کد خبر: ۶۳۳۲۸
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
در پی انتقاد از اظهارات دکتر حسین مروتی در صدا و سیما:
در بخشی از این جوابیه آمده است: من یک دانشگاه را گفته‌ام و شما عموم دانشگاه‌ها را! باور کنم که این عمل، سهوی بوده است؟!

حکیم مهر: چند روز پیش اظهارات «دکتر حسین مروتی» کارشناس حوزه جمعیت که خود نیز دامپزشک و دانش‌آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می‌باشد، در صدا و سیما خبرساز شد و انتقادات زیادی را برانگیخت.

به گزارش حکیم مهر، وی در بخشی از صحبت خود در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما اظهار داشت: «خواهر من دانشجوی رشته روانشناسی بود که از نظر او بیشترین مشکلات بیماری‌های روانی یک دانشگاه را دختران دانشجوی رشته دامپزشکی داشتند.»

در پی انتقادات مطرح شده، «دکتر حسین مروتی» با ارسال جوابیه‌ای به حکیم مهر، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت. متن این جوابیه به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

آقای دکتر کاظمی

مدیرمسئول پایگاه خبری حکیم مهر

با سلام و احترام

پیرو نشر مطلبی با عنوان «دختران دانشجوی رشته دامپزشکی بیشترین مشکلات بیماری‌های روانی دانشگاه را دارند!» نکاتی را حضور شما و مخاطبان محترمتان عرض می کنم. مقتضی است که مطابق متن ماده 23 قانون مطبوعات، جوابیه بنده را به منظور تنویر افکار عمومی منتشر نمایید.

1- حسین مروتی هستم؛ دانشآموخته دامپزشکی دانشگاه تهران از ورودی 84. ورودی ویژهای بود. همکلاسیها، باصفا و بسیار شلوغ بودند و هر روز، ماجرایی داشتیم. سر سوزن ذوقی داشتم و یادداشتها و شعرهایم، معمولا پای ثابت برنامه تشکلها بود. شاید نوشتهای را که در مراسم بزرگداشت استاد عزیز، آقای دکتر بازرگانی خواندم به خاطر داشته باشید.

مدیرمسئول هفتهنامه «صدای دانشجو» هم بودم که حقوق دانشجویان را مطالبه میکرد. یک تیم خوب و منسجم از دختران و پسران دانشجو بودیم و در این مسیر فعالیت میکردیم. اگر ماجرایی پیش میآمد و ناچار میشدم، شبنامهای تهیه میکردم؛ اول صبح و پیش از اینکه استادها برسند، میانداختم زیر درب اتاقشان. دانشکده به هم میریخت!

یادم است که یک بار، رئیس وقت دانشگاه تهران که به بیمارستان مردآباد کرج آمده بود، بعد از انتقادات محکم و البته محترمانهام، من را به کمیته انضباطی فراخواند! از اقتضائات جوانی بود و جسارت و آزادگی.

بعدها عشق و علاقهام به فرهنگ، من را به وادی علوم اجتماعی کشاند. بار دیگر وارد دانشگاه تهران شدم، این بار در رشته جمعیتشناسی.

بگذریم... همینقدر خواستم بگویم که انتقاد و مطالبه، بخشی از زندگیم بوده و اکنون نیز انتقاد دیگران، آزارم نمیدهد؛ حتی اگر ناروا باشد! مگر همه انتقادات خودم روا بوده است؟!

2- متن صحبتهای من که در خبرگزاری حوزه، منتشر و سپس در حکیم مهر بازنشر شده، با اصل صحبتهایم، متفاوت است. (کلیپ صحبتها که 4 دقیقه و 26 ثانیه است را خدمت شما ارسال میکنم تا در صورت صلاحدید منتشر کنید) جالب آنکه عالیجنابان در «حکیم مهر» ترجیح دادهاند که همان متن ناقص و اشتباه را هم به صورت گزینشی منتشر کنند!

به عنوان نمونه شما آوردهاید که بنده پس از ترسیم شرایط کشتارگاه گفتهام:

«اما دختران ما در این فضا باید ۶ ماه تحصیل کنند. در این قضایا سکوت کرده‌ایم و خواهر من دانشجوی رشته روانشناسی بود که از نظر او بیشترین مشکلات بیماری‌های روانی یک دانشگاه، را دختران دانشجوی رشته دامپزشکی داشتند»

در حالی که اصل صحبت بنده چنین بوده:

- مروتی: "...این (فضای کشتارگاه) فضایی است که مثلا دختر بنده باید 6 ماه در آن تحصیل کند"

- مجری: "آقای دکتر نمیشود که ممنوعیت بگذاریم برای انتخاب یک رشته خاص"

- مروتی: "دقیقا"

- مجری: "میشود که با فرهنگسازی و با اقناع ذهنی، این مسیر را ترسیم بکنیم، پیش از انتخاب (رشته)"

