کد خبر: ۶۰۲۶۳
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
با همکاری دامپزشکان:
«دکتر بهنام غفارزاده» چشم‌پزشک تبریزی پیش از این عمل جراحی آب مروارید چشم اردک، خروس و سگ را با موفقیت انجام داده بود ...
 

حکیم مهر: برای اولین بار در دنیا عمل جراحی آب مروارید (کاتاراکت) سنجاب و طوطی در تبریز با موفقیت انجام شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، در پی عمل جراحی آب مروارید چشم اردک که برای اولین بار در دنیا توسط «دکتر بهنام غفارزاده» متخصص چشمپزشکی در تبریز صورت گرفت، این نوع عمل جراحی بازتاب زیادی در رسانهها پیدا کرد و اکنون عمل جراحی آب مروارید چشم بر روی حیوانات دیگر نیز صورت میگیرد .

امروز و برای اولین بار در دنیا عمل جراحی آب مروارید چشم (کاتاراکت) سنجاب در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز انجام شد.

 «دکتر بهنام غفارزاده» چشمپزشک تبریزی که پیش از این عمل جراحی آب مروارید چشم اردک، خروس و سگ را با موفقیت انجام داده بود، در مورد عمل چشم سنجاب ‌گفت: چند سال پیش بود که یکی از مراجعانم درخواست کرد آب مروارید چشم اردک او را عمل کنم، با توجه به اینکه در ایران متخصص چشم حیوانات و دام وجود ندارد بنابراین این درخواست را قبول کرده و به لطف خدا عمل جراحی چشم اردک با موفقیت صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمل جراحی چشم اردک بازتاب رسانه ای  بسیار زیادی داشت بنابراین افرادی که حیوانات خانگی نگهداری می کردند  با جستجو در اینترنت و مطالعه گزارشات مربوط به عمل جراحی اردک به ما مراجعه می کردند.

غفارراده ادامه داد: به عنوان مثال بعد از اردک آب مروارید چشم خروس به خوبی عمل شد‌ و اکنون  برای اولین بار در دنیا عمل جراحی آب مروارید چشم سنجاب با کمک تیم تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی  تبریز با موفقیت انجام شد.

چشم پزشک تبریزی اظهار داشت: این سنجاب پنج ساله بوده و به صورت همزمان هر دو چشم سنجاب مورد عمل جراحی قرار گرفت و عمل جراحی  هر دو چشم موفقیت آمیز بود.

وی گفت: در زمان عمل جراحی متوجه شدیم چشم چپ سنجاب دارای کدورت قرنیه بود.

غفارزاده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عمل جراحی چشم طوطی گفت: این طوطی که کمتر از پنج سال دارد  برای اولین بار در ایران صورت می گیرد و از آن جایی که نگهداری طوطی در دنیا بسیار مورد استقبال قرار می گیرد عمل جراحی زیادی در دنیا بر روی چشم طوطی انجام شده است ولی در ایران برای اولین بار این عمل صورت گرفت.

وی افزود: طول عمر طوطی ۵۰ تا ۶۰ سال است و به لحاظ نگهداری و عمل جراحی مورد استقبال قرار می گیرد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: با انجام این عمل واحد چشم دام دانشکده دامپزشکی تبریز راه اندازی می گردد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت عملکرد بینایی چشم انسان و حیوانات تصریح کرد: در مورد میدان بینایی، شدت و ضعف بینایی، کوررنگی و وضوح دید چشم انسان و پرندگان و سایر حیوانات تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد .

گفتوگو با صاحب سنجاب جراحی شده

خانم شادی صاحب سنجاب که نگهداری از سنجاب را بر عهده دارد به خبرنگار فارس در تبریز گفت: پنج سال پیش در یک باغ کنار محوطه مسکونی این سنجاب را پیدا کردم از آن جایی که شیرخوار بود و من نمی دانستم لانه آن کجاست، مدت ها برای پیدا کردن لانه آن نیز تلاش کردم ولی نتوانستم لانه اش را پیدا کنم بنابراین تصمیم گرفتم خودم آن را نگهداری کنم.

وی افزود: در این پنج سال هفتهای یک بار تحت نظر دامپزشک بود و بر طبق نظر آن رژیم غذایی خاصی به او می دادم.

شادی در پاسخ به این سوال که چگونه متوجه بیماری چشم سنجاب شده است گفت: هاله سفید رنگی در مردمک چشم سنجاب دیدم برای ویزیت نزدیک چشم پزشک در تهران رفتم، تشخیص آنها بیماری آب مروارید بود ولی اعلام کردند که نمی توانند آن را عمل جراحی کنند.

