کد خبر: ۶۳۱۱۹
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: یکی از مشکلات امسال ما افزایش قیمت‌ها بود که باعث کاهش در بخشی از واکسیناسیون شد؛ با این وجود ما تقریبا در واحدهای صنعتی این مشکل را نداریم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور بر اساس نظرسنجی به عمل آمده از ادارات کل دامپزشکی استان‌ها به عنوان دفتر برتر حوزه معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سال ۹۹ انتخاب شد. این مساله بهانه‌ای شد تا به سراغ مدیر این دفتر برویم و دقایقی را با او به گفت‌وگو بنشینیم.

 «دکتر علیرضا اکبرشاهی» با یادآوری اینکه یکی از مشکلات امسال سازمان افزایش قیمت‌ها بود که باعث کاهش در بخشی از واکسیناسیون شد، به حکیم مهر می‌گوید: «با این وجود ما تقریبا در واحدهای صنعتی این مشکل را نداریم. در واحدهای روستایی از ۲ سال پیش در بحث گاو، واکسیناسیون تب برفکی بهادار شد. سال گذشته شرایط خوب بود اما امسال با توجه به افزایش قیمت، متاسفانه مشکلاتی را در اجرای عملیات داریم.»

وی با بیان اینکه هزینه واکسن در مقابل سایر هزینه‌های دامدار، عملا به چشم نمی‌آید، تصریح می‌کند: «وقتی قیمت گاو به ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده، یک دوز واکسیناسیون ایرانی که زیر ۲۰ هزار تومان می‌شود، در قبال هزینه‌های خوراک و قیمت دام و... عملا عددی نیست، اما متاسفانه خیلی از دامداران متوجه نیستند که با این هزینه اندک می‌توانند در اجرای واکسیناسیون کمک کنند و دام خود را با هزینه کم واکسینه و از خسارت‌های فنی پیشگیری کنند.»

دکتر اکبرشاهی خاطرنشان می‌کند: «من قبول دارم که واکسن‌ها نیازمند کیفیت هستند اما نمی‌توانیم بگوییم واکسن‌های موجود اثربخش نیستند، چون هنوز بررسی دقیقی انجام نشده است. زمانی که بررسی دقیق انجام شود، می‌توانیم براساس مستندات بگوییم که واکسن‌ها موثر بوده‌اند یا خیر و مشکلاتی در آنها وجود داشته یا نه.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ضمن تبریک به مناسبت این انتخاب، دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور چه اقداماتی انجام داده که منجر به این اتفاق شده است؟

تشکر می‌کنم، البته این اتفاق مربوط به دفاتر حوزه معاونت بهداشتی پیشگیری است و نه کل سازمان. آقای دکتر نقیبی به‌عنوان معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از ادارات دامپزشکی استان‌ها استعلام کرده و نمی‌توان گفت دفتر برتر، بلکه دفتری را که با استان‌ها ارتباط بیشتری داشته و کارایی بهتری از خود نشان داده‌ است، را انتخاب کرده‌اند. به نظر من بهتر است درخصوص جزئیات بیشتر این تصمیم با خود ایشان مصاحبه کنید، چون مرجع استعلام ایشان بوده‌اند.

اما کارهایی که در این مدت دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده، عمدتا شامل پاسخ‌گویی سریع و شفاف به دفاتر استان‌ها بوده است. ما سعی کرده‌ایم مکاتبات و درخواست‌هایی را که از استان‌ها به ما می‌رسد، اولا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ‌ دهیم تا پاسخ‌ به صورت شفاف و مشخص به استان‌ها برسد. کمااینکه پاسخ مبهم ممکن است باعث ایجاد ابهام شود.

الکترونیکی کردن خیلی از سیستم‌ها، یکی دیگر از اقدامات دفتر است. در این راستا بحث سامانه رصد واکسن‌های دامی را از ۲ سال پیش راه‌اندازی کردیم و الان تمام واکسن‌هایی که در بخش دامی مصرف می‌شود، از واردات تا مصرف در واحد پرورشی، کاملا قابل رصد است و در سامانه ثبت می‌شود. استان‌ها اطلاعات کامل در مورد تاریخ انقضای واکسن‌ها، نوع مصرف آنها و... در اختیار دارند و به راحتی استفاده می‌کنند.

بحث‌ بعدی که در حال راه‌اندازی آن هستیم، الکترونیکی کردن سایر بخش‌های سامانه است تا عملکرد آن دقیق‌تر شود. در این حوزه بحث ثبت زیرکدها را داریم تا بتوانیم دامدارها را به تفکیک خود دامدار، در داخل روستا شناسایی و برای آنها واکسیناسیون ثبت کنیم. به این شکل گزارش بیماری نیز به نام خود دامدارها در روستاها ثبت می‌شود. برای ما مهم است که اگر دامداری در یک واحد روستایی درگیر بیماری می‌شود، آیا سابقه واکسیناسیون داشته یا خیر؟ به طور خلاصه عمده دلایل انتخاب دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی به عنوان دفتر برتر حوزه معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سال ۹۹ این موارد بوده است.

حکیم مهر:‌ وضعیت بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز و لمپی‌اسکین در کشور و در مقایسه با سال‌های قبل چگونه است؟

بیماری تب برفکی در سال ۱۳۹۷، ۱۵۳۲ کانون، در سال ۱۳۹۸، ۱۵۰۴ کانون و در سال ۱۳۹۹، ۱۳۸۱ کانون داشته‌ایم. بیماری لمپی اسکین در سال ۱۳۹۷، ۱۹۷ کانون، در سال ۱۳۹۸، ۲۳۱۶ کانون و در سال ۱۳۹۹، ۱۰۶ کانون داشته‌ایم. بیماری بروسلوز گاوی در سال ۱۳۹۷، ۹ صدم درصد، در سال ۱۳۹۸، یک دهم درصد و در سال ۱۳۹۹، ۱۲ صدم درصد شناسایی دام راکتور داشته‌ایم.

حکیم مهر: چه مشکلاتی بعد از غیر رایگان کردن واکسن تب برفکی در دام‌های سنگین و عدم استقبال دامدارها از واکسن پولی به وجود آمده است؟

بحث واکسیناسیون بهادار از ۵ سال پیش در گاوداری‌های صنعتی به شکل «استندبای واکسینیشن» اجرایی شد و تمام دامدارهای صنعتی می‌توانند واکسن را خریداری و تحت نظارت مسئول فنی بهداشتی تزریق کنند. این طرح تا قبل از افزایش قیمت واکسن‌ها به دلایل ارزی، اتفاق خوبی بود و جلو می‌رفت. ما همین الان هم در بحث واحدهای صنعتی مشکلی نداریم و خوشبختانه وقتی کانون‌های تب برفکی را هم در نظر می‌گیریم، می‌بینیم روند آن در واحدهای صنعتی کاهشی است. این روند کاهشی به خصوص در سال اخیر در واحدهای صنعتی مشاهده شده است.

امروز هر واکسنی را که دامدار بخواهد، می‌تواند در اختیار داشته باشد. در بازار انواع واکسن داخلی یا خارجی موجود است و دامدار بنا به وسع خود می‌تواند آن را خریداری کند. تزریق هم تحت نظر مسئول فنی بهداشتی اتفاق می‌افتد و با این کار از تردد متعدد واکسیناتورهایی که ممکن است قبلا به دامداری‌های آلوده رفته باشند و آلوده شده باشند، جلوگیری می‌شود. دامدار نیز با فراغ بال کامل و نظارت کاملی که ناشی از حضور مسئول فنی هست، واکسیناسیون را انجام می‌دهد.

اما یکی از مشکلات امسال ما افزایش قیمت‌ها بود که باعث کاهش در بخشی از واکسیناسیون شد. با این وجود ما تقریبا در واحدهای صنعتی این مشکل را نداریم. کمااینکه خیلی از واحدهای صنعتی ما مخصوصا واحدهای صنعتی بزرگ، خودشان در بحث نمونه‌گیری و بررسی سرمی ناشی از واکسن‌، واکسن مرحله بعدی را نیز مصرف می‌کنند که این نشان می‌دهد کار جا افتاده است. خوشبختانه وضعیت کانون‌های ما در واحدهای صنعتی هم به شدت کاهش پیدا کرده است.

حکیم مهر: در واحدهای روستایی چطور؟

در واحدهای روستایی از ۲ سال پیش در بحث گاو، واکسیناسیون تب برفکی بهادار شد. سال گذشته شرایط خوب بود اما امسال با توجه به افزایش قیمت، متاسفانه مشکلاتی را در اجرای عملیات داریم. قیمت واکسن‌های خارجی به شدت افزایش پیدا کرد و البته تولید داخل هم زیاد شد و به همین دلیل خوشبختانه در حال حاضر واکسن در کشور موجود است و از این حیث کمبودی نداریم. بر اساس آمار ۲ روز پیش، دوز گوسفندی واکسن تب برفکی چیزی حدود ۷۰ میلیون نوبت و در مورد گاو حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون نوبت وجود دارد. لذا واکسن به قدر کافی در کشور موجود است اما بحث هزینه تمام‌شده آن مطرح است.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که هزینه واکسن در مقابل سایر هزینه‌های دامدار، عملا به چشم نمی‌آید. وقتی قیمت گاو به ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده، یک دوز واکسیناسیون ایرانی که زیر ۲۰ هزار تومان می‌شود، در قبال هزینه‌های خوراک و قیمت دام و... عملا عددی نیست. اما متاسفانه خیلی از دامداران متوجه نیستند که با این هزینه اندک می‌توانند در اجرای واکسیناسیون کمک کنند و دام خود را با هزینه کم واکسینه و از خسارت‌های فنی پیشگیری کنند.

این مساله هنوز در بخش روستایی کشور ما جا نیفتاده است و کماکان دامدارها منتظر خدمات رایگان دولتی هستند. با توجه به افزایش هزینه‌ها و گرانی‌هایی که در کیت‌ها اتفاق افتاده، بودجه سازمان دامپزشکی اما ثابت است و تغییری نکرده است. لذا عملا ما باید هدفمند کار کنیم و واکسیناسیون را به قسمت‌هایی که واقعا نیاز است، سوق دهیم. بحث بیماری‌های مشترک یکی از مواردی است که حاکمیت باید حضور داشته باشد. واکسیناسیون بروسلوز و هاری همچنین. لذا ما مجبور هستیم هزینه‌ها را کمی هدفمند کرده و یک‌سری واکسن‌ها را بهادار کنیم.

حکیم مهر: اینکه واکسن به تعداد کافی در بازار وجود دارد، نکته مثبتی است. اما دامداران از کیفیت پایین برخی از این واکسن‌ها گلایه دارند.

در بحث کیفیت واکسن، برنامه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ داریم، بحث بررسی واکسن‌ تب برفکی تحت عنوان PVM است. از طرفی برنامه ملی کاهش و کنترل تب برفکی تدوین شده و مراحل نهایی را سپری می‌کند که شاید قبل از سال ابلاغ شود. بر آن مبنا دستورالعمل بررسی تمامی واکسن‌های تب برفکی از نظر کیفیت، کمیت و... در دستور کار است تا ما بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ یک ارزیابی کامل انجام دهیم. بحث PVM واکسن‌های تب برفکی با همکاری خود OIE و نماینده او در ایران در دستور کار است که با استفاده از توان آزمایشگاه‌های بخش خصوصی این کار را انجام دهیم.

من قبول دارم بحث کیفیت واکسن کاملا مورد نیاز است اما نمی‌توانیم بگوییم واکسن‌های موجود اثربخش نیستند. چون هنوز بررسی دقیقی انجام نشده است. زمانی که بررسی دقیق انجام شود، می‌توانیم بر اساس مستندات بگوییم که واکسن‌ها موثر بوده‌اند یا خیر و مشکلاتی در آنها وجود داشته یا نه. بر اساس آنچه شرکت‌ها اعلام کردند، مستنداتی که وجود دارد و مدارکی که ارائه شده، واکسن‌های موجود آن حداقل‌هایی را که مدنظر سازمان است با خود دارد، اما وظیفه ماست که بررسی دقیقی بر روی تمام واکسن‌ها داشته باشیم.

حکیم مهر: اولویت‌ها و برنامه‌های دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در سال ۱۴۰۰ چه چیزهایی هستند؟

ما در سال ۱۴۰۰ چند برنامه در دستور کار داریم که یکی از آنها بحث حذف مالئین از تست مشمشه و استفاده از روش‌های جایگزین است. در مواردی که CFT مثبت شود از روش‌های جایگزین و تکمیلی که شامل الایزا یا وسترن بلات است، برای تشخیص مشمشه استفاده می‌کنیم. مالئین یکی از دردسرهای سازمان بود که هم رفاه حیوانات را به مخاطره‌ می‌انداخت و اسب‌ها واقعا اذیت می‌شدند و هم ممکن بود همکاران در فرایند تست دچار مشکل شوند. لذا به دنبال این هستیم که بحث مالئیناسیون را از سیستم سازمان دامپزشکی کشور حذف کنیم.

