کد خبر: ۶۲۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - یک متخصص پوست با اشاره به بیماری‌های منتقله از راه تماس لباس آلوده با پوست گفت: بیماری‌های عفونی، انگلی و میکروبی از مهمترین عارضه‌های پوستی هستند که از طریق پوشیدن لباس‌های دیگران ایجاد می‌شوند، بنابراین حتی‌الامکان باید از پوشیدن لباس افراد ناشناس پرهیز کرد.

دکتر پروین منصوری با اشاره به مشکلات استفاده از لباس‌های دست دوم اظهار داشت: لباس‌هایی که به صورت درست ضدعفونی شده باشند، عارضه پوستی خاصی را ایجاد نمی‌کنند. در غیراین صورت بیماری‌های انگلی، عفونی و میکروبی از جمله بیماری‌هایی هستند که از فرد آلوده و از طریق پوشیدن لباس به سایر افراد منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اگر فرد آلوده به یک نوع حساسیت و بیماری پوستی لباس نویی را برای مدت زمان کوتاه پرو کند، امکان این که فرد بعدی نیز مبتلا شود، بسیار بالاست.

وی شپش را رایج‌ترین عارضه استفاده از لباس‌های دست دوم و به اصطلاح تاناکورا دانست و افزود: انواع قارچ‌ها، عفونت‌های میکروبی باکتریالی، حساسیت‌های پوستی به راحتی از طریق تماس پوست با لباس فرد آلوده قابل انتقال هستند که در این بین تخم شپش مدتها در لباس و روسری باقی‌مانده و شپش بدن و سر را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این برخی از این میکروب‌ها و عفونت‌ها از راه غیرمستقیم و استفاده از لوازم بهداشتی مشترک نیز منتقل می‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره عفونی کردن این لباس‌ها گفت: برای تمیز کردن لباس‌های مارک دار خارجی و در کل لباس‌های دست دوم باید از مواد ضدعفونی کننده قوی با pH قلیایی بالا استفاده کرد و همین امر در صوت آبکشی نادرست به ویژه در افرادی که لباس‌های تنگ می‌پوشند و یا پوست حساسی دارند، پوست را ملتهب کرده و عارضه ایجاد می‌کند.

دکتر منصوری، جوشاندن لباس‌ها را بهترین راه برای از بین بردن بسیاری از بیماری‌های پوستی منتقله از راه تماس پوست با لباس عنوان و اظهار داشت: خشکشویی مناسب و استفاده از اتوی گرم به ویژه در ناحیه درز لباس‌ها تا حدودی میکروبها را از بین می‌برد. با این حال، جوشاندن لباس هم خطر انتقال بیماری‌های پوستی و هم حساسیت مواد ضدعفونی کننده را کاهش می‌دهد اما همین روش ممکن است باعث تغییر در ظاهر لباس و الیاف آن شود.

این متخصص پوست ادامه داد: اگر پوست حساس باشد و یا خراشی بر روی آن باشد در صورت استفاده از این نوع لباس‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های انگلی پوستی است. بنابراین بهترین روش، پیشگیری و استفاده نکردن از لباس‌های دست دوم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از این نوع لباسها، ضدعفونی و شست وشو باید درست صورت گیرد. با این وجود و بر حسب نوع بیماری و حساسیت پوستی ایجاد شده، روش‌های درمان خاصی وجود دارد و افراد باید زیر نظر متخصص پوست و به دور از خود درمانی‌ها، روند درمانی خود را سپری کنند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساسان
|
-
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
0
من میدانم که شما نظر من منعکس نمی کنی اما بدون من یک تانا کورا فروشم وتاناکورا هیچ ارزه ندارد مگر به خاطر مواد شیمیای برای پوست التحاب حساسیت ایجاد کنه شما دارید کذب میگید میشه علمی حرف بزنید نه تو خانه پای کامپیوتر از خودت حرف در بیاوری ................
azi
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
0
سلام ضدعفونی قوی با ph قلیایی بالا مثلا چی؟ کامل توضیح بدین اشعه چی؟با اشعه میشه مطمئن شد کاملا ضدعفونی شدن؟
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
من شاهدبودم لباسهای که درمراکزکردش گری بعنوان لباس سنتی اراعه می شود بسیاروبیشترازلباسهای تاناکورا آلودمی شوندچون در روزتعدادزیادی استفاده می کنند وبدلیل اینکه اگرضدعفونی شان بکنندآسیب می بینند وضدعفونی نمی کنند
نظر شما
ادامه