کد خبر: ۷۳۰۲۱
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید‌محمد آقامیری» افزود: سازمان دامپزشکی به کسانی که گوشت گرم و یا دام زنده وارد می‌کنند بلافاصله روز بعد از تکمیل مدارک، مجوز می‌دهد ...

حکیم مهر: «دکتر سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نظارت‌های دامپزشکی شامل کل محصولات پروتئینی با منشاء خام دامی است، یعنی در سراسر کشور نظارت از مزرعه تا سفره انجام می‌ شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، برنامه صبح به وقت فرهنگ رادیو فرهنگ با حضور «دکتر سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به موضوع فعالیت دامپزشکی کشور پرداخت.

ابتدا یک گزارش کوتاه به عنوان مقدمه درباره فعالیت روند اوضاع و احوال دامپزشکی کشور بفرمائید؟ یک گزارش جامع اولیه بفرمائید؟

سازمان دامپزشکی کشور همانطور که استحضار دارید وظیفه حاکمیتی دارد در بحث نظارت‌های بهداشتی و ایجاد امنیت غذایی برای مردم عزیزمان؛ برای اینکه غذای سالم سر سفره مردم برود و نظارت‌های ما از کل محصولات پروتئینی با منشاء خام دامی شامل می‌شود از مزرعه تا سفره این نظارت‌های ما همکاران بنده در سراسر کشور نظارت خودشان را انجام می‌دهند.

در حوزه‌ای که عرض کردیم بحث گوشت که مطرح شد اخیراً متاسفانه جهت کمبود عرضه در بازار یک مقداری تقاضا هم اثر گذاشته روی آن و یک مقداری قیمت را بالا برده از آنجایی که ما باید نظارت بهداشتی کنیم، تنظیم بازار وظیفه ذاتی سازمان دامپزشکی نیست، اما نمی‌توانیم بالاخره چشممان را روی نیاز‌های مردم ببندیم، بنابراین سیاست‌هایی سازمان دامپزشکی اتخاذ کرده که با همکاری و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی دکتر ساداتی نژاد و دغدغه‌ای که ایشان دارد، دیشب تا پاسی از شب تماس گرفته بودند و پیگیری می‌کردند. این است که ما ان شاءالله به زودی هم لاشه گوشت دارد وارد کشور می‌شود.

هفته گذشته چندین کانیتنر گوشت وارد کشور شد، همچنان در حال ورود است و ادامه دارد این مسیر تا پایان خرداد ماه همچنان این واردات گوشت گرم به کشور همچنان ادامه دارد و ما تاکید کردیم بعضی از این واسطه‌ها، از نظر من نمی‌گویم واسطه‌ها، می‌گویم سوداگران، کسانی که با سفره مردم با ارزاق مردم بازی می‌کنند و آنها را تحت فشار قرار می‌دهند، این‌ها دام‌هایی را که خریدند در یک مدت کوتاهی که قیمت گوشت پائین بود، قیمت دام پائین بود، دام‌های دامداران عزیز ما را خریدند، بعضاً نگه داشتند و یک مقداری گرانتر بشود، ما یک توصیه به این دوستان کردیم، به این حضرات کردیم که مراقب باشید که به شدت گوشت کاهش پیدا خواهد کرد و متضرر خواهید شد و دلیلش هم این است که ما مجوز واردات دام زنده دادیم، دام زنده دارد وارد می‌شود، خوشبختانه از هفته گذشته تا الان بسیار زیاد وارد شده، لاشه گوشت گرم بسیار وارد شده و تصور من این است که ان شاالله در هفته‌های آتی قیمت گوشت حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش پیدا بکند.

