کد خبر: ۴۷۵۲۵
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر یوسف داودی» افزود: برای دامپزشکان کشور مبداء سلامت و کیفیت گوشت فرقی نمی‌کند و هر دامی را که آنجا باشد کشتار می‌کنند و برای ما می‌فرستند ...
 
 

حکیم مهر: عضو دامپزشک مجلس شورای اسلامی از ابلاغیه لغو نظارت بهداشتی در کشور مبداء بسیار متعجب شده است و بنا دارد در اولین دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، علت این تصمیم مهندس حجتی را سوال کند. از نظر «دکتر یوسف داودی» نظارت بهداشتی خیلی خوب است و حتما باید باشد، اما به نظر وی باید دامپزشکانی به کشورهای مبداء اعزام شوند که خبره باشند.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، ارزیابی شما از ابلاغیه لغو نظارت بهداشتی دامپزشکان در مبداء چیست؟

نظارت بهداشتی در مبداء باید ادامه پیدا کند، کمااینکه بیماری‌هایی وجود دارد که فقط قبل از کشتار مشخص می‌شود. ناظری که از سوی ایران در کشور مبداء حاضر شده، باید چند کار انجام دهد که یکی از آنها بازرسی‌های قبل از کشتار در کشور مبداء است. تعداد زیادی بیماری‌‌ها مثل آناپلاسما در کشورهای مختلف از جمله کشور برزیل وجود دارد که حتما باید کنترل شود؛ اگر دامی تب‌دار باشد، نباید کشتار شود. چراکه اگر کشتار شد، دیگر قابل تشخیص نیست که تب‌دار بوده است.

اینکه ما به دامپزشکان کشورهای دیگر اعتماد کنیم اصلاً شدنی نیست. حتما ضروری است که دامپزشکان از کشور خودمان باشند، چون برای دامپزشکان کشور مبداء سلامت و کیفیت گوشت فرقی نمی‌کند و هر دامی را که آنجا باشد کشتار می‌کنند و برای ما می‌فرستند. ما باید حواسمان باشد و خودمان به فکر مردم خودمان باشیم.

حکیم مهر: اما وزیر جهاد کشاورزی چند روز پیش طی یک نامه رسمی از رئیس سازمان دامپزشکی خواسته که این نظارت را لغو کند.

این نامه هنوز به دست ما نرسیده است، اما من هم در مورد آن چیزهایی شنیده‌ام. به هر حال نظارت بهداشتی باید برقرار باشد و از آن طرف نظارت حین کشتار را هم باید انجام دهند. وقتی کشتار انجام شود، بعد از آن هم بازرسی صورت می‌گیرد که باید دامپزشکان حضور داشته باشند، لذا حذف ناظر بهداشتی خطاست.

حکیم مهر:‌ منتقدان می‌گویند که اعزام دامپزشک به کشور مبداء، یک هزینه اضافی است.

هزینه برای چه کسی؟ هزینه را که وارد کنندگان پرداخت می‌کنند و در برابر پولی که برای واردات می دهند، چیزی نیست. نظارت بهداشتی خیلی خوب است و حتما باید باشد اما به نظر من دامپزشکانی به کشورهای مبداء اعزام شوند که خبره باشند. سازمان دامپزشکی باید سخت‌گیری بیشتری در این زمینه کند و افرادی را بفرستد که از هر نظر کاملا حرفه‌ای هستند که کنترل را دقیق‌تر و ضوابط را رعایت کنند. اتفاقا نظارت بهداشتی نه تنها نباید حذف شود، بلکه باید تقویت شود. بنده به‌عنوان متخصص این کار، تقویت آن را می‌خواهم. ما باید کنترل‌ها را انجام و بعد اجازه دهیم که گوشت وارد شود.

البته ما مخالف سبک واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم و به نظر ما فرایند واردات درست هدایت نمی‌شود، اما اینکه ناظران ما نباشند، کاری غیرعلمی است، چون احتمال دارد که بیماری وارد کشور شود و ما با مشکل روبرو شویم. ما از حدود ۲۴ کشور گوشت وارد می‌کنیم و در تمام آنها حتما باید ناظر بهداشتی حضور داشته باشد. سازمان دامپزشکی فقط باید کنترل را دقیق‌تر، علمی‌تر و ضابطه‌مند کند. اینکه ناظر را برگردانید به چه معنی است؟ پس چه کسی آنجا را کنترل کند؟ این چند روز بنده درگیر بحث بودجه در مجلس بودم و فرصت نکردم که از آقای وزیر سوال کنم که به دنبال چه چیزی است؛ اگر قرار است به دامپزشکان آن کشورها اعتماد کنیم، این ریسک بزرگی است.