یکی دیگر از بحث‌ها تکمیل و توسعه سامانه GIS در بخش‌های ارسال نمونه و ارتباط با سایر بخش‌هاست که امیدواریم بتوانیم ارسال نمونه‌ها را چه در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و چه آزمایشگاه‌های بخش دولتی الکترونیکی کنیم که بتوان پرونده کامل و مشخصی برای واحدها تشکیل داد.

بحث هدفمندی واکسیناسیون آبله تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار ماست. در سال ۱۴۰۰ برای برخی استان‌هایی که کانون‌های تب برفکی و آبله داشتند، برنامه داریم. در برخی استان‌ها صرفا در محدودیت‌های شعاعی کانون‌ها واکسیناسیون انجام  و در یک‌سری استان‌ها اصلا واکسن آبله استفاده نمی‌شود. در حالی که در جاهایی که کانون بیماری رخ دهد، این بیماری وجود دارد. لذا با موسسه رازی هماهنگ کردیم که واکسن آبله به صورت بهادار در بازار وجود داشته باشد که اگر دامداری در استان‌هایی که شامل نیستند خواست مصرف کند، در اختیارش باشد و بتواند مصرف کند.

بحث بعدی ما در حوزه مرتبط با بررسی واکسن‌هاست. یک‌سری واکسن‌ها از جمله تب برفکی در دستور کار است. همچنین برای سال ۱۴۰۰ برنامه ملی بهداشت دام عشایر را که رونمایی شد، اجرایی می‌کنیم و در این زمینه با سازمان عشایر هماهنگی‌ها انجام شده تا در آن قسمت هم کارهایی برای عشایر انجام دهیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
10
برای دامدار روستایی ۲۰ هزار تومنم ، ۲۰ هزار تومنه .....
همکار شما از استان فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
9
3
آقای دکتر اکبر شاهی
انتخاب دفتر بهداشت ومدیریت بیماریهای دامی را به شما و همکاران محترمتان تبریک وتهنیت عرض می کنیم. حقا که برترید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
4
11
جناب اقای دکتر
متاسفانه این تفکر به نظرم اشتباه است که هزینه واکسن را با قیمت دام مقایسه میکنید دام سرمایه اقتصادی مملکت است اگر سالم باشد نفع ان هم به دامدلر میرسد هم اشتغال حفظ میشود هم شیر و گوشت سالم مردم تامین میشود
این ایده مخاطرات زیادی را بدنبال خواهد داشت واکسن بهادار است هر دز خارجی ان حدود ۷۰ هزار تومان پس وعدم واکسیناسیون و کاهش ایمنی و انتشار ویروس ودر نتیجه شیوع بیماری سبب حذف دام از چرخه اقتصادی تزریق انتی بیوتیک و خسارت هنگفت درمان
خوب جناب دکتر اگر هزینه واکسن کم است وارزان است چرا تامین نمیکنید تا نفع ان را مردم و دامدار و اقتصاد مملکت ببره
چرا دامپزشکی همیشه بیماریها را سر پوش میگذارد و وزارت بهداشت در بوق کرنا و اعتبار هم میگیرد نیرو هم میگیرد افراد خیر هم کمک میکنندبه انها اقای دکتر هم رده های شما در وزارت بهداشت تا پنجاه میلیون حقوق میگیرند
اما شمانهایتا شش میلیون
آقای دکتر، آبله بیداد میکنه در شش ماه دوم بعد شما میفرمایین هدفمندی
نتایج هدفمندی را امسال دیدیم در برخی استانها خوب اگر واکسن ندارید چرا قضیه را .................. تعداد زیادی بره ها بخاطر بیماری آبله تلف شده اند در این اوضاع اقتصادی و با این اذوقه گران دامپزشکی هم شده سوهان روح
این رویه هم بی عدالتی به نیروی انسانی است
هم دامدار و اقتصاد هم ضرر میکنند
امیدوارم اصول پیشگیری در سازمان کم رنگ نشه
و اصل پیشگیری بهتر از درمان است را مد نظر قرار بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
در کجای دنیا پول واکسن دامدار را دولت می دهد کشور فرانسه سازمان دامپزشکی فقط ۷۰ نفر دامپزشک دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
این دوستمون که میگه کجای دنیا هزینه واکسن دامدار رو دولت میده و خودش رو داره با فرانسه مقایسه میکنه میشه بگه دقیقا چیه ما شبیه فرانسه هستش؟ منه دامپزشک دولتی هیچ وقت خودم رو با دامپزشک دولتیه فرانسوی مقایسه نمیکنم چون اصلا در حد قیاس هم نیستم شما با چه اعتماد به نفسی این رو میفرمایید؟برادره من اینجا ایرانه و شرایط خودش رو داره و مشکلات خاص خودش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
6
بهداشت مهم است یا قیمت گذاری؟

پس به نظر شما از فردا باید وزارت بهداشت هم قیمت واکسن انفلوانزا را بر حسب قیمت دیه تعیین کند؟

