کد خبر: ۶۵۳۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: ۱۰ عضو دسته شکار گونه جانوری تشی(چوله) در شهرستان دشتستان دستگیر شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «طاهره موسوی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون با همکاری یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست با نفوذ در باند تشی یا چوله‌گیران شهرستان، موفق به دستگیری ۱۰ نفر از ایشان شده‌ایم.

او افزود: گونه تشی معروف به چوله که از گونه‌های جوندگان است به دلایل واهی و خرافه، مورد توجه شکارچیان قرار گرفته و آن‌ها با سگ‌های تربیت شده اقدام به شکار این گونه می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان ادامه داد: تشی جزو طعمه‌های پلنگ و گونه‌هایی است که با ایجاد چاله بر روی زمین و تپه‌های باعث نفوذ آب در خاک می‌شود اما به دلیل شکار بی‌رویه، نسل آن در معرض خطر انقراض است.

تشی از گروه پستانداران و راسته جوندگان است که بومی کشور‌های آفریقایی و آسیایی از جمله هند، پاکستان و ایران به شمار می‌رود.

این جانور علفخوار است و ازگیاهان مختلف مرتعی، جنگلی، باغی، زارعی و زینتی، و گاهی از لاشه جانوران و پس مانده‌های غذایی تغذیه می‌کند.
طول بدنش ۸۰ تا ۱۰۰سانتیمتر است که به وسیله تیغ‌های بلند و ابلق رنگی پوشیده شده است.

وزن تشی گاهی به ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم و طول عمر آن گاهی به ۲۰ سال هم می‌رسد.

این جانور طعمه گوشتخوارانی مانند پلنگ، روباه، شغال و جغد است.

در برخی از کشور‌ها از جمله ایران مردم طبق خرافات عقیده دارند که گوشت تشی می‌تواند برخی بیماری‌ها از جمله آسم را برطرف کند. موضوعی که هم بلای جان این گونه شده است و هم به جای مرهمی برای بیماران باشد، دردشان را بیشتر کرده است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
3
به خیلی چیزها ما عاتقاد داریم. مثلأ سیر سرطان را خوب می کند، آویشن معده درد را، گل‌ میخک سردی را، پیاز سرما خوردگی را، روغن بنفشه و شانه کردن مو کرونا را درمان می کند، مخلوط عصاره شنبلیله و عناب و گزن کوهی دم کشیده و مخلوط شده با عسل هم سنگ کلیه و سنگ صفرا را پودر و درمان می کند. دیابت و ایدز هم با آب شلغم پخته و مخلوط آن با عدسی درمان می شود.
خوب همه بیماریها را با علف درمان کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
برادر شما که با علف همه چیز را درمان کردی، یک دفعه یک سیرابی شیردان گاو هم اضافه می کردی که کل غمها و ناراحتیها و افسردگی‌ها هم درمان بشود و همه در رفاه باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
روغن بنفشه یادتون رفت
نظر شما
ادامه