- مروتی: "اتفاقی که افتاده این است که ما کلا در این قضایا ساکت هستیم. خاطرم هست که خواهرم دانشجوی روانشناسی یک دانشگاهی بود (که اسمش را نمیآورم) و میگفت بیشترین مشکل بیماریهای روانی دانشجویان فلان دانشگاه برای دخترانی بوده که رشته دامپزشکی میخواندند. ببینید! فضا، فضای دخترانه نیست و ما قبل از این که بچههایمان بخواهند تعیین رشته کنند، این فضا را به آنها معرفی نمیکنیم لااقل، که آگاه باشند و آگاهانه انتخاب کنند"

تفاوت را احساس میکنید؟! بنده در آن برنامه، با حضور زنان در رشته دامپزشکی مخالفت نکردهام و گفتهام یک دختر این حق را دارد که پیش از ورود به فضایی که با روحیات لطیف زنانه سازگار نیست، آگاه شده باشد. ضمنا صحبتی از نظر خواهرم نکردهام، بلکه حاصل سنجش او را نقل کردهام؛ همان را هم تعمیم ندادهام و حتی اسم دانشگاه را نیاوردهام تا احیانا توهینی صورت نگیرد.

آقای دکتر کاظمی! بیایید فرض کنیم که طبق متن منتشر شده، بنده گفتهام: «بیشترین مشکلات بیماری‌های روانی یک دانشگاه را، دختران دانشجوی رشته دامپزشکی داشتند» حال آیا تیتر شما با متن خودتان منطبق است؟! خیر!

تیتر شما از این قرار است: «دختران دانشجوی رشته دامپزشکی بیشترین مشکلات بیماری‌های روانی دانشگاه را دارند» من یک دانشگاه را گفتهام و شما عموم دانشگاهها را! باور کنم که این عمل، سهوی بوده است؟!

باز اگر فرض کنیم که ناخواسته این اشتباه صورت گرفته است، چرا بخش ذیل از متن مربوط به خبرگزاری حوزه، سانسور شده است؟!

"این پژوهشگر حوزه جمعیت در پایان گفت: قبل از تعیین رشته، فضا را باید به فرزندانمان معرفی کنیم تا آگاهانه انتخاب کنند"

اگر هم تصمیم داشته اید که صحبتهای بنده را به صورت گزینشی نشر دهید، دیگر چرا در ابتدای متن، مدعی شدهاید که «متن کامل» صحبتهای بنده را منتشر میکنید؟!

12 سال از آن زمان میگذرد که اخبار دامپزشکی را مینوشتم و از دفتر جهاد دانشگاهی دانشکده برای خبرگزاری ایسنا فکس میکردم. دغدغهمند جایگاه رشتهام بودم و دوست داشتم خبرهایی که میفرستم دیده شوند؛ دوست داشتم، ولی نه به هر قیمتی!

3- مهمترین ابزار فرزندپروری مادران، مهربانی و روحیات لطیف آنهاست و هرگونه آسیب روحی- روانی آنها، خانواده و نسلهای آینده خودمان را به تباهی میکشاند. فضای اشتغال و تحصیل زنان باید ساماندهی شود، آن هم به گونهای که زن و خانواده آسیب نبیند و کرامت زن حفظ شود. بنده بی هیچ تعارف و با صدای رسا میگویم که به فرمایش حضرت رسول که سلام خدا بر او و خاندانش باد، معتقدم: «المرأه ریحانه»

اصلا اعتقاد بنده به کنار، آیا دختران این سرزمین، این حق را ندارند که به فضای رشته تحصیلیای که میخواهند به آن وارد شوند، آگاه شوند و سپس آزادانه تصمیم بگیرند؟! آیا نباید فضای تحصیل و اشتغال زنان، متناسب با روحیات آنها باشد؟! آیا نباید بین ورودی دانشگاهها و بازار کار تناسبی وجود داشته باشد؟! آیا رواست که مسئولین، نخبگان و تریبوندارها از روی ترس، بیمسئولیتی و محافظهکاری، در قبال این امر مهم سکوت کنند و عمر و سلامت دختران این سرزمین، بعضا برای هیچ و پوچ، تلف شود؟! آیا موافق هستید که با انجام یک نظرسنجی از عموم دانشآموختگان دختر رشته دامپزشکی، میزان رضایتشان از دوران تحصیل و اشتغال بررسی شود؟ آیا خاطرتان هست که حکیم مهر، حاصل مطالعه دکتر سعیده امانی در دانشگاه ارومیه را منتشر کرد که نشان میداد: تنها 23 درصد از خانمهای دانشجوی دامپزشکی از رشته تحصیلی خود رضایت کامل داشتهاند؟ در آن مطالعه تنها 30 درصد از دانشجویان دامپزشکی گفتند که یک خانم را به انتخاب رشته دامپزشکی تشویق خواهند کرد. تنها 1 درصد از دختران بر اساس علاقه این رشته را انتخاب کرده بودند.