شادی ادامه داد: چون اطلاعاتی در مورد آب مروارید چشم حیوانات نداشتم به جستجوی اینترنتی پرداخته و دکتر غفارزاده که قبلا چشم اردک و خروس را عمل کرده بود پیدا کردم. با مطب آقای دکتر غفارزاده تماس گرفته و صحبت کردم و برای امروز وقت ویزیت و عمل جراحی تعیین شد .

گفتوگو با صاحب طوطی جراحی شده

خانم زهرا قنبری صاحب طوطی نیز که امروز برای عمل جراحی آب مروارید از تهران به تبریز آمده بود به  خبرنگار فارس  گفت: دخترم به شدت به طوطی علاقه مند است و دو هفته پیش برای خرید غذا به مرکز تخصصی فروش غذا و نگهداری پرندگان رفته بود متوجه شده بود که این طوطی دارای شرایط جسمی مساعدی نیست  و چشم  این طوطی برای دیدن مشکل دارد و به خوبی نمی بیند برای همین این طوطی را خریده و به خانه آورد.

وی ادامه داد: دخترم علاوه بر این طوطی دو طوطی دیگر نیز دارد که از آنها مواظبت می کند.

 قنبری اضافه کرد: وقتی به کلینیک دامپزشکی در تهران مراجعه کردیم آنها اعلام کردند این طوطی دارای بیماری چشم آب مروارید است ولی ما نمی توانیم چشمش را عمل جراحی کنیم.

وی ادامه داد: تشخیص  دامپزشکان  آب مروارید بود ولی از آن جایی که  دامپزشکان  آب مروارید چشم حیوانات را عمل نمی کنند  نمی توانستند کاری در این زمینه انجام دهند بنابراین مرا به چشم پزشکان ارجاع دادند و من بعد از جستجو درباره آب مروارید چشم حیوانات متوجه شدم که در ایران و طی سال های قبل عمل جراحی هایی بر روی طیور و پرندگان توسط چشم پزشک تبریزی انجام شده است.

قنبری ادامه داد: از طریق اینترنت شماره مطب دکتر غفارزاده را پیدا کرده و با هماهنگی صورت گرفته برای امروز وقت عمل جراحی تعیین شد.

وی که  اسم تی  تو" را برای طوطی خود انتخاب کرده است افزود: با توجه به اینکه طوق گردن این طوطی هنوز کامل نشده است نشان می دهد که کمتر از پنج سال سن دارد.

قنبری در ادامه با بیان اینکه نباید حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار داد تصریح کرد: افرادی که توانایی نگهداری از حیوانات مخصوصا پرندگان را ندارند چرا آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، نباید انسان ها به بهانه های مختلف باعث رنجش و اذیت پرندگان و سایر حیوانات شوند .

توضیحات رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

 «دکتر بهرام  عمواوغلی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در حاشیه انجام این عمل جراحی به خبرنگار فارس گفت: تیم متخصص دامپزشکی  دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به سرپرستی دکتر بهنام غفارزاده این عمل جراحی را انجام می دهند.

وی افزود: در این تیم جراحی دکتر غفارزاده، دکتر کاظمی، دکتر موسوی و دکتر جدیری حضور دارند.

با انجام این عمل جراحی واحد جراحی چشم دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه اندازی می گردد.

عمواوغلی  خاطرنشان کرد: این عمل جراحی برای اولین بار در این دانشکده صورت می گیرد و با توجه به سن حیوانات مختلف ممکن است ریسک بیهوشی بالا بوده و هوشیاری حیوانات با توجه به سن و نوع آنها متفاوت است.

