان سرباز بطور واقعی درداخل آن پادگان خدمت کنه
بعدا طرف به این عنون که دوسال یاحتی بیشتر از جلوی پادگان رد میشده باید کارت پایان خدمت به ایشان تعلق بگیره
واقعا هیچ ادم عاقلی این معادله را قبول نمی نماید
حتی 10 سال دایم جلوی پادگان رد بشی با دوسال خدمت حتی کم زحمت تر برابری نمی نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
در حال حاضر یه قانون نوشته شده ودردسترس عموم هم می باشد که طرف چنانچه به فلان رشته تغییر دهد شرايط های خاصی دارد
اما مانعی هم جهت ادامه تحصیل نخواهد بودوهرکسی می تواند بیاید وادامه تحصیل دهد
منتهی طرف نمی خواهد درزمان انتخاب به این قضیه ونتیجه چندسال بعدش فکر کند
لذا با این خیال که بعداز چندسال قانون عوض میشه بقول معروف توکل بر خدایی وارد می گردد
بعدا که متوجه می‌شود شرایط روز اول هنوز پابرجاست ناراحت میشه وبجای اینکه بخودش انتقاد نماید
با اه وناله والتماس ویا فشار به مسئولان درخواست تغییر قانون را دارند
باابنکه چنانچه این تغییر حاصل شودحق دیگران خصوصا مردم وبیماران ضایع می گردد
دلیل نمیشه که هزینه اشتباه مارا دیگران جبران نمایند
فارغ التحصیل ارشد مبکانبک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
0
بزرگترین اشتباه مسئولان آموزش علوم پزشکی این است که محددویتی درزمان ثبت نام تحصیلات تکمیلی ایجاد نمی نمایند
ما رشته وتخصص مجموعه علوم پزشکی کم نداریم لااقل بین خودشان محدودیت نباشه
وگرنه رشته دامپزشکی چه ربطی دارد به بالینی انسان
به همین دلیل هم فارغ التحصیلان رشته های دیگر سرگردان می گردند هم اینکه طرفیت تموزشی یک نفر باان همه هزینه اتلاف می گردد
و درنهایت بک توقع غیرقابل جبران هم ایجاد شده است
اجازه دهید ان ظرفیت توسط فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی تکمیل گردد تا مشکلی از درمان رفع گردد
وهزینه رایگان اموزشی به هدر نرود
نظر شما
ادامه