بیایید این چند سطری که قبلا حکیم مهر در مورد این مطالعه منتشر کرده است را مرور کنیم:

«52 درصد دانشجویان، با عدم پذیرش دانشجویان دختر در رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مخالف و 39 درصد موافق بودند .عده‌ای از آقایان دلیل موافقت خود را اینگونه ابراز داشتند که ورود زنان دامپزشک به بازار کار (به جای مردان دامپزشک) باعث کاهش رقابت کاری به نفع مردان میشود، زیرا زنان دامپزشک توانایی و مقبولیت کمتری دارند! عده‌ای دیگر از آقایان، دلیل موافقت خود را جذاب شدن محیط دانشکده میدانستند!»

نیاز به توضیح بیشتر که ندارد احیانا؟!

دوران دانشجویی بود و در حیاط دانشکده با یکی از مسئولین در مورد این موضوع صحبت میکردم. هنوز صدایش در گوشم است که گفت: چه کار داری مروتی! دخترها که بیایند، در آینده شغل کمتری برایشان وجود دارد و به نفع شما پسرها میشود!

آقای دکتر کاظمی! شاید شما مخالف حرفهایم باشید، خب مسئلهای نیست! ولی خواهش میکنم اجازه بدهید که گفتگو شکل بگیرد؛ در یک فضای سالم و دوستانه و بدون هرگونه جنجال و هیاهو. ضمنا آقای دکتر! کسانی هستند که با اغراض مختلف نمیخواهند این آگاهی ایجاد شود و یک رسانه هوشمند باید اینها را بشناسد و مراقبت کند که در دامشان نیفتد. اگر نمیدانید، بدانید که برخی از این افراد که اکنون طرفدار حقوق زنان شدهاند، حقوق زنان زیادی را رعایت کردهاند! بازی با روح و روان دختران دانشجو، بخشی از سابقه آنهاست و طبیعی است که برای سلامت روحی و روانی ایشان ارزشی قائل نباشند!

4- برخی از مخاطبین شما، به بنده و خواهر عزیزم توهین کردهاند. البته که ما سلام گویان میگذریم، ولی روا نبود که ظرف چند دقیقه و بر اساس یک متن مخدوش، کار را به تکفیر یک همکار برسانند. هرچند این موضوع، بسیار کماهمیت و کوچک بود و با رفع سوء تفاهم به اتمام میرسد، ولی این نگرانی بزرگ وجود دارد که اینگونه واکنشها و تصمیمهای احساسی، در عرصههای مهمتر تکرار شده و عموم مردم ایران را برای چندین سال دیگر، به خاک سیاه بنشاند. کاش همواره حواسمان به غفلت و احیانا شیطنت رسانهها باشد و فریب سیاستبازان را نخوریم.

5- مرسوم است که در این جوابیهها بنویسند، «حق پیگیری حقوقی و قضایی را برای خویش محفوظ میدانم» بنده چنین حقی را برای خود محفوظ نمیدانم.

موفق باشید.

دوستدار همه دامپزشکان شریف این مرز و بوم و قدردان زحمات زنان دامپزشک ایران؛ حسین مروتی

 

انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
32
16
به جای معذرت خواهی شروع کرده به اتهام زنی!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اینقدر ذهنیت ها دیکتاتوری و دیکتاتور زده است که اجازه نمیدن صدای متفاوتی شنیده بشه.
یکی اومده نظرش رو گفته،درست یا غلط به جای حمله به شخصیتش و وادار کردنش به غلط کردن،اگر چیزی برای گفتن داری بگو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
1
9
اقای دکتر مروتی باید گفته شود اکر انتخاب رشته تحصیلی موضوع درآمد زایی و آینده تامین معاش تبود خلاصه بگویم اگر مادیات در کار نبود افراد بدنبال دلشان وعشق درونشان میرفتن و به تیتر و درآمد فکر نمی کردن و دامپزشک علاقمند بحیوان و نجات جان آنها این رشته را انتخاب میکرد و روانپزشک دنبال بررسی روان خود و دیگران باین رشته رو می آورد و بعد میشد قضاوت درست در مورد منتخبین رشته های گوناگون کنونی کرد عزیز
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
19
15
واقعا متاسفم ............. امیدوارم از این به بعد اجازه ندهند در رسانه ها اظهارنظر کند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
15
16
دکتر جمعیت شناس عزیز!
به شما پیشنهاد می کنم یک مرتبه دیگه همین متن خودتونو بخونید تا متوجه شوید دلیل این توهین شما به دامپزشک ها از کجا نشات میگیره
ای کاش ما ادما واسه بدست اوردن یک چیزی های بی ارزش به هر قیمت ، چیزهای با ارزش و ماندرگار را با هر قیمتی نابود نمی کردیم
دامپزشک
|
Spain
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
17
24
اخوی
شما به جای حل کردن مشکل صورت مسئله رو پاک نکن.فضا برای بانوان مناسب نیست؟ خب فضا رو مناسب کن نه اینکه بانوان حذف کن
مومن کلا مردم ایران چه اقا چه بانو مشکل روحی روانی دارن
عدم رضایت از دوران تحصیل و اشتغال مگر مخصوص بانوان هست؟
ببخشید حتما بخاطر جیغ و داد مادر و نوزاد مردها رو از تخصص زنان و زایمان حذف کردین؟
شما خیلی نگران روحیه لطیف دختران هستی روی فرهنگ اقایان کار کن چون ازار اذیت اقایان خیلی لطمات روحی سنگین تری نسبت به مردن یه گاو به بانوان میزنه
در همین حکیم مهر مطلبی در مورد یه خانم شکارچی که قلب زرافه را بعد از شکار درآورده بود ندیدید؟ روحیه لطیف داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
بابا این بنده خدا هم همینو گفته که!
کفش های میرزا نوروز!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
14
17
ایران کشور عجیبی هست!آقای مروتی حقایق رو گفته.توصیه اکید بنده هم اینه این رشته کلا زندگی خراب کنه،مخصوصا رشته جالبی برای دخترها نیست.دکتر مروتی از روی عقل و دلسوزانه حقایقی رو گفته ولی تو کشور هر چی بلا سر مردم بیاری ولی حقایق رو نگی موفقی!!!که در عمل همین طوره.حالا هر دختری می خواد بره دامپزشکی بخونه،این گوی و این میدان، 6 سال بعد که به آب نزدیک شدی،دیدی سراب هست،اون وقت می فهمی دکتر مروتی و امثالهم چی می گفتن!!حالا برو بخون!مقصر دکتر مروتی نیست که حقایق رو گفته هر چند تلخ بوده،مقصر دولت و وزیر خوابیده کار هست که فقط توجیه میارن.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
دقیقا بدترین رشته ای که تو عمرم دیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
18
14
همانطور که شبنامه پخش میکردی و سر سوزن ذوقی هم داشتی، کاش ............... و فرق توهین با بحث علمی را می فهمیدی. شوربختانه مشکل نفهمیدن است. ............
ناشناس
|
Czechia
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
9
20
درود
به نظر من صحبت های آقای دکتر مروتی منطقی و براساس واقعیات هست واقعا رشته دامپزشکی رشته ای نیست که در کشور ما شرایط مناسبی برای دختران داشته باشد هر کسی که در فضای خصوصی و واقعی کار باشداین مطلب درک میکند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
دقیقا همینطوره
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
23
15
شما اگر نگران روحیه لطیف خانم ها هستید بهتر هست بجای صحبت های کلیشه ای که به قصد حذف خانم ها از دامپزشکی و کلا جامعه هست درمورد فرهنگ سازی برای مردها باشید تا روح و روان و جسم لطیف زنان رو لگدمال نکنند. شما اطلاع دارید که 99/9% خانم ها از طرف پدر، برادر، شوهر، مردهای محیط کار، مزدهای جامعه امثال شما شدیدترین اسیب های روحی و روانی رو میبینن. من به عنوان یک دختر دامپزشک نه خودم و نه دختران کلاسمون هیچ اسیبی ندیدیم چون نیاز به گفته غرض امیز شما نیست چون هر کسی با تحقیق کامل وارد دانشگاه می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
حالا چرا به مردها توهین میکنی
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
15
8
شخصیت افراد براساس سخنان گهر بار امیرمومنان حضرت علی (ع)در گفتار آنها تجلی می نماید .......... ارزش وقت گذاشتن برای خواندن مطالب بی محتوای ایشان را ....... ندارد بهتراست وقت خود را صرف موارد و مطالب باارزش و با محتوا نماییم .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
14
4
كلا دكتر مروتی .......... انقدر ميشود علمي و غير علمي ادعايت را نقض كرد ولي حوصله ندارم.
راستي بد نيست ......................‌
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
8
9
اول اینکه شما از کجا میدونید مشکلات روانی دختران اون دانشگاه به خاطر رشته تحصیلیشون بوده؟
دوم اینکه این سنجش خواهرتون رو منتشر کنید تا بدونیم براساس کدوم سنجش، این رشته برای دختران مناسب نیست؟
طرفدار آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
11
1
