کد خبر: ۵۰۶۶۱
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
برای دومین بار جهان:
«دکتر بهنام غفارزاده» گفت: این دومین خروسی است که طی یک‌سال اخیر مورد عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته است؛ البته پیش از آن نیز عمل جراحی روی چشم اردک ۹ ساله را در مطب خود با موفقیت انجام داده‌ام ...

حکیم مهر: چشم پزشک تبریزی برای دومین بار در جهان عمل آب مروارید خروس ۹ساله را با موفقیت انجام داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر بهنام غفارزاده» چشم پزشک متخصص تبریزی که پیش از این برای اولین بار در دنیا عمل جراحی کاتاراکت (آب مروارید) چشم خروس را با موفقیت انجام داده بود، طی روزهای اخیر نیز دومین عمل جراحی آب مروارید خروس ۹ساله را انجام داد.

دکتر بهنام غفارزاده در این خصوص گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان تهرانی و علائم ذکر شده توسط وی حدس زدم خروس مورد نظر دارای آب مروارید است؛ بعد از مشاهده عکس‌های مربوطه مطمئن شده و اعلام کردم هر چه زودتر عمل جراحی باید صورت گیرد، چرا که به اصطلاح آب مروارید چشم خروس رسیده بود و در صورت عمل نشدن خطر نابینایی وجود داشت؛ طبق هماهنگی صورت گرفته آنها به تبریز آمده و عمل آب مروارید با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: این دومین خروسی است که طی یک‌سال اخیر مورد عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته است، البته پیش از آن نیز عمل جراحی روی چشم اردک ۹ ساله را در مطب خود با موفقیت انجام داده ام.

غفارزاده ادامه داد: با توجه به اینکه مردمک چشم پرندگان مشابه انسان‌ها و سگ و گربه نیست، به مراتب شرایط عمل جراحی سخت‌تر است و حتی احتمال از بین رفتن مردمک چشم آنها وجود دارد که خوشبختانه در یک عمل طولانی و سخت، جراحی با موفقیت به پایان رسید.

این چشم پزشک تبریزی با اشاره به جراحی‌های موفق چشم پرندگان در تبریز اذعان داشت: زمانی که ظرفیت و قابلیت عمل جراحی آب مروارید موفقیت‌آمیز پرندگان در تبریز امکان پذیر است، بنابراین می‌توان عمل آب مروارید حیوانات بزرگتر مانند شیر، اسب، پلنگ و سایر حیوانات نگهداری شده در باغ وحش‌ها را انجام داد.

غفارزاده حال کنونی این خروس ۹ساله را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حالی که صاحب این خروس ۳ الی ۴ماه در کلینیک‌های دامپزشکی در تهران این خروس را برای معالجه برده بود ولی آنها از سلامت چشم خروس قطع امید کرده بودند ولی ما به لطف الهی عمل آب مروارید چشم چپ خروس را با همکاری مدیر یکی از کلینیک‌های دامپزشکی با موفقیت انجام دادیم.

«رضا پاپی‌نژاد» صاحب خروس 9 ساله نیز به خبرنگار فارس گفت: برادر کوچکترم که هشت سال پیش دانش‌آموز کلاس چهارم دبستان بود برای خودش از این جوجه‌های رنگی خریده بود، طی سال‌هایی که این جوجه خروس رنگی در منزل ما بود انس و الفت ما بیشتر شده و نسبت به آب و غذای وی حساس بوده و احساس مسوولیت می‌کردیم.

وی افزود: طی این  سال‌ها جوجه خروس رنگی ما حسابی بزرگ شده بود و البته کمی مشکل تنفسی هم داشت؛ یک روز دیدم در عدسی چشم چپ این خروس یک نقطه سفید ایجاد شده ، چند روز بعد متوجه شدم این نقطه سفید بزرگتر و بیشتر شده است.

پاپی‌نژاد ادامه داد: در بین اعضای خانواده فردی علت را نمی‌دانست و اطلاعات زیادی در این زمینه نداشتیم تا اینکه خروس محبوبمان را به یک کلینیک دامپزشکی در تهران بردیم، بعد از معاینه تشخیص دامپزشکان آب مروارید یا همان اصطلاح چشم پزشکی (کاتاراکت) بود.

وی افزود: بعد از آن به چند کلینیک معتبر دامپزشکی پرندگان در تهران مراجعه کردیم؛ تشخیص آنها نیز آب مروارید بود ولی تخصص و آگاهی زیادی در مورد عمل جراحی آب مروارید خروس نداشتند؛ آنها گفتند چشم چپ خروس هیچ واکنشی ندارد و نابینا شده است.

وی ادامه داد: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل جراحی آب مروارید خروس به جستجوی اینترنتی پرداخته و متوجه شدم یک چشم پزشکی تبریزی برای اولین بار در دنیا آب مروارید چشم یک اردک و خروس را عمل کرده است؛ خواندن این اخبار قوت قلب و نقطه امیدی شد برای امیدواری در مورد بازیابی سلامت چشم این خروس.

