کد خبر: ۵۳۵۹۹
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با دانشجوی جدیدالورود دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
«هستی میرزا آقاسی» دانشجوی ترم اول ورودی سال ۹۸ دامپزشکی دانشگاه تهران، در انشا‌های دوران کودکی، آرزوی تبدیل شدن به دامپزشک را در سر می‌پرورانده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «هستی میرزا آقاسی» دانشجوی ترم اول ورودی سال ۹۸ رشته دامپزشکی دانشگاه تهران و یکی از افرادی است که حتی در انشا‌های دوران کودکی، آرزوی تبدیل شدن به دامپزشک را در سر می‌پرورانده است. خودش می‌‌‌گوید: «از سال هفتم، عزم خود را جزم کردم که در رشته دامپزشکی تحصیل کنم. اطرافیان می‌گفتند در سال‌های آینده و زمانی که رتبه‌ها را اعلام کنند، نظرت عوض می‌شود، اما نشد.»

هستی در کنکور سال جاری رتبه ۶۳۰ منطقه یک را به دست آورد و با اینکه می‌توانست رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را انتخاب کند، اما به علاقه‌ خود، پای‌بند ماند. حالا آرزوی ارائه رشته تخصص حیات وحش در ایران را دارد و امیدوار است که روزی این اتفاق بیفتد.

حکیم مهر:‌ حال و هوای رشته دامپزشکی چطور است؟

من خیلی به رشته دامپزشکی علاقه داشتم و دارم. به طوری که از کلاس هفتم یعنی از ۶ سال پیش با عشق به این رشته درس خواندم. رتبه من به گونه‌ای بود که با فضای موجود در ایران، خیلی از هم‌کلاسی‌ها با این رتبه به سراغ رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و ... می‌روند. ولی من ترجیح دادم به دنبال علاقه خودم بروم.

حکیم مهر: این علاقه از کجا شروع شد؟

از کودکی از حیوانات نگهداری می‌کردم و برای من خیلی جذابیت داشت که بتوانم به جای انسان، آنها را درمان کنم. به نظرم روز به روز بر تعداد پزشکان افزوده می‌شود و پزشکی رشته‌ای است که از گذشته‌های دور وجود داشته است. اما دامپزشکی نسبت به پزشکی کمتر مورد توجه قرار گرفته و جا برای پیشرفت دارد. تنوعی که در حیوانات در رشته دامپزشکی داریم خیلی جذاب است. در پزشکی انسان، صرفا یک آناتومی و یک بدن را می‌خوانیم اما این مساله در دامپزشکی متفاوت است و با انواع حیوانات که رفتارهای مخصوص به خود را دارند، مواجه هستیم. حیوانات رفتارها و بیماری‌های متفاوتی دارند. این رشته با اینکه سخت است اما جالب است و من ترجیح می‌دهم فردا که وارد کار شدم، به جای اینکه هر روز با انسان‌های بیمار یک روند ثابت را تجربه کنم، با حیوانات متفاوتی سرو کار داشته باشم. حیواناتی که زبان ندارند تا مشکل خود را بگویند و من حال آنها را بهتر کنم. در کشور ما خیلی به حیوانات اهمیت نمی‌دهند. من فکر کردم شاید اگر بتوانم با یک رتبه خوب وارد رشته دامپزشکی شوم، نظر خیلی‌ها را نسبت به این رشته عوض کنم. به این شکل که می‌شود قبل از پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی هم به این رشته فکر کرد. لذا از کلاس هفتم مصمم بودم که این رشته را انتخاب کنم.

حکیم مهر: عکس‌العمل اطرافیان نسبت به این مساله چه بود؟

 همه می‌گفتند اگر سال آخر رتبه تو بیاید، نظرت عوض می‌شود اما نشد. حتی یک انشا هم دارم که در آن نوشتم امیدوارم که دامپزشک شوم و عقیده من نسبت به این مساله عوض نشود که نشد.

حکیم مهر:‌ آیا در میان اقوام دامپزشک دارید؟

خیر نداریم اما پزشک خیلی داریم.

حکیم مهر: موضع خانواده نسبت به علاقه شما چه بود؟

خدا را شکر خانواده خیلی از من حمایت کردند و به علاقه من احترام گذاشتند و هیچ مخالفتی با اینکه دامپزشکی بخوانم، نداشتند.

حکیم مهر:‌ هیچ پیشنهاد دیگری هم به شما نکردند؟

مادرم با تعداد زیادی از دامپزشکان در تبریز و تهران حرف زدند و مشورت گرفتند و این خیلی برای من خوب شد. چون باعث شد من نسبت به این رشته یک شناخت خیلی خوب پیدا کنم و آنجا حس کردم که دامپزشکی به علایق من نزدیکتر است. خیلی‌ها در آینده و بعد از تمام شدن درس، صرفا به فکر این هستند که درآمد عالی داشته باشند و برای آنها مهم نیست که طول روز را چطور می‌گذرانند. من شعار نمی‌دهم اما برای من این مهم است که هر صبح که بیدار می‌شوم، به این فکر کنم که کاری را که دوست دارم انجام می‌دهم. همین که پولی باشد که بتوانم زندگی خود را بگذارنم کافی است. در واقع به دنبال یک زندگی آن چنانی نیستم و علاقه من برای من مهمتر است.