حکیم مهر:‌ به نظر شما آیا ممکن است مافیای گوشت در این تصمیم نقشی داشته باشد؟

مافیای گوشت بیشتر به دنبال ارز ۴۲۰۰ تومانی و همان ۹ هزار تومان اختلاف ارز است. آنها اگر هم به دنبال حذف ناظر باشند، سازمان دامپزشکی نباید اجازه دهد، کمااینکه مجوز واردات را سازمان باید بدهد. مافیای گوشت هم شوخی نیست، آهن یا آلومیینوم نیست؛ با جان مردم سرو کار دارد و ممکن است بیماری‌های مختلف مثل جنون گاوی وارد کشور شود. اصولاً باید کنترل دقیق توسط خود ما صورت گیرد. ما نمی‌توانیم در مسائل بهداشتی به خارجی‌ها اعتماد کنیم. در مورد گوشت‌های یخ‌زده ما نمی‌توانیم در کشور کاری کنیم. گوشت در برزیل یا نیوزلند کشتار شده و نمی‌تواند به همین شکل بیاید، بلکه باید آن را فریز کنند و وقتی فریز شد ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که چه خبر است، مگر اینکه دامپزشک ما قبل از کشتار آن را بررسی کند و اصلا به برخی دام‌ها اجازه کشتار ندهند. ما تعدادی بازرسی قبل از کشتار داریم که باید کنترل شوند. به برخی اجازه کشتار نمی‌دهیم و تازه آنهایی هم که اجازه کشتار دادیم، باید بررسی شوند.

حکیم مهر: به نظر می‌رسد سن دام هم خیلی مهم است و فقط از روی لاشه می‌توان سن دام را تشخیص داد.

بله، سن دام مشخص نمی‌شود و تب‌دار بودن آن هم معلوم نمی‌شود. این تصمیم پایه علمی ندارد. به طور خلاصه از نظر علمی، عقلایی و سلامتی مردم، بازرسی‌های ما در کل کشورهای مبداء وارد کننده گوشت حتما باید ادامه پیدا کند. سازمان باید نظارت خود را قوی‌تر کند. دامپزشکان علمی‌تر، قوی‌تر و عملیاتی‌تر بروند و با حساسیت بیشتر از گذشته، گوشت را بررسی کنند و بیاورند. ما دیگر کاری به مافیا نداریم. مافیا شاید بخواهد گوشت حیوانات دیگر را وارد کند. ما کار خود را می‌کنیم.

حکیم مهر:‌ اشاره کردید که مخالف سبک واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی هستید. لطفا بیشتر توضیح دهید.

