کد خبر: ۵۵۳۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله یک بحران ناشناخته بود اما اکنون تحت کنترل قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دامپزشکنیوز، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه هفتمین کنگره بین‌المللی طیور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای برون رفت از همه موانعی که در تولید و صادرات در حوزه دام و طیور وجود دارد نیازمند همدلی و اتحاد تشکل‌ها و انجمن‌های این حوزه هستیم و حاکمیت همه تلاش‌اش را برای حمایت در این زمینه خواهد کرد.

او در ادامه در مورد تامین دارو‌های دام و طیور نیز عنوان کرد: تامین داروهای دام و طیور به دو صورت تولید داخل و واردات انجام می‌شود که در مورد داروهای دامی ما مدعی هستیم که بیش از ۹۷ درصد تولید داخل داریم و در مورد داروهای آبزیان نیز بیش از ۸۰ درصد نیز تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور است و در حوزه واکسن دامی نیز بیش از ۹۵ یا ۹۶ درصد اما در حوزه واکسن طیور این رقم حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد است و باقی نیاز از واردات نیز تامین می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و اتاق‌های فکر و مجموعه‌های تحقیقاتی و توسعه آنها در آینده در حوزه واکسن طیور نیز پیشرفت خواهیم داشت و تولید داخل نیاز به واردات را رفع خواهد کرد.

صادرات داروهای دامی نیازمند رفع مشکلات ارزی

او در پاسخ به سوال خبرنگار دامپزشک نیوز در مورد توان صادرات داروهای دامی و امکان از دست رفتن بازارهای عراق و افغانستان در صورت عدم توجه به ظرفیت‌های داخل بیان کرد: در حوزه دارو، واکسن و خوراک دام و طیور بازارهای صادراتی خوبی در کشورهای همسایه داریم و تولید داخل بدون مشکل خاصی سال‌ها است که به این بازار‌ها صادر می‌شود. اما قیمت دلار که صادرات و دیگر حوزه‌ها را دچار مشکل کرده است، باید در وزارت صمت نیز به دنبال حل آن گشت و درحال‌حاضر برای رفع موانع صادرات همیشه رایزنی‌های لازم انجام می‌پذیرد و با مجموعه‌های تولیدی برای صادرات همکاری می‌شود.

پایان بحران میانکاله

او همچنین در پاسخ به اینکه آیا تلفات میانکاله خاتمه یافته است یا خیر، به خبرنگار دامپزشک نیوز گفت: تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله یک بحران ناشناخته‌ای بود اما با اقداماتی که سازمان دامپزشکی کشور انجام داد توانستیم به نتایج خوبی برسیم و خوشبختانه این بیماری مشترک با انسان نبود. و این بحران اکنون تحت کنترل قرار گرفته است.

دامپزشکی خط مقدم سلامت و بهداشت جامعه است

او در مورد بیماری کرونا و ورود آن به داخل کشور نیز بیان کرد: کرونا ویروسی است که قبلا در شکل ابولا شناخته شده است و از خانواده بیماری مشترک بین انسان و دام است اما موضوعی که جامعه جهانی را متضرر کرده است و به همه کشورها آماده باش داده است این است که دیگر این ویروس از انسان به انسان منتقل می‌شود ودیگر از شکل انتقال حیوان به انسان خارج شده است.

بیماری کرونا در ایران دیده نشده است

رفیعی پور افزود: این موضوع همان چیزی است که ما همیشه به آن اشاره داریم و می‌گوییم دامپزشکی به عنوان خط مقدم سلامت و بهداشت جامعه است. اگر یک بیماری خواه از دام یا طیور یا آبزیان اگر جهش پیدا کند و به انسان منتقل شود، می‌تواند جامعه جهانی را به خطر بیاندازد. خوشبختانه ویروس کرونا در ایران از خانواده شتر جدا شده است و خبری از این بیماری مشترک بین دام و انسان در ایران وجود ندارد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
2
ببخشید آقای دکتر وقتی که ناشناخته بوده بر اساس چه داشته هایی، خط مشی برای کنترل بیماری و مهار آن داشته اید؟ بهتر است بگویید تلفات خود به خود قطع شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
3
ببخشید، چه اقداماتی و چه نتایجی؟ میشه لطفا توضیح بفرمائید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
4
شما که گفتین بوتولیسم .باز میگن ناشناخته. بوده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
2
شما كه اعلام فرموديد يك رخداد بوتوليسم است و آنرا پايان يافته تلقي نموديد
اگر بيماري ديگري درآمد .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
2
جی شد؟
مشکل ناشناخته بود؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه