کد خبر: ۴۱۷۸۴

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان گفت:‌برخی از قصابی‌های همدان به جای گوشت به مردم سنگ‌دان می‌دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر امیرحسین نقی‌پور» در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با اشاره به اینکه در سال 96 اتفاقات خوبی در حوزه دامپزشکی همدان افتاد، اظهار کرد:‌ تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش‌سرد و بسته‌بندی آلایش دامی را می‌توان از اقدامات سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به ساماندهی قصابی‌ها نسبت به اینکه سنگدان را با گوشت مخلوط نکنند، گفت:‌ برخی از قصابی‌ها سنگدان را چرخ کرده و با قیمت ارزان به مردم می‌فروختند که طبق آزمایش‌ها متوجه شدیم گوشتی در آن وجود ندارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به اینکه در این زمینه ورود کرده و اکنون تنها 2 واحد می‌تواند سنگدان عرضه کند، افزود: در حال حاضر جز در رزن کشتارها در بقیه شهرستان‌ها به صورت صنعتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان همدان در این زمینه پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: طبق درخواست‌های مردم شراء، مبنی بر نظارت بر دام ذبح شده و نیز موضوع بیماری تب کریمه کنگو، قرار بر این است کشتارگاه این منطقه به فامنین منتقل شود.

نقی‌پور با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین کشتارگاه به قهاوند فامنین است، گفت: در موضوع نظارت بر کشتارگاه فامنین خوشبختانه از سال گذشته کارشناس، نیروی تکنسین و خودرو در اختیار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای نزدیک همدان زیر پوشش پیش‌سرد است، افزود: فروردین‌ماه 24 مرکز متخلف پلمب شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته صد درصد واکسیناسیون تب مالت انجام شد، گفت: برخی روستاها با وجود واکسیناسیون اما با این بیماری درگیر بودند که بیشترین علت را خرید و فروش قاچاق دام می‌توان ذکر کرد.

 


نظر شما
ادامه