بنده به شخص وزیر هم گفتم به جای اینکه ۹ هزار تومان مابه‌التفاوت ارز آزاد و ارز دولتی را به واردکنندگان بدهیم، آن را در قالب کارت الکترونیک خرید پروتئین به خانوارها بدهیم. ما حدود ۱۷ میلیون خانوار داریم. هر کسی هم که خواست گوشت وارد کند، با ارز آزاد وارد کند. پیشنهاد ما این است که قیمت را کنترل کنیم و تنها راه همان است. واردکننده می‌تواند از هر کشوری که خواست، گوشت را وارد کند به شرط آن که دام و گوشت با مقررات سازمان دامپزشکی کشور مطابقت داشته باشد. به این شکل پول بیت‌المال را که به شکل یارانه به دست مصرف کننده می‌رسانیم تا خودش گوشت بخرد. ما صدها میلیارد تومان هزینه می‌کنیم که مردم گوشت ارزان بخرند اما همه گوشت گران می‌خرند. پس یارانه ما چه می‌شود و این پول کجا می‌رود؟ سوء استفاده می‌شود. عملاً ما در این زمینه موفق نیستیم و تنها راه این است که پول را به شکل مستقیم به مردم بدهیم. سازمان دامپزشکی هم نظارت‌ها را قوی‌تر از گذشته کرده و به دامپزشکان آموزش‌های حرفه‌ای بدهد و کنترل‌ها را بدون رودربایستی انجام دهد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
5
16
وزیر مملکت است و دوست داره ............. ترجیح میده که هر چی ماده گاو آمریکای جنوبی و آسیای میانه است را بده به خورد مردم بیچاره.
............
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
10
8
ای کاش همکاران محترم در مورد تمام مسائل و مشکلات دامپزشکی به اندازه ی اعزام به خارج حساسیت و تعصب داشتند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
1
10
تنها بابستی برزیل بربد و ۳ماه در کشتارگاه با طرف برزیلی ونماینده شرکت کار کنید تا مفهوم رانت و درصد بالای احتمال تخلف را که برخی اوقات رخ میدهد رادرک نمایید بنده منکر حق ماموریت هر چند ناچیز خود و دینفع بودن خودنیستیم ولی راندمان و خروجی ان در کیفیت گوست خروجی بی بدیل بودولی قطعا حدف ناطر بهداشتی با اهداف خاص بود و علتش همین بازدارندگی ما بودکه الحمدالله در این بزنگاه با ذکاوت وزیر محترم به ثمر نشست اگر مردم عادی و مسیولین ندانند و شما از این غفلت سو استفاده کردید ولی خود نیک میدانید هدفت پلید شما چه بود وگرنه شما با توجیه نابخردان هزینه بالا در گوشت، طبیعتا بایستی ناطر شرعی را هم حدف میکردید ولی میدانید انها به لحاط فنی هیچگونه خطری برای شما ندارند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
2
8
با سلام . حتی اگر وزیر هم مقصر باشه ، از سیستم خودما کمکش میکنند. متاسفانه همونایی که باید مانعش بشن.اگر چوب اینکار رو نخوردند من حاضرم مدرکم را پاره کنم( البته که پولش رو میخورند)
دوست آقای دکتر داودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
14
8
ایشون اولا بفرمایند کدوم پایه علمی در کدام کتاب در کدام سند کفته شده کشورها برای واردات گوشت نیرو باید اعزام کنند
ایشون بفرمایند این مواد اولیه دارو که وارد کشور میشود که می تواند با جان مردم بازی می کند چرا نیرو اعزام نمی کنند
این همه واکسن انسانی که وارد می شود چرا برای نظارت بر کلیه فرایند تولید آنها نیرو اعزام نمی شود
واقعا نماینده مجلس متخصص معتقدند نمی شود به بقیه کشورها اعتماد کرد چرا در بالاترین سطح مملکت دستور داده اند حتی گواهی های صادره برای کشورهای ثالث را گفتند بپذیرید یعنی یک گواهی که کشوری مثل کشورهای اروپا برای مقصد امارات متحده عربی و ترکیه صادر شده گفتند همین ها را هم بپذیرید
این همه لب تاپ می آید این همه اطلاعات مهم در داخل کشوردر آنها ثبت می شود از کجا معلومه در داخل آنها چه سیستم هایی نصب می شود چرا برای واردات لب تاپ نیرو اعزام نمی کنیم تا بر فرآیند تولید آنها نظارت کنند، آقای نماینده لطفا پیگری کنند
این همه گوشی تلفن هوشمند وارد می شود چرا نیرو برای نظارت بر کلیه فرآیند تولید آنها اعزام نمی شود مگر سرقت اطلاعات چیزی مهمی نیست
این همه تجهیزات مهم آزمایشگاهی و حتی نظامی وارد کشور می شود چرا برای نظارت بر کلیه فرآیند تولید آنها نیرو اعزام نمی شود
این همه مواد غذایی میاد چرا نیرو اعزام نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
چرا نمیشه همه اینهایی که گفتی نظارت میشه و موضوع گوشت موضوع بسیار حساسی است اما شما میخ آهنین هرگز مرود بر سنگ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
با سلام و عرض ادب خدمت همکاران گرامی
متاسفانه در این مقوله همکاران فرهیخته و مطلع که دارای تجربه کافی هستند کمتر ورود کرده و مطالب بجای کارشناسی بودن کمی احساسی و در راستای تخریب بین همکاران و انداختن تقصیر به گردن این وآن پیش رفته.
در خصوص نظارت بر دام زنده ماهیت آن با لب تاب ودارو قابل مقایسه نیست .کشور برزیل که یکی از اصلی ترین فعالیت تجاری ان صادرات گوشت به کشور های مختلف می باشد بر اساس درخواست هر کشور و سطح بهداشتی وفرهنگی و غنا وفقر و مذهب آن کشور دارای محصولات گوشتی مورد درخواست میباشد.
همانگونه که همکاران محترم بعضا اشاره کردند بسیاری از کشورها دارای ناظر مستقر میباشند که ماهیت بعضی انها بخش خصوصی و نماینده شرکت وارد کننده است همانند امارات و عربستان.بعضی ذابح را بعنوان ناظر قبول دارند همانند مصر.بعضی جهت کشتار نژاد خاص همانند انگوس ناظر مقیم دارند همانند کشور های آمریکای لاتین.وبعضی همانند اسراییل دارای گروه نظارتی میباشند
در خصوص کشورهای اروپایی و کشور ما تفاوت در اینست که آنها دام رجیستر خریداری مینمایند و همکاران محترم نیز مشاهده فرموده اند که این دامها دارای پلاک متمایز وشناسنامه کامل بوده و تحت نظارت دامپزشکی فدرال بوده و به خاطر سطح کیفیت بهداشتی و مستندات محکم که قابلیت پیگیری دارد و اختلاف قیمت فاحش آن وارد کننده های ایرانی از خرید آن امتناع دارند .