.........انگیزی مروتی همچون کار اصلاح طلبانی است که فکر می کنند اصلاح کردند بلکه خرابکاری کردند مثال روز روشنش همین دولت حاضر ، بجای عذر خواهی همش ........ می کند. الان مروتی هم همین ........ را می گوید
پاسخ ها
سوزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
چه ربطی داری؟اصولگراها چه گلی بسر مملکت زدن مگه؟نمونه اش محمود
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
8
16
صد در صد فرمایشتون متینه اقای دکتر امان از فمنیست های تقلبی که برای جلب توجه و دیده شدن ژست فمنیست گرفتن چند روزه...
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
3
12
فمنیست افراطی اسیب زا هست مثل همین جملات کلیشه ای که در عوام رایج شده مثل خانما مقدم هستند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
16
9
این بنده خدا ........ چجوری پشت سر هم یه بار میره دامپزشکی میخونه تو دانشگاه تهران دوباره واسه جمعیت شناسی میره تو دانشگاه تهران مگه خونه خالست دانشگاه تهران قبول شدن؟! بعدشم معلومه ............... یعنی چی که به کمیته انضباطی معرفیت کردن؟! کلا هر کاری میکردی به جز درس خوندن؟! این مدل ....... باعث میشه طرف تصور (خاص ) بودن و (ژن برتر بودن) رو به خودش بگیره و به خودش و خانوادش اجازه بده درباره مردم قضاوت کنه. مطمعنا در زندگی شما ..... نکات منفی هست که از چشم تیز بین ماها دور نیست ............. طرف دغدغه نان و اینده نداره واسه خودش( رشته بازی) میکنه!!! و هر رشته که میره هزار فعالیت غیر مرتبط میکنه. حکیم مهر خواهش میکنم پیگیر بشید این افراد کیا هستن که انقد بیخود و بی جهت توی دانشگاههای تاپ کشور جولان میدن ؟! شماها مگه خونتون رنگین تر از بقیست؟ اصلا الان بگو با چه رتبه ای واد دانشگاه تهران شدی اون نه یک بار بلکه دو بار؟!!!منبع درامدت از کجاست و کی به شما گفته درباره مردم نطر بدی مگه ما انتخابت کردیم؟! چرا تا الان اسمی از شما نشنیده بودیم اقای فعال؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
سلام
الان بنده و تعدادی از همکلاسی ، ترم پایین و بالاتر (البته ما ورودی ۱۵ سال پیش هستیم) از دامپزشکی فقط مدرک گرفتیم، بعد هم تغییر رشته دادیم به پزشکی، دندان داخل و خارج ایران این برای شما چرا عجیب هست. ی سری افراد بعد از ورود به بازار کار در ایران فهمیدند این رشته چیزی نیست که فکرش را میکرند از نظر پرستیژ و درامد ، و دوباره کنکور دادند و قبول شدند شما هم ناراحتی دوباره کنکور بده ی رشته بهتر با درامد بهتر و سطح اجتماعی بالاتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
درسته حق با شماست. از سهمیه هاتم همینجور با شهامت بگو لطفا. من مشکلی با شغلم ندارم و اتفاقا از بد روزگاره شما شرکتم رو غلطکه و مسایل رشتم برام مهمه .موندم شما تو این سایت چی میخوای اگه تغییر رشته دادی؟بعد یه سوال دیگه از شما و این ............ دکتر دارم اینکه 6 سال بری یه صندلی دولت رو اشغال کنی از بیت المال استفاده کنی برا تحصیل بعدم ببینی باهاش حال نکردی عوضش کنی درسته؟ این هدر دادن سرمایه مملکتت نیست؟ .................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
ینی من باور کنم شما 15 سال پیش اومدی تو این رشته بعد 6 سالم درس خوندی بعد الان 9 ساله داری یه رشته دیگه میخونی بعد هنوزم تو حکیم مهر میچرخی و هرجا از این ادما ......... حرفی به میون میاد یهو سبز میشی یه چیز میگی و میری؟! نکن عزیزم .......... خوب نیستا؟؟ افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
خدا بیامرزه، دانشگاه تهران یه زمانی تاپ بود
ناشناس
| Poland |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
لطفا یکم سطح اطلاعاتتون بالا ببرید شما با افراد کوچک بازار ی سطح تفکر دارید
مثلا نمونه بارز اقای احمدی رتبه ۳ ( برق شریف) بود بعد دوباره کنکور داد رتبه ۱ ( پزشکی دانشگاه تهران) ، دوتا رشته تاپ و دو دانشگاه مطرح، چی برای شما عجیبه؟؟؟(سهمیه هم نداشت)(ما هم سهمیه نداشتیم) از این جور افراد خیلی زیاده و مثل شما غرغر نمیکنند تلاش پیشه میکنند
برید تلاش کنید. و واقعیت های رشته دامپزشکی را درک کنید چه برای خانم ها چه برای اقایون فرقی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
عزیز جان شما گفتی ماهم باور کردیم. درسته شما برو تلاش کن برسی به ما حیف وقت که ادم برای امثال شما حدر بده متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
برادره من ما تلاشمونو کردیم انقدر اسمون ریسمون بافتن لازم نیست یه جواب ساده از شما خواستم که دقیقا متوجه شدم با چه مدل ادمی طرف هستم .سهمیه ای بودن و ژن خوب بودن از ........... کلام شما و اون بنده خدا میباره به هر حال حیف وقت که ادم بزاره با شماها بحث کنه بعد میگیم ایران چرا اینجوریه.چه باحال ملت رو نصبحت هم میکنی به تلاش افرین ادامه بده همین مسیر میبردت به همونجا که لایقش هستید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
12
7
از این اقا برای ادعا بی اساسشون باید شکایت شه
میشه مبنا دقیق درست جز خواهرشون بیان کنن،والا خود روانشناس ها که با آدم های راونی سرکار دارن تا دامپزشک ها که به بحث لطیفتر درمان حیوان بی زبان میپردازد...
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
10
15
احسنت احسنت مروتی عزیز. واقعا در خور جواب این خبرگزاری را دادی. سپاس بر تو دامپزشک واقعی
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
6
2
اتفاقا دامپزشکی برا خانم های خیلی مناسبه
برای اقایون مناسب تر
به همین دلیل زیاد کنید
دانشکده زیاد کنید
ظرفیت زیاد کنید
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
16
البته ما مخلص همکاران خانم هستیم
ولی عاجزانه ازشون درحواست میکنم با حقوق زیر تعرفه راضی به کار نشن

