کد خبر: ۶۵۱۴۴
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: تفاوت و تمایز یک مدیر حرفه ای در این است که به صورت محتوایی، لایه‌های زیرین مجموعه خود و رفتار کارشناسی همکارانش را رصد و هدایت کند...

حکیم مهر: جلسه شورای هماهنگی مدیران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها بصورت ویدئوکنفرانس در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، جلسه ویدئوکنفرانس شورای هماهنگی مدیران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها روز دوشنبه 21 تیرماه 1400 در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه به نقش مدیریت و فرماندهی مدیران در توفیق و ناکامی یک مجموعه و نقش تدابیر آنها در استفاده از نیروهای انسانی و امکانات موجود جهت رسیدن به اهداف به صورت حداکثری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مدیران کل باید در حل موضوع‌ها به دنبال راهکار باشند خواستار استفاده از راهکار عملیاتی در اجرای برنامه‌ها شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به رسالت قانونی و اخلاقی مدیران دامپزشکی تصریح کرد: تفاوت و تمایز یک مدیر حرفه ای در این است که به صورت محتوایی، لایه‌های زیرین مجموعه خود و رفتار کارشناسی همکارانش را رصد و هدایت کند.

وی با اشاره به مصادیقی از لزوم حساسیت ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در زمینه بررسی بیماریهای هر چند محدود در واحدهای تولیدی، بر اهمیت بر اهمیت الگوریتم گزارش‌دهی تاکید کرد و افزود: هیچ آزمایشگاهی بدون رعایت الگوریتم گزارش‌دهی، بایستی نسبت به ارائه گزارش آزمایشگاهی اقدام نماید، تصریح کرد: پس از سطح‌بندی آزمایشگاهها بر اساس 3 محور تجهیزات، نیروی انسانی و فعالیت‌ها که به زودی ابلاغ خواهد شد، باید همه بر رعایت آن متعهد باشند.

ماکنعلی همچنین بر اهمیت دقت‌نظر و ارائه گزارش کارشناسی ناظرین بهداشتی حاضر در کشتارگاهها در مراحل مختلف کشتار تاکید کرد و خواستار اولویت استقلال ناظر بهداشتی کشتارگاه شد و آن را مهمترین حلقه رصد و پایش برشمرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر اهمیت اجرای تمام دستورالعمل‌ها تاکید کرد.

«حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم» رئیس حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در اظهارات خود به ارائه گزارش برنامه‌های فرهنگی سازمان و نظارت بر ذبح و صید شرعی و دستورالملهای تدوین شده جهت اجرای آنها پرداخت.

در ادامه مهندس «محمدرضا مومنی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور نیز گزارش وضعیت اعتباری استان‌ها در سال 1399 و گزارش وضعیت پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان در سال 1400 را تشریح کرد

«دکتر خالد خداویردی» معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز گزارشی اجمالی از اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی، سامانه‌های دارویی و لیمز، و فرایند نظارت حاکمیتی ارائه کرد

بنابراین گزارش، در بخش دیگری از این جلسه، مدیران کل دامپزشکی استان‌ها دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات خود را در حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاونان وی مطرح کردند و پاسخ‌های آنها داده شد.

لازم به ذکر است در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر «محمد حبیبی» رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور نیز در قالب پاورپوینت به ارائه گزارشی از جزییات کارایی و کارکردهای لحاظ شده برای سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی نرم‌افزاری کاربردی «لیمز» پرداخت.

«دکتر وهاب پیرانی» نیز در این برنامه به تشریح فعالیت‌های دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور از جمله اجرای دستورالعمل‌های متعدد صادر شده جهت تفویض اختیار و مانع‌زدایی‌ها از تولید، راه‌اندازی سامانه‌های تخصصی به ویژه دستورالعمل‌های مجوز بهداشتی واردات و برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص اجرای درست آن پرداخت.

«دکتر رحمان میرزایی» مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی و امور بین‌الملل نیز به ارائه برنامه‌های این دفتر از جمله مشارکت فعال سازمان دامپزشکی کشور در هشتاد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی بهداشت حیوانات پرداخت و از تهیه مستندات مکتوب پیشنهادات ارائه شده و مورد توجه قرار گرفته ایران در این اجلاس که به زودی فایل آن در اختیار ادارات کل دامپزشکی استانها قرار خواهد گرفت خبر داد و در عین حال تعامل ویژه سازمان دامپزشکی با مراجع ذیصلاح در بسیاری از کشورها بصورت وبیناری را به عنوان یکی از راهکارهای کاهش موانع صادرات محصولات تولیدی برشمرد.