شایان ذکر است  بعد از انجام عمل جراحی آب مروارید چشم سنجاب و طوطی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز چشم یک اسب نیز مورد معاینه قرار گرفت و عمل جراحی چشم این اسب به هفته آینده موکول شد.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
دکتر دامپزشک
|
Australia
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
11
18
نمونه بارز دخالت افراد غیر دامپزشک در حرفه دامپزشکان!!
نظام دامپزشکی هم مثله همیشه منفعل ......... هیچ گونه واکنشی نداره!!
بس کنید ............، طرف متخصص چشم انسانی نه دامپزشکی !!
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
سلام دکتر جان. وجدانا کدام دامپزشک را می شناسید که انگیزه و مهارت لازم برای اینگونه جراحی ها را داشته باشد؟ اگر هست بسم الله
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
من دامپزشک هم انگیزه و مهارت انجام درمان در سطح یک پزشک عمومی و بعضا کارهای تخصصی جراحی را در انسان دارم. پس از فردا بروم انجام بدهم و اگر پزشکی اعتراض کرد انگیزه و مهارت را ملاک میگذارم
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
6
11
دو سه بار دیگه هم قبلا ایشون جراحی های مشابه انجام داده بودند. تو کشور ما جراح های دامپزشک کجان پس؟ ادعا که زیاد دارن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
19
4
اینجور عمل های جراحی حتما بایستی توسط جامعه پزشکی انجام بشه و دخالت دامپزشکان با توجه به اهمیت حیات وحش ممنوع اعلام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
و انجام درمان بیماری های عفونی انسان توسط دامپزشکان انجام بشه چون اشراف خیلی بیشتری دارند
جراح
|
United States of America
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
8
9
این ضعف جراحان دانشکده رو نشون میده
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
خیر، دکتر جان ما ابزار لازم و مهارت لازم در استفاده از اون ابزار ها رو نداریم و تنها موردی که باعث میشه نتونیم روی این موضوع مانور بدیم، ترن اور مالیش هست
ما ابزار لازم را برای تمرین نداریم وگرنه دانش اون رو میتونیم کسب کنیم و منابع بسیار خوبی چه در انسانی و دامی داریم
موفق باشید دکتر
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
7
11
نمیدونم کی عطش "اولین بار در دنیا"ی ما ایرانیا فرو مینشیند!
حاضریم هر کار غیر عقلانی هم شده انجام دهیم که ناممان را به عنوان اولین ببرند.
آقای دکتر چشم پزشک،
جدای از دخالت در امور درمانی دامپزشکی، این هزینه را برو خرج چشم افراد مسن و بی بظاعت هم وطن عزیزمان بکن.
نمیکنی چون دیگه اولین بار در دنیا را یدک نمیکشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
جراحی و ارائه خدمات رایگان چشم‌پزشکی به ۱۱ هزار بیمار توسط چشم‌پزشک تبریزی:

https://www.yjc.ir/fa/news/5596715
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
تا وقتی کشور پر از بیماران انسانی است که نجات هرکدام، نجات یک خانوادست، این پزشک به وظایف خودش برسد و از دخالت در رشته های دیگر دست بردارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
5
8
متخصصین محترم جراحی دامپزشکی که این همه ادعا دارید، الآن کجا هستید که دارن تو کارتون دخالت میکنن.
421176
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
1
12
۱.عضو بودن یک پزشک متخصص در تیم دامپزشکی در کشورهای پیشرفته جهان که دغدغه ی تحقیقات دارند مرسوم است ولی در همین ها هم، سرپرست تیم جراحی یک حیوان بودنشان خیر!!!
۲.البته آن هم برای تحقیقات انسانی و نه صرفا برای درمان حیوانات خانگی که مختص دامپزشکان است.
۳. در کشور جهان سومی مثل ما که پر از بیماران انسانی است، نه فقط دخالت کامل در امور دامپزشکی است بلکه ظلم به مردم فقیر با ضایعات چشمی فراوان است که از خدمات درمانی محروم اند. و این همه انسان های نابینا بخاطر آب مروارید و.. که نجات زندگیشان قطعا از نجات بینایی یک سنجاب اولا تر است.
۴. نمیگویم من دامپزشک بیایم سزارین در یک انسان انجام بدهم (که کاملا مشابه سایر گونه های پستانداران است)، ولی اگر بیایم برای یک عفونت ساده ی گوارشی در یک انسان دارو تجویز کنم، واکنش همکاران شما چیست؟
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
11
6
واقعا متاسفم از همکاران. چرا همیشه در مقابل هر چیزی جبهه میگیرید. خوب جراحی کاتارکت یک جراحی تخصصی چشم هست که خارج از تخصص جراح های دامپزشکی کشورمون هست. توی هیچ کدام از واحد های پی اچ دی جراحی دامپزشکی فکر نکنم عمل های تخصصی چشم، مغز و اعصاب و... اموزش داده بشه. اگر اموزش هم داده بشه واقعا ابزار و امکانات انجام اینگونه از جراحی ها وجود نداره. پس به نظرم اینگونه جراحی ها رو پزشکان عزیز انجام بدهند بهتره چون هم نوعی تحقیق به حساب میاد و هم نوعی کمک به حیوانات. چرا باید برای هر چیزی جبهه و فاز منفی بگیریم. کارشون بسیار عالی و قابل تحسین بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
من که مامایی همه ی گونه ها را انجام میدهم نمیتوانم برای یک عفونت قارچی در خانم ها دارو بنویسم؟
چرا نمیگذارند دامپزشکان در مناطق دور افتاده به طبابت انسان ها هم بپردازند وقتی بیماری یکی است، دارو یکی است و..
چرا پزشکان این کار را قابل تحسین نمی دانند، کمک به انسان در مکانی که پزشک نیست چرا باعث فاز منفی و جپهه گیری آنها میشود؟

