کد خبر: ۵۸۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

بامداد روز یکشنبه یکم تیر ماه «دکتر توکلی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز به همراه «دکتر جمالی» معاون سلامت، «حجت الاسلام والمسلمین محبی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، «دکتر ابوترابی» رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی و «دکتر حسین زاده» رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ از یکی از کشتارگاه های واقع در شهرستان ساوجبلاغ بازدید بعمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر توکلی» با اشاره به طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ و رتبه بندی کشتارگاه های کشور بر اهمیت ارتقای کشتارگاه های صنعتی طیور استان البرز از رتبه بی به رتبه آ تاکید کرد و اظهار داشت: از مزایای استفاده از تجهیزات خط 2 در زنجیره کشتار، تخلیه کامل اندرونه مرغ می باشد که از نظر کیفیت و حفظ بهداشت لاشه گوشت مرغ دارای اهمیت می باشد و رابطه مستقیم با افزایش ماندگاری گوشت مرغ دارد.

دکتر توکلی ادامه داد: هزینه تجهیز کشتارگاه ها به خط 2 کشتار بسته به حجم تولید بین 5 تا 7 میلیارد تومان برآورد می شود که با پیگیری های انجام شده از طرف اداره کل دامپزشکی استان البرز، همه مسئولان استان بخصوص شخص استاندار و دستگاه های مرتبط با موضوع از جمله سازمان جهاد کشاورزی استان، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، امور بانک ها ... با پیگیری توسط وزارت متبوع خود تصمیم جدی در تعامل و پرداخت وام کم بهره به مدیران کشتارگاه های استان جهت تجهیز کشتارگاه به خط 2 گرفته اند و این امر با تشکیل جلسات متعدد با مسئولان ذیربط و بهره برداران در حال پیگیری می باشد و به لحاظ مزایایی که دارد مورد استقبال مدیران کشتارگاه ها نیز قرار گرفته است.

وی افزود: در مرغ های رتبه بی به علت تخلیه اندرونه به صورت دستی و خستگی کارگر ممکن است بخشی از ته روده، دل، جگر، ریه و دیگر قسمت های احشایی در داخل مرغ باقی بماند که باعث کاهش عمر ماندگاری و کیفیت مرغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تجهیز کشتارگاه های سطح استان به خط 2 که در واقع دستگاه تخلیه خودکار اندرونه می باشد و تمام امعاء و احشاء از جمله ریه را از بین دنده ها بیرون میکشد و منجر به ارتقای سطح بهداشت و عدم پرداخت پول ضایعات مرغ از طرف مصرف کننده می شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
1
متاسفانه وضعیت کشتارگاههای طیور البرز خیلی بد است
نظر شما
ادامه