من چند خانمی میشناسم که این کار رو کردن و حالا کارفرما بد عادت شده

باور نداری یه سر به نظام شهرت بزن:)
ورودی ۸۴ دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
8
14
لطفا انسان ها قضاوت نکنید حسین مروتی جز جسور ترین همکلاسی هایی بود که داشتیم هیچ حرفی نسجیده نمیزنه و انسان شریفی..نگاه انتقادی او به خیلی از مسائل جامعه همیشه مورد توجه بود
پاسخ ها
رفیق سید
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
بله مشخص هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
افرین جسارت کرده حالا باید یاد بگیره روزگار جسارت و دانشجویی ایشون سالهاست تموم شده. ........ نسنجیده حرف زدن قشنگ نیست. الان اومده جوابیه بده عذر بدتر از گناه اورده
دامپزشک
|
France
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
8
5
آقای مروتی
نمیتوانید برای انتخاب رشته افراد (زن و مرد) تصمیم بگیرید. دامپزشکی متعلق به هر دو جنس است و افراد به اختیار خود آن را انتخاب میکنند. نه با نظر من و شما....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
1
4
اقا بگو .......... و خلاص اگه نظرت درست بود تو کشور ما معمولا ۱۰۰ سال آینده بهش میرسن و معروف میشی نبود هم که تموم میشه میره پی کارش والا بخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
1
2
باید تعرفه های خدمات بخش خصوصی حداقل70درصد افزایش پیدا کنه
سیما
|
United States of America
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
9
9
وقتی ظرفیت رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی رو پنجاه پنجاه میکنند به نفع پسران .. آیا این تبعیض جنسیتی نیست که دختری با رتبه هزار نتونه وارد این رشته ها بشه و پسری با رتبه ۱۸۰۰ بتونه داروسازی بخونه ، دختران مجبور میشن دامپزشکی رو که به رویاهایشان شباهت بیشتری داره انتخاب کنند
چطور این تبعیض جنسیتی برای رشته های پزشکی و دندان و دارو که با روحیات خانومها بسیار متناسب هست صداتون رو در نمیاره دکتر مروتی !!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
کی میخایین از این فمنیست تقلبی دست بردارن امثال شما یه چیزی شنیدی نمیدونی اصلش رو فمنیست یعنی حقوق برابر یعنی هرچی واسه خودت خواستی واسه جنس مخالفت هم بخایی ... اگه بخای چشمت رو باز کنی میبینی قانون همه وظایف رو در کشور ما از مرد میخاد مهریه نفقه تهیه مسکن و همه هزینه ها و شما هیچ مسولیتی از نظر قانون نداری ... بعدشم توی همین کشور شرایط رشد و پیشرفت هست خلیان مسافربری زن داریم رییس دانشگاه و رییس بیمارستان زن داریم ... قهرمان مسابقات رالی و اتومبیل رانی و اسکی خانم داریم ..تلاش کردن به هدفشون رسیدن ... شما تلاش نکردی موفق نشدی تقصیر مردان نیس ... وقتی قانون همه وظایف زندگی رو از مردان میخاد پس طبیعی هست استخدام از مردان بیشتر باشه .. امثال شما با نقاب فمنیستی دارن تلاش نکردن و زحمت نکشیدن خودشون رو تقصیرش رو مردان میدونن... تلاش کن موفق میشی کمتر هم به رسانه های بیگانه توجه کن چون ظاهرا خیلی تحت تاثیر منفی قرار گرفتین...دوسال سربازی اجباری با مدرک دامپزشکی در راهنمایی رانندگی و مهریه و نفقه و دلار سی تومن و خونه متری ده میلیون که همه وظیفه مرد هست ....خودتو بزار جای اقایون اون وقت چی میگی؟و بجای ....... کردن تز رسانه های بیگانه بیشتر تلاش کن موفق میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اقای ناشناس به عنوان اقا خدمتت عرض میکنم اولا اون فیلتر شکن رو خاموش کن بعد دم از غرب زدگی بزن.بعدشم پسره خوب رفتی سربازی که رفتی! هممون رفتیم و ضمنا قرار نیست همه توی سربازی مسولیت مرتبط داشته باشن شما فلسفه سربازی رو کلا اشتباه متوجه شدی برادر.
و بعدشم تمام این صحبت هات یادت باشه تا زمانی که انشالا به یاری خدا دختر دار شدی! بعد بشین همینارو براش بگو . یادت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اقای ناشناس والا منم جای پدر هر دختری باشم محاله با این روحیات شکننده و دید غیر منتطقی به زندگی دختر بهت بدم .بابا یکم بوی مردی بده. برو با همجنس خودت بجنگ و براش کامنت بزار نه اینکه بیای از دخترا طلبکار باشی بخدا خنده داره تو به خودت میگی مردددد؟؟؟
سیما
| United States of America |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
یک گل گاوزبان دم کن بخور برادر ، اگه نیازی بود .............. این همه خشم رو شاید کنترل کنی .... شما از کجا میدونی من فمینیست هستم ؟! حرف حق همیشه تلخه برااااادددرررررر
حمید
| United States of America |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اقای ناشناس عصبانی ، اول برو کامنت رو مجدد بخون ببین چی گفته بنده خدا بعد بیا نظرات گوهربار خودت رو بنویس
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
جوابت چه ربطی به موضوع داشت اخه ناشناس اقا ، بحث رتبه رشته های وزارت بهداشت چه ربطی به فمینیست بودن داره .. بی عدالتی در این مورد رو قبول داری اصلا یا کلا مرغ یک پا داره
سیما خانم تلاش کن موفق میشی
|
Singapore
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
