کد خبر: ۶۱۸۶۲
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
عضو هیات رئيسه کانون سراسری مسئولین فنی بهداشتی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر فرهاد حکیمانه» افزود: تصمیم اخیر سازمان دامپزشکی مبنی بر رصد عملکرد ادارات کل، اقدام خوبی است؛ البته به شرطی که استان‌ها کاری را که واقعا انجام می‌دهند، ارسال کنند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان اصفهان و عضو هیات رئيسه مجمع «کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران» معتقد است که ماده ۱۹ که تا الان ۵ ورژن داشته، در هیچ جای ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود. کمااینکه مسائل بیمه و مالیات نیز گریبانگیر مجری طرح است.

از نظر «دکتر فرهاد حکیمانه» تصمیم اخیر سازمان دامپزشکی مبنی‌بر رصد عملکرد ادارات کل، خوب است و برای قدم‌ها و ارزیابی‌های بعدی خیلی مثمر ثمر خواهد بود؛ البته به شرطی که استان‌ها کاری را که واقعا انجام می‌دهند، ارسال کنند.

وی به حکیم مهر می‌گوید: «در اجرای ماده ۱۹ باید همه دیدگاه‌ها دیده شود؛ در این حوزه فقط مسئولین فنی نیستند، بلکه کارفرماها هم دیدگاه‌هایی دارند، چون یک طرف قضیه آنها هستند و آنها هم باید مشکلات خود را بگویند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، در حال حاضر چند مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی در کل کشور داریم؟

آمار کل کشور را در این لحظه در اختیار ندارم.

حکیم مهر: ارزیابی شما از وضعیت اجرای ماده ۱۹ چیست؟

ماده ۱۹ همان‌طور که می‌دانید تا الان ۵ ورژن داشته که روی هر یک از آنها تجدید نظر صورت گرفته است. ارزیابی من این است که ماده ۱۹ در هیچ جای ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود؛ در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که هم خود سازمان دامپزشکی آنها را می‌داند و هم همکاران مسئول فنی.

وضعیت اجرای ماده ۱۹ استان به استان متفاوت است، مثلا استان اصفهان در سال‌های اخیر یک روند دیگر را در پیش گرفته و می‌توان ادعا کرد که نسبت به خیلی از جاهای دیگر، بهتر عمل کرده است. اما باز هم آن قطع کامل ارتباط مالی بنا به ملاحظاتی که دارد، بعید است که در جایی از کشور اجرا شده باشد. مثل این است که یک شرکت قوی نیاز به یک پتانسیل قوی برای گردش مالی داشته باشد.

بعضی از استان‌ها مثل اصفهان در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مسئول فنی دارند که به معنای ۵۰۰ نیروی فعال است. البته که این مهم، یک گردش مالی بالا دارد. قراردادهای انجمن اصفهان با هماهنگی کامل با نظام دامپزشکی اصفهان منعقد می‌شود و اینکه در استان اصفهان نقش خوب و سازنده اداره کل دامپزشکی در راستای جذب مسئولین فنی و همراهی با انجمن صنفی را نباید فراموش کنیم.

مساله دوم بیمه تامین اجتماعی افراد است. فردی که می خواهد این قرارداد را منعقد کند، بیمه او هم به عهده آن شرکت یا سازمان یا صنف طرف قرارداد، قرار می‌گیرد که این هم مشکل‌ساز است. من بارها در جلسات با مسئولین سازمان و نظام گفتم که یکی از مشکلات اساسی این است. از طرفی قضیه مالیات وجود دارد که باید مشخص شود مالیات این حقوق‌ها که در حساب آن شرکت یا ارگان و سازمان بوده، چه می‌شود. خلاصه اینکه ماجرای ماده ۱۹ هنوز حل نشده است. کاری که ما در استان اصفهان کردیم این بود که یک مقدار ماده ۱۹ در این استان، اصطلاحاً «اصفهانیزه» کردیم؛ قراردادها را می‌بندیم و از هر حیث سعی می‌کنیم که کامل و خوب باشند.

حکیم مهر: آیا در این خصوص آماری دارید که چند درصد به درستی اجرا می‌شود؟

من فکر می‌کنم که درصد خیلی کمی باشد.

حکیم مهر: مثلا چقدر؟

فکر می‌کنم کمتر از ۲۰ درصد باشد.