پاپی‌نژاد ادامه داد: شماره مطب  بهنام غفارزاده را از طریق سیستم نوبت‌گیری اینترنتی پیدا کردم، ابتدا مادرم با آقای دکتر تماس گرفت و موضوع را مطرح کرد و آقای دکتر غفارزاده نیز موافقت کرده بودند.

وی افزود: همان شب دکتر غفارزاده پیام داد و درخواست کرد که عکس‌های گرفته شده از چشم خروس را ببیند. دکتر غفارزاده بعد از مشاهده عکس‌ها اعلام کرد که عمل آب مروارید چشم خروس هر چه زودتر باید انجام شود، چرا که ممکن است به آب سیاه تبدیل شود.

پاپی‌نژاد با اشاره به پیگیری زیاد چشم پزشک تبریزی برای عمل جراحی چشم خروس خاطرنشان ساخت: انصافا دکتر غفارزاده خیلی تلاش کرد با وجودی که به سمینار علمی دعوت شده بود ولی با جابه جایی برنامه‌های خود زمانی را برای عمل جراحی چشم خروس اختصاص داد و در یک کلینیک دامپزشکی در تبریز این کار را با موفقیت انجام داد و تاکنون جویای حال خروس بوده و وضعیت آن را به صورت مستقیم پیگیری می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عمل جراحی آب مروارید چشم خروس کاملا رایگان بود و هیچ هزینه‌ای از وی دریافت نشده است از زحمات و تلاش‌های دکتر غفارزاده تشکر و قدردانی کرد.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر ملک محمدی
|
Canada
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
6
0
آیا چشم پزشک انسانی که تقریبا ۱۰ بار اسمش در متن خبر تکرار شده و طریقه بدست آوردن آدرس مطب هم غیر مستقیم اشاره شده است ، اطلاعاتی از مراقبت های بعد عمل و دارو درمانی قبل و بعد از عمل در جراحی چشم حیوانات و پرندگان را دارد؟ آیا نتیجه جراحی های قبلی مشخص شده؟ آیا قبل از جراحی کاتاراکت ، نوار شبکه برای اثبات سالم بودن سلولهای شبکیه گرفته شده؟ یا یک چشم نابینا را جراحی کردند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
همکار عزیز در متن خبر گفته شد که با همکاری یک کلینیک دامپزشکی در تبریز انجام شده ، قطعاً مراقبت های بعد از عمل انجام میشه
در مورد دوم که اشاره فرمودید هم گفته شده که جراحی با موفقیت بوده که یعنی الان بینایی وجود دارد
در مورد صحت گفته ها هم می توان به حکیم مهر و مصاحبه کنندگان و مصاحبه شوندگان اعتماد کرد
دامپزشک، رزیدنت رادیولوژی
|
United States of America
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
1
5
متاسفانه چشم پزشکی دامپزشکی و دندانپزشکی دامپزشکی در کشور ما دوران طفولیت خودشو میگذرونه. جدیدا چند سالی هست که دندانپزشکی بصورت جرم گیری و خیلی محدود داره انجام میشه. لازمه تحولی در جراحی دامپزشکی ایجاد بشه و گرایش های فلوشیپ و فوق تخصصی میتونه راه حل خوبی باشه.
متاسفانه این خبر جز ناراحتی و سرشکستگی چیزی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
1
2
خوبه ولي اگه به صورت رايگان عمل چشم فردي كه هزينه درمانش رو نداشت انجام ميشد بهتر بود
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
1
چرا اینقدر به پرندگان علاقه دارند در حالی که این بیماری به تعداد زیاد در سگها مشاهده میشود و بعضی از موارد واقعا" نیاز به جراحی ، آن هم توسط فردی متبحر و متخصص دارد . هم اکنون در دامپزشکی بصورت پراکنده و غیر ضروری و توسط افراد فاقد تخصص و مهارت در جراحی چشم انجام میشود ( متاسفانه).
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
1
1
دپارتمان بیماریهای چشم در دانشکده دامپزشکی دانشگاه لندن در سال 1976 به سر پرسرپرستی پرفسور Bedford دانشجوی تخصصی و PhDمیگرفت ول متاسفانه دانشکده های ما یک رشد پس گرایانه در سالهای گذشته داشته اند.البته عواقب این عقب ماندگی دودش توی چشم تک تک افراد جامعه میرود.
یک چشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
2
2
انسان های زیادی هستند که از آب مروارید رنج میبرند و پول عمل ندارند بهتر است دکتر عزیز حداقل ماهی یک عمل رایگان برای انسان انجام دهد چشم پزشکان زیادی هم هستند که چشم افرادی که دچار اب مروارید نیست را عمل میکنند و فقط بفکر پول هستند
دامپزشک، کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
3
این خبر بنظرم باعث شرمساری ماست. باید جراحی دامپزشکی دارایش گرایش های فوق تخصصی بشه. اینهمه به خودمون مغرور هستیم و ادعای اینو داریم که حقمون بیشتر از اینی هست که الان داریم ولی این خبرها یک تلنگر برامون داره که اگه حق بیشتر میخواهیم باید بیشتر تلاش کنیم
ناشناس
|
Denmark
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
1
6
واقعا جای تحسین و تبریک داره به اقای دکتر که نه تنها در رشته خودشون بلکه در رشته ما هم دارای مهارت هستند و این بدست نمی اید جز با تلاش و علم و سواد متاسفانه دانشکده و اساتید ما همه یک مشت مطالب تءوری محض تدریس کرده و ما حتی در سر فصل بیماری های چشم حتی یک عمل جراحی یا کیس نداشتیم دامپزشکی شده صرفا فقط گرفتن مدرک و انجام کارهای روتین مثل واکسن و قرص ضدانگل چند تا عمل جراحی مثل عقیم سازی و ارتو پدی بقیه زمینه ها یخبندان زیر صفر هستیم
مجید ابن النصیر، دامپزشک اختصاصی پرندگان/اگزوتیک و حیات وحش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
3
3
درود،

