کد خبر: ۶۲۵۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

وزیر کشاورزی آلمان اعلام کرد که معدومسازی جوجههای نر روز از سال آینده غیرقانونی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «جولیا کلاکنر» که به مناسبت آغاز هفته بینالمللی سبز آلمان صحبت میکرد، گفت: هیئت وزیران پیش نویس قانونی را برای منع کشتار جمعی جوجه های نر یک روزه امضا کرده و این کشور به عنوان نخستین کشور در جهان این عمل را منع می نماید.

وی گفت: این اقدام یک گام قابل توجه در جهت رفاه حیوانات است؛ متأسفانه این عمل در همه جای دنیا وجود دارد، اما من این را از نظر اخلاقی قابل قبول نمی دانم، بنابراین ما اولین کشوری خواهیم بود که قانونا معدوم سازی مرغ را ممنوع می کند.

در وهله اول، مرغداران ملزم به استفاده از فناوری برای جلوگیری از تولد جوجه های نر با شناسایی جنسیت حیوان قبل از تخمگذاری آن می شوند. از سال ۲۰۲۴، پیش نویس قانون مرغداران را ملزم به استفاده از روش هایی می کند که در مراحل اولیه فرآیند جوجه کشی از تولد جوجه های نر جلوگیری کنند.

در حال حاضر سالانه حدود ۴۵ میلیون جوجه نر در آلمان کشتار می شوند زیرا آنها نه برای تولید گوشت و نه برای صنعت تخمگذار مناسب هستند.

پیشنویس قانون

پیشنویس این قانون ۲ سال پس از آن صادر شد که دادگاه فدرال اداری آلمان با بیان اینکه نگرانی های مربوط به رفاه حیوانات مهمتر از منافع اقتصادی مرغداران است و اعلام داشت که دیگر این عمل فقط برای دوره انتقال به مرحله ی جدید مجاز است.

خبرگزاری فرانسه، به نقل از انجمن طیور آلمان اعلام داشته که این برنامه ها فقط «یک راه حل جزئی برای مشکل» است و ادعا می شود که این رویه منجر به «زیان رقابتی بسیار زیاد» خواهد شد.

این انجمن نگران است که این قانون در جاهای دیگر اروپا قابل اجرا نباشد؛ اگرچه وزیر کشاورزی فرانسه «دیدیه گیلوم» گفته است که این عمل از اواخر سال ۲۰۲۱ در فرانسه نیز ممنوع خواهد بود و سوئیس قبلاً معدوم سازی جوجه های زنده را در دستگاه خرد کن ممنوع کرده بود اما هنوز هم مجوز معدوم سازی با گاز را می دهد.

گروه حمایت از مصرف کننده مواد غذایی در آلمان اعلام داشته که برای تغییر «رنج غیر قابل تحمل مرغ های تخمگذار» کارهای بیشتری لازم است. در حال حاضر اتحادیه اروپا به شرطی اجازه خرد کردن جوجه های کمتر از سن ۷۲ ساعت را می دهد که باعث مرگ آنی جوجه شود.

تکنیک های جدید

در حال حاضر، تعدادی از شرکت ها به دنبال راه حل هایی برای جلوگیری از معدوم سازی جوجه های نر یک روزه هستند. شرکتRespeggt GmbH ، که دفتر مرکزی آن در هلند و آلمان قرار دارد ، می گوید اکنون با استفاده از ۲ فرآیند مختلف قادر به جلوگیری از کشتن جوجه ها هستند: روش اول؛ شناسایی جنسیت در تخم های هچ و روش دوم؛ پرواربندی جوجه های تخمگذار نر.

تخم مرغ های این شرکت با برند "no kill  اکنون در خرده فروشی های برجسته اروپا، از جمله Carrefour  ، Rewe  ، Edeka  ، Penny و Jumbo فروخته می شود. همچنین  شرکت استارت آپ اسرائیلی eggXYt ادعا می کند که می تواند تخم مرغ را در سن صفر روزگی به روشی غیرتهاجمی، مقرون به صرفه و دقیق، تعیین جنسیت نماید.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران
|
Canada
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
3
واقعا دمشون گرم وسرشون سلامت که فکر این حیوونای زبون بسته هستند.ماهم باید الگوسازی کنیم تا ازمعدوم سازی جوجه های نر جلوگیری نماییم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
3
آفرين. به اميد روزي كه هيچ حيواني به خاطر انسان دچار رنج و سختي نشود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
3
شاید اگر مسئولین ما هم به فکر بودند یا باشند بتوان این مسئله را در کشور ما هم حل کرد. خیلی پیچیده نیست! مسئله اینجاست که همیشه ما دنباله روی کشورهای دیگر هستیم تا آنها راه حل برای مشکلات پیدا کنند. خدا رو شکر این مشکلات مشترک است و راه حل آنها اغلب برای ما هم جوابگو است واگرنه قطعا مشکل لاینحل باقی خواهد ماند.
پرورش جوجه های نر و عرضه آنها می تواند ضمن تامین بخشی از نیاز کشور از طریق پرورش آن در نقاط روستایی؛ از کشتار آنها جلوگیری کند و درآمد جانبی برای کارخانجات جوجه کشی باشد و گزینه مناسبی است که می توان به آن فکر کرد. اینقدر هم قضیه غامض نیست.
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
2
2
میشه تو ........ شی تو اگر نگران ایرانی بگو چرابمبهای شیمیایی به صدام دادید هنوز هم که هنوز نسلمون درگیره شیمیایی حلبچه است و جانبازامون دارن شهیدمیشن
راستی بغل دستتون اسپانیا دار گاوبازی میکنه بعد هم گاوها رو با نیزه وزیر میزنن خون آلود میکنن دیدی یا سرت تو .......
کوروش کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
توایران برای انسان ارزشی قائل نیستن شما گرفتی جوجه کشی با انسان مثل حیوان رفتار می‌کنند جامعه را فقرو فساد برداشته
نظر شما
ادامه