کد خبر: ۳۴۰۴۰
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
پنج روز پس از عمل جراحی تیم دکتر فتاحیان:
«دکتر حمیدرضا فتاحیان» گفت: فارغ از حاشیه‌سازی‌ها و کارشکنی‌های تاسف‌برانگیز برخی همکاران، پلنگ رودسر در حال حاضر روی دو پا می‌ایستد و می‌نشیند ...
 

حکیم مهر - پلنگ آسیب‌دیده رودسر که پس از انتقال به تهران علی‌رغم توصیه دامپزشک پردیسان مبنی بر لزوم معدوم‌سازی، به درخواست سازمان حفاظت محیط زیست در یک بیمارستان دامپزشکی خصوصی مورد عمل جراحی ستون مهره‌ها قرار گرفت، ساعاتی پیش توانست روی دو پا بایستد و بنشیند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر حمیدرضا فتاحیان» جراح معالج آرزو ساعتی پیش با اعلام این خبر گفت: پلنگ رودسر که هفته گذشته به دلایلی از قبیل تحلیل عضلات پا و ضایعه برگشت‌ناپذیر نخاع بنا بود یوتانایز شود، شب گذشته در پنجمین روز پس از عمل جراحی ستون مهره‌ها توانست با استفاده از پاهای خود بایستد و بنشیند.

وی ادامه داد: البته این را که پلنگ دچار ضایعه برگشت‌ناپذیر نخاعی بوده باشد قبول ندارم و باید بگویم یکی از اظهارات اغراق‌آمیز عنوان‌شده در گزارش غیرعلمی دامپزشکانی بود که هفته گذشته یوتانیز این حیوان را به سازمان حفاظت محیط زیست توصیه کرده بودند.

فتاحیان در پایان افزود: در هر حال فارغ از حاشیه‌سازی‌ها و کارشکنی‌های تاسف‌برانگیز برخی همکاران، اعلام می‌کنم پلنگ رودسر چه با ضایعه نخاعی برگشت‌ناپذیر و چه بدون آن، چه با وضعیت فلج کامل و چه غیر از آن، چه با عفونت استخوانی و چه بدون آن و چه (به گفته غیر علمی و عامیانه دامپزشک پردیسان) با شکم پاره و چه بدون آن، هفته گذشته مورد عمل جراحی گرفت و در حال حاضر روی دو پا می‌ایستد و می‌نشیند. تیم جراحی بیمارستان، آینده‌ای رضایتبخش و روند سریع بهبود را برای این پلنگ پیش‌بینی می‌کند و امیدوار است حیوان بتواند پس از جبران تحلیل عضلات و احیای کاملاً عصبی، به طور کامل از هر دو پا استفاده کند که به منظور حصول نتیجه درمانی کامل، مراقبت‌های پس از عمل باید همچنان پیگیرانه و مسئولانه ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلنگ رودسر چهارشنبه گذشته از کلینیک پردیسان به یک بیمارستان دامپزشکی خصوصی منتقل شد و تحت عمل جراحی ستون مهره‌ها قرار گرفت که سازمان حفاظت محیط زیست پس از بازگشت این حیوان به کلینیک پردیسان کلیه رفت‌و‌آمدها را تحت کنترل قرار داده و علاوه بر کارکنان این مرکز، افرادی را به صورت نوبتی به منظور مراقبت از این حیوان به کلینیک اعزام کرده است. با این حال علاقه‌مندان حیات وحش با این توجیه که بهبود و حتی زنده ماندن پلنگ رودسر اعتبار دامپزشکانی که معدوم‌سازی این حیوان ارزشمند را توصیه کرده‌بودند زیر سوال خواهد برد، از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست می‌خواهند این حیوان را به مکانی امن منتقل کنند .