اقتصاد ملی را در نظر بگیرید نه قیمت دام و دامدار ورشکسته که پول خرید کنسانتره هم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
کجای دنیای ما شبیه خارجیاست عزیز دل. اونا یک سرس حمایت هایی از تولید دارند ن اینکه حاظر باشند گوشت منجمد وارداتی به 120 بدن مردم ولی گوشت گرم داخلی و 105 نخرن؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
3
9
این چه استدلالیه، اصلا شما به بحث های اقتصادی چکار دارید؟ شما بحث فنی خودتون رو داشته باشید و اصل اینست که طوری بایستی سیاست گذاری شود که تمام دامها واکسینه شوند، شاید بدین صورت بشود جلوی شیوع واکسن را گرفت. در اینصورت هر عاملی که باعث شود دامدار میل به واکسیناسیون نداشته باشد، بایستی بعنوان یک عامل منفی تلقی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
2
با واکسیناسیون رایگان ناز میکنن ،واکسن بهادار که جای خود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
2
حالا ازین بحث خارج بشیم
مسئله مهم دیگه اینه ک کلا سازمان اینقد ب مراکز مایه کوبی سخت میگیره اونوقت واکسن دولتی بهادار میدن دست شبکه
اونم واکسن میده ب کاردان ک بزنه
دیگه اونوقت فک نکنین ک این اقای کاردان زیر ۲۰ تومن بگیره
کم کمش بابت هرگاو ۳۰ تومن میگیره
یعنی بابت هر تزریق ده تومنم برای خودش میگیره
اونوقت چرا دامپزشک شبکه نمیتونه ویزیت کنه ؟؟؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
دکتر بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ظاهرا یک نفر چندین زحمت چندین کامنت را کشیده هر وقت هم خسته شده گفته بیائید از این بحث خارج شیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
چ ربطی داره .....
اونا در مورد مسائل اقتصادی و مشکلات دامدارها گفتن
من گفتم از اون بحث خارج بشیم و در مورد مشکل دامپزشکا صحبت کنیم
از نظر شما مشکلی هست ؟
بنظرتون دامدار از همه جا بی خبر از کجا بفهمه این اقایونی ک با ادعا و ماشین دولتی اومدن واکسن میزنن و پولم میگیرن دکتر نیستن و فقط واکسیناتورن
بنظرتون وقتی پول گرفتن مامور دولتی در ساعت اداری رو موجه میکنین میشه دیگه جلوی درمان های غیرمجاز و دریافت وجه های غیرمجاز این اقایون رو گرفت ؟
پس فردا همین لابه لا دو تا درمان هم میکنین و ی نسخه ای هم میکنن و پول ویزیت دامپزشک رو هم میگیرن
کی ب کیه ؟
همین الانشم ک ملت به همه این واکسیناتورها میگن اقای دکتر !!
بنظرم علاوه بر بار مالی ک روی دوش دامدار گذاشته میشه ،.. فساد بخش اداری هم افزایش پیدا میکنه
حالا هی پشت گوش بندازین و زیرسبیلی رد کنین.. البته اگه سبیلی مونده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
با سلام
دوست عزیز اولا همون واکسیناتوری که تو با این لحن ازش اسم میبری برا خودش ارزش و احترام داره اگه دامدار بهش میگه دکتر برا اینکه که دامدار دامپزشکی رو با خدمات اون واکسیناتور میشناسه بعدشم از طرز نگارشت مشخصه چند کلاس سواد داری و از کدوم دانشگاه مدرک گرفتی زیاد به خودت فشار نیار فقط یه نصیحتی رو که قبلا هم گفتم مجددا تکرار میکنم اگه خواستی بری تور بیابان گردی حتما مدرکت رو با خودت ببر واسه در کوزه بکارت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دامپزشک شبکه اجازه درمان نداره .. مگر در مواردی ک بخش خصوصی گزارش کنه یا نیاز به مشاوره داشته باشه .. ضمن اینکه تست سل هم تنها توسط دامپزشک شبکه انجام میشه .. ولی همه اینا باعث نمیشه کاردان دکتر خطاب بشه.. چون اگه دکتر شبکه هم خدمات درمانی انجام نده دکتر بخش خصوصی ک هست .. و البته واکسیناتورهای بخش خصوصی هم هستن .. فک کردین سازمان دامپزشکی فقط شامل کاردان واکسیناتور میشه ؟ دیدتون رو وسیعتر کنین عزیزمن ...
تازه خدارو صدهزارمرتبه شکر الان همه دامدارها خودشون تزریقات هم بلدن
من خودم به واکسیناتور شبکمون گفتم بخای ناز بکنی اطلاعیه میزنم تو روستاها ی دامداری ک تزریقات بلده رو آموزش میدم بیاد بجای تو واکسن بزنه درآمدشم خود دامدارا تامین میکنن و نوووش جونش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دوستان آیا راننده و افرادی که در ۱۱۵ با آمبولانس به محل حادثه میرن چون بیشتر دیده میشن ادعای پزشک بودن میکنن و ویزیت میکنن و پول میگیرن ؟
بنظرتون جراتشو ندارن ؟
طبعا کسانی که کمتر درس خوندن باید برای کسب درآمد کار یدی بیشتری بکنن و اونایی که بیشتر درس میخونن معمولا مغز متفکر سیستم محسوب میشن و باید وقتشون رو صرف برنامه ریزی بکنن و بطبع کمتر در انظار عمومی هستن و این مسئله مجوزی برای گردنکشی زیردستان نباید بشه
در همه جا همینطوره مثلا فرمانده گردان مسلما کمتر تو دید و ..
باید قبول کرد یا باید از مغز نون خورد یا ید (زوربازو)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
ینی شما رفتی به واکسیناتوره شبکه گفتی میری از بخش خصوصی یکیرو میاری ؟ حراست استانت این موضوعات رو میدونه؟ حداقل اینجا عنوانش نکن برادره من حالا با یکی بحث داری درست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اتفاقا باید این مساله رو هم عرض کنم که سواد ۹۰ درصد دامدارها تو مباحث درمانی از خیلی از آقایونی که فقط از دامپزشکی مدرکش رو دارن بیشتره و احتیاجی به درمان های ناقص برخی فرماندهان و سرداران دامپزشکی که دامپزشکی رو به این روز انداختن ندارن.یعنی میخوام اینو خدمتت عرض کنم که ۹۰ درصد دکترهای بخش دولتی اگر هم بخش خصوصی اجازه درمان هم بهشون بدن هیچی نیستن هیچی پس برو واسه یکی از مدرکت حرف بزن که فقط تو رو به واسطه مدرکت میشناسه نه سوادت فرمانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تو خودت به واکسیناتور شبکه گفتی؟اولا که جای بسی خوشحالی داره واکسیناتور هم یکم مث تو تو اداره بمونه خوش بگذرونه،این راهکار هم مث بقیه طرح ها و برنامه ریزی هات و مشاوره دادنات که برا حل مشکلات دامپزشکی پیش گرفتی بخاطر هوش زیادت بوده ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اقا چرا نمیگیری ؟ طرف خودش گرفت