سایر دامها هم البته تحت نظارت بهداشتی بوده ولی نه در سطح اولی و دارای گواهی بهداشتی واکسیناسیون میباشند و بعلت چرای آزاد و در مرتع که معمولا در هنگام ذبح جمع اوری میشوند حتما نیاز به معاینه بالینی قبل کشتار می باشد. در خصوص کشور های عربی معمولا از کشتارگاههایی که ایران تایید نموده و کشتار دارد خرید مینمایند و متاسفانه بعلت اینکه ناظر نماینده شرکت میباشد صرفا در محل بسته بندی گوشت حضور داشته و ظاهرگوشت ومیزان چربی سطح گوشت را کنترل نموده و در خصوص بحث بهداشتی دمای گوشت حلال و حرام و غیره اهمیتی قایل نمیشوند که در بعضی مواردبرای کشور های عربی ذبح اسلامی هم صورت نمیگرفت و به همین علت معمولاهمکاران به برند حلال کشور های عربی اعتمادی نداشته واز مصرف گوشتهای برند حلال در پرواز خودداری مینمایند.در کشورهای فقر همانند مصر فقط ذابح مسلمان تعدادی دام ذبح نموده و در سایر بخش ها دخالتی نداشته و معمولا دامها ی حذفی و مورد دار و مازاد سایر کشور ها نیز برای ان ارسال میشود و در خیلی موارد دامهای بسته بندی شده بیشتر از کشتار انها است.
نکته قابل تامل اینکه کشتارگاهها ی برزیل که معمولا هر چند ده کشتار گاه تحت مدیریت یک گروه کشتارگاهی معتبر و رقیب میباشند بعلا بازده اقتصادی دارای کشتار زیاد وبین بخشهای کشتار سردخانه و بارگیری استخوان گیری و بسته بندی رقابت شدید میباشد ومعمولا تعداد کشتار مقداری بیش از توان کارگران بوده و بهمین علت زمان مورد تایید جهت پیش سرد در کشتارگاههای برزیل 14 روز میباشد که معمولا در روزهای اول جهت کشور های درجه یک و در روزهای انتهایی جهت سایر کشورها استخوان گیری میگردد.که همکاران اعزامی به ان واقفند
و نکته انتهاایی و اساسی اینست که با توجه به دستور العمل چندی قبل سازمان دامپزشکی که کشتار دام ماده وشش دندان نیز اجازه داده شده وهزینه 63 تومانی ناظر به ازای هر کیلو گوشت که برای وارد کننده خیلی مهم نیست چیست.همچنین حضور ناظر مستقر تعدادی زیادی از شرکتهای وارد کننده ایرانی در برزیل علت مخالفت با اعزام دامپزشک چیست؟
بعلاوه نکات بهداشتی فوق که بصورت کلی ومختصر بیان شد علت اینست که معمولا کشور های اروپایی و درجه یک گوشت ران و راسته وفیله خریداری مینمایند و گوشت سر دست و گردن کشتار انهامازاد است که گوشت حرام است و دارای قیمت پایین تر بوده و اضافه امده و شهوت وصف ناپذیری توسط کشتارگاهها و شرکت ها در جهت بسته بندی انها جهت ایران وجود دارد و بارها در سالن استخوانگیری که همزمان برای چندین کشور استخوانگیری وبسته بندی میگردد جلوی تخلف کشتارگاه و شرکتها را گرفته اند و همچنین در بسیاری موارد دامهایی که در کشتارگاههایی که تایید نشده اند شبانه به کشتارگاه وارد و در مسیر خط استخوانگیری داخل میشودکه در صورت عدم مهارت ناظر وشگردهای خاص کا توسط همکاران متعهد سینه به سینه منتقل میگردد نیست وبسیاری از موارد غیر قابل ذکر که سایت وزین حکیم مهر در انتشار آن دچار دردسر میگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
اولا مگر باید در کتاب بنویسند؟ الان در کدام کتاب نوشته شما بیاید اینجا کامنت بگذارید؟!
دوما مبحث جلوگیری از اپیدمی بیماری ها و سلامت غذای مردم را با موبایل و لپ تاپ مقایسه میکنید؟ مگر ما گفتیم ناظر برود ببیند رنگ و شکل کارتن ها خوشکل باشد؟؟ بحث هزاران بیماری مشترک بین انسان و دام است.
سوما بدبختی کشور ما از زمانی شروع شد که هر کسی اجازه یافت در امور تخصصی که علمش را ندارد تصمیم گیری کند.
و در آخر دعا میکنم خودتان متوجه اشتباهتان بشوید نه این که خدایی نکرده با خوردن یک غذای لذیذ در رستوران به انگل های مهلک دچار شوید یا در کبد و مغز عزیزانتان بعد از چند سال کیست پیدا کنید. تورو خدا بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
............ دارو و لپ تاپ و ادوات نظامی رو پس از ورود هم میشه تست و بررسی کرد ولی یه تکه گوشت یخ زده رو نمیشه به این راحتی بررسی کرد ، مگر با کلی آزمایش گرون و پبشرفته که هزینه ش چندین برابر قیمت خوده گوشت میشه چه رسد به هزینه اعزام ناظر !!!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
احسنت بر شما که حرف مستدل و درست میزنی.منافع اعزامها باعث شده بعضی از همکاران آسمان و ریسمان بهم ببافند تا نتیجه بگیرند اعزام ناظر واجب است!
دکتر دامپزشک
| United States of America |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
کاش در این زمینه ها کسانی اظهار نظر می کردند که تخصص داشتند و بخصوص سابقه ای در واردات گوشت داشتند تا متوجه می شدند که امکان تقلب از طرف کشور های پنج قاره وجود دارد .در فرصت مناسب اینجانب تمام راههای تقلب را که صادر کنندگان در قاره امریکا و اروپا و آسیا سعی داشتند ودارند که انجام بدهند را طی مقاله ای خواهم نوشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
5
14
وزیر ..... باید استیضاح بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
10
5
بله ولی دامپزشکان خصوصی باید برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
انصافا شما که میگید ما نمیتوانیم کشتارگاه های داخل رو نطارت کنیم چون کارفرما اخراجمون میکنه چطوری مقابل شرکتهای وارد کننده میتونی کار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
دقیقا به این دلیل که مسئولینی ..... مثل شما در سازمان راههای فرار از قانون را به کارفرماها نشان می دهند.
دکتر فعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
2
2
از روی احساسات و عواطف و تخیلات صحبت نکن؟
براساس قوانین بین المللی و مطابق با رفرانس ها و کتب مرجع صحبت کن؟
خوددرمانی نفرمایید؟
آيا شما اصلآ براي گوشت‌ استاندارد دارید؟
آگر ندارید از دیگر کشورها ترجمه کنید.
آگر دارید عمل کنید
بودجه مملکت را هدر ندهید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
4
7
شما گفتید که دوست دکتر یوسف داودی هستید ولی نفرمودید که دکتر دامپزشک هستید یا نه؟