عزیزم فرق پزشکان با ما دامپزشکان نه در علم ، بلکه در حفظ حریم صنفی و پرستیژ کاری است
مجید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
8
9
دوستانی که کاسه داغتر از آش شدن و فریاد واعصفا سر دادن که در کار دامپزشکان دخالت شد چرا وقتی ارگانهای دیگر در کار دامپزشکان دخالت میکنند ساکت اند . انجام این عمل در دانشکده دامپزشکی یک افتخار برای جامعه دامپزشکی و پزشکی و نشان دهنده ارتباط عمیق بین این دو رشته است . هیچ فرقی بین دامپزشک و پزشک وجود ندارد هر دو درخدمت مخلوقات خداوند هستند . ضمنا چند وقت پیش وقتی یک گوریل در باغ وحش لندن دچار خون ریزی و سخت زدایی شده بود خود دامپزشکان بریتانیائی از یک متخصص زنان و زایمان برای سزارین گوریل کوهستان کمک گرفتند . (بدلیل شباهت انسان و گوریل ) .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
۱.آیا آن پزشک سرپرست تیم جراحی گوریل بود یا یک کارشناس و مشاور در تیم؟
۲. آیا پزشکان اجازه ی حضور ما دامپزشکان در اتاق عمل هایشان را میدهند وقتی که حتی تکنسین اتاق عمل را هم راه میدهند؟
۳. وقتی بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک داریم و دامپزشکان بالاترین تسلط را به انواع میکروارگانیسمها ، اپیدمیولوژی، بهداشت محیط و سلامت غذا را دارند چرا با بکار گیری فقط یک نفر دکتر دامپزشک در یک بیمارستان انسانی با بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل بهداشتی درمانی مخالفت جدی میشود؟؟ چرا آنجا نزدیکی این ۲ رشته مطرح نیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آقا مجید دقیقا توضیح میدید سخت زدایی یعنی چی؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
دوست عزیز ناشناس که این داستان ها را سر هم کردی آخر کجای دنیا بیمارستان انسانی دامپزشک استخدام کرده کجای دنیا دامپزشک به اتاق عمل میرود چرا احساسی برخورد میکنید مشکل ما وزارت بهداشت نیست تعداد زیاد دانشکده ها و فارغ التحصیلان نجومی است . دوست عزیز تمام داروها و تحقیقات پزشکی منجمله کرونای عزیز به نوعی از لاین حیوانی رد میشوند و محققین پزشکی روی موش و میمون کار میکنند آیا همه در کار شما دخالت میکنند ؟ اینکه وزارت جهاد سیب زمینی و دانشگاه آزاد تیشه بر ریشه دامپزشکی زده اند به پزشکان ربطی ندارد . ضمنا محض اطلاع شما لینک جراحی سزارین گوریل کوهستان توسط متخصص زنان زایمان را برایتان میگذارم شاید بتوانید معنی سخت زایی را قبل از برخورد احساسی با همکارتان بفهمید .
https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/Lifestyle/zoo-brings-ob-gyn-humans-deliver-baby-gorilla/story%3fid=47884112
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
تمامی بیمارستان های دنیا (بجز کشورهای فقیر و درحال توسعه) از دامپزشکان در مجموعه ی بیمارستانی بهره میبرند، با همان عنوان دامپزشک برای کمک به تحقیقات در حوزه ی بیماری های عفونی از منظر اپیدمیولوژیک. و این بجز دامپزشکان دوره دیده در زمینه های آزمایشگاهی( ویروس باکتری قارچ انگل ، مواد غذایی و ..) است.
درمورد تحقیقات بخش پزشکی بر روی حیوانات هم محض اطلاعتان، تمامی آزمایشگاه های تحقیقات حیوانی زیر نظر حداقل یک دامپزشک است. اصلا بدون دامپزشک مسئول اجازه ی مدل سازی حیوانی و.. وجود ندارد.
البته دامپزشکان آنجا واقعا دامپزشک هستند، این که یک دامپزشک مثل شما شرح وظایف رشته ی خود را هم نمیشناسد نشان میدهد وضعیت علمی و فنی او چیست!
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بحث کردن با افرادی که به جای استفاده از منطق و علم از احساسات پیروی میکنند وقت تلف کردن است . اما محض اطلاع شما میگویم . بحث تحقیقات جدا از بحث کار عملی است دامپزشکان در کشور های پیشرفته نه در بیمارستانهای انسانی بلکه در آزمایشگاههای تحقیقاتی و آزمایشگاههای بیمارستانی روی نمونه های غیر بالینی کار میکنند نه در اتاق عمل . نمیدانم این عقده پزشک و دامپزشک که از زمان کنکور گریبان برخی از همکاران را گرفته چرا ول کن آنها نیست . ضمنا آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی تحت نظر مراقبین حیوانات یا همان zookeepers ها اداره میشوند نه دامپزشکان . بجای بحث کردن در مورد موضوعات پوچی مثل دخالت پزشکان در کار دامپزشکان فکری به حال دکان های مدرک فروشی بکنید تا روزی را نبینید که بالای سر هر گاو یک دکتر دامپزشک کشیک میدهد .