منظورم این بود که واکسیناتورها در حد یک دامداری هستن که فقط تزریقات بلدن و حتی نمیتونن روی واکسن رو بخونن و فرق تتراوالان و پلی والان رو نمیدونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اولا که جمع نبند واکسیناتور هست که سواد تو پیش تجربه اون لنگ میندازه چرا که بهترین علم تجربه است نه مدرک اونم از نوع دانشگاه آزادش دوما کاش برا استخدام لااقل سعی کنن افراد با کمبودهای شخصیتی رو استخدام نکنن که اینجا بخوان خودشونو رو بقیه بتکونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اونوقت شما معنی تجربه رو میدونین ؟
تا حالا فکر کردی چرا این تجربه فقط شامل حال واکسیناتور میشه ؟
و با چه ذهنیتی فکر میکنی دامپزشکها نمیتونن باتجربه باشن
و با چه جراتی میگید ۹۰ درصد دولتی ها ؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
نه فقط تو میدونی،با همون جراتی که تو همه کاردان ها رو دزد و سواستفاده گر خوندی بهتره ...................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
خیلی دیر خبردار شدین که دامپزشکی علم
والا ملت سرمایشون رو از سر راه پیدا نکردن که شماها براساس آزمون و خطا و تجربه درمان کنین
مثلا طرف گاوش ورم پستان داره تو یکی یکی داروها رو روش امتحان کن تجربه کسب کن .. حتما مملکتم بدون قانونه ک بشه بازیچه و محل تجربه اندوزی شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اگه تشخیصی که تو میدی دقیق و اثربخش باشه دیگه دامدار سراغ دامپزشک دیگه هم نره چه برسه به تجربه واکسیناتور اما متاسفانه...قبلا هم بهت گفتم از مدرکت برا کسی حرف بزن که از سطح سوادت بی خبر باشه شما همون کسایی هستین که دامپزشکی رو به این روز انداختین نه کاردان بعدشم هر وقت دکتر دامپزشک پاشو از کفش کارهای تخصصی تر و پی اچ دی ها در اورد کاردان هم همینکارو میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
وظایف دامپزشک عمومی و متخصص در بحث درمان متفاوت نیس
مسئله اینه ک کاردان چیزی از درمان نخونده و نمیدونه
مسئله دوم اینه ک دامدار قبل از اینکه فرصت بکنه مشکل دام رو با ما در میون بزاره معمولا ی کاردانی قبلش ی خرابکاری یا درمان ناقص یا غلطی کرده و خلاصه ی دستکاری شده و حتما اوضاع وخیم تر و سخت تر شده که میاد سراغ ما ...
تازه شاکی هم هست که من اونهمه هزینه کردم و فلانی ( دکتر قلابی) رو آوردم میشه حالا شما یکم ملاحظه بکنید و ...
تازه این بهترین حالتشه..
من خیلی از موارد مثلا تو پرولاپس ها دیدم که بخاطر دستکاری غلط و غیراصولی و پارگی رحم و خونریزی مجبور شدیم گاو در سن تولید رو بفرستیم کشتارگاه...
این یعنی ضرر یعنی خسارت...اخه باید اون پول حلال باشه یا نه ؟
اقا این همه کار .. چرا میخای جای کسی باشی که نیستی ؟ و اگه فک میکنی حقت بیشتر ازین بوده چرا درس نخوندی ؟ الان چرا نمیخونی مدرک بگیری... مجور اشتغال به درمان بگیری کار کنی ؟
بابا اصلا تو همه چیز بلد ... مگه مجوز درمان داری ؟ دامپزشکا میدونی بابت مجوزشون چقد مالیات و .. پرداخت میکنن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
سازمان باید یک قانونی بزاره که اگه غیردامپزشک درمان کرد و خسارت زد کل پول دام رو ازش بگیرن.. ببینین دیگه هیچ درمان غیرمجازی انجام میشه ؟ کسی جرات میکنه تو درمان هیچ حیوانی دخالت کنه ؟
خیلیا رانندگی بلدن اما مگه راهنمایی رانندگی میزاره بدون گواهینامه کسی رانندگی کنه ؟ حالا تازه گواهینامه همش یک ماهه زمان میبره
تازه اگه بدون گواهینامه بزنه کسی رو بکشه قتل عمد حساب میشه و قصاااص ..
نمیدونم چرا دامپزشکی اینقد هرکی هرکی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
همین هر کی هرکیه که در کمال بیشرمی همه واکسیناتور ها رو متهم به دزدی میکنی همین هر کی هر کیه که هنوز نفهمیدی وقتی همکار خودتو تخریب کنی دودش اول از همه به چشم خودت میره همین هر کی هر کیه که فک میکنی صاحب اول و آخر دامپزشکی فقط تویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
آره هرکی هرکیه دیگه
دامپزشکای بیچاره با هزار امید ۶ سال از بهترین سالهای عمرشونو میزارن ک درس بخونن و در آینده یک زندگی راحت داشته باشن اونوقت کاردانها دوسال درس میخونن به خودشون اجازه میدن تو همه چیز دخالت کنن
واقعا اگه قراره سازمان دامپزشک استخدام کنه بهش ۲.۵ حقوق بده در صورتی که کاردان به بهانه سابقه ۵.۵ حقوق بگیره تازه تو درمان هم دخالت کنه و ویزیت غیرقانونی هم بکنه دیگه واقعا رشته دامپزشکی به چه دردی میخوره ؟ با عمر ملت غرض دارین ؟ خب کلا دامپزشکی رو ۲ ساله بکنین خیال همه راحت ..
مگه دامپزشک و کاردان هردو دارن تو همین کشور زندگی نمیکنن ؟ اگه امتیاز مدرک رو برداشتین و بقول خودتون همسان سازی حقوق کردین خب امتیاز سابقه رو هم بردارین .. ما چه گناهی کردیم اول زندگی با یک مدرک دکترا اونقد پول نداریم زندگی خودمون رو بچرخونیم چه برسه تشکیل خانواده بدیم ؟ اگه تورم هست اگه گرونی اجاره خونه هس واسه همه هست ... ما نمیگیم بهتر از کاردان و فلانیم .. حداقل حقوقمون رو یکسان کنین .. بما هم فشار میااااد...
اصلا من از سازمان شاکی ام ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اولا من حداقل دو سال بیشتر از تو درس خوندم این برا محض اطلاعت دوما مگه قراره کاردان پاسخگوی عمر تلف شده تو باشه؟میتونی حق خودت رو بگیر نمیتونی هم بشین و گذر عمر کن ولی حق نداری تهمت بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اولا که من گفتم از سازمان شاکی ام نه کاردان خودتو میندازی وسط
دوما که چجوری دوسال بیشتر از من درس خوندی ؟ زمان صرف شده برای واحدهای افتاده و مشروطی هم حساب میکنی ؟
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
2
اخه .......... مگه یه دفس هر دوماه باید تکرار بشه .................
ناشناس
|
Hungary
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
8
متاسفانه واکسنهای رایگان به دست مصرف کننده واقعی نمیرسند و توسط کارمندان برخی ادارات در بازار آزاد زیر قیمت به فروش میرسند.باید واکسن رایگان حذف بشه منت هم دولت سر ما نزاره والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
7
