کد خبر: ۶۸۰۴۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در افتتاحیه ششمین همایش فیداکسپو ۲۰۲۲:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: همکاران سازمان دامپزشکی کشور در حال گردآوری دقیق زمان بندی خدمات در فرایندهای مربوطه هستند که حداکثر طی مدت یک ماه به صورت کامل گردآوری و اعلام عمومی خواهد شد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در افتتاحیه ششمین همایش فیداکسپو 2022 اولویت‌های دوران مدیریتی جدید در این سازمان به ویژه در خصوص رفع موانع مهم کسب و کار و تولید را برشمرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سید محمد آقامیری» رئیس این سازمان امروز سه شنبه 21 دی 1400 در آیین افتتاحیه «ششمین همایش بین‌الملل و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران» که با حضور «مهندس حسین دماوندی‌نژاد» معاون امور تولیدات دامی جهادکشاورزی در مجتمع نمایشگاهی «گفتگو» برگزار شد گفت: اهمیت تامین غذای سالم از طریق تغذیه مواد غذایی سالم و تولید مواد خوراکی ایمن از طریق پرورش دام سالم که منشاء آن نیز تولید خوراک دام و طیور سالم برای دام‌هاست، مسئولیت خطیری را پیش روی تولیدکنندگان و همچنین سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک نهاد ناظر حاکمیتی قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر به مسئولیت سازمان دامپزشکی کشور در این رابطه از دید مثبت و نه مزاحمت نگریسته شود که پیشگیری از شیوع هرگونه بیماری مخاطره‌آمیز برای جمعیت دام، طیور و آبزیان و همچنین بهداشت عمومی جامعه است؛ به طور قطع می‌توان تدابیری موثر را با همکاری مشترک تولیدکنندگان جهت کاهش موانع دست و پاگیر غیرضروری در کنار تضمین سلامت مواد غذایی جامعه اتخاذ کرد.

آقامیری با اشاره به اینکه از بین 750 کارخانه تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان کشور تا کنون تنها 34 کارخانه کد  IR سازمان دامپزشکی کشور را اخذ کرده اند افزود: با توجه به اهمیت استفاده از تمام ظرفیت اسمی 22 میلیون تنی کارخانجات خوراک دام که در حال حاضر فقط 30 درصد آن فعال است، لزوم تغییر رویکرد به سمت اخذ کد   IR و تقویت باشگاه صادرات نیز اهمیت دوچندان دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در کنار اشاره به مسئولیت خطیر سازمان دامپزشکی کشور در امر نظارت بر بهداشت مواد اولیه مورد نیاز دام‌های کشور چند حق بدیهی بهره برداران برای مطالبه از سازمان را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس توصیه‌های صورت گرفته مقرر شده است تا با وجود حفظ نظارت بر تولید بهترین خوراک دام، اما این مساله توجیهی برای به درازا کشیدن غیرضروری زمان صدور مجوز نشود؛ کما اینکه باید مشخص گردد که صدور هر کدام از فرایندهای صدور مجوز، گواهی بهداشتی، گواهی حمل و ... چقدر زمان نیاز دارد تا تحت تاثیر تاخیرهای غیرضروری زمینه هرگونه فساد یا شبهات در این خصوص مرتفع شود.

وی در این رابطه افزود: همکاران سازمان دامپزشکی کشور در حال گردآوری دقیق زمان بندی خدمات در فرایندهای مربوطه هستند که حداکثر طی مدت یک ماه به صورت کامل گردآوری و اعلام عمومی خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که باید تمام دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور که مزاحم تولید است، مشروط بر داشتن مبنای علمی معتبر داخلی و خارجی و همچنین برخورداری از عنصر قانونی بازنگری شود اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور در این راستا در حال دیدارهایی جداگانه با مدیران تمام تشکل‌های مربوطه است تا مسائل مرتبط در این خصوص را با مشورت خود تشکل‌ها رفع و رجوع کند.

آقامیری همچنین با اشاره به دیدار عمومی مهم که در روز 7 دی ماه جاری با مدیران تشکل‌های دام، طیور و آبزیان کشور داشته است گفت: در این دیدار از تشکل‌ها خواسته شد تا تمام دستورالعمل‌های صادرشده از سوی سازمان دامپزشکی کشور را که باعث رکود در تولید است، به اطلاع این سازمان برسانند تا با ملاحظات فوق‌الذکر نسبت به رفع آن از پیش پای تولیدکنندگان اقدام گردد.

ششمین همایش بین‌الملل و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران – فیداکسپو- از 21 تا 23 دی ماه جاری در مجتمع نمایشگاهی «گفتگو» در حال برگزاری است و سازمان دامپزشکی کشور نیز با حضور به صورت برپایی یک غرفه پاسخگوی مراجعان به ویژه صاحبان صنعت تامین خوراک دام، طیور و آبزیان است .