3
6
خانم سیما بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم
هزاران زن موفق در علم و هنر و ورزش در تمامی مشاغل در این کشور وجود داره از خلبان زن تا مهندسی طراحی کشتی
تلاش کن موفق میشی .شما بی کفایتی و تلاش نکردن خودتو اسمشو گذاشتی تبعیض جنسیتی ..به خودت دروغ نگو
اقای ناشناس اگر حرف نزنید نمیگن لالید
|
United States of America
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
5
3
شما از کجا میدونید بنده موفق نیستم .... گل گاوزبان بنوش روزی شش لیوان
هالوپریدون هم بخور حتما
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
با رتبه بالای 40000 صدسال نمیتونی پزشکی دندانپزشکی داروسازی بیاری حالا که نیاوردی میگی تبعیض جنسیتی بوده که من با 40000 اینارو قبول نشدم اومدم دامپزشکی؟ منم زینک اکساید رو جهت التیام سوختگی توصیه میکنم شهامت داری رتبه واقعیت رو بگو چرا مغلطه میکنی؟
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
بنده رتبه ۱۲۰۳ ورودی دهه دوم هشتاد هستم برادر
و هم اکنون شاغل در بخش خصوصی و موفق
شما خودت استعمال کن ان شاالله که اثر کند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
در ضمن در فارماکوپه دامپزشکی ایران هالوپریدون نداریم!!!احتمالا دارویی مصرفی خودتون هست که دچار تاکی فیلاکسی(مقاومت به دوز) شدین
سعید حکیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
7
5
خیلی جالبه ... نظرات را که میخواندم متوجه شدم احتمالا یکی دو نفر دارند تمام تلاش خود را ( شاید با استفاده از گوشی اعضا خانواده شان ) را میکنند تا عقاید سمی خود را با لایک یا دیس لایک کردن به جامعه دامپزشکی تحمیل کنند
سایبری های ترسو ، شما نماد جامعه دامپزشکی نیستید
ما به خانم‌های دامپزشک احترام میگذاریم و آنها را به عنوان همکار خودمان میدانیم نه به چشم یک جنس زن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
دوست گرامی شما بحث احترام را با موقعیت شغلی ی خانم اشتباه گرفتید. در درجه اول به عنوان یک انسان چه مرد، چه زن قابل احترام هستند ولی محیطی که مناسب شان یک خانم نیست هم به لحاظ روحی هم به لحاظ جسمی بهشون صدمه وارد میکنه
برای من به عنوان یک مرد شنیدند ی سری حرف ها از زبان دامدار و کارگر کشتارگاه ایرادی نداره ولی برای ی خانم چرا باعث رنجش روحی و روانی میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
موافقم سعید جان. خیلی تابلو
ناشناس
| Japan |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
با این ژست فمنیست و جنلمن بازی ها چی بهتون میرسه؟دنبال دیده شدن و طرفدارین؟میخایین با این روش خودتون مطرح کنین؟به چه قیمتی؟
دامپزشک بیکار فارغ التحصیل دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
0
5
زیادحرص نخورید این رشته چه زن باشی چه مرد هیچ کاری نداره ۵ ساله فارغ التحصیل شدم با مهارت از دانشگاه تهران هیچ کاری نیست حالا هی بزنید تو سر کله همدیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
برادر گرامی شغل مورد نظر و سطح در امد مورد انتظارتون چقدر هست؟ شاید تونستیم به همدیگه راهنمایی بدیم؟
همکلاسی حسین ورودی ۸۴
|
United States of America
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
1
3
حسین جون هرچی دوست داری بیخیال شو دادش من همکلاستم هنوز یک کار درست حسابی تو این رشته بعد ۸ سال گیر نیاوردم...مجردم هستم ...هی تریبیون گرفتی دستت میگی جمعیت افزایش بدیدم عزیزم با کدوم کار با کدوم پول ...اصلا می دونی گوشت کیلویی چند....اصلا از اوضاع بدبختی همکلاسی سابقت خبر داری عزیز ...هی میری تو تلوزیون سخنرانی میکنی بابا مشکل اصلی کار و اقتصاد بیمار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
درود به شما امیدوارم از شما دوستان بیشتر بیان و درباره شخصیت واقعی این بنده خدا بیشتر صحبت کنن. گاهی باید به جای کلام به شخص گوینده کلام توجه کرد. .................. حالا همه مشکلات بچه های دامپزشکی حل شده فقط مونده بود یکی بیاد یه انگ جدید به بچه هامون بزنه
رادمهر شفیع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
زدم تو خال؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
4
5
با سلام و درود بر حکیم مهر
بسیار متاسفیم کسی که مدعی داشتن دو مدرک دکترا هست اینچنین کلی گویی و ایجاد ابهام و تخریب می کند.
آقای دکتر مروتی...فرق یک عالم دانشگاهی و به قول شما نقدکننده جسور با یک شخص عامه و کم اطلاع در همین نگاه علمی و دقیق با نگاه کلی و سطحی است.
شما بدون هیچ مستند علمی و مطالعه آماری که از یک فرد دانشجو نقل کرده اید جامعه دانشجویان زن دامپرشکی را متهم به داشتن اختلال روان و حرفه دامپزشکی را تخریب کرده اید...
ما امروز در کنار 15 نفر همکار خانم دامپزشک کار می کنیم و چیز غیرعادی ای در رفتار و کردارشان والا ندیدیم.
بهتر است از دانشگاهیان عذرخواهی کنید و دیگگر برای تبلیغ و دیده شدن بیشتر دست به چنین نقدهای گروه پسندانه ای نزنید
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
2
3
این دقیقا اصل فعالیت رسانه ای است که به دنبالش هستیم