 

انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
طومار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
12
پ.ن.پ ناظرين شرعی والا....
ناظرين شرعیتونو ب برزیل میقرستین
ولی ناظرين بهداشتی نه
معلوم نیس کجای کار موندین
ناشناس
|
France
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
7
.............
ولي در عمل دردوران مسوليت دريغ از يك دستورالعمل كوچك در اين ارتباط
در موضوع استقلال مالي وماده ١٩ دستورالعمل ها گنگ وغير كارامد كارفرما پسند هيچ مطلبي از اين سازمان دامپزشكي ديده نشده است
................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
8
دکتر جان استقلال و پیروزی رو فعلا کاری نداشته باشین اگه به ما پرسنل حتی به دید ابزار نگاه کنین مشکلی نیست ولی آیا بایست بتونیم رو پامون وایستیم و زنده بمونیم که اوامرتون رو اطاعت کنیم.حداقل در حد نان جو پول بدین، گندم ......
از ......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
10
دقت نظر وارائه گزارش کارشناسی در مراحل مختلف کشتار توسط مسئول فنی منجر به اخراج وبیکاری مسئول فنی بهداشتی گردیده است بدون ذره ای حمایت از سوی اداره کل بزرگواران در چینش کلمات ودرست کردن جملات از چیزهایی صحبت نمایند که توانایی وقدرت اجرای ان را دارند شما مسئول فنی را بدون هیچ حمایتی به میدان می فرستید وتوقع امنیت غذایی جامعه را نیز دارید دوصد گفته چون نیم کردار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
2
بسم الله دکتر جان تا وقت داری هرچه سریعتر این کار رو عملی بکند مثل اصفهان و مرکزی و کردستان و مازندران تو رو خدا واقعا داریم زیر بار بی قانونی و بی مهری شبکه های متخلف له میشیم حکیم مهر تو رو خدا ساسنورش نکن .با مسولین فنی و دستیاران واقعا دردمندیم
پاسخ ها
كردستان
| Japan |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
از اينجا خبر داري؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
4
لطفا کمکمان کنید ما مسولین فنی بهداشتی خیلی تنهاییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
4
سامانه های مختلف مثل لیمز شاید پیگیری‌ها را آسانتر کرده اما بار بیشتری روی دوش پرسنل گذاشته و روند کارها را کندتر کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
1
لطفا سریعتر اقدام فرمایید کارفرمایان کشتارگاههای صنعتی دیگه دارند بی پروا قانون گریزی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
سازمان از تخلفات به روشنی اطلاع دارد، اما اقدام مقتضی استقلال میخواهد.
دکتر بهتر است روی عدم وابستگی و استقلال سازمان و مدیران سازمانی کار کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
4
... بر اهمیت الگوریتم گزارش‌دهی تاکید کرد و افزود: هیچ آزمایشگاهی بدون رعایت الگوریتم گزارش‌دهی، بایستی نسبت به ارائه گزارش آزمایشگاهی اقدام نماید.