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
3
24
با سلام لطفا یک برنامه زمانبندی برای ارزیابی و تغییر مدیران کل استانها اعلام فرمایید
با تشکر از سایت حکیم مهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
خیلی عجله داری داداس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
داداش گلم ، ما کارکنان داریم ضرر میکنیم .مدیر کلی که معلوم نیست ابقا میشه دل بکار نمی ده و دنبال بودجه جهت ماموریت و اضافه کاری نمیره و چوبش به چشم من کارمند میخوره ، لطفا یا مدیران را جابجاکنید و یا ابقا
کاکو
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
با درود
والا ما که از بس شعار شنیدیم دیگه باورس به چیزی نداریم.اما باور کنید یکسری از مدیران کل و معاونین با ترفند اینکه مدافع قانون هستند البته به طور ظاهری؛از یک طرف راه رو برای متخلفین در عمل هموار میکنن و از یکطرف راه رو برای تولید کننده سالم مختل میکنن.
شما باید یک کانال یا سایت یا امکاناتی که بتونید نظرات افراد مرتبط رو به شکل مستقیم دریافت کنید به رصد مسولین ذی ربط بپردازین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
احتیاج نیست.همه این فرایندها قبلا حساب شده .این فقط یه پیام داره و اون عدم آگاهی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
3
17
دکترعزیزفکری به حال معیشت ماوتسری هم بکنید.اگرانگیزه لازم نباشدطرحهانتیجه مطلوب نمیگیرد
مسول فنی فروشگاهی اصفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
11
فکری به حال مسول فنی فروشگاهی ها لبنیات و پخش ها بکنید ۲ سال معوقه ها مون سوخت و امنیت بیمه و درمان نداریم با تشکر از حکیم مهر انشالله برای دولت آینده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
2
12
دکتر به فکر تسری باش طرح ها خودش خودکار درست میشه.نگران نباشید
دکتر....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
2
.......... یکی از قوانین که مزاحم تولیداست از قضا توسط خودتان علم شده است قانون نظام جامع دامپروری که تولید کنندگان دام و طیور را بیچاره کرده است لطفا این قانون را درست کنید ......... در تمام دنیایک مرجع برای صدور پروانه برای قشر تولید کننده دام و طیور وجود دارد ان هم سازمان دامپزشکی است .جالب تر ان که در این قانون وظیفه صدور پروانه بهداشتی دام داری و مرغداری به یه یک تشکل صنغی سپرده شده است که وظیفه اصلی ان رسیدگی به مشکلات صنفی اعضا خود یعنی دامپزشکان است .نمی دانم این فکر بدیع ؟! از مغز کدام کارشناسان و دامپزشکان سازمان دامپزشکی تراوش ودر این قانون امده است . درست ان بود که وظایف و فرایند اجرای صدور پروانه ها به شرکت های خدمات دامپزشکی و امضا ان توسط مدیرکل دامپزشکی استان انجام شود . یا علی ببینیم چه می کنی .
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
2
1
فکر می کنم درتمام دنیا استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی برای چابکسازی دولت ها وجود داره . درزمان ریاست دکتر آقامیری ، طرح نمایندگان به همین منظور بود و محموعه دامپزشکی اعم از سازمان و نظام دامپزشکی در استفاده از این پتانسیل خوب عمل کردند درغیر اینصورت بسیاری مواد مربوط به قانون نظام جامع دامپروری ، بدون حضوردامپزشکی به سازمانهای دیگه از جمله نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام صنفی شیفت پیدا میکرد . دراین قانون و مواد مربوطه از جمله ماده ۵ نقش دامپزشکی رو پررنگ نشان می داد. حال اگر طی سالیان گذشته مجری این قانون قوی ، ضعیف ویا مناسب عمل کرده ، ضعف قانون نیست . بلکه ایراد از مجریه . بنابراین این بخش باید متحول بشه نه طراحان و تصویب کنندگان . حتی ماده ۱۹ از آئین نامه ماده ۱۹ نظارت بهداشتی هم حاصل زحمات سازمان نظام دردوره مسولیت دکتر آقامیری ه که متاسفانه بدلیل سنگ اندازی ها ابتر و روز بروز مضمحل شد .
پاسخ ها
دکتر....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سلام دوست عزیز فکر کنم شما در خواب خوش در کنار اصحاب کهف تشریف داشته اید . از زمان تاسیس تشکیلات دامپزشکی صدور پروانه های دام داری و مرغداری فقط در سازمان دامپزشکی صورت می گرفت تا ان که سر و کله معاونت امور دام پیدا شد و ............... امور دام هم خودش را قاطی ماجرا کرد و ............ با قانون نظام دامپروری و ماده پنج به ان اقدام غیر قانونی لباس قانونی هم پوشاندند . دوست عزیز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی چه ربطی به این موضوع دارد . همان طور که عرض کردم شرکت های خدمات دامپزشکی بهترین راه حل برا اامور اجرایی صدور پروانه های بهداشتی دام داری و مرغداری میباشد ...............‌.‌. توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
دکتر....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
سلام حکیم جان را اینقدر سانسور می کنی می گذاشتی واقعیت را بشنوند شاید به خودشان بیایند و خرابکاریهاشون را کمی اصلاح و جبران کنند.‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
آقای دکتر آقامیری مطمئنا اشتباه خواهند کرد‌چون مشاوران و برخی افراد چنان برای پست و مقام عجله دارند که مانع دیدن نقاط قوت برخی مدیران خواهند شد.بیشک تیم بی‌طرف و خبره برای ارزیابی به استان‌ها بفرستند.خداهشا این تیم ۷۰ تهران نباشد.
نظر شما
ادامه