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
همان کار غیر بالینی دامپزشکان در بیمارستان های انسانی را هم پزشکان به ما نمیدهند(ارجاع به بحث ممنوعیت شماره نظام دادن به دامپزشکان و بیولوژیست ها در همین سایت). آنوقت شما از دخالت کامل و واضح یک پزشک در کار بالینی و اصلی ما دامپزشکان (و نه تحقیقاتی)، آن هم به عنوان سرپرست تیم ونه یک مشاور ، دفاع میکنید!!!
نه تنها دامپزشکی را نمیشناسی بلکه معنی zookeeper را هم نمیدانی. مسئول رسیدگی به آب و غذای حیوانات باغ وحش، با دامپزشک مسئول فنی و علمی یک سایت تحقیقات بالینی در حیوانات بسیار متفاوت است.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
شما از وظایف دامپزشکی اطلاع دارید کفایت میکند ! بد نیست بدانید مشکل شماره نظام حل شده حداقل قبل از اضحار فضل کمی مطالعه کنید. مشکل دامپزشکی پذیرش نجومی و وزارت بی صاحب جهاد کشاورزی است نه پزشکان . از نظر شما هر کس بخواهد نزدیک حیوانات برود باید از شما اجازه بگیرد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
بابا خود ارتش هم در مجموعه یگان بهداری در کنار پزشکان واحدی رو دارن به نام طب پیشگیری که همگی دوستان دامپزشک و تکنیسین هستن و همیشه هم مقرشون و دفترشون در بیمارستانهای ارتشی هست.امیدوارم این اتفاق در سایر ارگانها هم بیوفته .در ارتش ارتباط پزشک و دامپزشک از لحاظ علمی و کاری کاملا دوشادوش و در یک جهت هست و تا الان به خوبی جواب داده و کوچکترین مشکلی در اداره پایگاههای نظامی که خود یک جامعه کوچک هستن پیش نیامده.
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
6
12
کار بسیار نیکویی انجام دادن . همکاران جراح دامپزشکی بخوبی میتونن از این موضوع بهره ببرند . چه فرقی میکنه جراح پزشکی انجام بده یا جراح دامپزشکی . همین اندازه که استارت کار زده شده خبر خوبی هست . موارد کاتارکت در دامها زیاده . مطمئنا این رویه رشد خوبی خواهد داشت . نظام واحد سلامت .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
سلامت واحد جاده دوطرفه است. هروقت هزار تومن از بودجه سلامت کشور را به دامپزشکان دادند و یا هر وقت دامپزشکان را در اتاق عمل و بیمارستان ها برای درمان انسان شریک کردند، آنوقت از لگد کردن منافع صنفی رشته ی خودتان شادمان شوید!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
10
7
وقتی یک جراحی در سطح دنیا برای اولین بار انجام میشه نیازی به این همه کینه و عقده نیست جراحی روتینی هم نیست بند بساط نیاز داره علم تخصصی نیاز داره آبدوغ خیار نیست ی دقیقه ای سرهم کنی. قطعا اساتید جراحی دانشکده تجربه کافی رو بدست میارن. حالا هی کامنت بذارید بگین دخالت؛ یادگرفتن اشکالی نداره. اشکال وقتیکه چیزی بلد نیستی ادعاتم گوش فلک رو کر کرده
دکتر ملک محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
9
5
متاسفانه نه این آقای چشم پزشک انسان و نه هیچ متخصص جراحی عمومی دامپزشکی در کشور ، دانش دارو درمانی قبل و حین و هفته ها پس از عمل را ندارند و فقط تکنیک فیکوامالسیفیکیشن را انجام می دهند و تمام عمل ها کاتاراکت در کشور چند روز پس از جراحی، شکست خورده و می خورند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
شما ناراحت شکست بقیه نباش حواست باشه تو شکست نخوری
دکتر ملک محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
