کد خبر: ۶۰۰۶۰
 

دکتر توکلی مدیر کل دامپزشکی استان البرز به اتفاق دکتر جمالی معاون سلامت، دکتر خدری رییس اداره دامپزشکی کرج، دکتر حسنی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و آبزیان و دیگر مسئولین اداره کل دامپزشکی استان البرز از بخش های مختلف خط تولید و سالن های تفریق، پرورش ماهی و پرواری مجتمع آبزی پروری کاسپین بازدید بعمل آوردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، دکتر توکلی در جریان بازدید از این واحد نمونه کشور که اولین واحد پرورش ماهی سردآبی کشور محسوب می گردد گفت: در سال جهش تولید هدف دستگاه های دولتی از جمله اداره کل دامپزشکی استان البرز، همکاری و تعامل سازنده در جهت رفع موانع و مشکلات در واحدهای تولیدی استان می باشد که این اداره کل در این راستا با برنامه ریزی و انجام بازدید های دوره ای و حضور مسئولان مرتبط  از نزدیک با مسائل و مشکلات تولیدکنندگان آشنا شده و در جهت رفع مسائل موظف به پیگیری تا حصول نتیجه می باشند.

دکتر توکلی افزود: این مجموعه با ظرفیت تعداد 5 میلیون بچه ماهی و 10 میلیون تخم چشم زده نقش برجسته ای در تامین بچه ماهی سایر مزارع پرورش ماهی استان البرز و استان های همجوار دارد.

محمدعلی صالحی یگانه مدیر ماهی سرای كرج گفت: یكی از اهداف ما قطع وابستگی با رودخانه است كه این امر با استفاده از تكنولوژی های روز امكان پذیر شده، البته با بومی سازی اقدامات خود سعی كردیم سالن هایی تعبیه شود تا از نخستین اقدامات نظیر آوردن تخم و پرورش ماهی 5 گرمی در این بخش انجام گیرد .

وی با اشاره به اینكه این مجموعه به صورت جامع دیده شده و با هماهنگی دستگاه های اجرایی در بخش توسعه صنعت گردشگری در این حوزه برآمده ایم، افزود: بر اساس طرح جامع تدوین شده برنامه هایی در دستور كار این واحد پیگیری می شود، این مجموعه تنها از آب زیر زمینی فیلتر شده استفاده می كند .

مدیر ماهی سرا به بازدید معاون شیلات روسیه، هیات دامپزشكی دانمارك و وزارت كشاورزی قزاقستان از این واحد اشاره كرد و گفت: گردشگری تجاری با این اقدام در البرز امكان پذیر شده است .

در پایان مدیر مجموعه کاسپین با اهداء لوح سپاس به مدیرکل دامپزشکی استان البرز از تلاش و پیگیری های وی و مجموعه دامپزشکی استان تقدیر و تشکر کرد.

 
 
 
نظر شما
ادامه