آفرین به حکیم مهر و آفرین به همه دوستانی که باعث شده کمی نسبت به این مساله در این تعطیلات تفکر و بحث کنیم
به دنبال متهم نباشید لطفا گفتگو سازنده داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
قدم اول گفتگوی سازنده حذف کردن عامل تخریب هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
0
3
السلام علیک یا فاطمه ازهرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
چشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
1
6
99.5 درصد مخالف استخدام زن در دامپزشکی دولتی هستم مگر برای آزمایشگاه
ضمنا اگاهی بخشی از وضعیت کاری و آینده شغلی حق همه هست و همه چشم و عقل دارند و بررسی می توانند بکنند و ضمنا انسان در انتخاب اختیار تام دارد حالا بنا به هر دلیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
چقد دقیق
ناشناس
| Japan |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
بحث مهریه و نفقه و شیربها و خرید مسکن و خرید وسایل منزل از نظر قانون همه وظیفه مرد هست و عندالمطالبه ... پس باید پذیرش دانشجو و استخدام هم از مردان بیشتر بشه چون قانون تمام وظایف زندگی رو از مردان میخواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
2
5
خوب چرا به آقای مروتی حمله میکنید، صحبت این آقا اصلا نیاز به تحقیقات روانشناسی نداره حرف بیراهی هم نزده نه تنها یک دانشکده شاید در مورد اکثر دانشکده ها صادق باشه بیخودی منکر چی میشید؟نه تنها خانم های دامپزشک شاید بشه گفت آقایان دامپزشک هم از مشکلات روحی رنج میبرن.آقای دکتر مروتی از یک دانشکده خاص صحبت کرده و لی حکیم مهر زحمت کشیده تصحیحش کرده و گفته کل دانشکده های دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
3
0
این بندگان خدا که میگن نباید به عنوان مرد از حقوق زنان دفاع کنیم و البته بهمون میگن فمینیست افراطی و یه مشت بهانه هم دارن که مثلا نفقه و هزینه ها با مرد هست پس باید دانشگاه رو قلمبه بدن دست اقایون در جواب یه چیز میخوام بپرسم:
شما دختر دامپزشک دارید؟
شما خواهر تحصیل کرده دامپزشک دارید؟
شما همسر تحصیل کرده دامپزشکی دارید؟
برید همینارو به اونها بگید افرین اینجا زیاد شلوغ بازی در نیارید.
یه پدیده نادر هم پیدا شده که میگه فمینیست بودن و جنتلمن بودن ادا و اطواره ! عمو جان شما هنوز سنت نمیرسه بخوای درباره همسر و خواهر و دختره تحصیل کرده مردم نظر بدی فعلا برو زن بگیر تو خاستگاری همین کمالاتت رو براشون هویدا کن ببین بهت زن میدن بعد بیا اینجا شعار بده.
نظر شما
ادامه