منظور از شکست در جراحی یعنی کور کردن به صورت مودبانه و بعد باز فراخواندن صاحب و پول مجدد گرفتن و تخلیه چشم است ، چند تا چشم باید عمدا کورکنی تا پول دستگاه فیکو دست دوم ات را دربیاری؟ چرا با اینکه می دانی سوادشو نداری و چشم کور میشود باز مجدد جراحی می کنی ؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
6
5
مملکتی که کرسی جراحی تخصصی دامپزشکیش نتونه یه کاراکت عمل کنه .....
این بنده خدام دیده خوب جای بکری گیراورده واسه مقاله اولی شدن
یه روز اولین کاتاراکت خروس عمل میکنه و فردا اولین ....
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
5
7
خب دیگه وقتی نظارت در دامپزشکی تا این حد منهدم باشه افراد غیر دامپزشک دست به اقدامات غیر اخلاقی از این دست می زنند . اون فردی که خودشو متخصص چشم پزشکی معرفی کرده خب برای سوال اول بگن چقدر با طب حیوانات آشنا هستند ؟ برای سوال دوم برای کدوم مقاله یا پروژه شما به خودتون اجازه دادین با جان این حیوانات بازی کنید ؟ برای سوال سوم حالا که کار از کار گذشته و بدون مجوز سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی دست به این اقدام زشت زدید بفرمایید وضعیت آن حیوانات چگونه هست ایا بهبودی در بینایی آن حیوان ایجاد شده یا خیر ؟ فقط و فقط یک جمله برای افرادی از این دست باید گفت که متاسفم ......
پاسخ ها
همکار متخصص داخلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
کار ارزشمند و ابتکاری و درستی بوده در پاسخ به شما اقای همکار به دلایل زیر:
1-کار در دانشکده دامپزشکی انجام شده و نه مطب خصوصی و یقینأ همکاران دامپزشک در کنار این چشم پزشک عزیز، مشاوره آناتومیکی و فیزیولوژیکی و بیهوشی داده اند.
2-تا آنجایی که بنده به عنوان متخصص داخلی از همکاران متخصص جراهی پرس و جو کردم، دوره جراحی تخصصی چشم در برنامه آموزشی همکاران متخصص جراحی دامپزشکی وجود ندارد.
3-انتقال دانش عملی جراحی کاتاراکت (اب مروارید) اگر توسط این چشم پزشک عزیز به همکاران دامپزشک دانشکده دامپزشکی و دیگر همکاران دامپزشک و دانشجویان منتقل شود بسیار ارزشمند خواهد بود و جای تشکر و دست مریزاد به مسئولین دانشگاه دارد. (کار نو و پیشروانه را در جایی که خلأ آن وجود دارد، تقبیح نکنیم)
4-فکر نمی کنم دامپزشکی (چه عمومی و چه متخصّص) در شهرستان تبریز یا استان آذربایجان شرقی و حتی دیگر استان ها، توانایی چنین عمل جراحی را داشته باشد پس تنگ نظر نباشیم.
پیشنهاد آخر کلام: نظام دامپزشکی هم می تواند از چنین جراحی هایی به عنوان کارگاه آموزشی برای دامپزشکان علاقه مند استفاده کند و نمره باز آموزی بدهد
5-نجات جان ها (چه جان انسان و چه حیوان) به فرموده خداوند در قرآن، مایۀ رستگاری انسان و رضای حضرت حق است.
*پس شایسته است تنگ نظر نباشیم و منصفانه و عادلانه قضاوت کنیم که عدالت و انصاف ، به تقوی نزدیک تر است.
دکتر ملک محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
در پاسخ به همکار متخصص داخلی : دانش این جراحی از هیچ پزشکی به دامپزشک منتقل نخواهد شد ، باید دامپزشکان به کشور توسعه یافته مسافرت کنند و دلار خرج کنند و خواهش و التماس کنند تا چشم پزشکان دامپزشک، این دانش یعنی دارو درمانی قبل و حین و پس از عمل همراه با ضروریات علمی در این جراحی را به آنها یاد بدهند نه تکنیک ساده فیکو را !
همکار متخصص داخلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
آقای دکتر ملک محمدی، به نظر شما همین تکنیک فیکوامالسیفیکیشن رو که شما می فرمایید، رو قاطبۀ دامپزشکان ما بلدند؟ عرض کردم قاطبه همکاران، نه اقلیت اندک.
در ثانی، دلیل شما برای عدم انتقال دانش این جراحی از پزشک به دامپزشک، چیست؟ وقتی که انتقال دانش این جراحی با یاری همکاران پزشک داخل کشور وجود دارد، چرا اصرار بر سفر خارجی و آموزش دامپزشکان خارجی است با این شرایط ارزی کشور!!! مگر آنکه مسألۀ دیگری در میان باشد!!!
