کد خبر: ۷۶۸۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز:
«دکتر مجتبی علیشاهی» افزود: معرفی نکردن نیازهای واقعی از سوی صنعت و نبود تطابق شاخص رشد هیات علمی در حوزه پژوهش‌های مرتبط با رفع نیاز صنعت و جامعه، یکی از مشکلات اصلی است...

حکیم مهر: رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به حلقه گم‌شده ارتباط بین آموزش و پژوهش و صنعت، گفت: معرفی نکردن نیازهای واقعی از سوی صنعت و نبود تطابق شاخص رشد هیات علمی در حوزه پژوهش‌های مرتبط با رفع نیاز صنعت و جامعه، یکی از مشکلات اصلی است و در حوزه دامپزشکی نیز این‌گونه است و نیاز واقعی جامعه دامی و شیلاتی کشور، با پژوهش‌های در دست اجرا انطباق ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مجتبی علیشاهی» اظهار کرد: یکی از معضلات ریشه‌ای در نظام آموزشی و اجرایی، حلقه گم‌شده‌ی ارتباط بین آموزش و پژوهش و صنعت است. در دامپزشکی نیز مانند دیگر حوزه‌ها، ارتباط بین آموزش و نیازهای جامعه هم‌راستا نشده‌اند و شاید هر دو طرف به سهم خود مقصر باشند. صنعت به خوبی نیازهای خود را بیان نکرده است و گاهی تحقیقات و آموزش‌ها در راستای نیاز صنعت مشخص نشده است و در مرحله بعد حمایت بایسته از این تحقیقات در صنعت انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: معرفی نکردن نیازهای واقعی از سوی صنعت و نبود تطابق شاخص رشد هیات علمی در حوزه پژوهش‌های مرتبط با رفع نیاز صنعت و جامعه، یکی از مشکلات اصلی است و در حوزه دامپزشکی نیز این‌گونه است و نیاز واقعی جامعه دامی و شیلاتی کشور، با پژوهش‌های در دست اجرا انطباق ندارد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: بهتر است با برگزاری نشست‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، ارتباط بین دانشگاه و صنعت صمیمی‌تر شود تا بتوان مشکلات بخش اجرا و صنعت را در قالب پژوهش یا پایان‌نامه، ارزیابی و برای آن‌ها راهکار پیشنهاد کرد.

وی افزود: در این صورت است که می‌توان این ارتباط را برقرار کرد اما متاسفانه این اشکال نبود ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ریشه‌ای و قدیمی است و متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که دانشگاه و صنعت هر کدام مسیر خود را به صورت مجزا طی می‌کنند.

علیشاهی با اشاره به برگزاری نشست همکاری با اداره‌کل شیلات استان خوزستان، عنوان کرد: در راستای تقویت همکاری اداره‌کل شیلات با دانشکده دامپزشکی، نشستی برگزار و در این جلسه درباره مسائل مشترک در خصوص مسائل بهداشتی آبزیان و همچنین همکاری در برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی، بحث و گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که هفته پژوهش نزدیک است، با هدف برگزاری پربارتر این هفته، مقرر شد همکاری بین اداره‌کل شیلات و دانشکده صورت گیرد و پانل آبزیان در سخنرانی‌های هفته پژوهش در دانشکده دامپزشکی با همکاری شیلات استان و سازمان دامپزشکی استان در خصوص مهمترین مشکلات بهداشتی آبزیان استان، برگزار شود.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به ارتباط  دانشکده با دستگاه‌های اجرایی، گفت: با توجه به ضرورت اهمیت دادن به بهداشت و سلامت دام، با سازمان دامپزشکی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد زیرا ماموریت دانشکده، آموزش نیروهای کارآمد و توانا است که زیر نظر سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: با سازمان نظام دامپزشکی نیز که به امور مربوط به بخش خصوصی دامپزشکی رسیدگی و نظارت می‌کند، ارتباط نزدیکی داریم و در همین راستا امسال در روز دامپزشک (۱۴ مهر) تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شهید چمران اهواز و سازمان نظام دامپزشکی استان خوزستان امضا شد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
2
7
باسلام.‌ اساتید دامپزشکی درگیر حاشیه هستن، و فقط و فقط به فکر ارتقا خودشون، رتبه گرفتن، پله کردن دانشجو برای واحد و ساعت حق التدریسی هستن.آخر سر هم تفکیک دانشجو به آزاد و دولتی!! آزاد بده دولتی خوبه! فقط این سوال رو جواب بدن کدوم یکی از این چالش ها تو علوم پزشکی هست؟
دانشجوی phd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
1
10
متاسفانه بر خلاف نظر دوست محترمی که ساعت ۱۰:۵۷ کامنت گذاشته اند باید عرض کنم اینطور نیست که نوشتید
بنده حدود ۲۰ سال سابقه کار در دامپزشکی دارم و هم اکنون در حال تحصیل هم هستم چندین سال پیش هم در همین سایت وزین حکیم مهر عریضه ای بر رویه حاکم بر سازمان دامپزشکی نوشتم با این مضمون که:
ما شدیم مثل اون سه گروه مثلا همکار که یکی کانال حفر میکرد گروه دوم لوله گذاری میکرد و گروه سوم لوله را با خاک می پوشاند یه روز گروهی که لوله را باید کار میگذاشت نیامدند ولی دو گروه هر دو مشغول حفر کانال و پر کردن آن بودند!!!!
عاقلی از راه رسید و پرسید این چه کار عبثی است که انجام میدهید؟؟؟؟
و پاسخ شنید که:
ما کار خودمون را انجام میدهیم مقصر گروه دوم است که نیامده!
ببینید عزیزان ما سالهاست دقیقا در چنین وضعیتی هستیم زمانی شعار سازمان دامپزشکی شد روابط عمومی و ریاست وقت سازمان بر شیپوری می دمید که صدایش این بود:
اولویت من روابط عمومی است و برای آن شبانه روز خواهم جنگید(تلاش خواهم کرد)! اتفاقا همان سال آنفلوانزای فوق حاد آمد و ۴۰میلیون قطعه مرغ تخمگذار معدوم شدند و قیمت تخم مرغ هم سر به فلک کشید و آخر اون دوران به مرغ تریاکی ختم شد!!!!!
الآن چند وقته گرفتار شعارزدگی شده ایم با عنوان جهاد دامپزشکی
اولا من نمیدانم این واحد شمارش و تعریف این خدمات چیست؟ واقعا ۲۰میلیون خدمت دقیقا یعنی چه؟
مگر کار دامپزشکی قبلا چیز دیگری بود و حالا عوض شده؟
اصلا دامپزشکی با کدوم شعار و کدام دوربین و روابط عمومی طاعون گاوی را ریشه کن کرد؟
قلیلا ما تذکرون
یه مقدار یادآوری بد نیست دوستان، هر موقع هم اسم این جهاد دامپزشکی میاد همه میگن آقا تسری چه شد و چه میشود آخرش؟
دوستان من!
دامپزشکی باید برای دانشگاه طرح مساله کند که نمی کند چرایش را همه میدانیم
اولویت سازمان آمار و ارقام خوب است نه حل مشکل!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
5
درو بر ساعت ۱۱:۴۰ آخه هیچکس تو کشور سر جاش نیست اونهایی که چنین ادعایی دارند علم اینکار ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
0
1
آخه دکتر کدوم پژوهش ها در جهت نیازهای واقعی کشوره!!!
........‌‌..‌.
نظر شما
ادامه