حکیم مهر: اشاره کردید که دامپزشکی حوزه‌های مختلف دارد. آیا از الان توانستید که علاقه‌مندی خود را نسبت به یک حوزه خاص پیدا کنید که مثلا در آینده تخصص آن را بگیرید؟

به این مساله فکر کردم اما چون هنوز دانشجوی ترم یک هستم، خیلی اطلاعات زیادی در مورد تخصص‌ها ندارم. در این حد می‌دانم که بالای ۲۰ تخصص برای این رشته وجود دارد و من بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات امروزم، احساس می‌کنم که تخصص‌های جراحی و دام کوچک برای من در ایران جذاب است. با دکتر معماریان دامپزشک پارک ارم که حرف زدم، ایشان تخصص حیات وحش دارند که از خارج از ایران گرفتند. من خیلی دوست داشتم که این تخصص در ایران هم باشد و اگر بود مطمئنا من این تخصص را انتخاب می‌کردم.

حکیم مهر: آیا به ادامه تحصیل در خارج از ایران هم فکر می‌کنید؟

دوست دارم اگر بشود اول در کشور خودمان راه‌اندازی شود و اگر نشود به خارج از ایران فکر کنم.

حکیم مهر: برای کنکور چطور درس می‌خواندید؟

میزان ساعات مطالعه معیار درستی برای ارزیابی افراد در کنکور نیست، چون میزان یادگیری شخص به شخص متفاوت است. یک شخص مطلبی را در مدت کوتاه‌تری می‌آموزد و دیگری در مدتی طولانی‌تر. من به طور میانگین روزانه ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و پایه کتاب‌هایی که از آنها استفاده می‌کردم، اول کتاب‌های درسی بود. وقتی روی کتاب‌های درسی مسلط می‌شدم، به سراغ کتاب‌های کمک‌درسی می‌رفتم. توصیه من به علاقه‌مندان این است که کلاس خارج از مدرسه نروند، چراکه کلاس کنکور خیلی درگیر کننده است. من اگر به عقب برگردم، اصلا به آن کلاس‌ها نمی‌روم، کمااینکه داشتن منابع خوب خیلی بیشتر می‌تواند کمک کند.

دانش‌آموزان بهتر است برای درس خواندن یک برنامه ثابت در نظر بگیرند که تا روز قبل از کنکور هم با همان برنامه پیش بروند. همچنین بچه‌هایی که مخصوصا در درس‌های ریاضی و فیزیک تست می‌زنند، باید برگردند و آنها را تحلیل و بررسی کنند و برای این کار وقت بگذارند. من این کار را نکردم. از طرفی باید سعی کنند آزمون‌هایی که در طول سال می‌دهند، در روحیه آنها تاثیر نگذارد و فقط از آنها به عنوان کمک استفاده کنند. چون تراز و رتبه که بالا و پایین می‌شود روی روحیه خیلی موثر است و این مساله سال آخر خیلی من را اذیت کرد. هدف آنها این باشد که برای کنکور درس می‌خوانند.

حکیم مهر: آیا تفکر و نگرشی که قبل از ورود به دانشکده دامپزشکی نسبت به آن داشتید، مشابه آن چیزی بود بعدا دیدید؟

به آنچه که فکر می‌کردم نسبتا نزدیک بود اما انتظار داشتم اساتید و کسانی که در این رشته و حرفه کار می‌کنند خیلی عاشق این رشته باشند و دامپزشکی انتخاب اول آنها باشد، اما متاسفانه این رشته هنوز جا نیفتاده است. امیدوارم روزی برسد که همه از این رشته راضی باشند و جایگاه بهتری در جامعه ما پیدا کند.

 

انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
33
29
......... آینده ات را .... کردی ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
37
37
خانم دکتر سرت داغه نمی دانی داری چکار میکنی.
برو از کسانی که درس تموم شده بپرس بازار کار رو.
همه چیز علاقه نیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
خانم دکتر درست رو خوب بخون . در زمینه ای که میخوای در آینده کار کنی از همین الان تجربه کسب کن . حتما موفق میشی. به حرف جماعت نخودی هم که نسخه میپیچن کار نیست و بدبختیم هم توجه نکن. کار بلد باشی کار فراوونه و در آمد هم خدا رو شکر بد نیست. طرف فرق بز و گوسفند رو نمیدونه دلش خوشه از دانشگاه یک مدرک دکترا گرفته اومده بیرون فکر میکنه دامدار و صاحب حیوان چشم و گوش بسته باید به حرفش گوش بده . عاجز از کوچکترین کار در مزرعه است و قراره با آزمون و خطا روی دام مردم تجربه کسب کنه بهش بگن بالا چشمت ابرو ناراحت میشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
39
36
اخ که چه اشتباهی کردی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
15
41
اتفاقا بنظرم کسی که با علاقه این رشته رو انتخاب میکنه موفق میشه
مشکل اول ما شاید بازار کار و... باشه اما مشکل دوم و اصلی خود من این بود که از روز اول حسرت پزشکی داشتم و ذره ای دل نداده بودم ب این رشته
شعار نمیدم و این تجربه من بعد از 5 سال کار کردن تو فیلدهای مختلف و دیدن آدمهای زیاده..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
33
29
رویای پوچ. تغییر رشته بده هیچی تهش نیست هیچی
پاسخ ها
Md
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
فکر کنم شما هیچ اطلاعی از این رشته نداری یا اینکه کلا علاقه ای به این رشته نداری. من دانشجوی دکترای دامپزشکی هستم و همه اساتید حتی در رشته پزشکی معترفند که بسیار سختتر از پزشکیه و اینکه در تمام دنیا پس از دوره عمومی برای تخصص میتونن شاخه های مختلف تخصصی پزشکی انسانی رو انتخاب کنن. این ضعف کشور ماست
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
متاسفم برای خودم که در کشوری خوب ولی با مردمان پوچ زندگی می کنم متاسفم.....
چرا باید همه پیو تو پول ببینین اگه می بینی نمی تونی خرجتو با این رشته دربیاری ی کار دیگ پیدا کن دامپزشکی ینی اینکه وقتی حال ی حیوونی و خوب می کنی با اون چشمای معصومش ب تو نگا می کنه و ازت تشکر می کنه..
دامپزشکی ینی وقتی ی حیوونی با دستش تورو نوازش می کنه همه ی سختی هات فراموش بشه...
دامپزشکی ینی کمک کردن بدون پول گرفتن...
دامپزشکی ینی چ ب حیوونایی ک صاحب دارن و چ ب حیوونایی ک ولگردن کمک کنی همین و بس.
مریپورزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
من جوابم جواب مهسا خانومه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
39
31
اشتباه بزرگی کردی و حیف است که عمرت را برای رشته ای که ارزش چندانی ندارد ، تلف کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
هیچی نمیدونینی حرف زیادی نزن مگه تو میخوای درس بخونی الکی نظر میدی
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
28
44
سلام.سرکارخانم میرزا اقاسی به خانواده دامپزشکی خوش امدید .
بی شک روزهای خوبی در انتظار شماست.
مطمین باشید علاقه شما بیشتر هم خواهد شد.
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
24
23
بعد 6سال می فهمی که با رویا و خیال تصمیم گیری می تونه چه پشیمانی به دنبال داشته باشه.پزشکی می خوندی،تخصص زنان زایمان یا سونوگرافی می گرفتی،کیف می کردی.شما به دامداری و مرغداری نمی تونی بری.داروخانه هم اشباع هست هم درآمد چندان خوبی نداره هم فعلا که مجوز نمی دن.آزمایشگاه و این چیزها تو دامپزشکی معنی نداره و دو تا باشه اشباع می شه.می مونه دام کوچک.دام کوچک هم تا شما تمام کنی،معلوم نیست چه بلایی سرش میاد!
این هم نتیجه زمان فارغ التحصیلی ات.اگه می تونی سریعا به زیر مجموعه پزشکی برو،که حجتی ها در زیر مجموعه کشاورزی و دامپزشکی زیاد داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
11
28
من بعنوان یک استاد دانشگاه اکنون 40 سال است در بخش دامهای بزرگ دارم کار میکنم. در دانشگاه های مختلف لندن،آمریکا، استرالیا وآلمان تحصیل نموده ام.اکنون بعد از 40 سال اگر از من بپرسند با این تجربه 40 سال اگر به سن 18 سالگی برگردی و میخواهی انتخاب رشته کنی چه رشته ای را انتحاب میکنی.پاسخ: اگر در ایران بخواهم زندگی کنم هیچوقت به دامپزشکی فکر نمکنم. اگر بخواهم در یک کشور اروپایی یا آمریکا زندگی نمایم اولین انتخابم دامپزشکی است.انسان به خیلی چیز ها علاقه دارد ولی واقعیت زمانه چیز دیگری است. من وقتی میبینم رزیدنتهای من در دوره رزیدنتی هیچ حقوقی دریافت نمیکنند وبهنگام فراغت از تحصیل بیکار اند چرا باید این رشته را انتخاب کنم. ببینید شما به اوج این رشته در این مملکت برسید بازهم در جامعه تحقیر میشوید سازمان دامپزشکی شمارا تحقیر مینماید وزارت جهاد از شما حمایت نمی کند و خیلی چیز های دیگر. به این دوست جوان وعزیز خودم میگویم همیشه در زندگی از سر نوشت گذشتگان خودت عبرت بگیر و آینده خود را بساز. اگر این رشته آینده ای داشت تما استادان این حرفه به آب و آتش نمی زدند که فرزندانشان را به رشته های دیگر بفرستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
شاید بهتر بود جای تحصیل در این همه دانشگاه چند واحد کسب و کار عملی یاد میگرفتین که بتونین ی کاری بکنین جز تدریس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
استاد کاش خودتون رو هم معرفی میکردید
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
با بداخلاقی هایی که ایشان فرمودند که از جانب هم ردیفان بر ما شده موافقم، ولی جوری بزرگ شدم که دست رو ضعفا بلند نکنم
بلا نسبت بعضی از اساتید که خیلی از ماها از خوبی هاشون اطلاع داریم متاسفانه عده کثیری استاد نما در این رشته دست به کاری میزنند که دانشجو رو کله کنند
خیلی جالبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
یادش بخیر یه استادی داشتیم دانشگاه دقیقا شخصیتی مثل شخصیت شما رو داشتن ترم 4.5 بودیم جایی که کار از کار گذشته بود همیشه مینالید که شما چرا اومدین ب این رشته و این چیزا بجای راه حل جلوی پا گذاشتن صورت مساله پاک میکردن و متاسفم برا خودم و کسایی و اساتیدی که ب این رشته مرتبط هستن و از زمین و زمان گلایه دارن و بعد 40 سال هیچ حرکت مثبتی برا این رشته انجام نمیدهند درد این رشته اینه اکثر ادمایی که وارد این رشته شدن گیج و گنگ هستن و بودن و هنوز هنوزه تکلیف خودشون با خودشون معلوم نیست یه جامعه یه کشور یه رشته تا وقتی شخص نخواد هیچ تغییری نمیشه ما ایرانی ها عادت کردیم ب غر زدن و کاری نکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
