کد خبر: ۲۰۱۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

تب مالت

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار پوشش ناکامل واکسیناسیون از سوی دامپزشکی را از دلایل شیوع تب مالت در بیجار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، نبی‌الله مهدویان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه بیجار که در فرمانداری برگزار شد از برگزاری همایش ملی تب مالت در بیجار خبر داد و اظهار داشت: این همایش یک روزه با هدف آگاه سازی مسئولان کشوری از معضل تب مالت در غرب کشور صورت می‌گیرد.

وی عدم پوشش کامل واکسیناسیون از سوی دامپزشکی را از دلایل شیوع تب مالت در بیجار عنوان کرد و گفت: معضل تب مالت یک بحث همگانی است و آمار افراد مبتلا به این بیماری نگران کننده است و تا زمانی که دامپزشکی قرنطینه و واکسیناسیون را به طور کامل انجام دهد این بیماری وجود خواهد داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار با اشاره به وضعیت نامطلوب کشتارگاه دامی بیجار، خاطر نشان کرد: از نظر شبکه بهداشت و درمان بیجار این کشتارگاه دارای هیچ‌گونه آیتم بهداشتی نیست و اگر بخواهد با رعایت 60 درصدی موارد بهداشتی به ادامه فعالیت بپردازد باید هرچه زودتر بازسازی شود.

وی با بیان اینکه در صورت تعطیلی کشتارگاه گوشت مورد نیاز شهرستان از مرکز استان تامین خواهد شد، گفت: شهرداری به عنوان مسئول اصلی کشتارگاه برای ادامه فعالیت آن، باید کشتارگاه را در حد یک مکان نیمه صنعتی ارتقا دهد تا شاهد تهدید سلامت مردم از سوی این مکان نباشیم.

محمدرضا امانی رئیس دامپزشکی بیجار هم در این جلسه، تصریح کرد: بیماری مشترک دام و انسان بیش از 50 درصد بیماری‌ها را تشکیل می‌دهد و اگر ضوابط حاکم بر تاسیسات کشتارگاه وجود نداشته باشد سلامت جامعه انسانی به مخاطره خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه نظارت کافی بر خرید دام زنده در میدان فروش دام از سوی این نهاد صورت می پذیرد، گفت: آموزش لازم برای ذبح شرعی و صدور کارت برای ذبح‌کنندگان و آموزش مردم در زمینه چگونگی بیماری‌های مشترک انسان و دام از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی دامپزشکی بیجار است.

رئیس دامپزشکی بیجار فقدان امکانات نگهداری دام و ذبح بلافاصله آن را از مشکلات کشتارگاه بیجار عنوان کرد و افزود: عدم کارایی کوره لاشه سوز، فقدان اتاق سرد، نداشتن محل استراحت دام و عدم حصار کشی محوطه از دیگر مشکلات کشتارگاه بیجار است.

 

برچسب ها: تب مالت،
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسول فني سابق
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
0
اين قضيه ماسك و سربند جراحي (cap) در معاينه دام مبتلا به بروسلوز چيه ؟؟؟؟ مگر بروسلوز استنشاقي داريم ؟؟؟ مگر جراحي است كه سربند زديد ؟؟؟؟؟ لطفا اگر اين عكس تزييني است توضيح بفرماييد .
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
0
با سلام و احترام.
عکس تزئینی است و عیناً توسط خبرگزاری تسنیم (منبع خبر) استفاده شده است.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
0
منظور از واکسیناسیون ناقص چیست و مقصر کیست؟ چرا خودزنی میکنی؟!!! اگر مشکل خودتی خوب اصلاح بفرما
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
بايد بعد از تيتراسيون تصادفي دامهاي آلوده قضاوت كرد
کارمند دامپزشکی
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
جهت اطلاع همگان و بر خلاف تصور عموم، بله بروسلوز از طریق استنشاقی هم منتقل می شه. منم اینو تا چند وقت پیش نمی دونستم.
در مورد پوشش ناقص واکسیناسیون بروسلوز هم بله درسته به تعداد کل دام واکسن نداریم که اگه موسسه محترم رازی واکسن به میزان لازم در اختیار دامپزشکی قرار بده ما در خدمتیم.
نظر شما
ادامه