این رویه ضد انحصاری که در پیش گرفته شده برای مردم می‌تواند خبر خیلی خوبی باشد منتهی طبعاً افرادی هم هستند که بخواهند خلل ایجاد کنند برای این تصمیم شما با این نیتی که فرمودید. حالا رسانه‌ها هم استقبال کردند که خط و نشان دولت برای دامداران، خط و نشانی است که از طرف شما صورت گرفته این واقعیتی که به هر حال باید جلوی انحصارطلبان گرفته بشود، جلوی سوداگر‌ها گرفته بشود، شکی در آن نیست من نگران این هستم که در چند روز آینده با این هجمه مواجه بشویم که رفتار دولت رفتار دامپزشکی، سازمان دامپزشکی جلوگیری و ضرر زدن به تولید داخل بوده و ما برای حمایت از تولید داخل باید جلوی واردات را بگیریم و برای جلوگیری از بیکار شدن برای کمک به اشتغال. چقدر با این ادبیات آشنائید آقای دکتر؟

ببینید، تولید گوشت در کشور یک قیمت تمام شده‌ای دارد و این قیمت تمام شده در اختیار ما است در اختیار جهاد کشاورزی است، بنابراین اینقدر واردات انجام نمی‌شود که خدای ناکرده متضرر بشوند.

یعنی بر اساس میزان تقاضایی که وجود دارد و میزان تولید داخلی؟

فقط دولت کمبود عرضه را وارد می‌کند نه کل عرضه.

یعنی عملیات تعادل بخشی را انجام می‌دهد؟

بله، فقط کمبود عرضه در بازار را تا پایان ماه مبارک رمضان حتماً انجام خواهد داد و پیگیری می‌کند و واردات را انجام می‌دهد، جزء وظایف دولت است که این کار انجام شود. در وزارت جهاد هم که جناب آقای دکتر سادات نژاد لحظه‌ای نیست که درنگ بکند راجع به بحث گوشت؛ هر روز پیگیری‌های مختلف از ما دارد، از معاونت بازرگانی و از جا‌های مختلف که این لحظه لحظه رصد بشود که چیزی از قلم نیفتد.

این را هم که عرض می‌کنم دامداران ما کسانی نیستند که بخواهند دامهایشان را نگه دارند تا گران بشود؛ این‌ها همیشه در کنار مردم بودند و خودم قلباً ارادت ویژه دارم به عزیزان. وقتی به سفر‌های استانی می‌رویم مخصوصاً عشایر عزیزمان اینقدر سینه فراخ دارند برای عرضه دامشان به مردم که خدای ناکرده مردم آسیب نبینند یعنی باعث نشود که گران بخواهند بخرند. این‌ها کسانی بودند که اکثراً در مدتی که دام پائین بود این‌ها رفتند یکسری سوداگران رفتند حالا دام روستائیان را عشایر را خریدند با قیمت و با چک و با وعده مدت دار خریدند و حالا نگه داشتند به امید اینکه روزی گران بشود و ما این توصیه را به آنها داریم که مراقب باشید که اگر نگه دارید بیش از این دامتان را و عرضه نکنید، صد در صد متضرر می‌شوید، چرا که سازمان دامپزشکی کشور روزانه شاید بگویم بیش از هزاران مجوز دارد صادر می شود، برای هم صادرات گوشت گرم و هم دام زنده و این ادامه دارد تا زمانی که بازار به تعادل خودش برسد و به قیمت که تولیدکننده دامدار عزیز ما دارد تولید می‌کند به قیمت تمام شده اش به علاوه آن سود منطقی که بایستی دامدار عزیز ما ببرد از این زحمتی که برای دام می‌کشد، در غیر اینصورت بالاخره بقیه بازار مکانیسم بازار است که عرضه و تقاضا است که خودش را تنظیم می‌کند.