3
20
با آرزوی موفقیت برای شما.۹۰ درصد بچه های دام به رشتشون علاقه ندارن(من خودم کارورزم میبینم)یکیشون هم خودم.اما بچه هایی که علاقه دارن من میبینم بیشتر کار میکنن و اطلاعات بیشتری دارن و زجمت میکشن...اینا حقشونه کار کنن‌ نه اونایی که تو ۶ سال دست به حییونن‌نمیزنن و صرفا به خاطر اسم دکتراش میان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
1
5
به این دوست عزیز بگوییم که بیش از 20 فارم گاو وگوسفند را در حال حاضر مشاوره میدهم و مشکل مالی ندارم اما چنین امکانی آیا برای همه فراهم است. آیا تمام فارغ التحصیلان میتوانند در شرایط کنونی که همه در ها روی ما بسته شده به این مرتبه برسند.دوست عزیز آموزشی که اکنون در دانشگاه های ما داده میشود آنقدری نیست که دامپزشک بتواند معضلات یک واحد تولیدی بزرگ را حل نماید. بنده با عده زیادی از دامپزشکان در سرتاسر ایران اینترنتی روزانه در تماس هستم و تا حد توان اطلاعات لازم را به آنها میدهم. با تجربیات چند ساله نمیتوانم یک جوان را فریب دهم و ترغیب به ادامه تحصیل در این رشته.
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
7
7
خانم دکتر آینده چرا به خودت و خانواده خیانت کردی علاقه در پزشکی هم ایجاد می شود آخه دامپزشکی چه شانی داره وقتی مدیران کل دامپزشکی استان ها با آن همه قدرت می شوند تدارکات چی صاحبان کشتارگاهها .وقتی یه مهندس سیب زمینی که هیچی از بیماری و درمان نمی دونه داره به دامپزشکان توهین می کنه.وقتی ریس سازمانت ........ معاونین ...... وزارت خانه ی کشاورزی می شه.وقتی دامپزشکی تو دل وزارت خانه ی گوجه خیاره.وقتی ... تا دیر نشده از این منجلاب خودتو بیرون بکش.و بگذار با رتبه های بی کیفیت یه مشت بچه پولدار ........ فقط به خاطر دکتر شدن وارد این رشته شوند.اینجا ایران است.کی به کیه خانم دکتر
پاسخ ها
مریپورزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
وقتی عاشق چیزی باشی موفقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
14
18
از عموم دوستان و آشنایان و ریاست محترم دانشکده میخواهم این دوشیزه محترم را هرچه زودتر به دانشکده پزشکی اعزام فرمائید. اگر نه شاید بعدها خدا از گناه شما نگذرد. همین بلا سالها قبل بر سر من آمد با رتبه ۲۰۷ به دامپزشکی آمدم. نادم هستم.نادم.
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
25
14
سلام سرکار خانم به رشته دامپزشکی خوش آمدی مطمئن باش بهترین انتخاب را داشتین به امید موفقیت روزافزون شما
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
10
10
از سایت حکیم مهر تقا ضا داریم تا دیر نشده این خانم جوان رو راهنمایی کنید .آخه چرا فقط بگید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
1
4
خانم دکتر، تنها راه نجات شما از این تصمیم، این است که دعا کنید دامپزشکی از زیر نظر جهاد کشاورزی خارج شود. اونوقت تصمیم شما عالی است. درغیر این صورت، به مشکل اساسی برخواهید خورد. یعنی هیچ میدانی برای ابراز استعدادهایتان در وزارت کشاورزی وجود ندارد. اونا به دانش آموختگان خودشان در آموزشکده های علمی کاربردی تحت پوششان بیشتر اهمیت میدن و بقیه را نمیتونن ببینند. چون 99/999999999999 درصدشان با سیکل یا دیپلم وارد جهاد شدن و الان از برکت همان مراکز PHD دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
هنوز ترم اوله. خیلی مونده تا دکتر بشه
ناشناس
|
France
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
15
14
علاقه! چه مسخره!پول درنیاد ازش مفت نمیارزه به جز این همشم تحقیر میشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
متاسفم برات
ناشناس
|
Spain
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
2
17
دوست عزیزم وقتی مصاحبه ات را خواندم چقدر همه چیز برایم آشنا بود انگار که اگر ده سال پیش که تازه دامپزشکی قبول شده بودم، کسی با من چنین مصاحبه ای میکرد عینا همین پاسخها در سرم بود. شباهت زیادی باهم داریم. هردو از سن کم عاشق دامپزشکی بودیم، در مدرسه و زنگ انشا در موردش مینوشتیم. همه میگفتند پشیمان میشوی و این حرفها. و من هر آنچه در سر داشتم کمک به حیوانات بود و بس. میخواستم تغییری در دنیا ایجاد کنم. بعد از اتمام دوره عمومی تخصص دام کوچک گرفتم، هنوز گاهی به بیمارستان دانشگاه تهران می آیم اگر خواستی میتوانیم با هم صحبت کنیم. دامپزشکی رشته قشنگ و فوق العاده ایست دوست خوبم، به همان قشنگی رویاهایی که داشتیم، ولی در ایران خواندن آن وقت تلف کردن است، مثل من دیر به نتیجه نرس، مثل من عمرت را هدر نده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
2
7
امیدوارم هرجا هستید موفق باشید وبهترینا براتون اتفاق بیفته
خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
9
بنده مطلع هستم که کارگروه دامپزشکی در حال تهیه برنامه تخصص حیات وحش می باشد و در سال آینده اعلام می‌شود.
ولی افرادی که برای تهیه این برنامه انتخاب شدند حاضر نیستند با هم تعامل داشته باشند!
ولی خواهر عزیز، آینده هیچ چیز معلوم نیست، راه سختی در انتظارتون است.
از خدای متعال طلب صبر دارم براتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
البته این خانم به اشتباه گفتن که دکتر معماریان متخصص حیات وحش هستند. با تمام احترام به جناب معماریان، ایشان دامپزشک عمومی هستند و مدرک دکتری تخصصی ندارند
دکتر ایمان معماریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دوست عزیز بنده بعد از اتمام دکترای عمومی دامپزشکی در دانشگاه تهران، دوره تخصصی حیات‌وحش را در آفریقای جنوبی، اسپانیا و هلند گذراندم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
آقای دکتر معماریان، دوره تخصصی با دوره دیدن متفاوته، ...................
دکتر ایمان معماریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
یعنی شما بهتر از من میدونی دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
صد البته!
خودی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
آبرو همکار رو لطفا نگهدارید، بنده همان شخصی هستم که اسمی از من نیست در برنامه انتقال دامپزشکی به پزشکی نیست و نخواستم باشه چون برای این خاک و کشور، نه حکومت، خدمت میکنم.