سیاست های دوگانه و بعضا متناقض دامپزشکی دامداران و سردرگم و بد عادت کرده یک دوره رایگان تزریق می شود یک دوره کلا بهادار و آزاد یک دوره دستمزد تزریق و دولت پرداخت میکنه هزینه خود واکسن و دامدار...!! یک دوره تب برفکی پولی و لمپی اسکین رایگان سال بعد لمپی اسکین پولی و تب برفکی رایگان ...!!! با این اوضاع هم دامدار هم مراکز مایه کوبی سردرگم هستند! اگه سازمان سیاست یکنواخت و به دور از هیجان در پیش بگیره به نفع همه است و دامدار هم بودجه واکسیناسیون کنار میذاره...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
2
با سلام. وقت همه صرف زیر کد زدن شده. .............. در روستا دام مدام کم و زیاد میشه و یا دامداری شروع به پرورش میکنه و دامداری دیگه میفروشه و نگه نمیداره.این کامپیوتر بازی چه مشکلی رو رفع میکنه. ................ قبلا اگر یکی تو روستا تب برفکی بگیره با الان چه فرقی میکنه که زیر کد باشه یانه.قبلا هم سابقه واکسیناسیون بود و براحتی میدونستین که کدوم دامدار واکسن زده و کدوم یکی نزده. ..... فقط,وقت همکارا رو گرفتید. .....................
نه اینکه از کار فراری باشیم ولی کار بیهوده ............ واکسن هم معمولا اثر بخشیش رو اول می سنجند و بعد اجازه تولید و عرضه اون رو میدن و نه بعداز چند سال تازه بیان ببینند اثر بخشی داره و یانه ...................... البته همه ما میدونیم که حتما این مراحل طی شده که پروانه گرفته ولی این صحبت شما برای دیگران شبهه آفرینه.مطمینا با شروع فصل چرای دامها و بیرون رفتنشون آمار تب برفکی بالا میره و الان واسه قضاوت یکم زوده و اینکه خلیی از کانونها بدلایل مختلف داخل جی آی اس ثبت نمیشه که اگر ثبت میشد الان چندین برابر این آمار بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ها از فواید این زیرکد ها نگم براتون
من خودم ی دامپزشکی هستم ک بجهت کم سابقه بودن مجبورم کلیه کارهای کامپیوتری شبکه رو انجام بدم
و عملا تایپیست شبکه هستم
ولی از فوایدش بگم : اول اینکه شماره دامدار ثبت شده در شبکه .. و حتی اگه در اون روستا فقط یک دامدار شماره تماسش درست وارد شده باشه و حتی اگه دیگه دامی هم نداشته باشه .. برای من ی منبع اطلاعاتی رصد و پایش واکسن محسوب میشه
از انجایی ک در شبکه بمن اجازه رفتن ب روستا و رصد و پایش نمیدن من میتونم براحتی با یک تماس متوجه بشم ک ایا کاردان شبکه ک بقولی دیگه کاردان شبکه نمیشه بهش گفت و خودش ی پا مرکز مایه کوبی محسوب میشه البته بدون پرداخت مالیات و کرایه مطب و اب و برق و ... ایا ب همه دامداری های روستا سرزده و ایا جمعیت بالای ۷۰ درصد دامی واکسینه شدن؟ دوم اینکه اگه واکسیناسیون انجام شده ایا عوارضی هم داشته ؟ ایا کسی شاکی بوده ؟ سوم اینکه اگه واکسیناسیون انجام شده چقد هزینه پرداخت کردن ؟ و چهارم اینکه حتما متذکر بشم این افرادی ک برای واکسیناسیون اومدن دکتر نیستن و نباید در امور درمانی دخالت کنن وگرنه مسئولیت تلفات و ... برعهده خود دامدار است
بازم بگم آیااا ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
خداوکیلی اجازه نمیدن یا حسش نیست بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
وقتی دکتر شبکه زیر نظر ی کاردان ادامه تحصیل داده باشه بنظرتون اجازه ابراز وجود داره ؟
نتیجه این میشه ک خودرو شبکه میشه خودرو مخصوص مرکز مایه کوبی کاردان شبکه و دامپزشکم کشششک ..
اتفاقا من پر از حس و انرژی ام ... مثل شما پیر و فرتوتم هنوز نشدم ک حسش نباشه و چون پرانرژیم محدودم میکنن ک جایگاه و منبع درامدشوون بخطر نیوفته
دیگه این چیزا رو بوضوح میشه فهمید البته اگر بیندیشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اقای پر انرژی ساعت 8:20 دقیقه صبح توی ساعت اداری داری پیام میدی؟ همین کارارو میکنی و همون تهمت های ....... رو میزنی و همون توهمات کار بلد بودن رو داری که مجبورن تو شبکه محدودت کنن. حکیم مهر عزیز این بنده خدا رو یه جوری باید پیگرد کرد انگار خیلی دنبال جو منفی دادنه.................... بزار از راه برسی بعد. رییست میدونه داری توی ساعت اداری پیام میدی ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مثلا چه خطری براش داری.اونکه مجوز داره و داره کارشو میکنه و خواهد کرد.خیلیها که مجوز نیمه وقت دارند و کار میکنند.بزرگوار خدارو شکر که شما پر از انگیزه ایید و پیر و فرتوت نشده اید خیلی خوبه که آدم خودشو بالابکشه و هی آیه یاس نخونه و تقصیر رو گردن دیگران نندازه.اگر اون کاردانی هم که میگید از بیت المال برای کسب درآمد شخصیش استفاده میکنه واقعا داره سفره حرام واسه زن و بچش محیا میکنه.من فقط یه چیزی رو میخوام بگم و اونم اینه که وقتی تلاش کنی و از ته دل و واسه رضای خدا باشه خدا حتما میبینه و تورو به جایگاه واقعیت میرسونه و این مدرک نیست که انسانو بالا میکشه.اون حس خیرخواهی انسانهاست و صبر و استفاده از تجربه دیگران اگرچه کاردان و یا کارشناس باشند.براتون آرزوی موفقیت دارم.
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش
هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اولا ک بخاطر کرونا ما شیفتی کار میکنیم و روز تعطیل داریم .. شما ایران تشریف ندارید ک خبر ندارین .. دوما ک خداروشکر پرانرژیم و ساعت ۷- ۷.۵ سرکارم حضور دارم ... رئیسم نمیتونه چیزی بگه چون بقیه ساعت ۸.۵-۹ میان و انگشت ماموریت میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
کاردان شبکه مجوز مایه کوبی داره ؟!!
یا کارمند دولت و باید فقط هزینه خود واکسن رو فقط دریافت کنه ؟
وقتی هزینه ای برابر مرکز مایه کوبی خصوصی از دامدار گرفته بشه .. این دیگه قانونی نیس
و کسی مثل من میشه خطررررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
واقعا یکم فک کنین ما نرفتین مدرک نخریدیم ک .. سالها عمرمون رو گذاشتیم .. تو هیچ سازمانی اینقد مدرک بی ارزش نیس
اینجا چون از قدیم الایام دکتر دامپزشک کم بوده و بیطار تجربی کار میکرده اینقد افسار گسیخته شده ولی بهتره هرکس ب حق خودش راضی باشه و اگه مدعی هس و فک میکنه توانایی داره بفرما راه بازه مرخصی بدون حقوق بگیره بره مدرک بگیره
الان ک کشور پر دانشگاه آزاد شده از نظر شما هم ی مدرکه دیگه کار سختی ک نیس