و در نهایت بعد از ماه مبارک چطور فکر می‌کنید؟

ما فکر می‌کنیم که تنظیم می‌شود بازار این یک موجی است، یک شوکی است که به بازار وارد شده و این شوک بلافاصله با این واردات عظیمی که دارد انجام می‌شود و پی در پی هم دارند تقاضا از دیروز ما چندین جلسه با وارد کنندگان داشتیم که تمام کار‌هایی که سازمان در مدت زمان یک هفته‌ای انجام می‌دادند، نیرو‌هایی که بایستی خدمات بدهند ما آنها را افزایش دادیم و آن را روزانه کردیم، یعنی کسانی که دارند واردات گوشت گرم و یا دام زنده، گوسفند بخواهند وارد کنند، بلافاصله ما مجوز همان روز بعد از اینکه تکمیل مدارکشان انجام بشود همان روز به آنها مجوز را می‌دهیم، یعنی دیگر در نوبت‌های یک هفته‌ای قرار نمی‌گیرند همان روز انجام می‌شود که بتوانیم سریعتر بازار را به اون تعادل خودش برسانیم.

 

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
سید
|
United States of America
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
16
..............
به نظر شما با این هزینه ها ایا دامداری با این قیمت گوشت مقرون ب صرفه نیست
..................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
11
18
ضمن تشکر از اینکه ریاست محترم سازمان به فکر سفره مردم و معیشت جامعه هستند ، اما ضمن احترام خدمت ایشون باید عرض شود هنوز همکاران استانها بدلیل عدم تغییر مدیران دولت قبل و خصوصا مدیران حاشیه دارو منتصب به وزرای قبل در سردر گمی و انتظار بسر می برند به امید اینکه ریاست محترم سازمان مانند سایر استانها از مدیران جوان و یا با تجربه ادارات کل استانها استفاده نموده و مدیران نا لایق گذشته را حذف نمایند. به امید محقق شدن این موضوع . دوستدار و دعاگوی ریاست محترم سازمان هستیم ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
3
33
ریاست محترم سازمان باید اول قانون تاسیس سازمان را بخوانند.
وظیفه ما تنظیم بازار نیست.
قرار هم نیست اگر سازمانهای متولی چشمشان را بستند ، ما برویم و بدون جیره و مواجب ، کار آنها را انجام دهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
24
چقدر خوب توی یک هفته این همه کاهش!! البته که دامدار مهم نیست کمرش بشکنه!! کاش با دستورات مشابه می شد قیمت دلار را هم پایین آورد!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
16
اخه چرا چیزی میگید که شدنی نیست ،هفته انی همنیاد بعدیشم همینطور
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
33
جناب دکتر جنابعالی ابتدا معیشت همکارا رو درست بفرمایید بعد به فکر قیمت. گوشت باشید..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
افرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
4
21
خدا را شکر که معیشت مردم را به برجام گره نزدیم و تا دوهفته دیگر با کاهش 150000 تومانی قیمت هر کیلو گوشت یخ زده گرم، می توانیم نیم کیلو گوشت را از مزرعه عمو پوتین در سفره های خود با قیمت 150000 تومان مشاهده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
شما که باید از زمان پیاده روی با جان کری کلی گوشت گرم و منجمد خریده باشی تا پایان تاریخ!
چی داری میگی عمو؟!
دو شب پیش رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان اقتصادی گفتند ما باید چندین سال رشد ۸درصد داشته باشیم تا برگردیم به اول دولت برجام!
اینقدر عقب افتادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
12
دامدار که بدبخت و ورشکست شد و جمعیت دامی آنقدر به فنا رفت و کشتار شد اون موقع راحت چشمانتون رو بستید و هیچی نگفتید.شما وظیفه اصلی تون حمایت از تولیدکننده است و بیان واقعیت و هزینه تولید و سختی کار پرورش دام نه توجه بی منطق به مصرف کننده.همین مصرف کننده تو ایران ناچاره همه چیز رو حتی پیاز از پارسال تا امسال چند برابر قیمت بخره مشکلش فقط گوشت و مرغ و تخم مرغ نیست که شما هم در ورطه گذاره های دم دستی عامه و خبرنگاران بی علم که فقط مرتب هی میگن گوشت چقدر شده مرغ چقدر شده و....افتاده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
شما با این خدمات به اصطلاح رایگان دامپزشکی که دائما بیان می کنید واقعا باورتون شده به تولید کننده خدماتی داده میشه که این چنین تیشه به ریشه تولید وتولیدکننده می زنید دامی نمانده واکسیناتورها بیکارند دامپزشک بیکاره شما نگران معیشت زیرمجموعه خودتان باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