- زمانی که در دانشگاه بودم هیچ چیز یاد نگرفتم ولی یک چیز رو تجربه کردم و اون این بود که هیچ کس کامل و بی عیب نیست، هیچ کس همه چیز را نمیداند، و مشخصا خودمم هم هیچ چیز نمی‌دانم و در این رشته همه اشتباه می‌کنند

بنده از ترم اول دانشگاه شمشیر تو شکم خیلی از همکار ها، اگر کسی هیچ کاری نکنه عیب و هنرش هم پنهان میمونه، ولی اگر کاری کرد باید سعی کنیم کنار هم بمونیم و با فکر دادند به هم کار رو جلو ببریم، نه اینکه به هم ایراد بگیریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
دکتر معماریان عزیز، دوره دیدن در آفریقای جنوبی و اسپانیا با تحصیل دکتری تخصصی و اخذ مدرک دکترای تخصصی از دانشگاه متفاوته
داورزنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
1
6
با سلام
احسنت.درود بر شما.انشاءالله که در طول مسیر زندگیت موفق باشی و همیشه خدمت به مردم و رضایت خداوند سرلوحه امورات زندگیت باشد.
سربلند و پیروز باشید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
1
7
سلام به نظر من کار درستی کردین که به سمت علاقتون رفتین اگه بنا به نظرات دوستان تنها رشته خوب و پردرآمد هم پزشکی باشه پس یعنی همه باید به سمتش حجوم بیارن که همینطور که میدونین همینطورم هست پس بعد از گذشت چند سال دیگه میبینین که پزشکی از آب و تاب افتاده و همه فارغ التحصیلاش افسرده هستن من خودم امسال کنکور دادم و رادیولوژی قبول شدم.
و تو خابگاه میبینم که همه پزشکای ترم بالا همه افسرده و سیگاری هستن از وضعیت استخدام ‌و اشباعی و ...
پس ارزششو نداره که به خاطر درآمد برین دنبال پزشکی......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
والا من ندیدم پزشکا دنبال استخدامی باشن!!!تو این مملکت ما 100 ساله سلطه با پزشکاس و تمومی هم نداره سلطنتشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
محمد دلبندم
هجوم نه حجوم
خوابگاه نه خابگاه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
7
14
اشتباه نکن
برو پزشک شو پول در بیار
برا خودت انواع حیوانات رو بخر و از حیوانات حمایت کن
ولله روزی خواهد رسید که پشیمون بشی