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
این موفقیت رو تبریک عرض میکنم
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
3
2
بابا اینقدر برای این آقا تبلیغات نکنید بخدا درست نیست برای یک نفر کل دامپزشکی و دامپزشکان رو زیر سوال ببرید شما خیلی چیزها رو از جریانات پشت پرده این بیمارستان ها رو نمیدانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
2
آفرین بر جناب آقای دکتر فتاحیان و همکاران عزیزشان و درود برجسارتتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
2
1
كاش به جاي اين همه جو دادن فيلم قبل و بعد جراحيشو ميذاشتن بعد با افتخار ميگفتن انقدر بهبود بوده البته كاملا عنوان مقالتون درسته فقط كمي اشكال داره حيوان رو دودست خود ايستاد نه روي دو پاي فلج خود!!!! بهتره فيلم توضيحات سي تي اسكن همون دانشگاه تهران ....... رو هم پخش كنيد كه توش نشون داده ميش كه اصلا مهره ها جابجا نبوده كه اقاي دكتر با بوق و كرنا فيكسش كردن بلكه بايد ايشون يك قطعه استخوان شكسته داخل كانال رو با جراحي لمينكتومي خارج ميكردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
2
1
كار اقاي دكتر خوب بود كه جراحي كردن اما ايشون كه هميشه سنگ تكست خوندن و تكست عمل كردن و دوره ديدن تو خارج از كشور رو به سينه ميزنن بهتره تو فصل شكستگيهاي ستون مهره كتاب تكست جراحي به اسم توبياس صفحه ٤٨٨ اش ببينن كه گلد استاندارد تشخيص شكستگي هاي ستون مهره سي تي اسكن هست نه راديوگراف بيمارستان خصوصيشون!!!كه بيان كردند سي تي اسكن يك شو از طرف دانشگاه تهران بوده اگر سي تي اسكن شو محسوب ميش چرا شما از فلوروسكوپ براي جراحياتون استفاده ميكنيدخوب شما هم از وسايل ابتدايي استفاده كنيد .........................
همکار
|
France
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
3
دکتر فتاحیان عزیز خدا قوت. متاسفانه برخی خود را در زمینه حیات وحش علامه دهر میدانند. دستور به مرگ حیوانی میدهند که وظیفه همه ما حفظ جان آنهاست حتی تا آخرین لحظه تلاشمان. همه میدانیم که خیلی از حیواناتی که در اطراف تهران نگهداری میشوند حتی به صورت باغ وحش، شرایط اصلا مناسبی ندارند. یکی از ابتدایی ترین شرایط برای حیوان هوای سالم است. انسان اگر به سلامت خود اهمیت نمیدهد، آنها خواستار سلامتی و هوای پاک هستند.
یکبار دیگر علم حرف اول را زد. دمت گرم دکتر فتاحیان عزیز
جراح دامپزشك
|
Australia
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
1
با سلام و عرض تبريك به تمامي همكاران و عزيزان زحمتكش عرصه دامپزشكي علي الخصوص جراحي جهت انجام اين جراحي و حفظ اين گونه با ارزش تا امروز. دوستان و عزيزان جناح حامي يوتانايز، خدا رحم كنه ..... اگر اين پلنگ وزن گيري كامل نشون بده. تمامي مديران ارشد محيط زيست اذعان به بهبود سريع و تاييد تصميم خودشان دارند و متوجه شدن دانشگاه تهران ................................. اهل شارع الدكتر قريب.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
1
من به خودم ميبالم كه در كنار دكتر فتاحيان كار مي كنم و براي عده اي از افراد كه كنار گود نشستند و مي گويند لنگش كن متاسفم كساني كه از علم جراحي هيچ نمي دانند از خداوند منان طلب سلامتي و موفقيتهاي روز افزون را براي دكتر فتاحيان عزيز دارم
دکتر زکی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
3
فارغ از تشخیص ، بهبود و یا عدم بهبود و فارغ از هر پلنگی، ای کاش جامعه دامپزشکی شان و جایگاه اش را با این بازی های نا زیبای زیر سوال بردن همکار و موج سواری تبلیغاتی، مضحکه عام نمی کرد! و البته باید عرض کنم با این تیتر ها و پلنگ ها، علم اساتیدی چون دکتر محمد مهدی دهقان زیر سوال نخواهد رفت و از شما بعنوان رسانه انتظار میرود بر تخته ی این موج ها سوار نشوید و رعایت بی طرفی را بنمایید و همچنین تشکر میکنم از تیم جراحی جناب اقای دکتر فتاحیان که فارغ از هر نظری تلاش موثری انجام داده اند، و در اخر باید عرض کنم در علم پزشکی همه چیز ممکن است، گاهی نشد،شد میشود و گاهی شد،نشد پس اینگونه عیار پزشکان را نسنجید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
1
بسیار عالییی، ممنون دکتر عزیز،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
3
یک کمی از همکاراتون تعریف کنید این همه همدیگرو نکوبید یک همکاری ایده ای به نظرش برای درمان دردی اومده و کاری انجام داده به جای تخریب هم همدیگرو بسازید تا دامپزشکی ساخته بشه نه اینکه کوبیده بشه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
2
بسيار خوشحال شدم از اينكه حيواني الكي كشته نشد،و خيلي فرق هست بين نظر متخصص جراحي با سابقه و نظر دامپزشك عمومي كه كارش شناسايي گونه حيوانات حيات وحشه و چندتا درمان روتين حيات وحشي،مقداري مطالعه ............. بد نيست .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
1
كار دكتر فتاحيان خيلي هم شگفت انگيز نيست ولي توصيه اكيد به يوتانايز توسط دامپزشك پرديسان شاهكار بود والا !
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
2
درود برجناب دکتر زکی زاده عزیز.باشماکاملا هم عقیده ام.این مساله کاملا ریشه ی مشکلات دامپزشکی کشور رابرملا می کند.واقعا برای خودم متاسف وناراحتم که درکشوری که مردمش به سطحی ازفرهنگ وشعوراجتماعی نرسیده اند که لااقل برای حفظ پای بست های سست حرفه ای که ازآن منتفع اند وارتزاق میکنند به دور از تنگ نظری ها حاضر به گفتمان متمتدنانه نیستند عمرم راصرف این حوزه از علمکرده ام. کاملا با شرایط روحی روانی طرفین دعوی آشناهستم.برادران من درست نیست که بخاطر مسائل عدیده ای که خود بهتر می دانید پیکره ی بی جان دامپزشکی را سلاخی کنید.خجالت بکشید.
مسئول فنی بهداشتی در اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
1
سلام و خسته نباشید به همه ی همکاران عزیز
بهتر بود دعواهایی که رسانه ای شد به صورت خصوصی در محفلی علمی یا حداقل تلفنی بین سروران دامپزشکمون انجام می شد.
لزومی نداشت ,عالم و آدم از مشکلات و دعواهای حرفه ای ما باخبر بشوند.

