کد خبر: ۶۳۵۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
معرفی یک دامپزشک هنرمند:
«دکتر جواد بزرگ امین» که دامپزشک و استاد تمام ساز آشیقی آذربایجانی، تار ترکی و سه‌تار فارسی است، مسلط به نقاشی و مجسمه‌سازی بوده و با شعر و شاعری قرابتی دیرینه دارد ...
 

حکیم مهر: «رضا قاسمپور» در پایگاه خبری کرج‌رسا نوشت:

امروز ۱۸ فروردین ۱۴٠٠ برای تبریک افتتاح کلینیک دامپزشکی دوست عزیزم «رضا اسکندری» وکیل حاذق پایه یک عازم فردیس کرج می‌شویم. مسیر پر پیچ و خم مهرشهر تا فردیس با گذر از کوچه باغ‌های گلستان و چمن به شدت روح‌نواز و دل‌انگیز است.

لابد شنیده‌اید که تقریبا هیچ‌کس از شغلش به طور کامل راضی نبوده و رضایت شغلی ندارد؛ به خاطر همین اتفاقات جالبی در جامعه در حال تکوین است. گویا شغل پرطرفدار وکالت که خیلی‌ها برای قبولی در آزمون وکالت برایش دست و پا می‌زنند، روح بزرگ آقا رضا را ارضا نکرده و در کنار ساخت و ساز و وکالت پرونده‌های سنگین، به کار درمان حیوانات اهلی و وحشی علاقمند شده و با مهندس آبتین برای همین منظور کلینیک مجهزی را در فردیس پی افکنده است.

جالب‌ترین بخش ماجرا آشنایی با «دکتر جواد بزرگ امین» دامپزشک مجموعه می‌باشد. وی متولد ۱۳۴۶ ارومیه بوده و در خانواده‌ای اصیل و فرهنگی بطور خودجوش با هنرهای تجسمی و موسیقیایی مؤانست داشته و استاد تمام ساز آشیقی آذربایجانی، تار ترکی و سهتار فارسی است. همچنین مسلط به نقاشی و مجسمه‌سازی بوده و با شعر و شاعری قرابتی دیرینه دارد.

پس از بازدید از بخش‌های مختلف کلینیک پای ساز دکتر بزرگ امین می‌نشینیم تا گرد و غبار زمان بزداییم و جلای اندیشه را با ریتم و هارمونی موسیقی بر روح و روان خود مستولی سازیم.

لا به لای نوازندگی دکتر سؤالاتی از وی در خصوص چرایی، چیستی و چگونگی زندگی چند بعدی و علایق چند لبه وی می‌پرسم.

می‌گوید: از کودکی در ذهنم بود که برای چه زاده شده‌ام؟ سؤالات فلسفی از این دست همراه با کنجکاوی‌های بی حد و حصر مرا به دنیای پر رمز و راز موسیقی پرتاب نمود. ۳۰ سالی است که در کنار طبابت در رشته‌های متفاوت، سازهای مختلف را آموزش می‌دهم، در کنار آن ساز می‌سازم، از طرفی علاقمند به فیزیک و ریاضی هستم و در چرایی آفرینش و چیستی کائنات غور کرده و با موسیقی جهانم را زیباتر و قابل تحمل‌تر می‌کنم

وی میافزاید: به باور من هرکس باید یک ساز موسیقی منحصر به خود داشته و پرده‌های زندگی و روحی و روانی خاص خود را بنوازد. من هیچ استادی در هنر و موسیقی نداشته و به طور خودآموز سازم را می‌نوازم. هر چیزی را یک بار ببینم یاد می‌گیرم. اولین آهنگی که نواختم شیرین شیرین بود و خلاصه موسیقی جز لاینفک زندگی من است.

دکتر بزرگ امین در ادامه میگوید: با توجه به علاقه به فیزیک، کتابی با عنوان «انسان، زمان و مکان» در دست چاپ دارم. به نظر من انیشتین بزرگترین اشتباهش این بود که تنها بر ساعتش زوم کرده بود و چیستی زمان را می‌کاوید. لذت از زندگی با تکانه‌های ذهنی امکانپذیر است. متفاوت بودن را دوست دارم پویایی در تفاوت‌هاست.

پس از دو ساعت گپ و گفت چند جانبه در حوالی عشق پرسه میزنیم نهایتأ استاد با نوای آسمانی «ساری گلین» ما را بدرقه می‌کند.

حرف آخر:

 «اصول عدم قطعیت هایزنبرگ، نسبیت انیشتین و عدم کاملیت گودل پایه‌های برمودایی را پی افکنده‌اند که در آن هر چیزِ یقینی و قطعی به حالت تعلیق در می‌آید و فضای مه‌آلود ابهام و ایهام بر چشم‌انداز روشن وضوح و شفافیت چیره می‌شود. سه رأسی که همانند حلقه‌های بورومی علی‌رغم آنکه از داخل هم عبور نمی‌کنند، ولی زنجیره غیرقابل انفکاکی را تشکیل می‌دهند .»

و خلاصه آنکه: زندگی ما به همین سادگی چون رودی آرام در حال سپری شدن به ابدیت است 

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
4
ان شاالله سلامت و پایدار باشد چنین بزرگمرد اهل دلی
مهدیزادگان
|
Germany
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
2
با آقای دکتر بزرگ امین در دانشگاه هم دوره بودم انسان بسیار مودب و اهل دلی هستند خدا طول عمر با عزت به ایشان عطا فرماید
علی چشمی خبرگزار روزنامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
2
آقای دکتر عرض ادب وقتی در نظر بگیرید در محل روزنامه خدمتگزارتان باشیم ماشالله مایه عزت است
نظر شما
ادامه