کد خبر: ۲۰۵۱۳

ماهی قرمز

رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: عرضه ماهی قرمز بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و تمام متقاضیان عرضه این ماهیان موظف به فراهم کردن شرایط بهداشتی لازم و اخذ مجوز از شبکه دامپزشکی هستند.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قرارگرفتن در آستانه نوروز که با عرضه گسترده ماهیان زینتی به ویژه ماهی قرمز همراه می شود، تصریح کرد: تمام فروشندگان ماهی قرمز در مرکز استان باید پیش از اقدام به عرضه این آبزی، مجوز بهداشتی را از شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد دریافت کنند.

وی افزود: این افراد موظف هستند ماهیان خود را فقط از مراکز عمده تحت نظر دامپزشکی که محموله های آن ها تاییدیه سلامت بهداشتی دامپزشکی را داراست، تهیه کنند.

رحیمی ادامه داد: عرضه کنندگان ماهی قرمز همچنین باید اطلاعیه های بهداشتی را که از سوی شبکه دامپزشکی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، در معرض دید مشتریان قرار دهند.

وی هدف از این اقدام را افزایش آگاهی شهروندان از شرایط نگهداری صحیح ماهی قرمز و تدابیر بهداشتی پیشگیرانه مربوط به آن دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام شبکه دامپزشکی بجنورد سال گذشته ۱۰۱ مرکز عرضه ماهی قرمز شب عید در این شهرستان ساماندهی و نظارت شد.

 

 

نظر شما
ادامه