کد خبر: ۷۸۶۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: كنترل و پيشگيری از تب مالت عزم جدی همه سازمان ها را می طلبد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، «علی معتمدی‌پور» با دعوت از مدیران‌کل پدافند غیرعامل استانداری، علوم پزشکی، دامپزشکی، محیط زیست و دیگر کارشناسان مرتبط، نشستی را به منظور بررسی راهکار‌های مبارزه با بیماری تب‌مالت برگزار کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار راس دام در منطقه رودریش کهگیلویه بر علیه بیماری (بروسلوز) تب مالت، ایمن‌سازی شد، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در این استان وجود دارد که ایمن‌سازی همه آنها نیازمند عزم ملی و اعتبارات لازم است.

وی بیماری تب مالت را بین انسان و دام مشترک دانست و تصریح کرد: اگر به موقع تصمیمات لازم اتخاذ نشود، بدون شک با یک بحران مواجه هستیم که هم جمعیت انسانی را و هم جمعیت دامی را درگیر خواهد کرد.

معتمدی‌پور افزود: دامپزشکی کاملا پای کار است، اما برای یک مبارزه هماهنگ و موثر نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و سازمان مدیریت برای تامین اعتبار هستیم و همچنین اینکه خود دامداران نیز برای انجام آزمایشات تشخیص بیماری و در صورت نیاز کشتار و معدوم‌سازی همکاری کنند.

وی نقش رسانه‌ها را در فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به همکاری، پررنگ توصیف کرد و گفت: با صدا و سیما برای برگزاری نشست‌های تخصصی و آگاهی سازی هماهنگی‌های لازم انجام شده و از سایر رسانه‌ها نیز انتظار داریم که در این زمینه کمک کنند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر xy
|
Germany
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
0
3
در صورتی که سازمان دامپزشکی پرداخت غرامت معدوم سازی دام های سلی و بروسلوزی را قبول کند و اعتبارات لازم اختصاص داده شود میتوان این بیماریها را تا درصد قابل توجهی کاهش داد به خصوص سل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
بر اساس قانون پرداخت غرامت بر عهده صندوق بیمه بانک کشاورزی است که در برنامه ششم توسعه که به پایان رسید و نیز هقتم توسعه که در آینده نزدیک آغاز می شود آمده است. آسیب شناسی روند گذشته سبب چنین تصمیمی شده است. بهتر است راههای بهینه کردن این روش شناسایی و اجرا شود. برگشت راه قبلی سبب به گرفتاریهای فراوانی برای سازمان داشته و عملاً روند مبارزه محدود به میزان اعتبار سالانه غرامت دارد که این معضل به دلیل نبودن سقف در بیمه نمودن دامها وجود ندارد. پیشنهاد می شود از منابع خارج سازمان نسبت به تامین تمام یا قسمتی از حق السهم دامدار شود. راههای دیگری نیز برای ارتقا می باشد که در زمان دیگری به استحضار می رسد.
دکتر xy
| Germany |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
دامدار هیچ موقع حاضر نمیشه چند ده میلیون زیر بار خسارت ناشی از معدوم سازی دامهای خود برود. به همین علت سعی در مخفی کردن دامهای آلوده یا فروش آنها و گسترش بیشتر آلودگی در چند منطقه میشود. حداقل کاری که میتوان کرد این است که همکاران دولتی را مجبور کنید گزارش بیماریها را مخفی نکنند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
1
1
ببخشید
احتمالا سالهاست واکسیناسیون تب مالت در استان انجام یا کامل انجام نمی شود آمارها را ببینید و تاریخچه واکسیناسیون استان را بعد ..

بیچاره مردم...

تعداد داروخانه دامپزشکی زیاد شده اند ..
وقتی مراکز مایه کوبی بدون واکسیناتور فعال باشد همین میشود..بخش خصوصی هم بخاطر تعرفه پایین پای کار نیست ..
نظر شما
ادامه