شما اگر دکتر دامپزشک نیستید که حرجی بر شما نیست.

ولی اگر دکتر دامپزشک باشید که واقعا فاجعه ای بزرگ است!که تفاوت تلفن همراه و لپ تاپ با دام زنده را که همیشه امکان دارد حامل انواع عفونی و انگلی یا مبتلا به شکل درگیری بالینی آنها باشد، درک نمی کتید!

شما جطور متوجه نیستید که ماهیت بیماری های عفونی بسیار پیچیده است.
گاهی شده وقتی از طریق گوشت منجمدی که خوب فرایند پیش سرد را طی نکرده است ویروس تب برفکی وارد کشور شود و یک اپیدمی کسترده را در بین دامها ایجاد کند.

آلودگی احتمالی یک محموله چند هزار تنی گوشت منجمد را به انواع عفونتها، انگلها و داروهای دامپزشکی که صدها و شاید هزارها عنوان مختلف دارند و می توانند باعث سرطان و مقاومت باکتریابی و آنومالی های مادرزادی و مشکلات هورمونی چگونه می توان در فرودگاه یا بندر با معطل کردن گوشتی که نیاز به فریزر دارد تشخیص داد؟
این در شرایطی است که کشور در معرض بیوتروربسم قرار دارد که حتی رباست محترم سازمان دامپزشکی هم اوایل که آمده بودند چند بار اشاره کرده اند.

حالا فرض کنید که اینها به پروتکل بهداشتی کذایی پس از گذشتن مراحل طولانی و وقت بر شکایت در دادگاه های بین الملل عمل کنند آیا برای هزاران و شاید میلیون ها نفر بیمار انسانی مردم ما چه پاسخی خواهید داشت؟؟!

بنابراین لطف کنید که اگر صداقت دارید و دست تان در جیب شرکت های فاسد واردکننده نیست،
بیش از این عرض خود نبرید و زحمت و مشکل برای مردم بیگناه کشورمان ایجاد نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
از کشور پاک از تب برفکی همراه گوشت بدون استخوان ویروس تب برفکی وارد می شود ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
واردات گوشت طبق گفته عزیزان از 24 کشور انجام می شود، بعضی گوشت تازه و بعضی منجمد، برزیل تنها کشوری نیست که واردات از آنجا انجام میشه، پس ورود یک سری از عوامل ویروسی، باکتریایی و انگلی از طریق گوشت های وارداتی بدون نظارت محتمل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
4
15
خب به نماینده مجلس که نه کارمند سازمان دامپزشکی است و نه ناظر بهداشتی خصوصی که دیگر نمی توانید تهمت بزنید که به دنبال دریافت حق ماموریت است!

قدری بیندیشید و اگر دین و ایمان ندارید لااقل آزاده باشید
پاسخ ها
دکتر عابدینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
همکار محترم این طور ها هم که‌ می گویید نیست وقتي اقتصاد بیمار است. فساد سییتم اداری در اوج و حد نهایت است قطعا نماینده مجلس ذی نفع است.
شما برایم 200تکرای جمع کن من‌ شمارا بفرستم 6 ماه برزیل /2 ماه نیوزلند
شما برایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
گوشت بدون استخوان از کشور پاک از تب برفکی می تواند باعث ورود ویروس تب برفکی را به داخل کشور بشود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
3
3
این که کدام دسته از دامپزشکان بروند موضوع صنفی است ولی اصل فرستادن بازرس بهداشتی موضوع ملی است و مساله ی امنیت غذا و سلامت مردم در میان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
1
4
وارد كننده فقط پول ميبينه و كالا
براش هيچ فرقيم نداره كه كالا چي باشه
سنگ باشه،ماشين باشه، گوشت يا...
اگه كسي بهش بگه اين گوشتي كه وارد كردي اگه ٢ سال نگه داري بعد بفروشي بيشتر سود مي كني مطمئنا همين كارو ميكنه
بهداشت جامعه و سلامت مردم براش نون و أب نميشه كه بهش فكر كنه
اون فقط سود بيشتر ميخواد ميدونين سود بيشتر... حالا به هر قيمتي!!!!
شهروند
|
United States of America
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
2
3
بخدا از بس این گوشت الاغ وسویس کرم داخلشه ،توتلگرام دیدیم ،دیگه همه‌چی رو بد میبینیم ،تو روخدا ،وجدان داشته باشید،واقعا هرچقدر به این دامپزشکان خارج بدهید حلال است .چون زحمت میکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
واقعا درست گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
1
3
دکتر فعلی شما نگران کشورهای خارجی هستید یا منافع شرکت های واردکننده؟

اگر یک کشوری خواهان اطمینان بیشتری نسبت به گوشت وارداتی اش است آن هم نه با هزینه فروشنده،
چه مشکلی دارد؟؟!