کم مشکل و مصیبت داریم؟!

اون از دولتمردان که اصلا نه بهداشت میشناسند نه پیشگیری نه آنفلوانزا نه دامپزشک نه معنی بودجه ی کافی!
اینم از ما که خودمون روی هم تیمیمون تکل از پشت میزنیم!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
0
اخه یه سگ ولگرد خطرش بیشتره یا یه پلنگ ولگرد؟؟ چرا پلنگارو نجات میدن ولی سگارو میکشن؟؟!!
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
3
ضمن احترام کامل هم به آقای دکتر فتاحیان و دکتر دامپزشک حیات وحش ایران اما ایکاش تشخیص آن بزرگوار مانند لباس پوشیدن داخل فیلدشنان نباشد یک به همراه خانواده که یک برنامه مستند در خصوص نقش دامپزشک در حیات وحش ایران را می دیدیم دکتر دامپزشک بزرگوار حیات وحش با لباسی خارج از شخصیت کاری یک شخصیت علمی مصاحبه میکردند و معاینه بالینی دام را که اطرافیان گفتند این شکارچی است یا دکتر!
relife
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
امیدوارم از این اتفاق عده ای درس بگیرن و همیشه و همه جا بهترین راه رو انتخاب کوتاه ترین راه ندونن. واقعا اگه قراره بیشتر اوقات مرگ حیوان رو برای کمتر زجر کشیدنش انتخاب کنیم پس واقعا علم دامپزشکی به چه دردی میخوره؟ البته تنبلی هم در فرهنگ ما ایرانی ها ریشه دوانده. چه خوبه همیشه و همیشه تلاش کنیم و دست از تلاش برنداریم حتی اگه کوچکترین روزنی برای موفقیت و نجات میبینیم. به این دکتر عزیز تبریک میگم نه برای اینکه شاید به گفته برخی ها عمل کوچکی انجام داده بلکه برای الهام بخشیدن به هزاران جوانی که در عرصه علم و خدمت رسانی کار میکنن. اینکه لبخند رو به لبهای هزارن طرفدار محیط زیست برگردوندن. ماهی نیست که خبر ازکشته شده چند پلنگ در جای جای کشور نشنویم واقعا مایه شادیه که حداقل یکی از این دهها پلنگی که هر سال کشته میشن نجات پیدا کرد. تبریک میگم به این دامپزشک عزیز و مسئولین محیط زیست که فقط به نظر یک نفر اکتفا نکردن و به دنبال روزنه های امید گشتن. زنده باد امید و زندگی.
سامان
|
United States of America
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
3
دکتر فتاحیان عزیز، همیشه سوال داشتم که چراکسی مقابل انحصاری برخورد کردن با حیات وحش ایران نمی ایستد، باید بتوان نقد کرد، اکنون که شما به ماجرا وارد شدید و بازخوردهای پس از آن را میبینم بیشتر متوجه شدم که چرا بزرگانی سکوت می کنند همیشه، اما کار شما به جرات می گویم ستودنیست، شاید یکی از معدود کسانی هستید که توانمندی علمی و فردی ورود به این مسئله را داشت. فارق از نتیجه جراحی که هرچه باشد والا تر از مرگ خاموش در اولین مرحله است تصمیم شما برای من بسیار بسیار ارزشمند بود و هست. از شما بخاطر این عمل جسورانه سپاسگزارم
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
3
0
متاسفانه ادبیات به کار رفته در پیام دکتر فتاحیان نشان از یک بغض شدید نسبت به همکار موفقشان دارد و به نوعی قصد دارند که با تخریب ریشه ای رقیب بخشی از درمان حیات وحش را به سمت ............. تمایل دهند که این بداخلاقی رایج در حرفه دامپزشکی و شاید همه ما ایرنیها باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
بالاخره یک کاری صورت گرفته .حتی اگر یک درصد هم منجر به نجات پلنگ بشه بنطر کار خوبیه.ولی اینکه مواففین یا مخالفین طرف مقابل رو به بیسوادی یا بهره بردای و سوار موج شدن متهم کنند کار درستی نیست.من بنظرم هم دکتر فتاحیان و دوستانشون.هم جراحان دانشگاه تهران .لیشتر خوددار باشند.
حاج رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
با سلام.وقتی این بحث و جدل ها رو می بینیم ، یک سوال پیش میاد:
هدف چی بود؟؟؟
مگر هدف ، نجات جان حیوان نبوده؟
مگر نجات حیوان ، کار ما دامپزشکان نیست؟
نکند انتظار داریم کسی غیر از دامپزشکان اینکار رو انجام بدهند.
خوب ، جناب دکتری ، بنابر هر دلیلی ، احتمالا تشخیصی اشتباه داشتند.
همکار دیگری توانستند جان این حیوان را ، فعلا، نجات دهند
خوب ، خدا را شکر که حیوان خدا نجات پیدا کرد.
ثانیا : حالا باید خوشحال باشیم که علاوه بر مرکز دانشگاه تهران، مرکز دیگری هم وجود دارد که این کارها را انجام می دهد.
چه پیشرفتی بهتر از این.
اگر شخص یا مرکزی ، فکر کند انحصاری است، اشتباه است
عزیزان ، اساتید و آقایون و خانم های دکتر، شما در مملکتی زندگی می کنید که به علت شکستن انحصار دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای ، مورد تحریم قرار گرفته است...و حال در داخل این مملکت، خودمان از همان ر وش قلدر مآبانه آن کشورهای احمق، الگو برداری می کنیم.
مگر علم را می شود انحصاری کرد، آنهم علوم تجربی.
عزیزان من ، باید از بودن امثال دکتر معماریان خوشحال باشیم و از ظهور دکتر فتاحیان ها خوشحالتر.
هر چند هیچکدام از ما، بدون اشتباه در شاخه شغلی خود نیستیم
ولی بیایید ، به هم پرخاش نکنیم.
سلامت حیوان زیبا را دستمایه اهداف رذیلانه و شوم خود نکنیم و خود را درگیر امیال شیطانی خود نکنیم
و در پایان از استید دانشگاه تهران، انتظار می رود که در این مسائل، بزرگوارانه، بزرگی کند و برای تمام عزیزان دامپزشک ، احترام قائل باشد، چهخ همکاران داخلی مجموعه و چه همکاران خارج از مجموعه.