حکیم مهر: چه پیشنهادی برای جلوگیری از دور زدن ماده ۱۹ دارید؟ مطابق یکی از نظرسنجی‌های حکیم مهر، بسیاری از مسئولین فنی بهداشتی دارای قرارداد، به خاطر عدم وجود امنیت شغلی و از ترس اخراج، در پشت پرده یک قرارداد دوم می‌بندند و بخشی از تعرفه را برمی‌گردانند. چه راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد؟

خوشبختانه دکتر ماکنعلی بالاخره تصمیم گرفتند که نظرات را از استان‌ها جمع کنند تا یک نظر جامع در رابطه با ایرادات و مشکلاتی که در این زمینه است، پیدا کنند و یک کارهایی انجام ‌دهند. اخیرا نامه‌ای به استان‌ها زدند که تعداد قراردادها و مشکلات را به سازمان بگوییم. اما از نظر من ابتدا باید در یک کارگروه قوی روی این مساله کار و ایراداتی که در زمینه اجرا هست، حتما برداشته شود.

مهم‌تر از همه این است که باید مشخص شود که مجری طرح کیست؛ چون این طرح یک مجری بسیار قوی لازم دارد. به نظر من یکی از اصولی‌ترین اصل‌های ماده ۱۹ مجری قوی است و باید دید که مجری کیست و این مهم باید در آن کارگروهی که ذکرش رفت، بررسی شود. در این کارگروه باید از کارفرماها، مسئولین فنی و مسئولین ذی‌ربط دعوت به عمل آید تا همه نظر دهند. به نظر من به این شکل پخته‌تر است.

ما در اصفهان سعی کردیم که قراردادها را کاملا شفاف ببندیم و بیمه تمام بچه‌ها را رصد می‌کنیم. همچنین موقع قرارداد تمام تسویه حساب‌های مسئولین فنی را اخذ می‌کنیم. یکی از الزامات بستن قرارداد بخش مسئول فنی در اصفهان این است که شخص حتما پرینت بیمه و تسویه‌حساب سالیانه خود را به ما ارائه دهد.

حکیم مهر: پس از نظر شما این می‌تواند یک راهکار موثر باشد؟

بله. ما در اصفهان نزدیک به حدود ۴۰۰ قرارداد بستیم. بنده حدود ۱۰ سال است که مسئول انجمن صنفی استان هستم و می‌توانم به طور متوسط بگویم که سالی ۳۰۰ تا ۴۰۰ قرارداد داشته و تا الان قریب به ۳ هزار قرارداد بستیم و همه چم‌وخم‌های آن را می‌دانیم.

حکیم مهر: استان خراسان رضوی در بحث اجرای ماده ۱۹ به‌نوعی پیشرو بوده و شرکتی مانند نظام سبز درست کردند و از طریق آن، اقدام به پرداخت حقوق مسئولین فنی بهداشتی می‌کنند. به نظر شما این طرح چقدر در اجرا موفق بوده است؟

گاهی خبرهایی می‌رسد که در آنجا هم هنوز در بحث اجرا مشکلاتی وجود دارد، اما به هر حال آنها یک گام جلوتر هستند. یک سری هماهنگی‌ها با مقامات قضایی و استان انجام دادند که به نظر من خوب و مثمر ثمر بوده است.

حکیم مهر: آیا می‌توان از این تجربه به‌عنوان یک الگو در کل کشور استفاده کرد؟ یا همان کاری که شما در اصفهان کردید، موثرتر است؟

نمی‌توان یک منطقه را به شکل واحد برای همه در نظر گرفت، چون شرایط استان‌ها از نظر تعداد نیرو، کارکرد و مختصات با هم متفاوت است. یکی از صحبت‌هایی که باید در مورد ماده ۱۹ مطرح شود همین است. یک استان مثلا استان مرکزی و شهر اراک شاید زیر ۵۰ نفر مسئول فنی داشته باشد اما استان اصفهان یا تهران با رقم‌های خیلی بالاتر اینها هستند. لذا باید هر کدام با یک مکانیسم خاص اما با اصولی واحد کار کنند.