آیا این هم ناقض حقوق بشر است یا برعکس به معنای احترام گذاشتن به حقوق مردم مصرف کننده است که کاملا حق دارند گوشت سالم بهداشتی و با کیفیت عالی را مصرف کنند؟

شما چرا ناراحت هستی؟

مشکل تان در چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
3
7
احسنت بر شرف جناب آقای دکتر یوسف داودی دکتر دامپزشک متخصص بیماری های داخلی دام های بزرگ که حوزه کار تخصصی شان بالطبع بیماری های عفونی و انگلی گاو و گوسفند است!
که منصفانه و تخصصی حق مطلب را ادا کردند و نشان دادند که به راستی نماینده مردم هستند نه نماینده دلالان رانت خوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
4
3
یاشاسین دکتر داودی فرزند دلیر آذربایجان
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
9
6
به خیلی از دامپزشکان که خارج از کشور برای تفریح میرفتند و سه ماه بودن و ماموریت میگرفتند فشار زیادی اومده
درود بر وزبر که تصمیم درستی گرفته وبا این دستور جلوی خیلی از چیزها رو گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
به نظرم فشار روی وارد کنندگان و دلالهای گوشت بود که حالا اینقدر خوشحال هستند.
وارد کنندگان که هزینه دامپزشک را جزو گوشت حساب میکردند . حالا چرا ناراحت هستند؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
4
4
فوق العاده بود دکتر داودی
صدراکریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
2
4
سلام بردکترداودی عزیز.نماینده شجاع ومردمی . .............. وضعیت سازمان شده مثل .................. تمام اصول وقواعد اصلی الزامات بهداشتی به نفع واردکننده وفروشنده خارجی درIHR های موجود ب.................. تغییرکرده.بدون آنکه با پایین آمدن کیفیت نظارت قاطی کردن ماده گاو وشش دندان شدن گاوهاو...بدون آنکه قیمت گوشت پایین بیاید. ...................... اداره سازمان به این مهمی مردجنگ وتدبیر می خواهدولازم است درجاهایی با اقتدارعمل کرد.خلاصه خیلی ازوضعیت سازمان اذیتیم.یک مدرس می خوایم اگه گیربیادویک دکتر ارشدی خدابیامرز.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
2
6
حذف ناظر فاجعه است.
لطفا این دستور غیر منطقی غیر عقلانی غیر حرفه ای به که ضرر کل جامعه است اصلاح شود،چطور میشه به کشور مبدا اعتماد کرد ما کم ضربه نخوردیم حالا بخواد ناظر گوشت که جز خوراک ضروری کل جامعه است حذف شود.
ناطر نباشه گوشت الوده وارد میشه مردم کم بدبختی ندارن حالا بخواد گوشت بدون نظارت وارد شود وبیماری کشورو فرا بگیره.
بنده دامپزشک بخش خصوصیم کسی فکر نکنه میخوام برم ناظر بشم ولی حدف ناظر فاجعه است وباید اصلاح بشه
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
1
0
سلام
ایا امکان اصلاح این دستور هست ؟
ایا دوباره میشه ناظر فرستاده بشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
2
برخی از افراد برای توجیه کار غیر علمی و غلط .......... نوشته اند:

ورود تب برفکی از کشور برزیل که پاک از تب برفکی است؟

ایران از 24 کشور دام زنده و گوشت وارد می کند. مگر فقط برزیل مد نظر است. این نحوه برخورد سطحی و بچگانه در مورد بحث های کارشناسی و اصولی نشانه این است که دست زانوزدگان؟؟! در مقابل شرکت های وارداتی از نوع فاسد خالی است و چیزی در چنته ندارند و برای فرار از پاسخ گویی به هر حربه ای ولو بی ارزش متوسل می شوند.

الغریق یتشبث به کل حشیش:

اشخاص در حال غرق برای نجات خود به هر چیزی که دست شان برسد چنگ می اندازند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
3
1
بله به بسباری از دکتران دامپزشک که مخلصانه و از سر غیرت و تعصب شدید برای رعایت اصول بهداشت و حفظ سلامت هموطنان که یک سره در حال رفت و آمد در بین بخش های مختلف کشتارگاه های کشور گرمسیری برزیل از جمله تونل های انجماد زیر صفر هستند فشار آمده است!
و این سپاهیان خط مقدم سلامت بعضا بیماری های تنفسی سخت و برونشیت گرفته اند که با جان و دل هم می پذیرند.