از حکیم مهر میخوام 7 سال دیگه یه مصاحبه دیگه از ایشون بگیرن تا درس عبرتی بشه برای همه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
1
14
خانم دکتر انتخابت را کردی دیگر تمام شده بخوان ولی ایران نمان به فکر مهاجرت باش .
موفق باشی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
1
11
چقدر احساسی و رویا پردازانه با این موضوع برخورد کردید.
از صداقت و صراحت بیانتون خوشم اومد.
اگر واقعا علاقمند به این رشته هستید اینجا ادامه نده.
بزار برو
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
3
13
سلام خانم دکتر عزیز...خیلی خیلی بهت تبریک میگم،انشاالله که موفق باشی،منم به نوبه ی خودم به علاقه و انتخابتون احترام میزارم ،فقط این رو بدون عزیزم که راه خیلی سختی پیش رو داری،و خیلی باید بجنگی با همه چی...من رزیدنت داخلی دام بزرگ هستم هیچوقت از انتخابم پشیمون نشدم و نیستم،ولی برای حرکت رو به جلو همواره باید بجنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
دوست عزیز، آخه یه زن چرا باید بجنگه!؟
والا من از روز اولی که رفتم سر کار، هر کی بهم رسید گفت خانم دکتر باید بجنگی، باید گرگ باشی تو این رشته! منم دیدم کارم گرگ بودن نیست و روحیه ی جنگیدن با آدم های دیگه رو نداشتم ،درنتیجه بعد از ۶ سال درس خوندن، نشستم تو خونه و حسرت جوانی تباه شده ام رو می خورم....
مینو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
زن چرا باید بجنگه؟
..................، تو باید هم بشینی و غصه بخوری
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
5
11
مفت باختی
مسئولین تو خالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
5
من اگه جای مسئولین ایران بودم،با دیدن این نظرات،سریعا سر خود را در خاک فرو می بردم،تا گوش هام این حرفا رو نشنوفه و چشم هام .......... و .......... و بی ثمر بودنم رو نبینن.مجلس خاموش منظورم شما هم هستید.خاموشی شما،یعنی خاموشی زندگی مردم.پس متوجه گناه و جرم و ........ی که می کنید باشید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
6
4
اشتباه نکن با این رشته توی این مملکت بیکاری....آینده ات مشخصه از همین الان فرار کن از این رشته همین الان
حیفه بخدا عمرت رو تلف کنی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
3
11
با سلام. من ۳۵ سال پیش با رتبه ۵۴۹ در دانشگاه تهران قبول شدم . در تمام قسمتهای دامپزشکی نیز تجربه ارزنده ای دارم. اشتباه میکنی خواهرم. در دامپزشکی چه در سازمانش و چه در دانشگاهش هیچ ارزشی برای علاقه دانش تجربه و .... قائل نیستند. و نهایتا این لابی های قدرت و اربابان زر و زور و تزویر هستند که سرنوشت امثال من و تو را رقم میزنند. زودتر سرنوشتت را از این بیقوله جدا و آینده خود و هفت پشتت رو به دست خود رقم بزن و انشالله وقتی میوه هایش رو چیدی برای دنیا و آخرت ماهم دعا کن. موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
1
5
از آن دوستی که ازمن استاد خواسته اند چرا در 40 سال گذشته کاری و قدم مثبتی برای دامپزشکی بر نداشتم باید بگویم شما زمانی میتوانی قدم مثبتی برداری که بالا دستی ها حرفت را بخوانند. شما به روسای دانشکده ها در بعد از انقلاب توجه نمایید یعنی کسانی که باید مدیریت دامپزشکی را در یک مجموعه بنام دانشکده هد ایت نمایند. چه تجربه علمی در این زمینه داشته اند که به این پست رسیده اند.از روزی که وارد سیستم دانشگاهی شدم به غلط بودن سیستم آموزشی دامپزشکی در ایران اعتراض نمودم ولی با آنهایی که صحبت میکردم هاج و واج بمن نگاه میکردند. من و امثال من چه قدم مثبتی میتوانستیم برداریم که بر نداشتیم؟.خیلی ها که با من وارد مملکت شده بودندبه امید تغیر در سیستم علمی دامپزشکی بلافاصله مملکت را ترک کردن ودر آنطرف مشغول شدند ما چند نفری بودیم که ماندیم وبقول خوذدمان مقاومت کردیم ولی کاملا بی فایده بود چرا که یک تفکر غیر علمی بر دانشگاه های ما حاکم است.شما میتوانید به زمینه علمی روسای دانشگاه ها و دانشکده ها یک نگاه داشته باشید. نه دوست من اساتید گیج و گنگ نیستند کسی حرفشان را نمیخونه. البته غیر شایسته سالاری فقط مخصوص دانشگاه نیست در تمام بخش ها این وجود دارد. من در خاتمه باز هم میگویم دامپزشکی علمی بسیار کاربردی بوده وبشر بدون استفاده از این علم در رنج خواهد بود و جوامعی که به آن اهمیت داده اند چه سود ها که نبردند. این علم در ایران مورد بی احترامی قرار گرفته و هرکس براحتی میتواند در این حرفه دخالت نماید و من به این خانم محترم و تمامی افرادی که ابتدای راه هستند بر اساس تجربیات 40 ساله ام وظیفه دارم واقعیت ها را بگویم که با ورود به این رشته نه به علم مورد نظرتان با امکانات موجود دست پیدا میکنید و نه زندگی راحتی از نظر مالی خواهید داشت.
کلینیسین متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
11
بنده با رتبه‌ی حدود 1500 بیش از 25 سال قبل که فقط دو رشته‌ی پزشکی و دامپزشکی رو با توجه به اولویت علاقه‌ام انتخاب رشته کرده بودم در انتخاب سوم دکتری دامپزشکی‌ام بعد تهران و شیراز، در دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه ارومیه قبول شدم. چون بعد رشته‌ی پزشکی، رشته‌ی دامپزشکی رو آگاهانه و با علاقمندی انتخاب کرده بودم و مانند این دخترعزیزم از کودکی به حیوانات و رفع درد و آلام آنها علاقمند بودم پس از قبولی در رشته‌ی دامپزشکی تا به امروز با اشتیاق و جدیت در این حرفه تلاش کرده‌ام و در رشته‌ی تخصصی‌ام که یکی از گرایش‌های بالینی است موفق هم بوده‌ام. اما متأسفانه در این مملکت چون سیاست‌های راهبردی نه بر اساس تولید بلکه بر اساس واردات و مصرف است و چون حرفه‌ی دامپزشکی سر و کار اصلی و عمده‌اش با تولیدکنندگان است نه با مصرف‌کنندگان، بنابراین این حرفه‌ی راهبردی و باارزش در این مملکت مهجور و مظلوم شده و متأسفانه از دست ما دامپزشکان هم جز این که سرخورده شویم کاری ساخته نیست. بنابراین هر چند که بنده هم به انتخاب این دختر عزیزم احترام میذارم اما وقتی مصاحبه‌اش را خواندم اشک در چشمانم حلقه زد و لعن و نفرین فرستادم بر تمامی عواملی که این رشته را به این روز انداخته‌اند. بی‌شک تمامی عواملی که در بی‌ارزش کردن این رشته کوچک‌ترین نقشی داشته‌اند باید در روز حساب‌رسی پاسخ تمامی کسانی را که عمر باارزش خودشان را در این حرفه صرف کردند اما در جایگاه، شأن و منزلت درخور و شایسته‌ی خودشان قرار نگرفتند بدهند، و بی‌تردید آن روز روز سختی برای آنها خواهد بود چون خداوند قهار هرگز از حق‌الناس ذره‌ای گذشت نخواهد کرد.

وَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ
مرکز فرهنگی- دامپزشکی مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
3
5
بنام خدا
ضمن عرض تبریک به خانم دکتر آینده به جهت انتخاب آزادانه رشته مورد علاقه شان.
به مناسبت این موفقیت ارزشمند و بدل شدنتان به الگویی برای جوانان این مرز و بوم و نیز به شخصی که قطعا در آینده خواهد توانست اتفاقات خوبی برای این رشته در کشور رقم بزند، این مرکز «یک جلد کتاب فرهنگنامه جیبی دامپزشکی مصباح» را با افتخار تقدیمتان می دارد.
لطفاً با شماره زیر جهت دریافت هدیه خود تماس بگیرید.
۰۹۳۵۱۰۶۳۷۹۵
همواره موفق و سربلند باشید ان شاالله
در پناه خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
واقعا حالتون خشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
نیازی به ارسال شماره تلفن نبود. میتونستید کتاب مزبور رو به آدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برای ایشان ارسال کنید!
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
3
3
دوست گلم هستي عزيز اميدوارم هميشه موفق باشي اين اقدامت بسيار شجاعانه و قابل تحسين بود
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
3
6
خیلی اشتباه کردی عزیزم من ازمایشگاه کار میکنم که خودم هم بسیار نادم هستم که این رشته رو تو ایران انتخاب کردم متاسفانه دو تا از همکارهای محترم دکتری دامپزشکی دارند و من به جای اون ها هم حرص میخورم
پدرت
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
4
15
دخترعزیز وبا اراده ام،با تمام وجودم به بودنت وانتخابت افتخار می کنم وبا احترام به علاقه ات ونیز با احترام به نظر کلیه ی عزیزانی که نظراتشان را ابراز کردند،از آنجاییکه هیچ کس از آینده ی پیش روی خود مطلع نیست وفقط امیدواریم آنطور که دوست داری،برایت رقم بخورد،لذا بعضی امورات را به دست زمان وسرنوشت می سپارم وانشالله با پشتکاری که درتو سراغ دارم ،امیدوارم به آرزوهای قشنگت خواهی رسید ودر این مسیر یقین داشته باش در حد توانم همواره پشتت خواهم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
درود بر پدر بزرگوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
درود بر شما پدر شایسته و بزرگوار. ما دامپزشکان هم به شما پدر گرامی افتخار می‌کنیم و دعا می‌کنیم سایه‌ی شما همواره بالای سر دختر عزیز و بالیاقتتان پایدار باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
7
2
دختر عزیزم اولا تبریک عرض میکنم دوما کاملا بیراهه رفتی سوما هرچه زودتر از خداوند بخواه تورا راه راست هدایت فرماید راه انهایی که دنبال رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی رفتند نه راه کسانیکه دنبال دامپزشکی رفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
3
4
سلام زیاد تعجب نکنید پسر من با رتبه ۲۰۰ کشوری در منطقه یک رشته دامپزشکی رو انتخاب کرده !!!!!
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
سلام
خدا هدایتش کنه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
1
4
خانم دکتر ایشالا در زندگی و کار موفق باشی،به جمع دامپزشکان خوش آمدی،بدان که دامپزشکی در زمینه تحقیقات و کارهای پژوهشی گسترده ترین فضا را برای شما فراهم می کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
2
4
دیگه شما را کجای دلم بزارم با رتبه 200؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
2
دوست عزیز، بدان که علم دامپزشکی بسیار وسیع است و در بسیاری علوم مختلف مرتبط می باشد،زمینه پژوهش و تحقیقات در زمینه علوم پزشکی و بیماری های مشترک و .... فراهم می باشد،دامپزشکی از پزشکی جدا نیست و در بسیاری از گرایش های تخصصی علوم پایه مشترک است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
4
1
انسان باید همیشه از تجربه دیگران استفاده کنه نه بعدا خودش تجربه کنه وسلام نامه تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
1
6
بعد از اینهمه ضغرا و کبرا تازه میگویید لیلی مرد یا زن. خوب معلوم که دامپزشکی علم وسیعی است اما نه در ایران.شما اگر یک مرغ تولید کنید که تخم طلا بگذارد هیچ واکنشی از طرف مسئولین دیده نمیشود ولی کافیه به یک نفر قرص زنجبیل یا سیر داده شود فشار خونش از 14 برسد 13.5 تمام رسانه های های کشور آنرا بعنوان یک واقعه بزرگ گزارش میکنند. دوست من واقع بین باش. دامپزشکی یک علم تولیدی اینجا کشور واردات نه تولید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
5
0
اگه بعدا" بتونی تو اداره دامپزشکی استخدام شی دیگه راحتی و بردی در غیر اینصورت زندگی رو باختی، الان حقوق یه دکتر تازه استخدام حدود 12 تومنه با مزایا علاوه بر این ماموریت برزیل و تفریحات خارجه هم هست.اکثر ادارات هم منزل سازمانی بصورت رایگان البته برای چند سال در اختیار دکترا قرار میدن، اگر با یه دکتر دامپزشک هم ان شاالله ازدواج کنید وام خوب با بهره خیلی کم بهتون میدن که نور علی نور دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
دوست عزیز این مزایارو کجا میدن ما بی خبریم؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