حکیم مهر: اشاره کوتاهی به بحث کارگروه مشترک سازمان نظام و سازمان دامپزشکی کردید. همانطور که گفتید سازمان از ادارات کل دامپزشکی درخواست گزارش عملکرد کرده است. لطفا بیشتر توضیح دهید که عملکرد ادارات کل دامپزشکی کشور در این مورد به چه صورت بوده و آیا این کارگروه می‌تواند موثر باشد یا نه؟

همانطور که اشاره کردم، فکر نمی‌کنم ماده ۱۹ در جایی از کشور به طور کامل اجرا شده باشد و بنده خیلی در جریان نیستم که آنها در سال ۹۹ چه عملکردی داشتند. اما این کار، طرح زیبا و خوبی است. اینکه سازمان و نظام تصمیم گرفتند عملکرد را ببینند و کارنامه هر استانی را بررسی کنند، فکر می‌کنم که خوب است و برای قدم‌ها و ارزیابی‌های بعدی خیلی مثمر ثمر خواهد بود؛ البته به شرطی که استان‌ها کاری را که واقعا انجام می‌دهند، ارسال کنند.

حکیم مهر:‌ اشاره کردید که تجربه ۱۰ ساله در انجمن صنفی استان دارید. اگر بخواهید برای حل مشکل ماده ۱۹ یک نسخه بپیچید، آن نسخه چیست؟

فکر می‌کنم در اجرای ماده ۱۹ باید دیدگاه‌های همه دیده شود. در این حوزه فقط مسئولین فنی نیستند، بلکه کارفرماها هم دیدگاه‌هایی دارند، چون یک طرف قضیه آنها هستند و آنها هم باید مشکلات خود را بگویند. مگر ما نمی‌خواهیم که این طرح به درستی اجرا شود؟ پس آنها هم باید در کنار نمایندگان مسئولین فنی و سازمان باشند تا درنهایت یک جمع‌بندی دقیق صورت گیرد.

نکته مهمی که الان همه بچه‌ها به آن اشاره می‌کنند و خیلی شعارگونه شده، اما به نظر من واقعا امر مهمی است، بحث «امنیت شغلی» مسئولین فنی است که در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند. بنده به عنوان کوچکترین عضو که عضو شورای نظام استان و کانون کشوری هم هستم و ۲۵ سال سابقه دارم، قبلا تمامی جاها را دیدم و بعد این حرف را می‌زنم. واقعا مسئولین فنی سربازان گمنام سلامت هستند که جایی دیده نمی‌شوند. حمایت از این قشر خیلی مهم است، کمااینکه امنیت غذایی تمامی ما دست این بچه‌هاست. پس اینکه از نظر امنیت شغلی یک خیال آسوده داشته باشند و منافع آنها حفظ شود، خیلی مهم است. لذا می‌طلبد سازوکاری را که ما برای ماده ۱۹ می‌گذاریم، بسیار دقیق باشد.