ولی شما چی؟
که معلوم است از نمایندگان مزد بگیر آن شرکت های حرام خوار واردکننده ای هستی که بدجوری نظارت های بهداشتی دکتر دامپزشک که جلوی دله دزدی های تان و گنجاندن گوشت های ارزان قیمت گردن و سردست حرام کشتار شده و بدون خون گیری کامل باقیمانده از گوشت سفارشی آلمان و فرانسه را گرفته است، بهتان فشار آورده است!

موضوع فشار، فشار دزدان بیت المال است که ارز دلار یارانه ای 4200 تومانی را می گیرند که گوشت سالم بهداشتی و با کیفیت بیاورند ولی عملا بنا بر به قول دکتر ماکنعلی به سازمان دامپزشکی ربطی ندارد که هر آشغال گوشتی را هم بیاورند.

پس با این طرز تفکر واقعا اشتباه و حیرت انگیز کشور ما چند نوع ناظر لازم خواهد داشت:

ناظر شرعی، ناظر کیفی و ناظر دامپزشک؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
2
5
دکتر داودی دامپزشک و نماینده مجلس از کسانی بود که تا چندی قبل در مصاحبه با همین حکیم مهر اعلام کرد که بایستی بجای گوشت وارداتی دام زنده وارد کشور شود ؟ حالا چی شده که تغییر موضوع داده و طرفدار گوشت وارداتی از خارج کشور و اعزام نیروی دامپزشک جهت نظارت بهداشتی شده است ؟ که در هر دو حالت به ضرر تولید کننده داخل ( دامدار ) می باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
3
4
درودبردکترداودی که عزتمند واردمیدان شده وازامنیت غذایی ملت رشید ایران مثل همیشه دفاع کرده ومی کند.راستی سایرنمایندگان واعضا کمیسیون کشاورزی .بهداشت .امنیت ملی خبری نداریم اگرتاالان مطلع نشدندپس وااسفاایران رو آب ببره اونارو خواب می بره واگرخبردارند‌‌وسکوت کردندپس وامصیبتاکه اگرخانه ملتبه داداعتمادعمومی نرسد پس به چه کسی باید پناه برد.قضیه یه کم بودارومشکوکه .شما بوی خاصی احساس نمی کنید. ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
2
3
اولا
تغییر موضع نه نغییر موضوع؟!!

و دوم اینکه

دکتر داودی موضعش عوض نشده است بلکه اگر خشم ناشی از دست دادن منافع ...... وارد کردن پسمانده های حرام و بدون خون گیری سایر کشورها .............. نیاورده بود، متوجه می شدی که این متخصص دامپزشک گفته است نظر شخصی من این است که واردات با ارز آزاد نه ارز 4200 دولتی انجام شود.

مطمئنا اگر ارز یارانه ای قطع شود دیگر شما ........ اینطور برای وارد کردن گوشت منجمد جلز و ولز نمی کردید
و افراد سالم که خواهان یک سود معقول هستند وارد میدان واردات دام زنده
البته با نظارت کامل بهداشتی سه مرحله ای قبل، حین و پس از کشتار توسط دامپزشکان خبره و نه نورچشمی با بک سود معقول می شدند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
در هر صورت دکتر داودی هدفش واردات دام زنده و یا گوشت از خارج از کشور می باشد که این به نفع شما می باشد که به این بهانه بروی خارج از کشور و حق ماموریت خود را به ارز بگیری و کاری با مشکلات مردم نداشته باشی و این مغایرت دارد با حمایت از تولیدات داخل در سال حمایت از تولیدات داخلی ( دامدار ) ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
1
اگر طبق نظر دکتر یوسف داودی ارز دولتی یارانه ای یرای واردات قطع شود و دولت مستقیما به سرپرستان خانوارها
کارت اعتباری برای خرید گوشت از بازار آزاد داخلی اختصاص دهد،
مردم حق انتخاب خواهند داشت که گوشت داخلی بخرند یا گوشت خارجی غیر ارزان که در آن صورت رقابت بر خلاف اکنون عادلانه خواهد شد.
از طرف دیگر دامداران ایرانی باید این حق را داشته باشند که تولیدات خود را به قیمت تمام شده چه در داخل کشور چه به کشورهای خریدار بفروشند.

با چنین مکانیزمی که واردات انبوه دام زنده و گوشت با دلار آزاد غیر دولتی و صادرات دام اخته داخلی به شکل قانونی مجاز باشد، همه چیز به تعادل خواهد رسید:

گوشت ارزان دولتی توسط کارت اعتباری به مقدار کافی به مردم خواهد رسید

دامداران نیز به دلیل اینکه گوشت شان گران تمام شده دیگر بدون مشتری نخواهند ماند و دولت از آنها برای ی یارانه دادن به مردم به قیمت عادلانه خریداری خواهد کرد و مقدار اضافه بر نیاز کشور صادر خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
4
2
میتونن جهت تشخیص نوع دام مهندس دامپروری اعزام کنن دامپزشکها دیگه بسشونه هر کدوم سه بار رفتن هم حقوق گرفتن هم از وارد کننده پول گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
2
5
درود برشرفت دکتر داوودی .وزیر باید استیضاح بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
1
1
اصولا از نظر ذائقه غذایی، غربی ها دوست دارند که گوشت بدون خونگیری و اصطلاحا خون دار و آب دار باشد.
به همین دلیل همانند سازمان دامپزشکی ایران بر خون گیری دام های سالم تاکید ندارند. اگرچه از نظر ماندگاری و فسادپذیری هرچه خون گیری کامل تر باشد فساد گوشت دیرتر لز راه خواهد رسید.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
1
6
من چند سال پیش جهت کارشناس ناظر بهداشتی گوشت به برزیل اعزام شدم تخلف های مختلف به چشم می خورد اخطارهای مکرر می دادم به عنوان مثال در بسته بندی سردست قسمت های با کیفیت برای کشورهای دیگر و بقیه را می خواستند برای کشور ما بسته بندی کنند و از این قبیل تخلفات که با هماهنگی با سرپرست کارشناسان اعزامی و هماهنگی با سازمان دامپزشکی کشتار را برای کشورمان در آن کشتارگاه متوقف کردم .آقایان چشمشان را باز کنند احساسی عمل نکنند چرا مردم عزیز ایران بهاء لجبازی را بپردازند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
1
4
سلام خوانندگان عزیز
همه شرکت های واردکننده هم خواهان این موضوع نیستند همه رایکسان نبینید وتهمت نزنیدهستندشرکت هایی که ناظررا حامی سرمایه خود می بینند وحمایتش هم می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
4
3
همه همکاران جه دولتی چه خصوصی باید از این سفره خوان برزیل نوش جان کنند مگر خون دولتی ها رنگین تر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
آخه بحث سفره نیست قانون کاملا مصرح کرده ،که وظایف حاکمیتی و عیرقابل واگذاری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
0
دکتر داودی می گوید دکتر دامپزشک خبره و عملیاتی.

می شود که آزمون توانایی علمی و عملی از بین دکتران دولتی و خصوصی گرفته شود
ناظر دولتی کشتارگاه داخلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
2
قابل توجه همکاران بخش خصوصی که میگن تو داخل کشور ناظر بخش خصوصی نظارت میکنه و خارج از کشور هم ما باید نظارت کنیم عرض کنم که در تمام کشتارگاههای دام داخل کشور یک ناظر بخش خصوصی مسئول فنیه و یک ناظر از بخش دولتی نظارت حاکمیتی میکنه و مهر بازرسی دستشه دقیقا مثل گوشتهای وارداتی نظارت میکنه
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
2
بنده با تجربه 2نوبت سفر به برزیل این دستور وزیر محترم را کاملا غیر علمی می دانم چراکه کار ناظر بهداشتی درکشتارگاه فوق العاده سنگین و طاقت فرساست ودوست عزیزی که فرموده اند ناظران برای تفریح می روند کم لطفی نموده واز روند بازرسی هیچ آگاهی ندارند بنده خودم چهارونیم صبح بیدار وساعت 5وارد کشتارگاه شده و تمام مراحل ازقبیل کنترل مجوزهای حمل بهداشتی (کنترل تعداد دام ، ایالت فرستنده، جنس وسن دام ، واکسنهای دریافت شده، زمان آخرین تزریق واکسن و...) بازرسی قبل ازکشتار ، نظارت بر روند شستشو وضدعفونی سالن کشتار ، کنترل سن وجمس دام کشتاری در حین کشتار ، نظارت بر آلودگیهای انگلی وعفونی در لاشه ، شستشوی لاشه ، کنترل سردخانه ها از نظز تأمین برودت لازم ، کنترل دمای عمق لاشه و PH گوشت قبل از خروج از سردخانه ،نظارت بر شستشو وضدعفونی سالنهای بسته بندی واستحوان گیری ، نظارت بر چربی گیری گوشت و پاک کردن عروق خونی بویژه درناحیه گردن وسردست ، کنترل بسته بندی درست مبنی بر عضلاب گردن را به عنوان سردست قالب نکنند. نظارت وکنترل در بسته بندی ولیبل گذاری ، کنترل تونلهای انجماد و سالنهای نگهداری گوشت و بار گیری گوشت های استحصالی با دمای حداقل منفی 18 درجه و ... درکنار اینها کنترل آزمایشات آب ، گوشت ، سطوح مورد استفاده ، دستهای کارگران و چنیدین مورد دیگر که به خاطر اطاله مطلب ازذکر آنها خودداری می کنم و کلیه این مراحل تا ساعت 7 بعدازظهر طول می کشید وبا توجه به زمان رفت وآمد تا محل اسکان وصرف شام دیگر برای تفریح زمانی باقی نمی ماند، بنابراین با این حجم عظیمی از کار در کشتارگاهها که ناظرین محترم بهداشتی انجام می دهند ، به کار بردن الفاظ این چنینی ناسپاسی بزرگی است که به همکاران عزیر من در سرتاسر کشور روا داشته می شود.بنابراین بهتر نیست قبل ازهر اظهارنظر درموضوعی که اطلاع چندانی از آن نداریم کمی تأمل نماییم. التماس تفکر
نظر شما
ادامه