اینها دلشان بظاهر برای جایی می‌سوزه که از آنجا کار و حقوق میگیرند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
10
سازمان دامپزشکی اینجور به کمر تولیدکننده ضربه میزنه بعد دلش خوشه که راه به راه میاد دام تولیدکننده رو واکسیناسیون رایگان انجام میده و همین مطلب ساده رو نمی‌فهمه که دامدار مشکلش هزینه واکسیناسیون نیست و به راحتی حتی با چند برابر تعرفه هم میتونن پرداخت کنه مشکل اصلیش قیمت بالای نهاده و قیمت پایین فروشه.بعد شما می‌آید اینجوری با این سیاستهای بی دلیل بدبخت تر میکنید؟!!!
ناآشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
24
...... چشمتون روی همکار، معیشت همکار، گرسنگی همکار، بدبختی همکار و... بستین..اینم ندید بگیرین ....‌........ تنظیم بازار هیچ ربطی به دامپزشکی ندارد....تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
24
اقای دکتر اقامیری ما ازتون خواهشی داریم
در خصوص قیمت گوشت و... اظهار نظر نفرمایید
این که قرار گوشت ارزان شود یا دلیل گرانی را به وزیر محترم و معاون بازرگانی ایشان بسپارید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
16
پس خوبه این را میدانید بچه های دامپزشکی جز مردم هستند واونها دچار مشکل معیشت میباشند ،اول به فکر اونها باشید ،تسری را دراحکام انها جایگزین کنید تا انها هم بتوانند به زندگیشان برسنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
10
صنعت ورشکسته دامداری هم نابود شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
8
............. آخه بنده خدا بااین همه هزینه پرورش دام مگر باکاهش قیمت گوشت تولید به صرفه میشه .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
4
.................. کاهش قیمت گوشت اون هم به این مبلغ فقط باواردات ورانتی که پشتش هست امکان پذیره آقای دکتر شما که مدعی حمایت ازدامدارها هستید و ..... نیروهای واکسیناتور ... که باتعرفه ای .... برای دامها واکسن رایگان بزنند لطفا از این صحبت ها نکنید
حسبن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
2
15
با سلام
دکتر جان. در موضوعی که وظیفه سازمان دامپزشکی. نیست ورود نکنید و وعده سر خرمنی که وزارت میدهد را شما تکرار نکنید زیرا وزارت جهاد شما را طعمه قرار داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
2
9
با سلام خداوکیلی گوشت نسبت به سایر اقلام قیمت خیلی پایینی داشت و کیلویی 300تومن منصفانه است اگر به فکر صنعت دامپروی باشیم وگرنه با این نرخ تورم دامدار ورشکسته است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
2
8
این هرس شاخ و برگ ،درختی را که از ریشه دچار بحران و بیماریست هرگز نجات نخواهد داد.
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
8
دکتر آقامیری دیدگاه صحیحی نسبت به قیمت گوشت و قیمت نهاده ها و.. نداره
مسوول فنی با وجدان بیکار شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
3
آقای دکتر سازمان دامپزشکی نباید بر اساس وظایف چشمانش را بر روی معیارهای بهداشتی وکیفی محصولات گوشتی و فرآورده های خام دامی ببندد تا مردم بتوانند با اطمینان از سلامت و بهداشت محصولات خروجی کشتارگاه ها را سر سفره خانواده بیاورند تامین کمیت گوشت بر عهده سازمان دامپزشکی نیست شما با سودجویان ومتخلفان بهداشتی وکسانی که به هر نوعی خود را مجاز میدانند سود جویی ومنفعت طلبی نمایند برخورد نمایید از مسوولیت فنی بهداشتی که با جان و دل به وظیفه خود عمل می نمایند وجلو تخلفات وانتظارات بی جا وخلاف دستورالعمل های بهداشتی کارفرما ها را می گیرند حمایت فرمایید نه اینکه مسوول فنی وبهداشتی را که با تعهد ووجدان کاری گزارش تخلفات کارفرما و کشتارگاه را ارایه نموده با طرح این موضوع که کارفرما می تواند مسوول فنی را خودش معرفی نماید از کار بیکارودست کارفرما را برای ادامه تخلفات بازتر نمایید واورا به نام افزایش کمی تولیدتشویق به ادامه تخلفات نمایید ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
12
لطفا شما وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی را به درستی انجام دهید، وسایر وظایف که جزو وظایف ذاتی دیگر سازمانهاست را بگذارید خودشان انجام دهند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
11