علت اینکه تاکنون ۵ ورژن از ماده ۱۹ عوض شده، این است که ایرادات زیادی داشته است. به نظر من قراردادهایی که در این ۵ ورژن ارائه شده، هنوز نمی‌تواند کامل باشد و ایرادات زیادی در آن هست و ممکن است مشکلات و چالش‌های زیادی برای مسئولین فنی و حتی کارفرما ایجاد کند. یک قرارداد خوب، یک اجراکننده و مجری بسیار خوب می‌خواهد که ان‌شاءالله همکاران مسئول فنی بتوانند به حق و حقوق خود برسند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
مسئول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
3
20
شما نمیخوایید درست کنید وگرنه درست کردن این ماجرا راحتر از این حرفاست.
پاسخ ها
کاکو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
درود
عرض ارادت خدمت جناب دکتر حکیمانه و روسای انجمن های صنفی محترم،
والله اگر روسای اصناف رو بجای روسای بی اثر نظام های سراسر کشور می‌گذاشتند، با همکاری سازمان دامپزشکی، کاری میکردن کارستان!!!
بنده جناب دکتر حکیمانه رو در چند برخورد که باهاشون داشتم، یک انسان بسیار لایق و یک دوست صمیمی و محترم دیدم.
اما همکاران عزیز اگر می‌خواهید آرامش بیشتر و موفقیت بهتری رو در زندگی داشته باشید پیشنهاد میکنم یکی از دو عمل زیر را انجام دهید:
1.یا به هیچ عنوان مسول فنی بودن رو به عنوان شغل اصلی خود به حساب نیاورید
2.یا اینکه با ادارات کل و مدیر عامل تعامل مناسب داشته باشید و همزمان مدیر داخلی شرکتتان شوید.
تا زمانیکه استانداردهای مناسبی از طرف سازمان در جهت اصلاح وضعیت بخش خصوصی و بویژه کارشکنی های ادارات کل اعمال شود. یا هو
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
16
5
باید به نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی احسنت گفت که داره با اقتدار ماده ۱۹ و قطع ارتباط،مالی با کارفرما رو اجرا میکنه.. جای تشکر و قدردانی داره.. نظام دامپزشکی خراسان همیشه پیشرو و پیشگام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
نظام دامپزشکی خراسان هم ناقص عمل می‌کنه در ماده 19 من خودم مشهد مسئول فنی کشتارگاه هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
من یکی از مسولین فنی بهداشتی در استان خراسان رضوی هستم . نمی دانم چرا دوستان به جای انجام درست کار ،تمام تلاش خود را در نمایش موضوعات غیر واقعی صرف می کنند . همکار محترم کجا در استان دارد ماده 19 درست اجرا می شود ؟؟!!! چرا دروغ ، چرا فرافکنی؟؟؟!!!
مسوول فنی خسته
|
Canada
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
2
18
من ازسازمان ونظام وانجمن های صنفی چندسوال دارم اجرای قانون وماده ۱۹ پیشکش:۱_حضرات شماقراردادهای مسوول فنی وبهداشتی رادرسطح کشوربرمبنای کدام اشل قانونی ویکپارچه منعقدمیکنیدوآیارقم وعددبرای هرقراردادسلیقه ای نیست!!!!!۲_آیاسازمان دامپزشکی وسازمان نظام دامپزشکی تاکنون جرات کرده اند اشل حقوقی مسوولین فنی وبهداشتی رابه شکل قانونی درسراسرکشوربه ادارات کل ونظام های دامپزشکی ابلاغ کنند؟اگرشده رفرنس بدهید۳_ضمانت اجرای قانونی این تصمیمات راکدام نهادتضمین میکند؟ درپایان به عنوان کسی که سالهادراستانهای مختلف کشوردربخش خصوصی به عنوان مسوول فنی وبهداشتی مشغول بوده وزجرهاوبی عدالتی هادیده ام تنهایک راه برای قطع ارتباط مالی بین مسوول فنی وناظر بهداشتی با کارفرما پیشنهادمیکنم وآن هم استخدام همین تعدادبازرس بهداشتی توسط دولت است وپرداخت حقوق این تعدادازمحل اخذعوارض کشتاروتولیدوصادرات است مگرمادرکل ایران چندبازرس بهداشتی داریم آیاآماراین تعدادکمترازآماریکسال استخدام مثلا وزارت آموزش وپرورش نیست جناب دکترحکیمانه نظرشمارابه این شعرجلب میکنم ((تانگریدطفل کی نوشدلبن)) اگرواقعامیخواهیددرآخرت پاسخگوی حق هایی که به ناحق ازاین قشرزحمت کش پایمال میشود نباشید بدانیدکه نمیتوان شنا کردوخیس نشدحقایق راشفاف بامردم ومسوولین عنوان کنیدوبدانیدسعادت دنیاوآخرتتان درگرو آزادگی است صدورژن دیگرهم بیاوریدنمی توانیدرابطه مالی بین این دوصنف راقطع کنیدمگربااقدام حاکمیتی دولت درجهت نظارت سالم ودقیق بهداشت چون درهیچ کجای دنیاوظیفه حاکمیتی نظارت برسلامت وجان مردم به بخش خصوصی واگذارنشده وهمه جادردست دولتهاست .باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خسته نباشی دلاور
شاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
سپاس فراوان از مسئول فنی خسته که به نظر من درد دل تعداد زیادی از مسئولین فنی را که حقشان ضایع شده وزخم خورده تبعیظ وبی عدالتی هستند را بسیار زیبا بیان میکند
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
4
با تشکر از بزرگان و برادران گرامی باید رئیس شبکه و دادستان شهرها و فرمانداران را کامل توجیه کنید اونوقت کارفرما مجبور است اجرا کند همچنین از نمایندگان مجلس برای لایحه فروشگاه های زنجیره ای که مسول فنی فروش گوشت مرغ ماهی دارند قانون اصلاح شود که سال ۱۳۵۰ تصویب شده بلاتکلیف باقی مانده درود بر شما و حکیم مهر
ن کارشناس فروش واکسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
11
با سلام و صد درود لطفا بررسی فرمائید چرا در لیست نوبت انتظار اعمال نفوذ شده و برخی مشاغل مال افراد خاص است وسایرین صرفا صوری مجبور شدند کارکنند با سپاس از وقتی که گذاشتین
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
6
4
تشکر از دوست وهمکار گرامی که تمام مشکلات مسئول فنی ها ناظرین بهداشتی اصفهان را از زوایای این قضیه بیان کردن که با ذهنی سرشار از کلمات ناب حسن ونیت خود را این چنین سازه آوازه کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
منظورم از تشکر،مسئول فنی خسته است
حسن نصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
33
5
از آقای دکترحکیمانه بابت زحمات چندین ساله در انجمن صنفی اصفهان و همچنین نظام دامپزشکی و کانون کشوری سپاسگزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
موفق باشید عزیز
مسئول فنی اصفهان
|
United States of America
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
15
آخه چرا رقم حقوق قراردادهایی که در اصفهان انجمن می بنده اینقدر از حقوقی که کشوری اعلام میشه کمتره - مگه ما چیچیمون کمتره ؟ کمتر زحمت می کشیم ؟ با این اضاع احوال گرونی والا خدارو خوش نمیاد. .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
5
خبرها از استان خراسان رضوی درست است ان شا الله با روی کار آمدن مدیر کل جدید و ساعی استان پارتی بازیها و دور زدن ها ازبین برود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
5
من در خراسان رضوي حقوقم را طبق تعرفه نظام واز طريق نظام سبز در يافت ميكنم وبه كارفرما كاري ندارم
...................
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
7
3
دکترجان عکست قشنگه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
12
نظام دامپزشکی تا کنون برای کسی کاری نکرده است فقط به دنبال ....... اعضاء است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
10
کسی به دامپزشکی و شغل خطیر دامپزشکی اهمیتی نمیده.. تو بوده همین بوده.. و شرایط بدتر میشه و بهتر نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
9
به تجربه ثابت شده است اگر مسئول فنی تخلف صاحب واحد را برملا کند به نحوی برایش پاپوش درست کرده که درنهایت اخراج میگردد چونکه تمامی پرسنل اجرایی تحت مدیریت انها است برای اثبات این ادعا شما یک نمونه گزارش تخلف که خروجی داشته باشد ومنجر به محکومیت متصدی در مراجع قضایی داشته باشد رو کنید .چرا باید خودمان الکی توجیه کنیم این روش جواب نمیدهد ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