جسارتا اگر کسی تونست از این جمله سر در بیاره اینجا بنویسه منم حالیم بشه با سی سال سابقه کار دولتی اصلا نفهمیدم منظور چیه ! به نظرم دیگه کاملا خرفت شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
پس این روابط عمومی سازمان با همین وضعیت خبر دهی نمونه شده دم اون کسی که نمونه کرده گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
خخخخ
من هم خواستم بگم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
8
7
جای تاسف که .............. با امضای یک شیوه نامه ای جدید برای پرداخت تسری ....... به راحتی حق همکاران اداری ... در سراسر کشور را پایمال میکنند.
به استناد تفسیر بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری تعریف مشاغل تخصصی داشتن مدرک دانشگاهی است نه فنی و غیر فنی بودن .
یک کارشناس امور اداری هم در پست و جایگاه خودش کاملا فنی و تخصصی کار میکنه.
اگه قراره بر اساس سختی کار تسری پرداخت شود، باید صرفا برای کسایی که مستقیم با واکسیناسیون و کارهای فنی هستند ضریب بیشتر لحاظ شود.
در این صورت هیچکدام از کارکنان سازمان و ستاد استانها نباید ضریبی بیشتر از یک بگیرند.
در کل دوران کرونا تک تک دامپزشک های ستاد استانها بیشترین استفاده از دورکاری رو داشتند.
تامین اعتبار تسری با احتساب ضرایب تعیین شده اداری ها بود!
جالب اینجاست که با اضافه شدن ضریب اداری ها چیزی از ضرایب فنی ها کم نشده بود
وحالا با کم شدن ضریب اداری ها فقط تنگ نظری عده ایی مشخص شد و چیزی به دامپزشک ها و ...اضافه نشده!
...............
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
............... اساس تصویب فوق العاده خاص که انشالا پیش درآمدی بر تحقق تصویب مشاغل سخت و زیان اور دامپزشکی است فقط بخاطر بعد سخت کار فنی بود گرچه پرسنل اداری هم زحمت میکشند و بنوبه خود قابل تقدیر است ولی زیاده خواهی مقوله ی دیگریست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
ضمنا من که الان کارم تو بیابونه و گرما وصحرا ،ولی اون فنی ها که الان در اداره اند هم طبیعتا یه زمانی کار سخت رو تجربه کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
اگر همکاران فنی به موقع اعتراض نمی کردند،با اجرای ضرائب غیر قانونی برای بخش اداری، بودجه کافی برای پرداخت محقین فنی تامین نمی شد و تمام زحمات مطالبه گری و حرص و جوشهای ایشان بی ثمر می شد.
اگر شما به اصل قانون توجه کنید تسری فوقالعاده خاص برای مشاغل خاص که آسیبهای ناشی از کار می بینند، پیش بینی و تصویب شده است، نه برای تمام کارکنان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
این تسری مخصوص " دامپزشکی" هست به واسطه ی سختی .. دشواری های خاص اون.
حالا شما بفرمایید مثلا حسابداری یا دفترداری یا هر کدوم از امور اداری ، چه ربطی به این امور دامپزشکی دارند؟!
فقط ساختمان محل کارشون داخل ادرارات دامپزشکی هست. میتونه هر جایی باشه. اون رده ها باید تابع قوانین خودشون باشند مثل بقبه ادارات.
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
جالبه لفظ زیاده خواهی که بکار بردین، و از طرفی تملق در متنتون کامل موج میزنه. اون دامپزشکی که قبلا بقول شما کار بیابونی کرده و الان پشت میزه، کار الانش ملاک هست یا ایشون هم میخواد سهمش را از سفره انقلاب برداره؟
بهتره الفاظ درست بکار ببرید و دست از الدرم الدرم بازی بردارید،
همه نیروهای سازمان دامپزشکی مستخدم دولت هستند و تافته جدا بافته نداریم.

شما اگر پرداختی خاص میخواهید روی حق مطب خود ، اعتراض کنید وگرنه الان کل کارهای دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده و همه کار اداری انجام می دهند.

به قدری مشاغل سخت با حقوق پایین در کشور وجود دارد که کار دامپزشکی، در مقابل انها اصلا بنظر نمی آید.

بهتر است با هم مهربان باشیم و در مجموعه دودستگی ایجاد نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
1
جناب دکتر مانکعلی گرامی آیا مدیر کلی که جسورانه و شجاعانه با کارفرمایان متخلف می جنگند و در فکر احقاق حقوق مسولین فنی بهداشتی کشتارگاههای صنعتی هستند را مدیر کل و معاونان و روسای شبکه ای که با کارفرمایان متخلف لابی برقرار می کنند چه فرقی هست؟آیا مجازاتی در نظر گرفته اید؟یا کارخلاف باید آنچنان ستگین باشه که سایر ارگانهای نظارتی هم ورود کنند.تا وقت هست سریعتر استقلال مالی و شغلی مسولین و دستیاران کشتارگاههای صنعتی رو در قدم اول پیدا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
تعریف جسور و شجاع را جابجا کردین
ناظر دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
5
1
با تشکر از آقای دکتر ماکنعلی که واقعا زحمات و مسئولیت های ناظرین بهداشتی بالاخص در کشتارگاهها را درک میکنند .مواردی زیادی هستند در مواقع درگیری با تخلف بهداشتی صاحبان کشتارگاهها به سبب ارتباط کارفرمایان با مسئولین اجرایی در صدد جابجایی ناظرین از مجاری مدیران کل اقدام کرده ویا به طرقی به ازار و اذیت ناظرین پرداختند.
ناظر دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
0
راهکار:۱_ شرکت ناظرین دولتی در شورای سلامت شهرستان ۲_قدرت اجرایی ناظرین دولتی در معرفی کردن متخلفین به مراجع قضایی ۳_ عدم جابجایی بی مورد و سلیقه ای عمل نمودن ناظرین به توسط مسئول شهرستان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
3
در شهرستان ما مسئولین اداره کوچکترین حمایتی از مسئولین فنی نمیکنن
باور کنید حتی جاهایی طرفدار کارفرما هستند
ما به کی گزارش کنیم به کی بگیم دردو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
1
تا وقتی که مسئول فنی مستقل نشود و حقوق و مزایای از طرف پیمانکار پرداخت گردد هیچ قانونی و بخشنامه ای نمی تواند امنیت شغلی مسئولین فنی را تامین کند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
4
فکری به حال حقوق و مزایای ادارات دامپزشکی کنید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
3
هرکس، آنچه را که دلش خواست بگوید، آنچه را که دلش نمی خواهد می شنود