همه جا میدن شاید مدیران حق شما رو نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
3
4
دوست عزیزم، خداکنه که تحمل و روحیه ی کار کردن تو این رشته رو داشته باشی.جنگیدن تو این رشته واسه یه خانوم خیلی سخته. من خودم یه خانم هستم و اهل جنگیدن نیستم، از اولین روزی که رفتم سرکار بهم گفتن خانوم دکتر اینجا باید گرگ باشی، و من هیچوقت این روحیه رو نداشتم، اینه که ترجیح دادم کار نکنم و خیلی دلم میسوزه واسه وقتهایی که شاید به هدر رفت...
پاسخ ها
میکائیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
متاسفم برات .
انسان برای زندگی میجنگه چه ربطی به خانم و آقا بودن داره ؟ شما مطمئن باش توی هیچ فیلدی موفق نمیشدی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
5
8
خواندن این گزارش از شنیدن خبر گرانی بنزین هم بیشتر ناراحتم کرد!
دامپزشک!!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
5
با سلام و عرض ادب خدمت همکاران عزیز. آدم نمیدونه از خواندن کامنت های برخی از همکاران ناراحت و حیرت زده بشه یا انتخاب رشته دامپزشکی این خانم محترم. دوست و همکار عزیزی که اینقدر با قاطعیت از این تصمیم دفاع میکنی و کامنت های منفی رو محکوم میکنی، به این نکته توجه داشته باش که این خانم با این رتبه وارد رشته پزشکی بشه هم موفق میشه و انتخاب دامپزشکی به معنی بیکار ماندن و نتیجه نگرفتن در رشته پزشکی نیست. حرف دوستان مخالف اینه که پاداش اینهمه زحمت و کسب رضایت از جایگاه اجتماعی، فرهنگی و... در رشته های پزشکی خیلی بالاتر بوده و هست.
حالا شما اصرار دارید بگید که ایشون بره دامپزشکی موفق تره، بگید و راحت باشید!
پاسخ ها
Mah
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
حرف ما میدونی چیه ‌؟اینکه ایشون قطع ب یقین تمام جوانب روسنجیدن ک رشته مورد علاقشونو انتخاب کردن، برای جی شما دایه عزیزتر از مادر میشین؟ینی شما دلسوزتر از پدر و مادر و اطرافیانش هستین ک مشوقش بودن؟بعد هم ایشون الان دیگه در حال حاضر دانشجو این رشته هستن خب این کامنتای منفی ن تنهااا کمکش نمیکنه بلکه فقط نا امیدترش میکنه
و از طرفی هم خیلی خیلی خیللی بنظرم کارتون زشته ،وقتی زحمت کشیدید شش سال از عمرتونو صرف خوندن درسای سخت این رشته کردین خب برای چی این رشته رو میکوبونین؟برای چی بی ارزش جلوه میدین؟برای چی جوری جلوه میدین ک یه سری از افراد حتی فک میکنن پرستاری و مامایی و هوشبری بهتر ازین رشتن؟این مسخرررره نیست بنظرتون؟
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
دخالت بی جا نکنی بهتره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
4
5
حیف عمرت. ما هم اولش تو دانشگاه تهران بچه بودیم و جو گیر. حالا می فههمم دامپزشکی مال خارج یا شهرستان های دور افتاده است... نخبه هایی در این رشته نابود شدن . از اساتید دانشکده بپرسین چه نوابغی الان در حال کار غیر مرتبط و بعضا به جایی نرسیدن.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
5
2
اولا بايد به اين علاقه تبريك گفت . من مهندسي علوم دامي خوندم ، جزوه تنها رشته هايي هست كه ميشه با حتي اجاره يه سالن كوچيك يا دامداري متوسط كاري براي خودت راه بيندازي ..يا در كارخانه هاي خوراك دام و طيور ميشه كار كرد ..اگر بلد باشي با اين همه مرغداري و دامداري كه در ساسر ايران هست ميتوني مشاوره هم بدي ..شاخه زنبور عسلش هم كه عاليه خودت ميتوني با سرمايه كم درامد خوبي داشته باشي ...البته خب دامپزشكي رو بازارش رو خيلي دقيق نميدونم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
4
3
آیندتو تباه کردی دختر جان وقتی میفهمی که پشیمانی سودی نداره
پاسخ ها
Mah
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
شما دخالت اضافی نکن و آیه یئس نخون
ایشونم موفقن ،تباه تویی ک فقط داری رشتتو میکوبونی ، کسی ک سه رقمی میاره احتمالا پستانسیل اینو داره ک تو همون رشته بهترین باشه ..............
واقعاااااااا واقعاااااا خونم ب جوش میاد این همه کامنت بد میخونم ن تنها این نظرات ..... شما کمکی ب حال دیگران نمیکنه تنها دانشجوهای دکترا دامپزشکی رو نا امید تر میکنه و از طرفی این همه ناله سر میدین ک بد و فلان و بیسار همین شماهااا باعث شدین علی رغم این حجم از خوندن درسای سخت ،ی سری افراد بهمون بگن دکتر قلابی
Mah
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
1
2
واقعا بسه دیگه ،شماهااا خیلی ....... کردین اومدین دامپزشکی ک این رشته رو دائم دارین میکوبونین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
2
خانم دکتر هستی جون با تمام توانتون بخونین ان شاءالله به آرزوی تخصص حیات وحش هم میرسید.
منم با علاقه اومدم دامپزشکی و الان دانشجوی تخصص هستم.
اگه با عشق و علاقه کاری رو انجام بدین تمام سختی ها براتون شیرین میشه.
براتون آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری رو دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
خانم دکتر بعد چند سال از این مصاحبه تغییر رشته دادند و در حال حاضر دانشجوی پزشکی هستند !!!
نظر شما
ادامه