کد خبر: ۴۲۱۵۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
پایان نظرسنجی حکیم مهر از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی:
بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۱۳ درصد از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی اعلام داشتند که حقوق و مزایای دریافتی آنها بر اساس تعرفه ماده ۱۸ پرداخت می‌شود ...
 

حکیم مهر: نظرسنجی حکیم مهر از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی با عنوان «آیا حقوق و مزایای دریافتی شما مطابق تعرفه مصوب می‌باشد؟» با شرکت ۶۶۶ نفر پایان یافت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 86.6 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام داشتند که حقوق و مزایای دریافتی آنها بر اساس ماده 18 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و مطابق تعرفه اعلام شده پرداخت نمی شود و تنها 13.3 آنها اعلام کردند که حقوق و مزایایی طبق تعرفه دریافت می کنند.
 

 

گفتنی است، آخرین بازنگری دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی، از فروردین ماه سال گذشته از سوی سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ و اجرا شده است .

هر چند که در حال حاضر تقریباً همه قراردادهای مسئولین فنی بهداشتی با کارفرمایان بر اساس دستورالعمل فوق منعقد می گردد و ظاهراً همه چیز بر وفق مراد است، ولی با توجه به نتایج نظرسنجی انجام شده به نظر می رسد قوانین کنونی نتوانسته است جوابگوی حل مشکلات این همکاران و پرداخت حقوق و مزایای ایشان بر اساس تعرفه های اعلامی باشد. با کمال تاسف باید متذکر شد که یکی از دلایل اصلی کاستی های دستورالعمل ابلاغی و ناکامی آن در تامین حقوق همکاران، نادیده گرفتن منافع صنفی از سوی برخی افراد در سازمان دامپزشکی و انجمن های صنفی مسئولین فنی بهداشتی دخیل در تدوین این دستورالعمل بوده است.

افزایش بی رویه تعداد دانش آموختگان رشته دامپزشکی و احساس عدم امنیت شغلی موجب گردیده است، بخش زیادی از مسئولین فنی بهداشتی به انعقاد دو قرارداد رسمی و غیررسمی با کارفرما تن داده و از دریافت بخشی از حقوق قانونی خود چشم پوشی نمایند.

در عین حال، باید اذعان داشت که تعدادی از انجمن های صنفی مسئولین فنی بهداشتی در استان های کشور توانسته اند علیرغم کاستی های موجود، با نظارت کافی بر اجرای این دستورالعمل، از حقوق صنفی همکاران به خوبی دفاع و محافظت نمایند. سعی خواهیم کرد در روزهای آینده، راهکارهای جلوگیری از تضییع حقوق مسئولین فنی بهداشتی را از طریق گفتگو با مسئولین این انجمن ها، بیشتر مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

 