3
شما تشریف بیاورید کردستان
ببینید به چه شکل مناسبی ماده 19 در حال اجراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
سلام به اهالی کرد کشور
بفرمایید لطفا خودتون اوضاع همکاران و اجرای ماده 19 کردستان را مختصر توضیح بدین.
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
3
در استان .............. انجمن صنفی کاری به این کارها ندارد. هر کسی هر چیزی بگوید انجمن در پاسخ به وی می گوید حق با شماست! عملا با مسوول فنی قبلی ارتباط صنفی درستی ندارد. مسوول فنی خوب، مسوول فنی جدید است و باید به نامه تایید نیاز شرکتش پاسخ مثبت داد. این که قبلا مسوولی داشته ابدا مهم نیست.
دکتر فرهاد سرای گردافشاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
5
باسلام ،استان خراسان رضوی کیلویی چند است عزیزان یا نمی‌دانند یا خودشان را به نادانی میزنند من در سال ۱۳۸۸یعنی حدود دوازده سال قبل در زاهدان در بسته بندی گوشت (استان سیستان و بلوچستان) و قبل از آن در چابهار درکشتی جهاد پزم جمع آوری صیادی مسئول فنی بودم و آن زمان شرکت سبز سلامت وجود داشت و حقوق ما را در زمانی که اصفهان بچه ها مثلا هفتصدهشتصد تومان می‌گرفتند ما یک میلیون و نهصد می‌گرفتیم که شرکت سبز سلامت حقوق ما را به حسابتان واریز میکرد و کارفرما اون حقوق را البته سیصدچهارصد تومان اضافه تر به حساب شرکت واریز میکرد بعلاوه (حق بیمه و مالیات و حق مرخصی و عیدی وسنوات ) ولیکن بیمه و مالیات را پرداخت میکرد و حق مرخصی به شخص جایگزین داده میشد و عیدی و سنوات در آخر سال یا هرزمان از آن استان منفک می‌شدیم به حسابتان واریز میشد یعنی راحت راحت بودیم حقوق اصلی وواقعی و همچنین حق بدی آب و هوا هم ماهیانه چهارصد هزار تومان ،بله چهارصد هزار حق بدی آب و هوا وقتی که اصفهان بچه ها هفبصد هزار حقوق آنهم با مکافات می‌گرفتند و درحالی که هوای زاهدان هیچ فرقی با هوای اصفهان نداده و تقریبا شبیه هستند ولی چابهار واقعا بد است و در دیماه بیست و هشت درجه است با شرجی ورطوبت بالا.منظورم اینه که سیستان و بلوچستان دوازده سال پیش توانست راحت این کار را بکنه و تازه انجمن صنفی هم نداشت و سال هشتاد و نه انجمن صنفی تقریبا تشکیل شد که کاری هم بجز فصولی نمی‌کرد
دکتر فرهاد سرای گردافشاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
7
به نام یزدان پاک سرشت نمیدانم چرا عزیزان بجای اسم خودشان یا یک حرف یا نقطه و..میگذارند مگر میترسید مگر حرف حق زدن ترس دارد برادران و خواهران همکار ،ای عزیزان ساده و راحت بگویید که چرا به فکر دامپزشک ها نیستید ،؟ یعنی یک مرد عمل پیدا نمیشه تو نظام و سازمان و اداره کل که بیاید از همکاران خودش دفاع کند و حق قانونی آنان را طلب کند ؟؟ بابا من بیست وچهار سال کار کردم برایم ۱۴ سال بیمه رد شده و الان دارم با ۱۴ روز حقوق بازنشسته میشم ،اونم بدلیل ازکارافتادگی کلی (100%) به قول معروف ما که رفتیم و تمام شد زندگی و بسته شد دفترمان تورا بجان عزیزانتان از حق عزیزان و همکاران خودتان در بخش خصوصی و در بخش دولتی دفاع کنید آنهایی که حق آنها داده نشده ونمی شود که بسیارند بسیار ،خدانکهدارتان التماس دعا دکتر فرهاد افشاری دامپزشک از کارافتاده ای که ایثارگر زمان جنگ بوده و بجز خودش هیچکس از حقش دفاع نکرده (حضرت علی (ع)میفرمایند حق دادنی نیست گرفتنی است ،حق دوستانتان را بگیرید،، گرفتنی است دیگر!!؟؟؟ ،،بگیریدحق عزیزان را دست اندرکاران نظام و سازمان ،ادارات کل و انجمن های صنفی و ..چرا باید بجای دوازده میلیون حقوق باید دومیلیون بگیرند همکاران دکتر دامپزشک و بیمه کارگر ساده برایشان پرداخت بشه چرا باید خدای نکرده در زمان فوت بجای شش میلیون مستمری به همسر و سه میلیون به هر فرزند ،،یک میلیون به همسر و پانصد هزارتومان هر فرزند دریافت کند ؟؟؟ .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