با کمال احترام به بزرگان دامپزشکی، متأسّفانه برخی همکاران دامپزشک کاربلد (و نه همۀ آنان) هم در انتقال مطالب آموزشی و تکنیکی به دیگر همکاران، حتّی در کلاس های بازآموزی، بخل علمی دارند. یه ضرب المثل معروف است که میگه؛ جهان آکنده از افرادی است که فکر می کردند با نبودشان، کار جهان لنگ و از حرکت باز می ماند، ولی خاک آنها را در ربود و کار جهان انجام شد و وی رخت از جهان بر بست.
اولین مشکل ما در کشور، «تنگ نظری» است وگر نه آدم مثبت، می تواند ضمن حفظ قانون و نشکستن آن، قانون را به نفع منافع ملّی، خم کند بدون آنکه آن را بشکند. ولی آدم منفی می گرده تا در مواردی که حتّی قانون سکوت کرده و اعلام نظری هم نکرده، یه مطلبی تفسیر به رأی کنه و به ذی نفع اون قانون، ضربه بزنه و بگه نمی شه!!! همانا خداوند شنوای بیناست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
پاسخ مجدد به همکار متخصص داخلی : دکتر عزیز سوالتان را یکی یکی پاسخ می دهم . دانش تخصصی جراحی کاتاراکت فقط در اختیار چشم پزشکان دامپزشک آمریکایی و انگلیسی است و بقیه کشور ها هنوز در کمبود علم به سر می برند چه برسه به پزشک انسان در ایران ، پس از چشم پزشک انسان توقعی احمقانه است . درباره تنگ نظری : ما از خدامونه که تمام کشور این جراحی را انجام بدهند از جمله تبریز ولی وقتی علم تخصصی نیست با آزمون و خطا نمی توانید به أین دانش برسید حتی اگر هزار چشم را کور کنید باز هم نمی توانید .پس حماقت است که مکرر در حیوانات مختلف این آقا عمل کند و حکیم مهر این امر را در بوق و کرنا کند ، حماقت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
6
3
حکیم مهر جان،
شما که میدونی چقققققققققققققققدر تعداد آدمای بی جنبه زیاده،
این خبرارو نذار عزیزم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
از جمله شما
سمیرا
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
1
2
چند سال قبل هم عمل قلب باز سگ در بیمارستان قلب تهران توسط یک جراح قلب انجام شد. حکیم مهر هم گزارش داد. چیز جدیدی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
2
4
این جناب چشم پزشک، بورد تخصصی خودش رو نگرفته و پری بورد هست. یعنی دانشنامه نداره و فقط یه گواهی نامه دوره تخصصی رو گرفته. بدون امتحان بورد فارغ التحصیل شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
یعنی شما انقدددر حسادت بهت فشار اورده که رفتی ته زندگی طرف رو در اوردی؟(البته به دروغ) میگن کار را که کرد انکه تمام کرد.ضمنا همینجا با شهامت اطلاعات شخصی خودت رو بنویس
محمد امین. م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
6
2
جراحی کاتاراکت توسط دامپزشکان مجرب متعدد و آموزش دیده و دارای مدرک جراحی چشم از دانشگاه های معتبر دنیا از جمله بیمارستان مادرکویین لندن و دانشکده دامپزشکی نورث کارولینا رو شخصا میشناسم. دکتر پویا و دکتر فقیه هم از جمله آموزش دیدگان و آموزش دهندگان این متد هستند ، جراحان خبره و نام آشنا جناب دکتر فتاحیان رو اغلب دامپزشکان می‌شناسند. این عزیزان تخصص و تبحر لازم رو دارند و مدتهاست این اعمال جراحی رو انجام ميدند. متخصصین چشم پزشکی حیوانات متعددی هم هم اکنون در نقاط مختلف دنیا در حال تحصیل هستند. از آنجائیکه بسیار فارغ التحصیلان آن دانشکده در تهران مشغول کار هستند از عملکرد بسیار ضعیف بخش جراحی آن دانشکده حکایت دارند که تلفات بسیار در جراحی ها داشته و جراحی بر روی حیوانات سالم انجام می‌دهند. دعوت از یک چشم پزشک برای یک تیم به اصطلاح متخصص جراحی به نظرم کار زیاد جالبی نیست. این کارها که برای جراحان دامپزشک متبحر در جای جای ایران از جمله تهران خاطره هست. برای این افرادی که اسمشون رو جراح گذاشتند آرزوست. مشخص هست که در سیاهی لشکر عقب مانده های این حرفه نیاز به چنین پروپاگاندایی احساس کنند.
پاسخ ها
دکتر ملک محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