چند نکته به منظور آگاهی عزیزان
۱ . اینکه در آخرین فرصت های پرداخت تسری همکاران فنی و اداری رو درگیر هم کرده اند جای سوال دارد،،،،
نکته اینکه آخرین فرصت برای پرداخت همین ماه است اگر اولین پرداختی انجام نشود ......

۲ سازمان زندانها . چند روز پیش فروردین اردیبهشت خرداد را دریافت کردند
۳ حکم پرستار تازه وارد ۸ میلیون پانصد
پرستار با ۹ سال سابقه ، دریافتی با اضافات ۱۷ میلیون

۴. هیات علمی دانشگاه سابقه کم
سال جاری ۲۳ میلیون و دویست
۵ آموزش و پرورش ۱۱ سال سابقه
سیزده میلیون و چهارصد . چند روز پیش خبر از تصویب اضافات دیگر هم دادن



۶ ،،،،،،،،،،،

نکته اینکه تا سال ۹۳ تفاوت بسیار جزیی با پرسنل دامپزشکی داشتند و در برخی موارد کمتر
کیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
6
چطور برای واردات ناظر شرعی میره ولی ناظر بهداشتی نه. الله اکبر از این همه اجحاف در حق دامبزشکان.
حقوق کارکنان که مایه شرمساریه. حداقل تسری رودرست کنید.
لطفابه خاطر به زیر کولر نشین ها و جمع کنندگان امار و سواری گیرندگان از کارمندان ساده بیشتر از این تسری رو عقب نندازید. به نور چشمی ها بیشتر از ضرایب تسری ندید.بزارید فرق باشه بین اونی که شغل راحت داره با اونیکه از صبح تا غروب در حال کاره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
1
با سلام و احترام
همانطور که آزمایشگاه‌ها را رده بندی می نمائید، نگاهی هم به چارت تشکیلاتی آزمایشگاه‌های ادارات کل بیندازید،مسئولیت آزمایشگاه‌اداره کل دامپزشکی استان ......هنوز با یک لیسانس غیر مرتبط با دامپزشکی است و سابقه را برای مدیریت آزمایشگاه‌ ارجح میدانند و مسئول آزمایشگاه با لیسانس غیر مرتبط با غرور دامپزشکان با سابقه در آزمایشگاه را برای مدیریت و مسؤولیت آزمایشگاه دامپزشکی ناشایست میداند.جالب همین مسئول به همراه مدیر بالا دستی تا به امروز اقدامی برای معرفی و فعال نمودن آزمایشگاه همکار در استان ننموده است وتا به حال اقدامی برای ممیزی آزمایشگاه بخش خصوصی ننموده است و از آزمایشگاه سایر استانها بهر می جوید..در حالیکه اکثر استانها آزمایشگاه همکار دارند.لطفا قبل از هر کاری به وضعیت آزمایشگاه استان ..... رسیدگی بفرمائید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
1
0
با سلام بجای رده بندی های بیحاصل اول چارت سازمانی را اصلاح کنید چرا باید آزمایشگاه زیرمجموعه اداره تشخیص و درمان باشه در حالیکه وظایف و کارشون ربطی بهم نداره
پاسخ ها
حکیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
اداره تشخیص و درمان، همانطور که از نامش میتوان پی برد که با قسمتی از تشخیص با نتایج آزمایشگاهی صورت می پذیرد پس آزمایشگاه زیر مجموعه تشخیص و درمان تعریف می شود.
مگر اینکه مسؤل آزمایشگاه خودش توانائی نظارت برنتایج نداری و عملکرد آزمایشگاه را داشته باشد. وگرنه کارشناس غیر مرتبط مسؤل آزمایشگاه باشد، یک نفر با صلاحیت فارغ التحصیل رشته دامپزشکی می بایست بر عملکرد ونتایج آزمایشگاه نظارت داشته باشد.
نظر شما
ادامه