1
اول کردستان بعد آذر شرقی ، بقیه بیخیال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
واقعا؟؟؟
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
5
از عجایب شیخ ما این است شیره را خورده و گفته شیرین است .
گر اجرا میشد که دیگر این همه هیاهو و مصاحبه معنی ندارد غیبگویی می کنید .خوب معلوم است نیاز به فکر کردن ندارد خودتان را خسته نکنید.
اما اینکه نظر کارفرما را هم باید در نظر گرفت اگر به این باشد که آنها با اصل موضوع مسول فنی بهداشتی مخالف هستند به ظاهر می گویند ما کاملا موافق هستیم اما در باطن مخالف هستند هم با نظارت هم با پول دادن.
این وسط هم گور پدر مردم هر چی تولید می کنیم چشمون کور استفاده کنند
در کل شما که جای خودتان ده تا انجمن و نظام هم عوض بشه نمی تونه این کار رو سر جاش بذارید چون کارفرما همکاری نمی کنه .فقط به ظاهر و برای اینکه کارشون جلو بره می گویند موافقیم .
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
2
آخه من خانم دختر مجرد سراغ دارم قرارداد ۴/۷ تومان نوشته نقد ۴ میگذاره رو میز کارفرما ۴/۷ به حسابش میزنند چرا؟ چون نه حضور داره نه حامی داره نه قانون مشخص این سازمان داره .................. ممنون از وقتی که گذاشتین
دکترزمانی
|
Italy
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
3
درود به همکارعزیزم دکترحکیمانه عزیز.متاسفانه سه ضلع این آئین نامه یعنی سازمان دامپزشکی،نظام دامپزشکی وکانون سراسری مسئولین فنی هیچگاه ودرهیچ دوره ای نه تنها باهم اتحادنداشته اند که درکمال تعجب درمواردی باعث تخریب وتضعیف دیگری بودند.نتیجه چنین شکافی عدم اجرای آئین نامه های ماده18و19 وهمچنین پسرفت جایگاه ووضعیت معیشتی مسئولین فنی بوده است.البته استثناهایی دربرخی استانها همچون هرمزگان،بوشهر،کردستان وچنداستان دیگروجوددارد که توانستند تعرفه قانونی(تعرفه انجمن صنفی موردتاییداداره کاراستان مربوطه) را اجرایی کنند ولی قطعاکلیه مفادآئین نامه ماده 19 که مهمترینش استقلال مالی مسئولین فنی بوده است اجرایی نشده است.صنعت دام،طیوروآبزیان کشور به مسئولین فنی کاردان،مسلط به اموربهداشتی ومستقل نیازدارد تا بتواند فارغ از مسائل مالی ومعیشتی وظایف قانونی خود را انجام دهد.متاسفانه چنین عزمی درجهت حل مشکلات این قشرمظلوم وشاید تحت سلطه وجودندارد واعمال سلیقه ونظرات شخصی درسطوح کشوری واستانها ازجمله دلایل به سرانجام نرسیدن آیین نامه ها هستند.امیدوارم درادامه بااضافه شدن نفرات باتجربه،توانمندوباشهامتی همچون شما به مجموعه کانون کشوری اضافه شوند ونیز روابط انجمنهای صنفی واتحادیه های کارفرمایی برپایه تعقل ومنطق ونه ازسراجبارقوانین بهبودیابد که تعامل این دو نهاد بخش خصوصی از هر اتحادی کارگشاتر خواهدبود.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
1
در تبریز کارگر باشی ارزشت بالاتره تا مسئول فنی
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
3
سلام ودرود لطف فرمائید فکر اساسی به حال حدود دو هزار مسول فنی فروشگاه های زنجیره ای و شخصی بکنید که صرفا با دو خط یک قانون سال ۱۳۵۰ سرکار هستند و صبح تا شب حضور دارند واز ترس اخراج جیک شان درنمیاد در صورتیکه سازمان میادین و بهداشت محیط خیلی بیشتر حامی تیم خودشان هستند چرا بنظرشما؟؟؟،؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
10
سلام
دکتر حکیمانه عزیز
برادر من
تا ابد هم هرروز جلسه بذارید و ورژن عوض کنید و «کل کشوریزه» هم بکنید هیچ فایده نداره و مثمر ثمر نخواهد بود. عِرض خود میبرید زحمت دیگران میدارید و مشکلات مسئولین فنی همچنان باقی خواهد ماند.