................ بایستی به فکر همکاران بخش خصوصی و دولتی و معیشت اینها بود نه موضوعات انحرافی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
9
اکثرکسانی که حکیم مهررا مطالعه ومطلب می نویسند کارکنان دامپزشکی هستند وجدانن با این حقوق قدرت خرید گوشت را دارید ... واقعا" وضع پرسنل دامپزشکی دردریافتی ها ناجورهستش...
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
11
پس لطفا" به وظائف ذاتی سازمان خود بپردازید که مدتهاست متاسفانه روسای قبلی نسبت به انجام آن بی تفاوت بوده اند و در راس آن توجه به بحث معیشت و زندگی نیروی انسانی سازمان دامپزشکی بطور کلی در استانها و شهرستانهاست بپردازید و از برگزاری مانورهای تبلیغاتی و انجام وظائف سازمانهای دیگر خودداری نمائید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
9
آقای دکتر شما حواس تون به وظایف ذاتی سازمان خودتون باشه؛ قیمت گوشت هم متولی خاص خودش را داره و کسی شما را برای این موضوع بازخواست نمی کنه!
...................
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
8
وقتی هیچی سر جایه خودش نیست همین میشه دیگه، سازمانی که در رسیدگی به وظایف ذاتی خود با مشکلات بسیارزیادی روبروست و بعضا توان رسیدگی به برخی از این وظایف را ندارد، چرا باید به فکر تنظیم بازار که هیچ سنخیتی با وظایف ذاتی اش ندارد باشد. اگر در سازمان دامپزشکی همه چیز، گل و بلبل بود و تمام وظایف به نحو احسن در حال اجرا بود میتوانستید به سایر وظایف دیگر که جزو وظایف ذاتی تان نیست هم ورود کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
4
در کشوری که هفتاد میلیون گوسفند و بز دارد و مردم هم توان خرید چند کیلوگوشت در سال را ندارند واردات گوشت از کشورهای همسایه چه معنی دارد ؟؟؟؟ ........................
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
3
پیشنهاد میکنم از روش مدیران قبل خودتان برای تنظیم بازار استفاده کنید همونا که دامپزشکی دولتی رو کرده بودن ماشین مرغ شمار اینطوری که شما هم دارید راه عموما رو ادامه میدید
دکتر داراب‌پور
|
France
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
4
یعنی الان سازمان وظیفه ذاتی خودش رو انجام داده گذاشته کنار، بیماری هایی مثل هاری و PPR و لپمی اسکین و تب سه روزه و کریمه کنگو و سل و یون و مشمشه یکی یکی ریشه کن شدن و کارمندا بیکار موندن و حالا رفتن به کمک صمت؟
یا در خصوص گوشت مرغ، به استاندارد خارجی برای صادرات رسیدین؟ در مورد تامین واکسن های موثر بر تحت سویه های داخلی بیماری هایی مثل تب برفکی چطور؟
راستی اگه خیلی به فکر تامین معیشت مردم هستید چرا قیمت داروهای دامی و واکسن های دام بزرگ و چندگانه های سگ و گربه رو رایگان نمی کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
3
خودکفایی رفت تو هوا
سعیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
0
منکه دامداریمو جمع کردم بوتیک زدم هم خودم خوشحالم هم چشمام❤️
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
7
توجه به پرسنل سازمان چطور جناب دکتر؟ آنهم جز وظایف ذاتی محسوب نمیشه؟
محمود روحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
6
لطفا اگر توانایی خاصی دارید از افرایش قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصدی داروهای مورد نیاز دامداران جلوگیری کنید و در کاری که به شما ارتباطی ندارد وارد نشوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
2
با سلام خدمت ریاست محترم سازمان لطفا با این عجله که دارید واردات میکنید نظارت کی انجام میشه ........... یه فکری برای کارکنان و حال وروز واکسن و دارو بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
1
از مردم عزیز بخواهید دندان روی جگر بگذارند و تا دو هفته گوشت نخرند که ۱۵۰۰۰۰ تومان بابت خرید هرکیلو سود ببرند
در این آشفته بازار این هم نوعی کسب درآمد حلال ......... می باشد که این بار نصیب مردم شده است !!!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
2
چقدر مدیریت کلان کشور جالبه!
یکبار میان به بهانه افزایش بهره‌وری تولید ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می کنند و بعد می‌آیند همان ارز رو به کشور خارجی میدن تا گوشت وارد کشور کنن.
.......................
دکتر نوریان سرور
|
Germany
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
3
احتکار گوشت یا کاهش شدید دام؟