در کشور آمریکا تمامی تخصص های دامپزشکی چند دهه است که جدا شده. تخصص چشم پزشکی حیوانات نیز در اروپا و آمریکا کاملا به شکل سیستماتیک وجود دارد. در کشور خودمون هستند جراحان حاذق و همچنین متخصصینی که در امور چشم و یا در امور جراحی پرندگان بسیار واردند. خواستید تک به تک نام هم می بریم از دکتر برهانی کیا، دکتر دهقان، دکتر ابرکار، دکتر فقیهی، دکتر رجایی و بسیاری همکاران متبحر دیگه می شد کمک گرفت.

چند اشکال وارده:

1. متخصص مربوطه با عکس تشخیص داده؟ خب بسیار اشتباه کرده اند. آیا بیماران انسانی خودشون رو هم از راه دور و با عکس تشخیص می گذارند؟

2. مطابق قانون این مداخله ایشان در امور دامپزشکی جرمه

3. ایشان بدون دانستن آناتومی و پاتولوژی و نکات جراحی چشم خروس نباید دست به تیغ شوند. این اشتباه پزشکیه. اگر دامپزشکان ما دست به انسان بزنند وزارت بهداشت خودکشی می کنه و ده ها خبر و جنجال ایجاد می شه. لطفا بابت خطاهای فاحش این افراد جایزه ندهیم بهشون.

4. این که لنز رو خارج کنند اسمش جراحی کاتاراکت نیست. یکی از بخش هاست. ایشان هر وقت تونست روی پرنده فیکو انجام بده بیاد بگه من جراحی کاتاراکت انجام دادم. منتها سوال اینجاست که به عنوان جایگزین لنز می خواد چی بذاره در خروس؟

5. چشم این بیمار اگر با کاتاراکت درصدی به دیدن کمک می کرد الان بدون لنز عملا هیچی دیگه نمی بینه.

6. به این چشم پزشک محترم توصیه می کنیم به جای معروف شدن به این شکل زننده و مداخله در اموری که ربطی به ایشان ندارد، به کار خودشون درست بپردازند که به اون شکل بتوانند مراجعه کنندگان راضی بیشتری داشته باشند. دامپزشکان خودشون می دونند چطور بیمارانشون رو مدیریت کنند. ما مشکلی با همکاری پزشکان نداریم اما با اینکه تشخیص اولیه و پروگنوز و درمان و همه چیز با نظر ایشان باشه به شدت مخالفیم. امیدوارم همکار دامپزشکمون هم با مطالعه بیشتر خودشون روی بیمارشون تشخیص بگذارند که مجبور نباشند دست به دامن برخی پزشکان کم سواد شوند.

با تشکر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
4
زنده باد خروس!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
4
2
اصلا کار ایشون عقلایی نیست چه برسه به علمی . چشم پزشکی چشم یک خروس رو بنا به هردلیلی عمل کرده ، اما اگر این مسئله رو از آنطرف ببینیم که مثلا متخصص جراحی دام بزرگ همین چشم پزشک را عمل بکند . فکر نمیکنم کسی از این کار استقبال کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
5
0
این همه هزینه واسه یک خروس.؟کاش چشم یک مستمندی را درمان میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
3
1
هرجای دنیا بود ایشون تحت پیگرد قانونی قرار می گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
3
2
ایشان علاقه زیادی به مطرح کردن خودشان دارند و این کارها را هم برای همین انجام میدهند. وگرنه بهتر بود به جای این کار چشم انسان نیازمندی را رایگان عمل کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
خدا خیرشون بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
0
این .........های تهمت زن غیبت کن بی اطلاع که از هیچ چیز خبر ندارن از کجا میدونن دکتر انسانهای بی بضاعت رو رایگان عمل نمیکنن؟؟؟؟؟!!!!!!! شما علم غیب دارین؟ یه مشت بیکار حراف پشت دکتر چی میگین ؟ اون انسان رو هم عمل میکنه و سلامتی رو بهش هدیه میده. حیوون زبون بسته رو هم عمل میکنه تا کور نمونه و نمیره. عوضش شما ............. چه خیری برای این دنیا دارین .....................
نظر شما
ادامه