برای دو ستان خود تبلیغ بیخود نکنید اکر یک نمونه موفق دارند که ۳ ماه گذشته پس از جراحی و کور و تخلیه نشده است در اینستاگرام نمایش دهند ولی زهی خیال باطل . تا کنون دها میلیون تومان از صاحبان گرفتند و در نهایت کور شده چه جوابی دارند ، آیا وقتی از پیامد بد فرجام آن جراحی اطلاع دارند چرا مجدد باز جراحی می کنند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
1
0
بسیار عمل متحیرالعقولی بود. ..............
سرباز گمنام امام حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
6
3
هیچ اشکالی ندارد.در زمانیکه دامپزشکان نمی توانند چنین جراحی انجام دهند،چه بهتر اینکه یک جراح چشم انجام دهد.دیدمان را وسیع کنیم و سعه صدر داشته باشیم.
...........................
پاسخ ها
دکتر ملک محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
........ چند تا چشم باید کور و تخلیه بشود تا بفهمند آزمون و خطا فایده ندارد و تا موقعی که درست و علمی آموزش نبیند توسط متخصصین چشم پزشکی غربی ، جز کور کردن نتیجه ندارد کارشان ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
1
تو بعضی از مناطق معلم ها که برای تدریس به روستاها تشریف میبرن اقدام به انواع درمان ها و عمل های جراحی میکنن، پس منبعد این معلمین شریف هم آزاد به طبابت هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
3
4
اشکال اینه که دامپزشکان میخوان خودشونو با قشر نخبه پزشکی مقایسه کنند. عزیز من پزشک برای علاقه این کارو می کنه نه درآمد. ایشون چشم پزشکن نه دامپزشک. نیازی هم به این کارا نداره. باید واستی کنارش چهار تا چیز یاد بگیری . گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
من دامپزشک هم حاضرم مجانی به مداوای سرماخوردگی، عفونت های پوستی، انگل های گوارشی، و.. در انسان بپردازم. علمش را دارم، هیچ پولی هم نمیخواهم.
در ضمن من پزشکی قبول شدم ولی عاشق دامپزشکی بودم و هنوز هم هستم.قبولی دامپزشکی در قدیم کم از پزشکی نداشت. خیلی از همکاران دامپزشک من از پزشکان نخبه تر و علمی تر هستند. متاسفانه تعصب و حسرت چشمتان را کور کرده که به توهین میپردازید. روزهایی دیدم که پزشکان فامیل در حسرت دامپزشک بودن ما بودند، با یک موبایل ۱۰ برابر مطب های آنها درآمد داشتیم. حالا امروز که تولید زمین خورده و به طبع دامپزشکی درآمد خود را از دست داده، آنها نخبه شدند و ما گربه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
اقای دامپزشک که پزشکی نرفتی .این همه حسسسسرت تو کلامت پیداشت برادر من. یه لیوان آب خنک بخور و در ارامش اخبار رو دنبال کن. اون موقع که تو با یه موبایل داشتی دلالی میکردی الان باید انور مالیاتی بیاد ازت جریمه بگیره خودت خودت رو رسوا کردی که ؟!
عليرضا خلج زاده
|
Canada
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
2
0
نظرات دوستان را خواندم ، اول اينكه بسيار متعجب شدم از ناراحتي بعضي عزيزان كه به اين كار انتقاد كردند چرا كه بايد از اين فرصت استفاده كرد و از وجود متخصصيني كه با انگيزه هستند تشكر كرد و با آنها همراه شد. دوم اينكه چقدر عالي هست كه ميتوانيم در كشور اين عمل را انجام دهيم و اميدوارم روزي خودم شخصا در كنار اين برادر عزيز چنين عملي را بياموزم اي كاش مجموع دست اندركاران و تصميم گيران اين فرصت هاي طلايي را از دست ندهند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
چرا دامپزشکی را منهل نمیکنید؟
لیسانس مواد غذایی کار بازرسی گوشت و مرغ را دارند میگیرند
داروسازها کنترل دارو های دامی را دارند میگیرند
مهندسان دام کار دامپزشکان در گاوداری را انجام میدهند
و جدیدا پزشکان شروع به دخالت در انجام امور بالینی دامپزشکی کرده اند.
سازمان و نظام دامپزشکی خواب نیستند بلکه خود را به خواب زده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
اقای ناشناس انحصار رو عرضه و سواد و همدلی در یک فیلد کاری به وجود میاره .ما هم اگه زرنگ بودیم و همدل میشد خیلی کارها کرد.فقط داریم زیر ابه همو میزنیم وتخریب میکنیم.و نشستیم که دولت برامون انحصار درست کنه ما پشت سرش بریم جلو
نظر شما
ادامه