امروز خبری به نقل از ریاست محترم دامپزشکی کشور مبنی با احتکار دام از سوی دامدار و واردات با هدف کاهش قیمت دام منتشر شده است امید است این خبر صحیح نباشد ولی علی ایها الحال صلاح دانستم تحلیل ذیل را ارایه کنم. و پایان یا خاطره واقعی در این خصوص مطرح می کنم

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر بزرگوار برادر گرانقدر من

اظهار نظر حضرتعالی نشان داد هنوز علت افزایش قیمت را تشخیص نداده اید

برادر محترم و ارجمندم

دامدار می داند اگر بره پرواری را بیشتر از ۵۵ کیلو گرم نگه دارد صرفه اقتصادی ندارد که هیچ ضرر هم هست لذا اگر دامی داشته باشند مجبور هستند روانه کشتار کنند


علت بالا رفتن قیمت دام کاهش شدید دام کشور به علت کشتار همه دام‌های مولد کشور است نه احتکار دام

بهتر بود به جای تهدید، سال پیش تدبیری می اندیشید...

الان هم قانون حمل و نقل پر پیچ و خم دام را لغو کنید تا سر ریز استانهای پر تولید روانه استانهای پر مصرف شود

تا دامدار بتواند بره مناسب پروار به راحتی از سایر استانها تهیه کند

اما خاطره:

چند سال پیش به دعوت سازمان اقتصادی رضوی رفتم مشهد برای بررسی علت گرانی قیمت دام

دام زنده از کیلویی ۱۴ هزار رسیده بود به ۲۰ هزار تومان.

بعد از جلسه آقای دکتر قارضی در آسانسور با جدیت به من گفت:

باید تلاش کنیم قیمت را به ۱۴ برگردانیم

عرض کردم:

برادر تلاش کن قیمت بیشتر نشود محال است بتوانید این کار بکنید....

نوریان سرور
عضو هیات علمی دانشگاه رازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
دکتر جان همه الان فقط فکرشان چاره موقت کردنه ، کار اساسی الان وقتش نیست، باشد وقت دیگر امور دامپزشکی که سهله
نظر شما
ادامه