بفرما برادر یاعلی ببینم چند مرده حلاجی.. مطمینم باش اگه لیاقت داشته باشی خدا کمکت میکنه حتما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
شما توی کدوم شبکه از سازمان کار میکنی برادر؟ هنوز دور کاری دارید شما؟از نظر شما بقیه هم رشوه میگیرن هم پوله مفت هم هیچی بلد نیستن هم دیر میان؟ این طفلی کیه دوستان؟ ................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
به نظر من تعداد زیادی از کامنت های این صفحه مربوط به یک نفر که از نظر نگارش کاملا شبیه به هم با جمله بندی ... و .............. میباشد بعدشم اره آقا جون ما با ماشین اداره میریم ادعا دکتر بودن هم داریم درمان هم میکنیم .................... حالا که چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
هیچ به این موضوع فکر کرده اید که چرا واکسن های تب برفکی موسسه رازی(روناک) را مناسب برای تزریق به دام سنگین، اعلام نمی کنند و فقط برای دام سبک استفاده می گردد ولی فقط واکسن های وارداتی برای دام سنگین و سبک مناسب هستند، این درحالی است که طبق سفارش، می توان سویه ها را انتخاب نمود و واکسن های ایرانی را تولید و توزیع نمود برای دام سبک و همچنین دام سنگین.
همکار
|
Russian Federation
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
2
سازمان دامپزشکی به اجبار ادارات کل راموظف میکند که واکسن نیوکاسل آشامیدنی را برای تمام طیور بومی استفاده کند ولی واکسن تب برفکی را که مسری ترین بیماری دامی است را در دام بزرگ در سال های قبل بهاءدار کرد و امسال در مورد دام سبک این کار را انجام داد بدون تردید حذف واکسیناسیون سراسری تب برفکی یکی از بزرگترین اشتباهات سازمان بوده که علیرغم مخالفت های ادارات کل و بشکل کاملا" دستوری انجام گرفت هراس استانها طغیان بیماری به دلیل عدم واکسیناسیون و یا واکسیناسیون ناقص است و در آن موقع دوستان ستاد سازمان حتی امکان کوچکترین کمکی را به دلیل نابودی تمامی زیر ساخت های ادارات مبارزه شهرستانها رانخواهند داشت آقای دکتر اکبر شاهی عزیز اگر اداره دامپزشکی نتواند بصورت فعال در امر واکسیناسیون دخالت کند و دامها را ایمن کند پس از بروز طغیان عملا" هیچ کار مثبتی انجام نخواهد داد لطفا"حداقل در این مورداز وزارت بهداشت الگو بگیریم که انجام واکسیناسیون ( حداقل در مورد بیماری های مهم و یا خیلی مهم مانند تب برفکی ) از وظایف حاکمیتی سازمان است و دولت موظف است که هزینه آن در بودجه سازمان لحاظ کند آقای دکتر ادامه این سیاست در دفتر مبارزه سازمان بعد از مدتی آنرا به دفتر ملاحظه بیماریها مبدل خواهد کرد الحمدلله شما که سابقه خدمت شایسته در اداره کل دامپزشکی استان قزوین را در سابقه خود دارید با بعضی از دوستان ستاد سازمان که هیچگاه از نزدیک مشکلات را درک نکرده اند بایستی متفاوت عمل کنید امیدوارم قبلا" از اینکه سیاست های اخیر تاثیر جبران ناپذیری در عملکرد و آینده سازمان ایجاد کند متوقف شده و ادامه نیابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
تو این کرونا باید100 روستا بری واکسن طیور بومی بدی که اگر همشو جمع کنی به اندازه یه واحد صنعتی نمیشه.سرتاپات خیس بشه و رانندگیشم که با خودته.خداییش این واکسن طیور بومی ......... دیگه نوبرشه.این همه اصرار بابت واکسیناسیون طیور بومی واسه چیه آخه
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
2
3
جناب دکتر اکبرشاهی باسلام
در همه دنیا یارانه رو به تولید میدن و یکی از اهداف هدفمندی یارانه ها هم کمک به تولید بوده . برای حفظ سرمایه ملی و دامی باید دولت یارانه بده . یکی از اهداف سازمان دامپزشکی هم کنترل بیماری های واگیر و مشترک هست . بنظرتون این هزینه رو باید از گرده دامدار کشید ببرون ؟ اگر زمانی کنترل ببماری ها با هزینه دولت ها بوده کار اشتباهی بوده ؟ چرا شما هم همون حرفای غیر فنی رو تکرار میکنید . بیماری آنتروتوکسمی نیست که به نوعی مدیریتی هست و واگیردار نیست . کنترل بیماریهای اخطارکردنی از وظایف سازمان دامپزشکی و از ردیف بودجه های مبارزه ست . اینرو هر کارشناس و مدیر باسابقه میدونه . بجای فشار به تولید کننده بفکر تامین هزینه های خرید واگسن وواکسیناسیون برای حفظ بهداشت و سرمایه ملی باشید .
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
4
سازمان در گرفتن بودجه ضعیفعمل میکنه و بعد در مخارج به انحا مختلف میخواد صرفه جویی کنه که نتیجه های خیلی بدی به همراه داره:
مثلا
- حقوق پرسنل مثل تسری و ... را نمیده چون منابعش را نمیتونه دریافت کنه!
- واکسن رایگان را حذف میکنه چون بودجه نگرفته و فشارش به دامدار
................
دامپزشکی وظیفه کنترل بیماری داره ... وزارت بهداشت ببینید چطور بودجه میگیره ....
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
2
نگران نباشید سال آینده سازمان هزینه می کند برای ضدعفونی و قرنطینه کانون ها و جواب بازرسی و دستگاهای اجرایی را ما باید بدیم بعدشم خود سازمان بخاطر افزایش کانون ها ما را توبیخ می کند .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
3
................... بهتره در سیاستهای پیشگیری از بیماری تجدید نظر کنید .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
1
بنظرم واکسن تب برفکی بهتره بهادار و با قیمت کم از طریق بخش خصوصی عرضه شود در صورت خدمات اداره باید تمام منطقه های دامداری تحت پوشش قرار گیرد ولی با توجه به سیاست سازمان که تنها بخشی از از مناطق پیشگیری می شود هیچ توجیه ای علمی ندارد و دامدار نیز سردرگم و منتظر تامین واکسن از اداره می ماند در صورتیکه اگر واکسن تب برفکی با قیمت کم و از طریق بخش خصوصی تامین شود تمامی دامهای تحت پوشش مراکز واکسینه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
افرین
دوکلمه حرف حسابم شنیدیم
واکسن یا باید رایگان و دولتی باشه ک سودش به همه دامدارها برسه یااگه دولت نمیتونه برای همه تامین کنه باید بسپاره ب بخش خصوصی
ی بوم و دو هوا ک نمیشه برادر من ..
اینجوری کارمندای شبکه هم وسوسه نمیشن ک هزینه بخش خصوصی رو بگیرن ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
2
1
یک نفر تهدید کرده بود که چرا در وقت ادآری ساعت 8.30 به حکیم مهر پیام می دهی؟؟!