به امید تعالی هر چه بیشتر فرهنگ تعاون در جامعه دامپزشکی ایران

یا حق (((ادمین خواهشا مطلب را در گروه قرار بده.با تشکر)))))
دکتر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
با وجود این همه دامپزشک در عرصه کار فکر کنم وقت آن رسیده که همه در کنار هم و بر اساس علم رقابت کنیم. و دامپزشکی انحصاری نکنیم.همه این اساتید از بزرگان دامپزشکی هستند و باید به علم هم احترام بگذارند و در عرصه علم با همدیگر رقابت کنند و نه در عرصه حاشیه!!!!!
واقعا به عنوان یک کلینیسین دام کوچک از این همه تخریب غیر علمی و سودجویانه همکاران خسته شدم. و صد البته از اساتید علمی چنین حاشیه و فضاهایی انتظار نمی رفت. و اگر این اساتید همچین رفتارهایی کنند دیگر از سایرین چه انتظاری هست؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
0
خب اگه رو دوتا پاش ايستاده، فيلمش رو هم بذارين. ممنون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
2
دوستان عزیز،
دکتر فتاحیان بعد از سالها تلاش در کلینیک های مختلف به جایگاه فعلی دست یافته اند، نه مانند بعضی دامپزشکان گرامی با چند دوره بسیار کوتاه مدت، متخصص حیات وحش شده و مدام در حال مصاحبه باشند.
در انتها، امیدوارم خداوند متعال روح بزرگوار دکتر شاهی فردوس را قرین رحمت نماید که بدون کوچکترین حاشیه ای در مرکز تحقیقات فوک خزری تلاش میکردند و البته همیشه جلو دوربین ها نبودند!
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
از این فرصت برای معرفی بهتر دامپزشکی به مردم استفاده کنیم نه تخریب کسانی که یک عمر به دامپزشکی خدمت کرده اند. طب یعنی همین. یک دکتر میگوید یوتانایز یکی نجات میدهد.و در یک کیس دیگر برعکس آن اتفاق می افتد. هیچ ربطی هم به دانشگاه ازاد و تهران و دولتی و خصوصی ندارد. همه ی ما باید در ارتفای دامپزشکی بکوشیم
نظر شما
ادامه