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
2
4
تازمانی ک ی عده همکاراشونو بفروشن و خودشون حاضر باشن بجای همکارشون با مبلغ کمتر حتی گاهی اوقات فقط 300تومن در ماه برن مسول فنی بشن وضعیت همینه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
2
1
تنها راه اینه که کارفرما پول رو بریزه به حساب سازمان دامپزشکی و بعد سازمان به مسول فنی حقوق بده ۰ با کارفرمایانی که مسول فنی رو مجبور میکنن مبلغی رو از حقوق دریافتی دوباره برگردونه به کارفرما باید برخورد بشه ۰ انگار برده داریه ۰ چرااا مسول فنی باید ترس داشته باشه از عدم تمدید قرارداد در سال بعد ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
1
بنظر میرسد در قضیه اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی هر دو سازمان محترم دامپزشکی و نظام دامپزشکی مقصرند و کوتاهی نموده اند.زیرا در متن ماده قانونی به همکاری این دو سازمان در جهت تدوین دستورالعمل اجرایی تاکید شده حال اینکه نظام دامپزشکی از بار مسولیت شانه خالی کرده و هیچ نقشی در اجرای آن به عهد نداردو این امر باعث تضیع حقوق هزاران نفر از همکاران شاغل در بخش مسولیت فنی را در پی داشته است.سوال مهم این است که چرا دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود نمیکنند؟چرا مسایل بهداشتی مواد غذایی به همین راحتی نادیده گرفته میشود؟مسوولان محترم ظاهرا به عقوبت دنیوی و اخروی آن فکر نمی کنند!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
2
باتوجه به اینکه یکی از مواردقانونی که نظام باهمکاری سازمان دادگاه بدوی وپیگیری دعاوی عمومی علیه همکاران سایررده دربه اصطلاح درمانغیرمجاز انجام میدهد به مخاطره افتادن بهداشت عمومی هست چگونه این دو سازمان با عدم حمایت از ماده ۱۹وهمکاران دامپزشک وسایررده فنی بهداشت عمومی رادراین سطح گسترده با مخاطره مواجه میکند.
مسئول فنی که از ترس اخراج وقطع همین حقوق ناچیز نمیتواند به درستی نظارت کند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
2
تا دانشگاه تعداد بالای دامپزشک را روانه بازار کار کند ،همکاران قانون شکنی کنند و قرارداد زیر ببندند منزلت این رشته روز به روز کم میشه و نمی تونند حقشون بگیرند. باور کنید در جاهایی که حقوق بالاتر میدند ضوابط بهتر اجرا میشه، دکتر با عدد حقوقش و رفتارش جایگاه خودش مستحکم میکنه.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
1
2
تنها راه گردشی کردن مسوولین فنی تحت نظارت یک شرکت نظارتی وابسته به سازمان و یا نظام دامپزشکی است.ماده ۱۹ فعلی یک خطای استراتژیک بود جهت بتن کردن زندگی مسوولان فنی که توسط ریاست سازمان و‌ مدیر کل حوزه ریاست سابق و ایضا امثال موافق قدیری ها نوشته شد و رییس انجمن صنفی استان تهران آن را امضا کرد و در پایان بعنوان قهرمان دیپلماسی ماده نوزدهی جایزه گرفت.
...........................
.................
خواهشا از طرف مسوولان فنی بیشتر از این مذاکره نفرمایید که ممکنست با حقوق کارگر افغانی تبدیل به مدیر بهداشتی شویم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
اذربایجان غربی قرارداد غیر نظامم قبول میکنن حتی طبق تعرفم باشه از ادم چکو سفته میخواد که ا۱افشو برگردونیم بکارفرما والا یکی دیگرو میاره ادارم میگه حق کارفرماست نخواد تمدید کنه یا مسوول فنیشو اخرلج کنه
جهانگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
1
من خودم قرار دادم و تمدید نکردم حتی نامه قطع همکاری دادم، بخاطر اینکه قراردادم طبق ماده 18باشه،فعلا که نه کار جدید پیدا کردم نه هم کارفرما حاظر به همکاری، خب راهکار چیه؟ برگردم و بگم غلط کردم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
1
0
سازمان دامپزشکی همیشه تو سری خور بقیه ادارات بوده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
0
0
تا زماني كه سازمان دامپزشكي مسئول فني را نماينده خودش يا حاكميت در در محل ماموريت در نظر نگيرد وبه طبع ان قوانين ومقررات بران اساس ننويسد هيچ مشكلي حل نميشود
با اين قانون نيم بند ماده ١٩كه مدافع كارفرماست هيچ حق وحقوقي قابل پرداخت ودفاع نيست
حق انتخاب بازرسي كه قراره جلو تخلفات بهداشتي را بگيرد با كسي كه ميخواد حقوق بدهد بي معني است
حق عزل با كارفرما بي معني است مگر نيروي حاكميت را كارفرما ميتواند عزل كند
تعيين جانشين فورا تا مسئول فني بابت عدم دريافت حقوق دچار چالش ميشود فاجعه است

مثال بسيارشسته رفته اي از قرارداد مسئول فني وكارفرما در پروژه اعزام مسول فني به خارج از همكاران دولتي كه اعزام ميشود وجود دارد

كارفرما خارجي نه حق انتخاب مسول فني را دارد
پرداخت دراتمام سفر وكار با مبلغ مشخص وتعيين شده سازمان ارزي پرداخت ميشود
حق عزل مسئول فني را ندارد

مشخص نيست چرا قوانيني كه براي همكار بخش خصوصي نوشته شده
اينقدر ناقص وغير قابل اجراست
نظر شما
ادامه