تنها راه برون رفت از این مشکلات و همچنین تنها راه رسیدن غذای کاملا سالم بر سر سفره مردم اینه که حقوق مسئولین فنی را دولت پرداخت کنه. ولا غیر.
سال 85 هم من در جلسه ای که آقای دکتر فضلی خواه حضور داشتند گفتم که تنها راه حل همینه.
اصلا خنده داره که من از اول ماه تا آخر ماه هرروز به کارفرما گیر بدم آخر ماه ازش حقوقم را مطالبه کنم و بخوام که بیمه هم برام رد کنه.
اغلب قریب به اتفاق اینجوریه که یا من نوعی باید یه سری موارد را لاپوشانی کنم و ندید بگیرم یا اینکه کارفرما زیر بار حقوق نمیره و در موارد متعدد هم قرارداد سوری نوشته میشه و ...

یه پیشنهاد مهم دیگه اینکه باید نام کارفرما از روی مالک یا مسئول واحدها برداشته بشه تا خودشون را مسلط بر ما فرض نکنن و اصلا دیگه مسئولین فنی را حقوق بگیر خودشون ندانند.
درست همون فضایی که بین مهندسین ساختمان در شهرداریها و ساختمان سازهای شخصی حاکم هست باید برای ما هم اجرا بشه تا من و همکارانم با تمام قدرت و با پشتوانه دامپزشکی بصورت خالصالِله رسالت خودمون را به انجام برسانیم. تا هم وجدان خودمون راحت باشه و هم مردم جامعه غذای سالم نوش جان کنند و هم خدا از ما و شما راضی باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
ای ول داری همکار عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
دمت گرم
کل کشوریزه را خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
همکار عزیز سپاس فراوان از شما که نظر سازنده ای رو بیان کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
اتفاقا مسئول واحد ما چند بار توی جر و بحث ها به من گفته من کارفرمای تو هستم اگه غیر از اوامر من کاری بکنی حقوقت حلال نیست.
ایشون کارشو تو این زمینه تازه شروع کرده و قبلا تجربه تولیدی تو حوضه مربوط به دامپزشکی نداشته. اوایل شروع به کارشم اینجوری نبود ولی متاسفانه از بس انجمن هندونه لای بغلش گذاشت پررو شد.
مسول فنی عطارزادگان اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
1
درود بر شما دکتر فرهاد عزیزم من الان ۲/۵ ساله با زن و دو بچه بیکارم ......................
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
سلام و خدا قوت ابتدا مسول شبکه را توجیه کنید همه کاره رئیس شبکه است حرف اول و آخر اونه خصوصا آخر ساله و عید و دیدارها نزدیکه
مسول فنی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
4
سلام و صد درود من حقوق سه ماهه ندادند بهم. دختر مردم را سه ساله عقد کردم از خجالت منزل مادر خانم و بیرون با دختر مردم نمی رم. لطفا جای نامه نگاری مدیران را رصد فرمایین درود برشما و حکیم مهر دوست داشتنی
مسول فنی اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
2
سلام خدا نثار عزیزان همکار و دوستان عزیز حکیم مهر من ظاهرا این طرح اصفهانیزاسیون را که خواندم نتیجه گرفتم بیشتر مسول فنی را تحت نظارت قرار میده و هیچ که درست نمیشه یک عده هم بیکار یا متضرر میشوند حالا نمیدونم هدفمند ه این طرح یا خیرخواهی شده؟ خلاصه فایده نداره
شاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
1
8
اقای دکتر حکیمانه می خواستم سوال کنم شمانماینده سرمایه دار هستید یا نماینده مسئول فنی که اخر ماه باید چشمش به دست کارفرما باشه تا چندرغاز حقوق را بهش بدن که می فرمایید یک طرف اجرای ماده ۱۹ کارفرماست .مطمئن باشید اونها به اندازه کافی نفوذ دارن .....................
خواهش میکنم شما به فکر مسئولین فنی باشید که رابطه مالی با کارفرما قطع شود وبرده داری مسئول فنی توسط کارفرما به پایان برسد وبازرس به راحتی بتواند در مورد بهداشت و سلامت غذای مردم تصمیم بگیرد چون کارفرما خود ذینفع هست اگر واقعا سلامت جامعه برای دامپزشکی مهم است.
راستی می خواستم درمورد کلمه اصفهانیزه که فرمودید
جمله ای عرض کنم واون اینه که رصد کردن بیمه و تسویه حساب مسئول فنی مادامی که هیچگونه شفافیتی در انعقاد قراردادها نیست هیچ دردی را دوا نمی کند.
خود شاهد این بوده ام که دو مسئول فنی با شرح وظایف یکسان حقوقی کاملا متفاوت داشته اند که این خود عین بی عدالتی وتبعیظ است ................................ ودر اصفهان شاهد انعقاد سلیقه ای قراردادها هستیم ودر پایان امیدوارم مسئولین فکری به حال بهتر شدن بهداشت وسلامت غذای مردم بکنند.
به امید آنروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
برادرمن شکم سیرخبرازشکم گرسنه نداره وقتی بعضی هاشغل مسوول فنی شغل چندمشون باشه بایدم دقدقه کارفرماراداشته باشن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خوب اینکه کاملا واضحه
کسی که سنگ کارفرماها را به سینه میزنه نه تنها نمایندشونه مدافع منافع اونهاست.
مسول فنی 8
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
سلام ودرود شرکت سبز اصفهان کی راه میفته حداقل بیمه شیم
نظر شما
ادامه