مگر این فرد کار شخصی انجام می دهد که شما می خواهی صدای آن را خفه کنی؟

اتفاقا برعکس شرکت افراد در این مباحثه اینترنتی یپرامون مشکلات حرفه ای که حکیم مهر آن را فراهم کرده است باعث تضارب سازنده آرا و بهتر نتیجه گرفتن از مباحث می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بله اون شخص عملا در ساعت اداری وقت و بودجه دولت رو داره با ارایه نظرات شخصیه خودش هدر میده . و متاسفانه در حال تشویش اذهان و جو منفی دادن و تهمت زدنه. این ادعاهای بدون سند و مدرک عملا باید پیگرد بشه . و اون همه فخر فروشی و ادعا باید ریشه یابی بشه و این دوست نو رسیده در سیستم دولتی تربیت بشه .منه دامپزشک هم اوله کار از کارهای اداری شروع کرده بودم ولی این همه ادعا نداشتم و انواع و اقسام تهمت رو به همکارها با هر مدرک و سابقه ای نمیزدم. اینجور افراد واقعا نیاز دارن پیگرد بشن و البته ادب بشن حکیم مهر عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
حتما هم ک دامپزشکی... دوست عزیز همه دامپزشکا از دخالت کاردان ها در امور درمان به ستوه اومدن.. پس خودت واقعیت باش.. اگه خودتو قبول داری مثل ی مرد خودتو معرفی کن ببینم واقعا دکتر دامپزشکی ؟
البته وقتی تو رشته ما همه دامپزشکن منتها یکی کاردان و یکی کارشناسه و یکی دکتر این مشکلات زیاد شدن وگرنه تو وزارت بهداشت یکی پزشک، یکی پرستار و یکی بهیار و همه جایگاه خودشونو میدونن و حتی برای روشن شدن اذهان عمومی رنگ لباساشونم تو بیمارستان متفاوته و کسی نمیگه جو منفی و خود برتربینی ایجاد میشه
بابا مسئله بهداشت و علاوه بر اون سرمایه ملی مطرحه تو رو خدا یکم وجدان داشته باشین و بحق خودتون راضی باشین .. یا تلاش کنین اول سواد و مدرکتون رو ببرین بالا بعد به جایگاه دیگران دست درازی کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
تو شبکه شما دم در گوشیو ازتون میگیرن ؟
بزار پس بازم بگم ک اکثر کارمندا تو یکسال گذشته همش با گوشی و حتی سیستم اداری تو بورس و معاملات خودشون بودن ... ساعت ب ساعت منزل و بچه ها رو چک میکنن و یهو غیب میشن و برای منزل آذوقه میرسونن..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
دکترجان اولش با کار اداری شروع کردی ؟ بعدش الان چیکار میکنی ؟ حتما الان میرید واکسیناسیون ؟؟!!!!
از همون اقای دکترا هستین پس ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
خوب پیداست خیلی مایه تعجبتون شده که انقد پیام پشت پیام میدی. برادره من اسمون سوراخ نشده که شما از راه برسی و بگی درس خوندم و دامپزشکم والا اون روزا ماهم ازین حرفها میزدیم البته تو دلمون .یه نگاه به دریافتی خودم و خودت بکن و بشین سره جات کارتو بکن. میخوای جای من باشی اوکی مشکلی نیست ولی تو این سازمان فقط مسولیته بیشتر بهت میدن و اعصاب خوردیه بیشتر. حالا اگه تجربه کاری هم مثل شما کم باشه که دیگه هیچ. بیا اقا من با کمال میل حاظرم جامو باتو عوض کنم. ولی اینکه به همه کس و همه چیز بد بین باشی و یه عالمه تهمت پشت هم ردیف کنی که نمیشه. خوبه منم بگم این تازه واردا فلانن و بهمان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
چه باحال از تولید کننده دفاع کردی افرین
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
بزودی متن شکایت خود را ابتدا از حکیم مهر بابت انتشار تهمت هایی که به ناحق به همه واکسیناتورها نسبت داده شد و سپس پاسخگو کردن این شخص به ظاهر محترم منتشر خواهم کرد با تشکر از حکیم مهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
هروقت شکایت دامپزشک ها از کاردانها به نتیجه رسید، اونوقت میشه به تهدیدت فکر کرد
جدا از اینکه کم به دامپزشکها و شخص موردنظر توهین نشده
نظر شما
ادامه